Jump to content
drakula

За ,,спечени сегменти''

Recommended Posts

Здравейте момчета,от известно време ме гложди един въпрос,след като смених сегменти на Д14а2,чийто километраж показваше 196000км.(ясно ми е,че не може да му се вярва).Какво точно представлява ,,спичане на сегменти'',при какви условия се реализира и може ли да се избегне или забави във времето,Разчитам на тези колеги,които много четат,а също и на майстори,като Ombre,Joniboj и други за които не се сещам в момента:D .Мисля,че ще е добре да знаем повече,за да се радваме по-дълго време на нащите ХондиZzz .Благодаря на отзовалите се:D !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най често се случва при прегряване на автомобила.

Редактирано от stiv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или от некаране доста време

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта кола по цяла зима седи и не е имала проблеми като в заглавието на темата.Може би от седене също става,но трябва доста да поседи.Иначе е важно според мен качеството на маслото,с което караш колата.Защото спичат маслените сегменти,а когато това стане колата ти започва да гори масло.Знам само че карането на високи обороти помага да не се спичат сегментите.Имаше някакви теории,но не съм си дал зор да ги запомня явно.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По мои наблюдения 100/100 от случаите дето съм виждал е : карана е колата еди колко си километра. Кротко и спокойно. Сменял маслото предишния собственик ама де забравил, де сложил м10д. Купуваме си я тука в Бг, правиш им 8-9 цедки и си готов :D То от къде си я купил няма мн значение дали от Бг или внос, резултата е един. Почнеш ли да я караш на ръчка и сегментите са до там. Самите сегменти са си здрави, просто единия път едвам успях да ги извадя от канала им !!! :D Натрупва се адски много нагар, който ги спича. Горното се отнася за яко горене на масло и пушилки. Иначе малкото горене ... знам ли. Можеби е същото ама в по-малка степен или сегментите все пак се поизносват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък имам една друга теория, относно предотвратяването на този фактор.Помните ли темата за "скоростното" разработване на сегментите - според мен точно при точно тази разработка след първото палене би паснала добре компресионните сегменти, за да не пропускат газове чак до маслените и по тоз начин въпросните да се спичат. Но за сега е все още теория де, след известно време ще я тествам. :D Мойта и без това зимата и тя седи. Догодина по това време ще мога да отговоря със сигурност дали качествения брейк-ин спасява маслените сегменти от бъдещо спичане. !!!Относно раздвижването им (временното отлагане на ремонта) - един приятел от Враца миналата година каза, че на път към морето е изгорил литър и половина масло (140-150кмч на повечето възможни места, стоково д15б2), на връщане при същите условия е изгорил към 200 грама. :D

Редактирано от kalmara

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега kalmara, би ли описал този разработващ процес как става?Интересува ме, защото ми предстои смяна на сегменти и ревизия на главата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето същата тема дискутирана малко по на запад от нас...

http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2767274

 

Интересното е, че и там знаят за номера със газта за горене, която се сипва в цилиндрите. ;)

Ако и за този метод незнаете ;), ето го обяснен на български:

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=40404&mode=threaded

 

Взимаш 2-3л газ,точиш маслото,масления филтър стои до края на процедурата,оставяш пробката отворена за да се оттича газта която ще наливаш,махаш свещите и наливаш газ до горе(до ръба),(тая газ която се оттича яналиваш наново-въртиш я)ако някъде се отиича по-бързо имаш запекъл сегмент и наливаш докато почне едва-едва да се оттича.После изчакваш колкото може да се оттече,завиваш пробката,наливаш масло(гледай да е трансформаторно или промивно,4л),въртиш 3-4 пъти само на стартер за да изхвърли газта,която е останала в цилиндрите и слагаш свещите и палиш.Пуши бял пушек,лондонска мъгла,ама нема да се плашиш.Оставия да поработи.Слагаш новото масло и филтър.На мен ми отне цяла нощ(бях на работа).При мен гореше много масло 1л/1000км,сега съм минал 500км от тая ти ми работа и не го е барнала,дори си стои малко над макс. колкото го налях.Та за това казвам,че има ефект май,но искам да мина повече километри за да съм сигурен.Ами това е.

 

Естествено, няма как и руснаците да не са се изказали по въпроса:

http://www.midkam.ru/avtodrive100.html

 

Всъщност и в трите теми методът за лекуване е напълно еднакъв, само се различава съставката, която се сипва в цилиндъра:

Америцанците си слагат някаква шарена(и скъпа) добавка за масло почистваща нагара.

Ние като тарикати сипваме газ за горене.

Руснаците естествено сипват някаква тяхна суперсекретна разработка от Ленинградския институт по нещо си (СУРМ - раскоксовка) :angry:

Редактирано от TipoMan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е внос от Италия,беше на 179800км,като ми направи впечатление,че въздушния филтър беше безобразно мръсен,но монтъора,който ми сменя ремъка и ролката каза,че рядко от Италия идват с такъв чист двигател:angry: .В началото не ми гореше масло,чак това лято започна на 196000км,може италианеца да е карал често в ,,лютеницата'',не знам,карал съм с Valwolin Dura blend 10W40.Аз никога не съм превишавал 4000об.,може ли прегряване преди20000-30000км. да даде чак сега отражение;) ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е внос от Италия,беше на 179800км,като ми направи впечатление,че въздушния филтър беше безобразно мръсен,но монтъора,който ми сменя ремъка и ролката каза,че рядко от Италия идват с такъв чист двигател:angry: .В началото не ми гореше масло,чак това лято започна на 196000км,може италианеца да е карал често в ,,лютеницата'',не знам,карал съм с Valwolin Dura blend 10W40.Аз никога не съм превишавал 4000об.,може ли прегряване преди20000-30000км. да даде чак сега отражение;) ?

Смени маслото като марка и място откъдето го взимаш и тогава си прави изводи и взимай решения дали да бараш двигателя.Ако маслото е гадно с което си в момента,говоря като произход-ще го гори. BLEIN MONO, ти за кой метод за разработка говориш?Този дето разработваш за 30км. и си караш колата като турбо дизел на първо палене след като загрее ли?Тя моята е разработвана точно така и за същата писах че седи по цяла зима без да я паля.Проблеми със спекли сегменти нямам. Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сегментите ги смених октомври,въпроса беше как да се предотврати това ,,спичане на сегменти:angry: .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай с хубаво масло и не го мисли.Една кола която се кара редовно и се поддържа съвестно не съм чул да й се спекат сегментите.Моят съвет е да не я мъчиш на ниски обороти,само това.Най-добре се чувства в средата един двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TipoMan , това с газта е дооста стара рецепта :lol: Помня едно време как наливаха на лади и москвичи газ да отлепят сегментите :lol: Там от седене спичаха майката си е**ло :lol::) :)

 

Аз малко не схванах. То проблема със спеклите сегменти е когато не си ги сменил. След като ги смениш, караш с хубаво(що годе) масло и го сменяш на време няма такива проблеми.

Това как разработваш е точно с никакво значение според мен. Моята я разработвах 600+ км , след това имаше малко пържене и после още 400 км лекичко. И не са ми спекли сегментите още, след като имаше доста газ тая година. prelude , я подкарал без разработка и пак няма проблеми със сегментите. Та от там ме съмнява да има каквото и да е било общо. Както и да я разработиш после като налееш м10д и го смениш след 30К не се чуди що са се скапали :) :)

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз лично като си направих сивика турбо ,още на излизане от бокса /а в атмосферен вариянт още/ под 5500рпм непаднах карах я като за последно така около 4 5 дни средно по 30 40 км на ден ,до последно преди да махна тези бутала и сегменти колата не ми бараше масло даже и в турбо режим ,а карах до 8400 8500рпм.Така че не е гаранция че бавното разработване е най добро .Сега отново разработвам на същия принцип ,за сега вс е ок .ПП: М/у другото от прелюда навремето бях свалил сегменти които си ги огъвах на осморки без да се счупят ,даже още ги имам закачени на стената в мазата да ми напомнят за какво разкаляване е ставало дума :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9 километра ми е най късата разработка 6к на трета .има мноо хора и свидетели и на които съм им казвал .един френд щеше да се разплаче :lol: .колата е акорд с ЕЗ матор :lol: .после и минах 30к и я дадох още я карат без проблеми .знам че няма щот аз я ремонтирам :lol:.П.п тва с газта за горене не става всеки път .Към автора ГАЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗЗ

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това как разработваш е точно с никакво значение според мен.

Баце, аз да си продължа тезата. :lol:

Нали всички викате че маслените сегменти се спичали от нагара по тях. Аз под нагар разбирам разните въглеродни-незнам си какви химични отлагания, в резултат от изгорелите газове. Пък от своя страна - единствения начин изгорелите газове да достигнат до маслените сегменти са през компресионните - ако не са паснали хубаво по цилиндъра. :lol: Точно този момент го има описан тук - жълтите оттенъци по буталата.

 

@prelude - предполагам към мен си искал да се обърнеш с предния си пост, а не към BLEIN MONO. :) Темата, която визирах е точно тази, като знаех че и ти си писал там, и че турбо люда е точно тъй разработен. Там и аз съм писал, но след повечко четене на теория взех доста да вярвам на мотоциклентата разработка, и ще я изпитам лично! Ако ще да си строша мотора. :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе ама той проблема не е че ти спичат сегментите след като ги смениш, а преди това. До сега не съм виждал някой да се е оплакал че са му спекли сегментите след като ги е сменил :lol: Иначе е добра логиката да изтърват копресионните сегменти :lol: Това обяснява факта че като понаточиш двигателя (малко повече обороти, малко посгъстен, малко повече въздух) доста по-бързо попушва. Ама не е само от това. До сега 2 стокови двигателя ги докарвам до прилично пушене без да се пипат (сток д15б2, д15з3 с друг смукател) .

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.п тва с газта за горене не става всеки път

Аз се чудя, дали изобщя някога става. :unsure:Като чух за първи път теорията, се присмях на един приятел. След това се поразрових и много се учудих, че това явно не е измислица на някой квартален башмайстор...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай с пълна синтетика пък била тя и най евтината и едва ли ще имаш проблем със "спичане", друг е въпроса ако сегментите са износени или "разкалени" от прегряване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

200 000 км на толкова високооборотни двигатели си казват думата, сегментите просто се износват и не уплътняват така добре. Явно сегментите са по-слаби - за разлика от ризите, на които хонинга им стои и след няколко по 200к кмНе е задължително да са спечени сегментите, за да гори масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай с пълна синтетика пък била тя и най евтината и едва ли ще имаш проблем със "спичане", друг е въпроса ако сегментите са износени или "разкалени" от прегряване.

Колега,тук не мога да се съглася с теб.Според мен е по-добре да караш с качествено масло макар и не пълна синтетика,отколкото с некачествена пълна синтетика.Просто защото произхода на маслото(разбирай дали е минерално или синтетично)не е важен,важен е вискозитета.А дали е растително,синтетично или мешана скара оказва влияние на това каква устойчивост има да запази добрите си качества като пробег най-вече и при екстремни условия,но не такива дето ние наричаме екстремни ами на молекулно ниво-масления клин каква устойчивост има или при каква дебелина този слой губи мазилни свойства.Аз например си сменям маслото на 5 000км,без значение какво е-синтетика,полу-синтетика или минерално.С минерално не карам де,но не това е важното защото 5000км не са никакъв проблем за минерално масло на добър производител.Много по-добре е да си купиш полусинтетика и да я махнеш на 5000км отколкото да се бръкнеш за пълна синтетика и ако ти е скъпо, да я караш до 15 000км щото така пишело на бутилката.....За евтината синтетика не коментирам,защото по-горе обясних причината. kalmara, мойта кола е разработвана така но тя не е турбо.Н22А е-атомсферка.На Митака турбо В20А9-ката си я разработва лекичко той. Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги :lol: както искате така ме разбирайте :) Маслото в БГ е боза каквото и да налее човек ще го гори .......за коледа получих бутилка масло по пощата /кастрол 15-40 :)/ с такова карах в ирландия :lol: а аз карам на 10/40 в Бг и го гори ......та ефекта е не го пиеше изобщо :Dслед като сложих отново БГ масло ... купено от БГ пуши пии пирува си яко с маслото .... та сегменти мегменти.... маслото е кофти ;)ако с заводския сегмент + хубаво масло издържа 20-30 години и нагоре то с нов ще издържи 5-10 години и пак не е гаранция ;)маслото е зле ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги :lol: както искате така ме разбирайте :) Маслото в БГ е боза каквото и да налее човек ще го гори .......за коледа получих бутилка масло по пощата /кастрол 15-40 :)/ с такова карах в ирландия :lol: а аз карам на 10/40 в Бг и го гори ......та ефекта е не го пиеше изобщо :Dслед като сложих отново БГ масло ... купено от БГ пуши пии пирува си яко с маслото .... та сегменти мегменти.... маслото е кофти ;)ако с заводския сегмент + хубаво масло издържа 20-30 години и нагоре то с нов ще издържи 5-10 години и пак не е гаранция ;)маслото е зле ;)

Колега,в момента ти говориш и сравянваш два различни вискозитета.Няма как да е обективно такова сравнение,защото не си пробвал с 15W40 купено от БГ.По принцип когато една кола излезне от завода й дават 5W30 или 5W40.Говоря за тези дето в момента са на 10-15г.С пробега износването е факт и когато започне да харчи от маслото се минава на следващата стъпка по-гъсто като вискозитет.Следващата съответно е 10W40,10W50 или 10W60.Когато и тези масла започнат да изчезват прекалено се минава на 15W40 и така.Така че пробвай с едно такова купено от БГ и после пиши такива категорични неща.Вярно е , че има много ментета в БГ но има и истински неща.Просто човек трябва да избира.Аз си карам колите с масла купени само от БГ и нямам никакви грижи с тях.Но не карам с Castrol,Valvoline,Mobil 1,Shell,Motul...С някои от тези съм карал,но вече не го правя защото съм намерил хубави масла които не са толкова комерсиални,а не са по-лоши от горните в никой случай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги :lol: както искате така ме разбирайте :) Маслото в БГ е боза каквото и да налее човек ще го гори .......за коледа получих бутилка масло по пощата /кастрол 15-40 :)/ с такова карах в ирландия :lol:а аз карам на 10/40 в Бг и го гори ......та ефекта е не го пиеше изобщо :Dслед като сложих отново БГ масло ... купено от БГ пуши пии пирува си яко с маслото .... та сегменти мегменти.... маслото е кофти ;)ако с заводския сегмент + хубаво масло издържа 20-30 години и нагоре то с нов ще издържи 5-10 години и пак не е гаранция ;)маслото е зле ;)Затова съм си купил френското YACCO 5W40,което ми обясни продавача,че синтетиката е 60%.Като мина разработването ще сложа това масло с надеждата,че инж.Ганев;) не го е пипал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

drakula, аз карам с Yacco и смея да твърдя че ментета на това масло няма.Взимам го от дистрибутора му за София,който пък ми е колега от техническия университет.Съмнения там нямам никакви.Маслото е много хубаво и е на много добри пари.Френско е,което също е важно.Френските масла са едни от най-добрите в света-имат си традиции хората.На дейли колата си съм с такова,но на бегачката ще сложа друго френско което много ми похвалиха хора , на които имам безрезервна вяра в думите.Между другото точно те ми споделиха за вискозитета 5W40,че е леко проклет.Неустойчив по техни думи.Аз сега съм точно с такова Yacco на Акорда ама нямам проблеми.То аз ги хвърлям на 5000км де,така че колко да е неустойчиво-все ще кара 5000км безгрижно:lol:

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е..би му майката. Чисто нова кола,15 години употреба и накрая след 300к пробег сегментите майката си еб..ха :lol::lol::) :) Колеги,Всяко нещо си има живот. Нормално е да се спекът,особенно ако колата е стояла маса време на борса примерно или е карана като за последно/имаше една тема със снимки на разпределитени валове, които не се виждаха от боклуци.Та в тоя ред на мисли как ли им е на сегментите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колега виж казвам го от наблюдение :)

Колата я карах с 15/40 кастрол в ирландия дойдох тука и сложиш пак 15/40 не кастрол друга марка непомня каква беше .... гори та пии та полива и пуши,

минах на 10/40 същата работа както си пие 15 така пие и 10 :bow:

в този период в който карах налях кастрол 15/40 от ирландия и мъките спряха :lol:

 

не съм се изразил правилно,моя грешка ;)

Колата ми е на близо 400 000 км или 204 000 мили ,по двг-то нищо не е сменяно освен консумативи ,купях я от човек който има сервиз в ирландия и се занимава с това.

Като сметна че там не се занимават да сменят гарнитури ,сегменти и други детайли с голяма играчка едва ли ще ме лъже :wacko: там си копуват направо нови ДВГ-та или бракуват колата.Много малък процент правят такава манипулация и ако я правят то в оторизирани сервизи в столицата.

 

затова коментирам само и единствено моята кола ;) искам да стане ясно

 

не съм запознат с колите ама изобщо казвам го от наблюдение над моята кола

 

Поздрави !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...