Jump to content
Nilak

Обяснение на действието на климатика

Recommended Posts

Някой запознат с климатиците и принципа им на действие може ли да обясни климатика само като хладилник ли работи или може и да грее?Т.е.: Климатика само охлажда ли или може и да топли(за автомобил става въпрос)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото съм запознат само охлажда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислям че някой от климатрониците могат и да топлят. Принципа е на термопомпата но за топлене работи при доста по високо налягане на фреона, тогава навънка радятора(кондензатор май е по правилно) трябва да се изстудява за да топли вътре

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно тогава,моя защо не топли :cool:Климатик или климатроник по принцип не топлят.За затопляне ,си имат зимни пакети(така се води като екстра),които са едни "нагреватели" най общо казано.И кола с такъв пакет,за 3-4мин. при минусови темп. почва да духа топло,но не е просто климатроник :P

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта е с климатроник (демек автоматичен климатик) и не топли. Като настоя на 23С и докато не дойде парното(т.е. не загрее двигателя) не духа топло.Интересно ми е такива "зимни пакети" дали могат да се "присадят" допълнително?

Редактирано от Nilak

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами във VAG групата правят опити :cool: Самият зимен пакет е в повечето случаи ,3 подгревни свещи за антифриза и управлението им от бордовия комп,примерно под 5 градуса пали едната,под 0 гр. пали втората и т.н. Знам,че има и опция,май в e-bay има външни устройства,като трябва да добавиш тръбен път,антифриза да мине през това устройство,но не знам,колко ще е прецизно температурното управление :PИначе е готина опция,хем двигателя работи по-малко студен,хем на теб по-бързо ти става топло ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Климатика в колата е да охлажда ,климатроника да поддържа зададена температура .С две думи :Компресора завърта фреона в кръг от пътища с два радиатора преден в които фреона се втечнява и се отделя температура /положителна/ и вътрешен изпарител .В които фреона минава пак в газообразно състояние.А за да го направи му е нужна температура .най бързо казано ''измуква'' положителната такава .Обаче за да почне да грее ще трябва комресора и целия тоя цикъл да почнат на обратно .Май ще е трудно ,ма може и да са го направили .Климатроника е система която върти вздуха от вън и вътре и поддържа зададената Т. Докато климатика обикновенния само истудява , това са на бързо описани принципите на действие .Сега някои ще рече а зимата ми зимата има парно и пак така .Зададени 24C. духа топло набира ги и спира при нужда вкарва студен .Остава и принудителното затопляне за което се чудите .До колкото знам има три начина .Ел подгрява въздуха циркулиращ в купето ,Ел подгрява водата на малкия кръг с цел по бързо набиране на оптимална такава. И ''печка'' виждал съм при дизелови беемвета която е на нафта и пак грее водата която от своя страна въздуха в купето.Най образно съм предал каквото знам ако има грешка споделете.

Редактирано от fenabg
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето нещо по въпроса, но цената много бързо ще ви откаже:http-~~-//www.youtube.com/watch?v=yFCt3gO_iqQWebasto имат представител за България, ето им страницата. Иначе може да пробвате да "присадите" от ЗАЗ, те имаха едно време и харчеше около и под литър на час.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май разводняваме темата,но за последно :cool:Колегата fenabg е абсолютно прав,нагревателите за въздух,обаче май не са с много добро кпд и за това не са така наложени.Печки има и за бензинови и даже от време на време карам един Дефендър с такава и си е гот :P На нея можеш да и настройваш кога да се пали за колко време или температура и т.н.Може би за афтърмаркет решение е най-доброто(мое мнение).Но за заводско решение е най разпространено това със свещи за антифриза и сигурно има защо,все пак доста глави мислят за екстрите в един автомобил ;) Не знам как е при най високия клас,обикновено там нещата са различни,ако някой знае примерно в една S-класа или Legend как е,нека сподели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Webasto- това ми хареса, не видях никъде цена, но ако е до 500-600 лв. мисля, че си заслужава(да возиш жената/гаджето по рокля :) ).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въртят ми се едни суми от порядъка на 2,000-3,000 лева в главата, но сега не мога да търся по-подробно, че Интернет-ът ми е ужасен.

Редактирано от user

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Климатикът има и охлаждаща функция и топлеща такава, докато климатроникът е по-различен от климатика само с това, че поддържа зададена температура. В климатичната система има така наречения четирипътен вентил, който има за цел да обръща посоката на движение на фреона, т.е. когато лятото охлажда, тогава фреона се изпарява (разширява), поглъщайки околната топлина в купето и по този начин понижава температурата (охлаждане). При затопляне се обръща посоката на агента (фреона) и процеса е обратен на охлаждането, т.е. преминавайки след компресора не отива в кондензатора (радиатора, където си отдава топлината и кондензира, а отива към условно да я наречем питата, която изпълнява ролята на кондензатор при осъществяване на греене). А радиатора изпълнява ролята на вторичен изпарител. Общо взето е като в битов климатик, който топли и охлажда благодарение на четирипътен вентил, осигуряващ обръщане на посоката на движение на фреона!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Климатика,си е климатик-охлажда.

 

Но,има едно произведение на изкуството наречено климатроник-то може и да топли :) Още :

Климатроника МОЖЕ да подържа зададена температура в купето !:)

  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много бих искал да го видя това произведение!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че автоклиматиците не обръщат цикъла с такъв четирипътен вентил, както битовите. Затова и климатика в колата не топли, а дори и не иска да работи в големите студове - иначе отдавна да съм си решил проблема със сутрешните ледове и снегове...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това да не ви е климатика в къщи бре? Климатика не топли, климатроника също, поне при коли от среден клас. Не знам в някое Бентли примерно как е реализирано, но по принцип, докато не загрее колата топло няма!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл климатика или климатроника да отопляват, тъй като във всяка кола с работещ двигател има достатъчно количество топлина от двигателя, която даже се изхвърля във въздуха чрез радиатора. Помислете има ли логика да се отнемат няколко конски сили за завъртане на компресора /както става лятото при охлаждане/ като има тази излишна топлина няколко минути след запалване!Когато двигателя не работи се използват споменатите печки и подгряването на седалките. Отделяната мощност не може да е голяма, тъй като за 600 вата отопление трябват 50А от акумулатора:) При капацитет 45-70Ач можете да изчислите колко време може да работи тази печка преди акумулатора да се изтощи тотално! За това се правят бензинови или нафтови, както се писа по-горе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя още едно питане. Който има Хонда Акорд 2.2 i-CTDi може ли да каже за колко време "идва" парното? Щото при мойта е след 6-8 минути(или 3-4км на градско).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че автоклиматиците не обръщат цикъла с такъв четирипътен вентил, както битовите. Затова и климатика в колата не топли, а дори и не иска да работи в големите студове - иначе отдавна да съм си решил проблема със сутрешните ледове и снегове...

Сподели колега как си решил проблема?Да го решим и ние(само да не е с отопляем гараж :) )?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямах предвид, че съм го решил, а че ако климатика топлеше - отдавна да го нямам този проблем.

 

За тази зима обмислям да се снабдя с нещо такова:

Публикувано изображение

 

Поне да не стържа като побеснял предното стъкло, защото има дни, в които и стъргалката не помага...

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6-8 минути си е ок за да почне да топли,все пак е дизеларка :o А колегите които продължават да твърдят,че климатика топли,не могат ли да го пробват и тогва да подвеждат други колеги?А че автоклиматика е като битовия,беше много добро :)Лично за мен най-доборото решение е печка,нагласяш таймера и като слезнеш сутринта до колата,тя е размразена и топла :) Но доста скъпо удоволствие.Друга опция е дистанционното палене,също е много удобно и евтино за направа,но не върши работа на всеки(поне за мен).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един познат има ровар с печка 100мл на час разход в жабката е контролера настройва се кога и за колко време да се пусне ако остави пуснато парното се завърта и то и в купето също е топло за цена каза че такава печка струвала 3000лв. За климатика технически е възможно да топли в режим отопление но не знам дали реално се реализира за коли. Знам и за един бус мерцедес с печка но му отиде цирколационната помпа и отказва да да се пусне. Май истината е в печките :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха добър ден то ако ставаше с климатика нямаше да слагат шечки :o

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямах предвид, че съм го решил, а че ако климатика топлеше - отдавна да го нямам този проблем.

За тази зима обмислям да се снабдя с нещо такова:

 

Поне да не стържа като побеснял предното стъкло, защото има дни, в които и стъргалката не помага...

 

А дали от температурната разлика стъклото няма да се спука? Виждал на C-класата на един колега предното се пукна само при пускането на климатика и после е голяма разправия замяната. На мен лично, досега не ми се е случвало стъргалката да не помага. Пускам двигателя, започвам почистването и за няколко минути съм готов. Ако "няколкото минути" се окажат повечко (10-тина) :ph34r: колата е успявал да загрее и на място. Иначе и зиме, и лете - 3 км. до нормална работна температура, като часовник Honda :D е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не стържа! Паля, всичко на макс и се крия на топло докато не се размрази сама, все пак е достатъчно голяма :ph34r:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахах, това ми харесаАз не мога да си го позволя нито чакането, нито разхода на бензин, за да чакам да се размрази сама.Това със "сенника" върху предното стъкло го видях от един репортаж навремето - един немец с BMW утрепа рибата в големия студ когато всички стържат ледове, той беше с такова и си запали и тръгна за 1 минута без да стърже нищо...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах го този найлон в Карфур за около 5 лева мисля. Много се чудих, ама не знам дали върши работа, затова и не взех. Но ще взема да пробвам, щом е ефективно!?!?!

Редактирано от Nilak

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм, гледам че за печки стана въпрос и за някакви 3000лв.Не знам дали си спомняте едни автомобилчета ЗАЗ, те парно нямат, с въздушно охлаждане май бяха ииии си имат бензинови печкии. Колата е изгасена, а вътре си е доста топло. Разхода е много малък и съм сигурен, че могат да се вградят и в наще Хонди, просто трябва да се намери такова автомобилче и да се пробва.Поздрави!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко е таковата опасно да се бъзикаме със самоделна печка от ЗАЗ-че, щото не се знае дали няма да стане някой пожар. От друга страна като колата ми струва под 5 хил. дали ще дам 3 хил. за печка?Другия вариант (не по-малко пожароопасен) - сутрин влизаш в колата и палиш един от тия малките газови котлончета (примус), докато се постопли, гасиш и потегляш. :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм, гледам че за печки стана въпрос и за някакви 3000лв.

Не знам дали си спомняте едни автомобилчета ЗАЗ, ...

 

Прочети пак внимателно. :huh:

 

Ето нещо по въпроса, но цената много бързо ще ви откаже:

...

Webasto имат представител за България, ето им страницата. Иначе може да пробвате да "присадите" от ЗАЗ, те имаха едно време и харчеше около и под литър на час.

 

Но дори и не съм си помислял, че ще го осъществят. Надали някой собственик на нов Акорд би "писламчил" печка от ЗАЗ в автомобила си, дори и да е възможно. Беше на шега, за разлика от Webasto-то, но там сумата е "дебела", дори за собственик на нов автомобил, поне от моя гледна точка. Редактирано от user

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:huh: самоделна. Slade, дефектирала печка на ЗАЗ още не съм чул да е имало, работят си перфе Редактирано от rulemaker
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...