Jump to content

Recommended Posts

Здравейте, колеги! Наскоро влязохме в лек спор с един приятел, относно това, дали е препоръчително подгряването на двигателя преди потегляне на колата. Значи той твърди, че трябва веднага след запалването на колата да се тръгне на средни обороти и, че самото подгряване на място е вредно за двигателя. Според мен, в зависимост от околната температура е добре за двигателя да се изчака от 1/2 минута през лятото до 2-3 и повече минути през зимата, ако температурата е много ниска. Защо мисля така: 1. При студен двигател маслото се е стекло в картера и трябва известно време да намаже добре цилиндрите. 2. Известно е, че смазващата функция на маслото е най-добра при работна температура на двигателя и става по-ниска с падането на температурата. 3. При празен ход на двигателя се движат само буталата и действащата съпротивителна сила е сбор от теглото на буталата и съпротивлението на триене. Какво става при потегляне? Съпротивителната сила се увеличава поне хиляда пъти, тъй като в сметката се включва и теглото на колата. Ако в този момент няма добро смазване, то износването на двигателя става в много пъти по-голямо, отколкото при празния ход на двигателя. Та според мен сутрин при студен двигател е хубаво да се изчака малко време, в никакъв случай не говоря да се чака достигане на работна температура просто да се смажат добре цилиндрите и да се покачи поне с малко температурата на двигателя, така че смазването да намали съпротивата, породена от преодоляването на тежестта на колата. През лятото, според мен 30-40 секунди са достатъчни това да се случи, т.е. докато си сложи човек колана и си включи радиото. Та интересно ми е, дали разсъждавам правилно и кое е по-добре за двигателя - малкото изчакване или потеглянето веднага. Искам предварително да кажа, че разхода тук не го вземам предвид - интересува ме само как е правилно да се прави от гледна точка на правилната експлоатация на двигателя. Чакам да споделите мнения и да се обосновете, защо мислите така !!!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно размишляваш,при студено време найстина е по добре да поработи малко на място(бензиновите двигатели)! Чат пат карам една 525-ца комън рейл и в книжката пише като се запали сутрин при студен мотор веднага да се тръгва до препоръчителните 2000-3000 оборота !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, Това е първата тема на която отговарям и се надявам да бъда полезен. Всеки може да прави каквото си иска с колата, но правилния начин е да изчакаш двигателя да влезе в работна температура, да провериш показанията по таблото, да почистиш ВСИЧКИ стъкла (ако е зима), да пробваш как тръгва и спира колата (ако е зима), и ако всичко е наред и всички са с колани, тогава - Приятен път! Иначе, всеки може да прави каквото иска, но последствията са си за него !!!)))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И като за първи пост голяма глупост каза. Забрави само да добавиш да видим и какво ще е времето преди да тръгнем и ако ще вали въобще да не тръгваме. Само един въпрос лятото чакаш ли я да стигне работната температура преди да тръгнеш или то това е само за зимата?

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с горе казаното от колегата !!! Аз също изчаквам ,смятам че мотора трябва да поработи извесно време особенно ако е студено.Ако няма ефект то поне със сигорност не вреди !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И като за първи пост голяма глупост каза. Забрави само да добавиш да видим и какво ще е времето преди да тръгнем и ако ще вали въобще да не тръгваме. Само един въпрос лятото чакаш ли я да стигне работната температура преди да тръгнеш или то това е само за зимата?

Малко грубичко изказване, не са чак такива глупости.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид загряването до нормална работна температура. Нали се сещаш че ако е много студено ще отиде бая време, а ако е дизел въобще няма да загрее. Чака се толкова колкото е необходимо на оборотите да стигнат нормалната си граница между 800 и 1000 в зависимост от колата. Всичко друго си е разход на гориво без смисъл.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимата чакам 1-3 минути и тръгвам (освен когато чистя сняг/лед, тогава е повече). През лятото потеглям след 30-40 секунди. Преди не ми беше толкова натоварен живота и чаках по повече. Не съм скапал двигателя на другата кола за 7 години и 80-90К км такава практика (основно в града).Аз съм на мнение обаче, че не трябва да се чака достигане на работна температура на двигателя! Скоростите ще са доста по-студени, а двигателят топъл - няма ли да се образува вредна разлика в разширението на материалите?Освен това горивната смес в студения двигател е богата и дългата работа на място според мен ще трупа доста нагар в двигателя и по свещите.Всички тия разсъждения може да са грешни, защото не съм специалист, но ми се струват логични!

Редактирано от Slade

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

И аз така. За достигане на нормалната работна не занам дали изобщо ще стане на място зимата, чакал съм макс 15мин т.е. докато изрина снега то колата и леда от стъклата но не е достигала нормална температура стига някъде над 2-та черта и дотам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забелязал ли си колега, че ако трагнеш веднага след като си запалил ( случвало ти се е предполагам), и оборотите падат след 1 километър, значи си загрял! Маслото се разпределя по двигателя за секунди! повече от минута е безмислено да стоиш на място! ако зимата чакаш оборотите да се нормализират само на място , значи ти трябват 10 минути! ти си прецени, 10 минути или 1 километър! тежката работа загрява повеч от колкото разходка в Мола! :P

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С поред немския стандарт се чака 20s било е 30 но заради екологията са го намалили малко. Зимата предполагам че е добре малко повече да се изчака. Е тук е добре да се каже за предимството на маслата чийто индекс преди W е по малък. Разбира се докато не позагрее трябва да да се кара по леко и спокойно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи аз без да знам съм спазвал немския стандарт ;) В първия си пост съм уточнил, че и според мен не е необходимо чакането на работна температура. Мисля си обаче, че под "тръгване веднага" трябва да се има предвид точно това: 20-30 сек. след запалването на двигателя. Сутрин, когато тръгвам за работа, често се случва да наблюдавам една съседка, за която веднага означава да натисне съединителя, да го зъдържи натиснат /без да изключва от 1-ва предавка/, да завърти стартера и в момента, в който запали /не съм сигурен дали има и един пълен оборот/, да отпусне съединителя и да потегли с мръсна газ :blink: Случвало се е доста често, като тръгне така и колата след 1-2 метра да угасне, а възможно е и въобще да не е запалила. Студ, сняг - жената не признава такива работи :D Добре че, поне мъжа и е мангизлия и не му е проблем да и сменя колата на 2-3 години, така че късметлията след нея да бере ядове :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В движение колата достига по-бързо работна температура. За мен принципа е двигателя да не се натоварва много до достигане на приемлива температура. Автомобил,който гасне след потегляне или не е изправен, или шофьорът му не може да го управлява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз принципно чакам около минута.Влизам в колата паля нагласям се слагам панела на плеъра смагам колана оглеждам се и тръгвам :blink: До работна температура немога да я чакам :tooth: Не е хубаво веднага да се настъпва въпреки че не го спазвам :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично си загрявам колата независимо дали е лято или зима , потеглям тогава когато стрелката на температурата на антифриза се отлепи от най-долната черта,а зимата изчаквам малко повече ,даже и до нормална работна температура.Времето което ми отнема зимата е 6 мин. а лятото не съм засичал точно още.По принцип ги дават бензините че не им пречи да потеглят без подгряване , но за мен няма нищо лошо да си пазиш двигателя.При дизелите е друга работа там е задължително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никакво чакане ала-бала .. Само си хабите времето. Паля, слагам колана, включвам фаровете и кой от къде е ... Тия коли са за каране.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо "Здрасти" на всички. Не искам никой да ангажирам с мнението си, но колата не загрява най-бързо в движение, както някой се изказа, а на място.Работната температура на маслото - зависи от двигателите, е около 80-90 градуса. Примерно. Затова практически е едно и също, дали навън е 0 или 20 градуса. На него му е еднакво "студено". Лошото е, ако го запалите и го "изръчкате"... :) Тогава има най-голямо износване. Затова палим, слагаме си колана, музичката... червилце, ако трябва и първите километри яваш - яваш... :) На ниски обороти... Или... кой както си знае... :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата по-горе каза, че колата му зимата загрявала ( влизала в работна температура) за 6 минути! и искаш да ми кажеш, че за 6 минути каране без да я чакам на паркинга няма да загрее! Ще загрее още на 3-тата минута!Проста формула: Повече работа=Повече енергия! било тя приета или отдадена!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Томи Макинен ( всички знаем кой е и в какви климатични условия е неговата родна страна ) точно по този въпрос съветва да се тръгва веднага след стартирането на двигателя. Факт е, че работата на празен ход изисква много повече време за достигането на оптималната работна температура на двигателя в сравнение с умереното му натоварване в движение.Вярвам в съвета на един от най-успешните състезатели в историята на Световният рали шампионат. Иначе всеки да си мисли, въобразява и прави с колата си каквото иска:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забелязал ли си колега, че ако трагнеш веднага след като си запалил ( случвало ти се е предполагам), и оборотите падат след 1 километър, значи си загрял! Маслото се разпределя по двигателя за секунди! повече от минута е безмислено да стоиш на място! ако зимата чакаш оборотите да се нормализират само на място , значи ти трябват 10 минути! ти си прецени, 10 минути или 1 километър! тежката работа загрява повеч от колкото разходка в Мола! :)

Прав е колегата, повече от минута на място си е сагуба на време и гориво и зиме и лете, даже в една брошура на шел беще цитирано "предварителното загряване на място добро като замисъл но с кофти последствия" бяха посочени разни физични и химични процеси които мен ме убедиха. Но всеки си решава и се води по собствената си логика. Важното е да се КАРААА и безаварийно!
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Томи Макинен ( всички знаем кой е и в какви климатични условия е неговата родна страна ) точно по този въпрос съветва да се тръгва веднага след стартирането на двигателя. Факт е, че работата на празен ход изисква много повече време за достигането на оптималната работна температура на двигателя в сравнение с умереното му натоварване в движение.Вярвам в съвета на един от най-успешните състезатели в историята на Световният рали шампионат. Иначе всеки да си мисли, въобразява и прави с колата си каквото иска:)

Колега, обоснови се какво разбираш под "веднага", защото аз под веднага разбирам,че потегляш на първата секунда след стартирането на двигателя. Кога слагаш колан, включваш фарове, радио и пр.? Защото включването на тези работи отнема едно 20-30 секунди, ако човек не го прави за време, а за тези 20-30 секунди, както писах в първия си пост стават доста промени в двигателя, поне от гледна точка на смазването и износването му. Така че, ако под веднага разбираш- палиш, слагаш колан, фарове, радио и тръгваш те подкрепям напълно, но не и в обратния ред :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре да попитам тогава, защо газовия ми инжекцион (настроен да обръща на газ при достигане на определена температура) обръща по бързо когато изчаквам на място отколкото когато тръгна 20-30 секунди след запалването без да я чакам?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всеки си знае, колата си е негова ,по принцип изчаквам до 1 мин ,а в по студено време и повече ,но това е според ситуацията ,бързам ли ......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос: Тая тема що е в тоя раздел?П.П. И много боза се изписа...., но две-три мнения са на място. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека и аз да изкажа моето мнение, поне салатата да е с всичко !!!От това което съм учил, чел и т.н. знам, че подгряването на двигателя се прави предимно заради голямото износване при студен двигател. Доколкото знам износването при студен е поне 40-50 ПЪТИ ( а може и повече ) по-голямо от износването когато двигателя е в нормален работен режим. В никакъв случай не говоря да се чака колада да вдигне 50-60-70 градуса. Просто 1-2-3 минути в зависимост от времето колкото маслото да започне та маже както трябва.От няколко доказани майстори които познавам съм чувал, че за да се избягват проблеми при бензинов двигател след стартирането му трябва да се остави около 2 минути без да се бара педала на газта :cool:Не говоря за дизелови двигатели, защото там нямам опит. Нито налагам мнението си на някой :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Томи Макинен ( всички знаем кой е и в какви климатични условия е неговата родна страна ) точно по този въпрос съветва да се тръгва веднага след стартирането на двигателя. Факт е, че работата на празен ход изисква много повече време за достигането на оптималната работна температура на двигателя в сравнение с умереното му натоварване в движение.Вярвам в съвета на един от най-успешните състезатели в историята на Световният рали шампионат. Иначе всеки да си мисли, въобразява и прави с колата си каквото иска:)

Колега, обоснови се какво разбираш под "веднага", защото аз под веднага разбирам,че потегляш на първата секунда след стартирането на двигателя. Кога слагаш колан, включваш фарове, радио и пр.? Защото включването на тези работи отнема едно 20-30 секунди, ако човек не го прави за време, а за тези 20-30 секунди, както писах в първия си пост стават доста промени в двигателя, поне от гледна точка на смазването и износването му. Така че, ако под веднага разбираш- палиш, слагаш колан, фарове, радио и тръгваш те подкрепям напълно, но не и в обратния ред ;)
Ама разбира се градски:cool: съгласен съм, точно както казваш. Не тръгваш с разкопчан панталон.... нали колан си слагаш, музика си пускаш, прическата да си оправиш, такива работи.... пък и май трябва да се огледаш да не те отнесе някой прелитащ при тръгване.Става въпрос за изчакването да подгрее на празен ход ( както някой колеги писаха чакат някакви минути да минат!!! ) Редактирано от Red

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре да попитам тогава, защо газовия ми инжекцион (настроен да обръща на газ при достигане на определена температура)

За да не ти замръзне изпарителя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой изпарител... :rolleyes: И не знам какво е казал Макинен и кой как го е разбрал, но... Айде една нова гатанка - на двигателя едно и също ли му е на място... примерно 1300 оборота или в движение 1300... гласуването открито :tease: Визирам чакането на място или движението, примерно на втора с тези обороти... И бозата е алкохол, ... наздраве... :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Представете си зимата спите си сладко зимния сън, някой ви събужда с 2-3 здрави шамара и ви пуска да тичате бесен спринт. Няма да ви е приятно нали :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

hphphp ти голям въпрос зададе, гласуваме за теб директно взимаш медала за тоя месец :)

С примера който даде директно потвърди мненията непосредствено преди твоя пост.

Редактирано от Red

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде една нова гатанка - на двигателя едно и също ли му е на място... примерно 1300 оборота или в движение 1300... гласуването открито :) Визирам чакането на място или движението, примерно на втора с тези обороти..

Различно е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре да попитам тогава, защо газовия ми инжекцион (настроен да обръща на газ при достигане на определена температура)

За да не ти замръзне изпарителя.
Не питах защо прехвърля след достигане на определената температура, а защо като чакам на място прехвърля по бързо отколкото когато тръгна малко след като запаля, нали в движение загрявала по бързо? :)
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото е така - победихме, ilias... На място наистина загрява по-бързо :) Red, ами тя колата ти синя бе, батко... :ph34r: И какво не те кефи във въпроса ми. Супер си е. Не става само с ядене, дааа... :lol: А, имам нещо и за Михаилчо... 2-3 шамара и летен сън да спиш пак си е гадничко, а... Наздраве, момчета...

Редактирано от hphphp
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа, безсилието води до алкохолизъм :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...