Jump to content
Ivo Myankov

Какво да правим при ПТП

Recommended Posts

Тъкмо направих доста приятни модификации по Хондичката си и още на 2рия ден заваля сняг. На един светофар аз ще завивам на дясно, но изчаквам хората да пресекат като виждам как едно комби прави обратен и задницата му поднася и ми размазва предницата.Понеже ми е за първи път и тръгвам аз по застрахователите. Та идеята ми е който е по-наясно с правилници, практики... да каже та новаците като мене да се образоваме. Примерно сега като съм потърпевш, след колко време от неговата гражданска ще изплатят щетите и на 100% ли покриват. Кой прави оценката ? Имам ли избор дали да я заведа на мой майстор или те ще я ремонтират в техен сервиз.Изобщо много такива въпроси изникват.За съжаление всичките ще минаваме по тези пътеки, дано поне само с леки щети се разминаваме.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъкмо направих доста приятни модификации по Хондичката си и още на 2рия ден заваля сняг. На един светофар аз ще завивам на дясно, но изчаквам хората да пресекат като виждам как едно комби прави обратен и задницата му поднася и ми размазва предницата.Понеже ми е за първи път и тръгвам аз по застрахователите. Та идеята ми е който е по-наясно с правилници, практики... да каже та новаците като мене да се образоваме. Примерно сега като съм потърпевш, след колко време от неговата гражданска ще изплатят щетите и на 100% ли покриват. Кой прави оценката ? Имам ли избор дали да я заведа на мой майстор или те ще я ремонтират в техен сервиз.Изобщо много такива въпроси изникват.За съжаление всичките ще минаваме по тези пътеки, дано поне само с леки щети се разминаваме.

Здрасти Иво, пресен опит от мен : нацелих задницата на друга кола. Понеже щетите бяха сравнително малко, от 112 не се навиха да ни пратят полиция, и ни казаха да се оправяме помежду си, демек, с двустранен констативен протокол. Аз имам каско, той не. Понеже вината беше моя, отидохме при моя застраховател, те плащат за неговите щети - за колко време се случва ? Според агентът за около 2 седмици парите пристигат - дали са 100% ? Не знам, наистина. Ако бяхме викнали КАТ, аз щях да отнеса глоба и точки, а след подписване на такъв протокол се обаждаш на 112, и оттам ти дават един номер, който се вписва във всичките бланки - много писане пада, но без този номер нито един застраховател няма да даде никакви пари на никого. Въпросът е : вие какво точно направихте във вашата ситуация ? Оценката я прави експерт от съответната компания. Можеш да си избереш варианта - дайте ми пари, аз ще се оправям, или ето ви я - оправете я вие във ваш сервиз (доста време). Има и трети вариант, с представяне на фактура от сервиз - така избягваш момента със скрити щети, които експерта не е видял при първоначалния оглед - поради недоглеждане или поради невъзможност - скрити щети. Обаче, ако избереш първия вариант (най-добър според мен), можеш да викнеш този експерт за вторичен оглед. Дано да съм помогнал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами в случая другия водач се оказа познат и то супер нелепо стана така, че гледаме да избегнем глоби и точки. Отидохме още вчера до кат за тоя номер и написахме двустранното. Днес отивам с моето копие до Лев-Инс и ми казаха, че трябвало на собсвен ход да отидем и 2те коли, а той щял да пише още доста неща. Но колата освен чупене на фар и изкривени ламарини... левия фар се е вградил яко и е ударил ролката която се върти на ангренажния ремък и сега фара се опира в ремака, а ролката се клати докато се върти. Ако колата не е на ход тогава викаме кат за актове и точки и става сложно. Но се притеснявам да не се прецака нещо ако я карам чак до кат с тая лакатушкаща ролка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мой късмет и на мене така ме удариха отзад на 29-тия ден от както взех колата, какво да правиш (нито е първия път, нито ще е последния)...Варианти :(както ми ги обясниха от застрахователя негови са думите само ги поватярям не ме винете, ако нещо не е така):1. Викате КАТ настояваш да пишат акт на този който те е ударил и с двустрания протокол и акт-а в застрахователя ... ( уж до 30 мин. правили оценка и давали пари - мноооооооогооо ме съмнява да стане така, ама много !!! )2. Разбирате се пишете двустранен, като се обаждате за служебен номер на 112 и колкото може по-скоро(ако може на същия ден) и двамата при застрахователя карат ви да се залепите наново (като не трябва нищо да е барано по колата паднала броня прахуляци и т.н. карате си я мръсна) снимат ви щетата и двамата сядате и почвате да попълвате листчета и чакаш уж до 2 седмици да ти се обадят за пари. (Според обяснението на застрахователя "може да сте седяли на кафето и да искате да ги минете ...." - все пак сме в БГ неможе да си кривим душата и такива хора има). Реално той ми обясни, че в такива ситуации дори само служебен номер да се прави е хубаво и КАТ да дойдат, тогава в този двустранен протокол се вписва и името на полицая и излеждало по-достуверно...Също ми обясниха ако, нямам каско няма да изплатят щетата на 100% и опцията да им дадеш фактура или да я вкараш в тяхен сервиз за тяхна сметка НЯМА ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А най-добрия вариант е да се обадиш на застрахователя ти. Обикновено пращат мобилна група която се разправя с документите прави оглед и снимки на място. Идват доста по-бързо от КАТ :) Не се губиш повече времето с ПТП-то. Чакаш само решението на застрахователя в двуседмичен срок. Да не ви се налага!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, както е казал колегата над мене, най-добре да звъннеш на застрахователя и да си пратят мобилна група. От там те си оглеждат щетите, описват ги, съставят ти необходимите протоколи, снимат пораженията и си готов да си чакаш обещетението.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нямаш каско и ще чакаш обезщетение по неговата гражданска мога да споделя - имам пресен опит (4 дни).Викаш КАТ и си вземаш протокола за ПТП.Отива с този протокол при неговия застраховател и подаваш искане за обезщетение.Правят оглед на колата и до 15 дни ти превеждат по банкова сметка каквото са преценили.Когато обезщетението е от гражданска няма вариант със сервиз. Плащат само обезщетение по тяхна оценка.Ако няма опашка, цялата процедура е 30 минути с писането, огледа и висенето по гишета.В Булстрад в това отношение ми се видяха много коректни (там е гражданската ан снегорина дето ме смля). Писаха ми съвсем реално щетите и не са се заяждали. Първо ми писаха само броня, калник и габарит, но казах ан момчето, че е счупен подкалника и въобще не направи въпрос - писа ми го за смяна с нов. По принцип по гражданска на някои места плащат повече отколкото по Каско. Зависи в коя компания ще попаднеш и кой ще ти оцени щетите, както и дали ще ти пишат ремонт или смяна с нова част. За ремонт дават смешни пари, но за нови части смятат по цени на официален вносител.Ако имаш каско не се мъчи да вземеш пари от неговата гражданска. Първо - няма да мине. Второ - ако случайно мине в мига в който се усетят ще те погнат за застрахователна измама.Дано не ви се налага да ги разбирате тези неща от опит, кактос е наложи на мен. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, да не пускам нова тема, четвъртък вечерта ме удариха (левия панел и лявата врата), писах ме двустранен протокол, идва и кат, дали от Лев инс където е неговата застраховка, ще ми изплатят достатъчно за да си оправя колата? Ще съм благодарен, ако някой има опит с тази компания да сподели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи къде ще си правиш колата. Точно тази компания може и да ти позабави плащането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи къде ще си правиш колата. Точно тази компания може и да ти позабави плащането.

Не мисля че ще я пращам, тя е на 16г, по скоро въпроса ми е дали ще ми платят достатъчно за да я оправия без аз да съм вътре?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 90% от случаите не плащат достатъчно.Още по-тъпо е да нямаш каско и да си виновен за ПТП-то:) .За това колеги,правете си Автокаско,за да не плащате двойно.Да не се случва на никой, но за съжаление никой не е презастрахован:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така за колегата с щетата за която ще търси обещетение от Лев инс. Да му кажа, че плащат сравнително добре. Преди две години ми одариха стария сивик, трета генерация.Който беше с по-смачкана предица,меко казано тъй като ми беше счупена предната броня, двата фара, маската смачкана, калниците набити към вратите и предния капак трябваше да го отварям, като консерва с отварачка,ужас.И получих след два огледа от които единя ходих на крак или по точно на гуми до тях, а втория оглед те дойдоха при мен, тъй като не можахме да отворим предния капак и ми платиха 670лв.Обещетение за злополуката.Дано на теб ти дадат и повече успех :)

Редактирано от predatov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При гражданската, поне при мен платиха на 50% от щетите. Не знам дали само мен са прецакали така или принципно режат яко ( гражданската на човека беше на Виктория ).Ако имаш автокаско няма какво да се притесняваш. При мен нещата на алианц включват безплатна поправка в сервиз. При един инцидент ми направиха цялата задница, в максимално кратки срокове, без да давам и 1 лев.

Редактирано от PIKap

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като съвет мога да кажа - уведомявайте застрахователя по гражданската когато сте виновни (до 7 дни е срока), за да не се правят на интересни впоследствие. Това е важно дори когато пострадалият няма да се обърне директно към тях, а чрез неговия застраховател по каско.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги благодаря ви за отговорите, не съм виновен за ПТПто, бях спрял и този с джипа се наниза в мен :) ще ходя понеделник, вторник и ще кажа какъв е резултата, дано да покрият поне половината.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като съвет мога да кажа - уведомявайте застрахователя по гражданската когато сте виновни (до 7 дни е срока), за да не се правят на интересни впоследствие. Това е важно дори когато пострадалият няма да се обърне директно към тях, а чрез неговия застраховател по каско.

Няма такива условия:) Ако си виновен застрахователя се оправя с потърпевшия,или при каско се оправят по м/у си двете компании.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност има такова условие. Като отидох в офиса на Лев-Инс ми изкараха договор и на гърба пишеше, че трябва да се попълни 2странния протокол и да се попълни номера от КАТ след което в 7 дневен срок 2те коли да отидат в сервиза на собствен ход. Натвърдиха ми го да не превишавам тия 7 дена :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и най-голямата простотия е, че ако пострадалия няма желание да се разправя с Левинс, защото ще си ходи директно при неговия застраховател по каското, какво става? Неговия застраховател си иска парите от Левинс, а те дали ще се направят на интересни, че не са им уважили сложната процедура?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи къде ще си правиш колата. Точно тази компания може и да ти позабави плащането.

Не мисля че ще я пращам, тя е на 16г, по скоро въпроса ми е дали ще ми платят достатъчно за да я оправия без аз да съм вътре?
Нещо не ти разбрах мисълта. Като гледам и ти не си ме разбрал добре. :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се представят двата автомобила за оглед си е изискване което трябва да се спази.Хората масово не знаят как и кога могат да използват двустранен констативен протокол за ПТП, в случая огромна вина за това имат и мързеливите КАТ, които посещават и удостоверяват такива събития изключително рядко.Всеки е добре да знае, че когато едно от участвалите в ПТП МПС-та не е в движение (разбирайте пуканти радиатори, капак закриващ челното стъкло, спукан картер, през нощта счупени не светещи фарове, спукано челно стъкло, тежки увреждания по ходовата част и тн.) настоявайте КАТ да посетят на място ПТП.Когато има спорове около вината и съмнения за употреба на алкохол също. В такива случаи много често пострадалият получава отказ за изплащане на обезщетение тъй като ДКП се съставя САМО АКО И ДВЕТЕ МПС СА В ДВИЖЕНИЕ.Именно и поради тази причина застрахователите изискват и двамата участници да присъстват с автомобилите си.Относно обезщетенията , по Г.О. изчислението е регламентирано от Наредба 24.Всеки може да я прочете и да се запознае с нея.И определено ако всичко е наред по претенцията изплащането не се бави.Току що извършихме оглед на колегата колата не е толкова зле , само докато я видях и бях сигурен че е някой от клуба :)И други съклубари са минавали през мен , само че не знаят :blink:Ако някой има въпроси относно разправийте със застрахователи на всеки бих помогнал с удоволствие до колкото ми е възможно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ето един казус: пострадалия казва - аз си имам каско и си отивам при моя застраховател, с теб повече не искам да се разправям - и си заминава. Ти продължаваш да си си виновен, но не можеш да предоставиш и двата автомобила за оглед.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай, няма да се оттърве така лесно от виновния защото , към ДКП задължително се попълват и Доклад към застрахователя и Декларация за виновност само и единствено от виновния. Така, че ще неще , си е вързан за виновният. Ако той не осигури необходимите документи, няма да получи обезщетение, защото макар и по КАСКО да заведе щета това също става с документи. Има си точка в общите условия на компанийте, че застрахованият е длъжен да осигурява правото на регресна претенция на застрахователя, тоест по съдебен път от застрахователя на виновния да се върнат парите по обезщетението, но това с некоректни документи не става.Определено на никой не му се губят средства нали?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя доклад до застрахователите съдържа един куп информация, която дори се съмнявам, че виновният може да събере и представи съвсем точно сам.От друга страна другата застрахователна компания, когато предявява някакъв регрес, би трябвало да го подкрепи с всички документи и информация, която е събрала от своя застрахован по каското?Сигурен съм, че на никой не му се губят пари, а само му се печелят, няма как застр. компании да правят изключение, но като че ли преди да въведат тези безумия със застрахователните протоколи - всичко минаваше далеч по-лесно и с по-малко главоболия от страна на застрахованите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя доклад до застрахователите съдържа един куп информация, която дори се съмнявам, че виновният може да събере и представи съвсем точно сам.От друга страна другата застрахователна компания, когато предявява някакъв регрес, би трябвало да го подкрепи с всички документи и информация, която е събрала от своя застрахован по каското?Сигурен съм, че на никой не му се губят пари, а само му се печелят, няма как застр. компании да правят изключение, но като че ли преди да въведат тези безумия със застрахователните протоколи - всичко минаваше далеч по-лесно и с по-малко главоболия от страна на застрахованите.

Колега прав си за това че са безумия ,но това е въведено за да се улесни работата на компетентните органи, които просто си измиват ръцете с тези хвърчащи и почти винаги грешно попълнени листчета ДКП. Има редица проблеми около тях , стават злоупотреби и са кофти вариант освен за застрахованите така и за застрахователите защото всичко е пълна измислица. Относно информацията не е толкова сложно но определено на всеки един човек му трябва помощ от по-компетентен когато се сблъска за първи път с ДКП, което пък е продиктувано и от факта, че много хора не знаят дори за какво сключват застраховка Г.О. по-скоро я приемат като вид данък може би.Проблемите са много комплексни но това е положението.От своя страна пък застрахователните брокери изкривяват представата на клиента за продукта,който му предлагат и съответно подведен човечеца не си прочита дори условията по договора, който сключва и само изисква без да счита, че има и задължения (визирам застраховката КАСКО). Трябва да се чете определено трябва. Относно регресните претенций на компанията - да , всички документи трябва да са коректни но за това има грижа предимно застрахования, ето защо има създадени и мобилни екипи, които изземват функцийте на компетентните органи за удостоверяването на събитията и подпомагане правилното уреждане на претенцията. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи къде ще си правиш колата. Точно тази компания може и да ти позабави плащането.

Не мисля че ще я пращам, тя е на 16г, по скоро въпроса ми е дали ще ми платят достатъчно за да я оправия без аз да съм вътре?
Нещо не ти разбрах мисълта. Като гледам и ти не си ме разбрал добре. :)
Да колега не сме се разбрали, ще я правя след нова година когато ми изплатят някакви пари.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да кажа аз до къде стигнахме с ремонта и изплащането. Първо да припомня. Щетите бяха: изкривен капак, изкривен десен преден калник, преден десен фар и мигач, и изкривена ролка на хидравликата.Ремонта, изправяне и боядисване на калника и капака + фар и мигач + шайба и смяна на шайбата = 260лвДнес ми изплатиха от Лев-Инс 560лв. Много доволен останах и ще запомня първото ми ПТП с добро. Пожелавам на всеки да се разминава с леки материални щети и големи парични обезщетения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи Лев Инс , не били толкова кофти компания ,когато клиента си е изпълнил задълженията, че и сякаш на време се изплати обезщетението !!! Това го написах заради всички дето лаят без да има смисъл. Да се почерпиш за празниците колега, пък може и някой ъпгрейд да направиш на колата !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен ми е направило впечатление, че при един застраховател като имаш първо ПТП се плаща що годе добре, понякога дори ти остават пари в зависимост как и с какви части си се уредил....Обаче трябва да знаеш, че те следят колко ПТП-та имаш и независимо кога ще ти е следващото ще плащат все по-малко.... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам впечатления само от БулИнс, защото там ми е каското и смея да твърдя, че не е така. Имах една отвратителна година, в която имах 4 щети и всичките пъти ми платиха повече от добре. Разбира се имал съм и години без ПТП.Според мен застрахователните компании плащат добре когато са финансово добре и не плащат когато имат финансови проблеми. Пожелавам на всички компании да са добре финансово и да не прецакват клиентите си заради т.нар "неизпълнени задължения", защото списъка с последните може да порасне до немислими размери...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти кажа няма застраховател който да ти даде 100%. А сервизите се избират от застрахователя. Дават ти един списък и ти от там си избираш. А ако си правиш каско намери си някой приятел, познат или агент който не работи в офис защото ако недай си боже стане нещо после може да съдейства за застраховката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добрият агент винаги е от полза :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Станах участник в ПТП, нямам каско, а застраховката ГО на виновния водач е в Армеец. Ходих да предявя щетата и като им казах, че искам отстраняване на щетите в техен оторизиран сервиз ми отговориха, че това било само за застраховка Каско, но на въпроса къде го пише това нямаха отговор. Написах си заявление, че искам отстраняване на щетите в сервиз и че искам писмен отказ. След това направиха оглед на колата. Описаха следните щети:предна броня;облицовка предна броня;основа предна броня;рамка пред радиатор (очиларка);ляв и десен фар;декоративна решетка с емблема;калник преден десен;подкалник преден десен;рог преден десен;преден капак;радиатор воден;кутия, капак и елемент въздушен филтър;ляв и десен еърбег;ляв и десен предни колани;радиатор климатик;кора под радиатор;дифузьор с перка;боя металик;Сега се чудя дали да я карам в някой сервиз да я разглобят и да ги викам за втори оглед за да не се бави обезщетението или да чакам отговор на искането ми за ремонт в техен сервиз. Колата е ЦР-В 2001 г. Има ли някой наблюдение плащат ли реално щетите или ще има ходене по мъките с тази компания, защото твърдо съм решил да си търся правата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен при съвина от ми изплатиха доста добра сума(1200),при положение че нямах твоите поражения,и дори човека в зд на другия виновен беше разбран и писахме за щета части, който не бяха от катестрофата..дружеството не беше армеец но трябва да ти изплатят парите до месец и повече мисля....Успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...