Version84 29 #1 Публикувано 26 Януари, 2011 Здравейте колеги,Зачетох се в тази тема от нашият форум:My link и ми стана интересно дали наистина можем да постигнем положителен макар и минимален резултат в полза на мощността ако изолираме EGR клапана.Прочетох доста коментари и в чуждестранните форуми и на всякаде говорят,че минимално се увеличава мощността и същевременно вредните емисии.Ако изключим екологичният фактор и погледнем чисто технически има ли въобще отрицателни страни?Възможно ли е миналната порция изгорели газове която влиза в смукателният колектор,всъщност да подобрява горивният процес при по-ниски температури,като повишава температурата на впръсканото гориво,особенo ако е монтиран cold air intake?Предполагам има много други фактори, които аз не отчитам,но ще се радвам да споделите впечатления ако някои го е правил.Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Magnum 7 #2 Отговорено 27 Януари, 2011 минималната порция изгорели газове, която влиза в смукателният колектор, всъщност да подобрява горивният процес при по-ниски температури, като повишава температурата на впръсканото гориво,особенo ако е монтиран cold air intake?Точно това е идеята. На празен ход двигателя работи на по-висока компресия, по-малко загуби от дросела има (pumping losses) и като резултат колата гори осезаемо по-малко на празен ход (в задръстванията). Дюзите може и да се обледят при много студено време, още повече при затворен дросел има подналягане и съответно температурите падат - бензина по-трудно се изпарява и разпрашава така.CAI не помага и не пречи в случая, не знам хонда да имат клапан да вкарват топъл въздух при студена кола - т.е. винаги си е студен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #3 Отговорено 27 Януари, 2011 Махай го тоя егр ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sl3000 24 #4 Отговорено 27 Януари, 2011 В общи линии след като го изолирах(сложих всмукател от Д16) не усетих осезателна разлика(и във вървежа,и в разхода). След смяна на изпускателя с афтърмаркет такъв се усеща отпушване във високите обороти(но май малко умират ниските).. С или без ЕГР колата ти ще се нуждае от повече промени,за да усетиш някаква разлика. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pumata_dp 12 #5 Отговорено 27 Януари, 2011 Може ли една снимка на въпросния клапан Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #6 Отговорено 27 Януари, 2011 Не всички го имат обаче. Мисля си, че и автора на темата няма такъв Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #7 Отговорено 27 Януари, 2011 (Редактирано) Може ли една снимка на въпросния клапан както и зелената стрела ,земи се обади някой път бе Редактирано 27 Януари, 2011 от fenabg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pumata_dp 12 #8 Отговорено 27 Януари, 2011 (Редактирано) Може ли една снимка на въпросния клапан както и зелената стрела ,земи се обади някой път бе Викам в Неделя да направим едно летищегледам дават го хубаво времето, Имам още малко работа по колата и нямам много време ам за неделя ако сте навити ще се освободим,да се похваля вече съм със лекоразбиващо бъбреците окачване с койолвъри и 17-ки ам остана регулаж на моста да направа утре Редактирано 27 Януари, 2011 от pumata_dp Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
keel 19 #9 Отговорено 27 Януари, 2011 (Редактирано) Имам един EGR дето го ползвам за украса на перваза. Този е от 5-та ген, на 6-та горната част, вакуумното цилиндърче, е малко по-различна. Колектора пък е от 6-та ген (D15Z6), различава се от 5-та в разпределителя на изгорелите газове към рънърите, но принципа е един и същ. Нормално клапана седи там където на колектора съм сложил една планка, през него газовете минават към разпределителя (плочката с канали като лабиринт), между разпределителната плочка и колектора има гарнитурка с отвори - един входен от EGR-a и 4 за портовете към рънарите. Не знам колко реална полза има от изолирането му, защото компютъра, доколкото знам, пуска да рецилкулира само когато гони икономия и екология, а не при ускорение. Аз го ползвам го на D14A4, а там няма EGR система затова съм го затапил така. Редактирано 27 Януари, 2011 от keel Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #10 Отговорено 27 Януари, 2011 Не знам колко реална полза има от изолирането му, защото компютъра, доколкото знам, пуска да рецилкулира само когато гони икономия и екология, а не при ускорение. Аз усетих осезаема разлика, ама аз все пак го махнах заедно с колектора. За това кога го включва не е така. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Version84 29 #11 Отговорено 28 Януари, 2011 Благодаря на всички за отговорите, във всеки има логика,но в крайна сметка не останах напълно убеден дали има смисъл да се затапи.Да,може да няма осезаема разлика, но ако все пак има зашо да не се направи.Дали наистина има вероятност да ти замръзнат дюзите при много ниски температури?Някой знае ли точно при какви условия работи клапана и дали работи винаги?Ясно ми е ,че колата ми се нуждае от много повече за да има съществена разлика,но обичам да оптимизирам нещата и ако все пак това е малка стъпка бих я направил. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #12 Отговорено 28 Януари, 2011 (Редактирано) Моя е изолиран(заради газовата тръбичката изпуска в космоса,а в дупката има болт ) и сега при -15 не усетих проблеми, а колата си бачка на бенз 5-6 мин преди тръгване...п.п. Както каза теро,махай го клапана Редактирано 28 Януари, 2011 от barsi Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #13 Отговорено 28 Януари, 2011 EGR-а няма нищо общо с това дали ще замръзва каквото и да е било. Предназначението му е съвсем друго. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Еди Ведър 135 #14 Отговорено 29 Януари, 2011 След смяна на изпускателя с афтърмаркет такъв се усеща отпушване във високите обороти(но май малко умират ниските)...не би ли трябвало да е обартното Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #15 Отговорено 29 Януари, 2011 Зависи от типа му, и двата случая ги има http://mycomputerninja.com/~jon/hondainfo/d-header/index.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове