Jump to content
Version84

Изолиране на EGR клапан,има ли смисъл?

Recommended Posts

Здравейте колеги,Зачетох се в тази тема от нашият форум:My link и ми стана интересно дали наистина можем да постигнем положителен макар и минимален резултат в полза на мощността ако изолираме EGR клапана.Прочетох доста коментари и в чуждестранните форуми и на всякаде говорят,че минимално се увеличава мощността и същевременно вредните емисии.Ако изключим екологичният фактор и погледнем чисто технически има ли въобще отрицателни страни?Възможно ли е миналната порция изгорели газове която влиза в смукателният колектор,всъщност да подобрява горивният процес при по-ниски температури,като повишава температурата на впръсканото гориво,особенo ако е монтиран cold air intake?Предполагам има много други фактори, които аз не отчитам,но ще се радвам да споделите впечатления ако някои го е правил.Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

минималната порция изгорели газове, която влиза в смукателният колектор, всъщност да подобрява горивният процес при по-ниски температури, като повишава температурата на впръсканото гориво,особенo ако е монтиран cold air intake?

Точно това е идеята. На празен ход двигателя работи на по-висока компресия, по-малко загуби от дросела има (pumping losses) и като резултат колата гори осезаемо по-малко на празен ход (в задръстванията). Дюзите може и да се обледят при много студено време, още повече при затворен дросел има подналягане и съответно температурите падат - бензина по-трудно се изпарява и разпрашава така.CAI не помага и не пречи в случая, не знам хонда да имат клапан да вкарват топъл въздух при студена кола - т.е. винаги си е студен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махай го тоя егр ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В общи линии след като го изолирах(сложих всмукател от Д16) не усетих осезателна разлика(и във вървежа,и в разхода). След смяна на изпускателя с афтърмаркет такъв се усеща отпушване във високите обороти(но май малко умират ниските).. С или без ЕГР колата ти ще се нуждае от повече промени,за да усетиш някаква разлика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли една снимка на въпросния клапанПубликувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не всички го имат обаче. Мисля си, че и автора на темата няма такъв :punk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли една снимка на въпросния клапанПубликувано изображение

 

както и зелената стрела :punk: ,земи се обади някой път бе :punk: Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Може ли една снимка на въпросния клапанПубликувано изображение

 

както и зелената стрела :punk: ,земи се обади някой път бе :punk:

 

Викам в Неделя да направим едно летищеПубликувано изображениегледам дават го хубаво времето, Имам още малко работа по колата и нямам много време ам за неделя ако сте навити ще се освободим,да се похваля вече съм със лекоразбиващо бъбреците окачване с койолвъри и 17-ки ам остана регулаж на моста да направа утреПубликувано изображение Редактирано от pumata_dp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам един EGR дето го ползвам за украса на перваза. Този е от 5-та ген, на 6-та горната част, вакуумното цилиндърче, е малко по-различна.

Публикувано изображение Публикувано изображение

Публикувано изображение

Колектора пък е от 6-та ген (D15Z6), различава се от 5-та в разпределителя на изгорелите газове към рънърите, но принципа е един и същ. Нормално клапана седи там където на колектора съм сложил една планка, през него газовете минават към разпределителя (плочката с канали като лабиринт), между разпределителната плочка и колектора има гарнитурка с отвори - един входен от EGR-a и 4 за портовете към рънарите.

Не знам колко реална полза има от изолирането му, защото компютъра, доколкото знам, пуска да рецилкулира само когато гони икономия и екология, а не при ускорение.

Аз го ползвам го на D14A4, а там няма EGR система затова съм го затапил така.

Редактирано от keel

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам колко реална полза има от изолирането му, защото компютъра, доколкото знам, пуска да рецилкулира само когато гони икономия и екология, а не при ускорение.

Аз усетих осезаема разлика, ама аз все пак го махнах заедно с колектора. За това кога го включва не е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите, във всеки има логика,но в крайна сметка не останах напълно убеден дали има смисъл да се затапи.Да,може да няма осезаема разлика, но ако все пак има зашо да не се направи.Дали наистина има вероятност да ти замръзнат дюзите при много ниски температури?Някой знае ли точно при какви условия работи клапана и дали работи винаги?Ясно ми е ,че колата ми се нуждае от много повече за да има съществена разлика,но обичам да оптимизирам нещата и ако все пак това е малка стъпка бих я направил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя е изолиран(заради газовата тръбичката изпуска в космоса,а в дупката има болт :D ) и сега при -15 не усетих проблеми, а колата си бачка на бенз 5-6 мин преди тръгване...п.п. Както каза теро,махай го клапана :D

Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EGR-а няма нищо общо с това дали ще замръзва каквото и да е било. Предназначението му е съвсем друго.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След смяна на изпускателя с афтърмаркет такъв се усеща отпушване във високите обороти(но май малко умират ниските)

...не би ли трябвало да е обартното :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...