KOS_with_NOS 18 #1 Публикувано 7 Ноември, 2010 Правя доста сгъстено моторче и ми трябва високооктанов бензин. Гледах из интернету нитрометани и високооктанови бензини, но цените са много високи, а колата ми няма да е само за панаирни дни и ми излиза нерентабилно. От един мой бивш преподавател по химия в университета съм чувал, че врътката става с толуен и метанол. Някой знае ли какво трябва да е октановото число на бензина при степен на сгъстяване около 13.5:1 и колко метанол, толуен или и двете заедно трябва да прибавя към бензин А95? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #2 Отговорено 7 Ноември, 2010 (Редактирано) 95? За база се ползва 98 и от там се гради ,но точно как..немога да ти кажа(просто защото незнам) и става около 102-3 октана. Със тулол и още нещо.... Редактирано 7 Ноември, 2010 от K1r1L Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prozium 30 #3 Отговорено 7 Ноември, 2010 Из нета има мноооого информация, аз преди исках да пробвам и бях попрочел тук таме, но в край на сметка се отказах . Иначе повечето хора ползват диметилбензол ( C6H4(СН3)2 ) - xylene/xylol нямам идея как му е търговското наименование, но е с по-високо октаново число от метилбензена (толуена) . Btw и двете вещества са доста отровни и канцерогенни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LAMER 82 #4 Отговорено 8 Ноември, 2010 (Редактирано) 13.5, това с какъв разпределителен вал е, на каква глава? МТВЕ (метил трет-бутил етер), органометални съединения: ММТ и ФЕРОЦЕН Алкохоли: МЕТАНОЛ, ЕТАНОЛ, ИЗОПРОПАНОЛ и др. Етери:МТВЕ, ТАМЕ, ЕТВЕ, DIPE, ETAE и др. Високооктанови въглеводороди: БЕНЗЕН, ТОЛУЕН, КСИЛЕН, ИЗООКТАН, излезлият от употреба оловен тетраетил(тетраетил-олово), железен пентакарбонилЕто тук може да намериш доооста различни антидетонатори http://nauka.bg/forum/index.php?showtopic=4050 Редактирано 8 Ноември, 2010 от LAMER 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
OUTLAW 24 #5 Отговорено 8 Ноември, 2010 колега и 100 октана няма да ти свърши работа защото съм го замервал с октанометър или както се казва джаджата дето мери октановото число,100 октана е 93-94 за начало може да си потърсиш октанометър защото ще ти е нужен при всички случаи и слет това може да търсиш химиите които са необходими ,а може да пробваш с добавки има една която занам че върши някаква работа http://www.prospeed.bg/bg/product/4983 има и концентрат които е по-качествен но там отиваме към 230лв за литър Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pano 24 #6 Отговорено 8 Ноември, 2010 Бардал Слагаш това и забравяш,ползват го за ралиджийки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user 127 #7 Отговорено 8 Ноември, 2010 Гледаш и забравяш. Доколкото знам, бензина за "ралиджийките" е 6-7 евро литъра. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
weswes 3 #8 Отговорено 8 Ноември, 2010 Сложи и газ, че с е високо октаново число . Иначе на тая компресия за всекидневна кола или кола за разходка не мисля че ще е много удобно. Трябва всеки път като отидеш да зареждаш и да вадиш комплекта "млад химик" !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KOS_with_NOS 18 #9 Отговорено 8 Ноември, 2010 Днес намерих даскала ми по химия от университета и ме отказа тотално. Метанола повишава октановото число но съвсем малко но се свързва с водата много лесно и доколкото разбрах това не било ОК... тулол едва се намира - от него има ефект откъм мощност но нааквал гумените съединения. И двете са силно токсични и имало случаи на натравяне само от изпарения. Изглежда варианта е един изпарител и ел. копче и да си карам на 115 октана по 1.25лв за литър !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #10 Отговорено 8 Ноември, 2010 (Редактирано) Няма да пиеш бензина, че да се тровиш. Ако толкова няма материал ще ти пратя едно шише Троянска Сливова Принципно използват Бардал. Явно има ефект защото без него аванса чукал доста. Другия вариант е да си направиш водна инжекция. Поне до колкото съм чел с нея може да се кара на доста по-голяма степен на сгъстяване от обикновената. Пък газ ако сложиш ... не знам Директно те изваждаме от графата бегачка !!! Редактирано 8 Ноември, 2010 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KOS_with_NOS 18 #11 Отговорено 8 Ноември, 2010 (Редактирано) За водната инжекция съм съгласен, дори намерих инфо за някакви DIY (Do It Yourself) водни инжекции но лично мен ме е страх да си сглобя защото съм виждал излязла биела от 30 грама вода. Нали се сещаш че с ръчно сглобена едва ли дозировката ще е толкова точна. Ако водата се вкарва на пара съм склонен да опитам. Иначе имам колега който караше кадет. Беше пукнал глава и взе от някакъв друг опел и се оказа че степента му стана на 13:1. На бензин не вървеше но на газ всички си мислиха че е суапнал C20XE. Що се отнася до ракията - ако пратиш 1 кило няма да ти се разсърдя, но мисля че ако я пуснеш по еконт ще сметнат че подготвяш атентат. Редактирано 8 Ноември, 2010 от KOS_with_NOS Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #12 Отговорено 8 Ноември, 2010 (Редактирано) Те се продават ама са над 1000 лв !!! Пък като казваш малко е рисковано да си правиш експерименти. p.p. Сега загледах из ибей ... има и по 200-300 доларя ама не се знае какво е качеството. Редактирано 8 Ноември, 2010 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #13 Отговорено 8 Ноември, 2010 (Редактирано) Аз имам бардал и не съм очарован от тази добавка (от към вървеж) на автомобила.(даже ми се струва и по зле !!!) Има само по добър разход и по спокоен ход на мотора (с 98+ бардала става нещо като със 100 октана) (а при мен със 100 октана върви по зле отколкото с 98 ) Редактирано 8 Ноември, 2010 от K1r1L Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #14 Отговорено 8 Ноември, 2010 Ами то вървежа и октановото число не е едно и също нещо. Все пак той е за повишаването на октановото число. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KOS_with_NOS 18 #15 Отговорено 8 Ноември, 2010 Току що попаднах на една тема в tuning.bg от 2006 . В нея emu (предполагам 1net) пише, че лично е виждал кола на 12.5:1 с 95 октана без да детонира а за неговата казва, че компресията му е към 14. Компресията обаче не зависи само от степента на сгъстяване, а зависи и от разпределителния вал. Ето линк към темата http://tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=8&t=43016 . Ще се радвам ако сподели (ако си спомня) каква е била степента му на сгъстяване по това време. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #16 Отговорено 8 Ноември, 2010 Бат Емо с настройки може и 92 да подкара. Него не го гледай !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martjo 35 #17 Отговорено 8 Ноември, 2010 Аз например моята с 86 я карам Оня червения сещате ли се !!! Вие какви химии правите бре момци още малко и с керосин ще ги подкарате тия хали. Успех с бъркочите, но все си мисля, че "тъпите" японци са си изчислили с какво може да върви най-безопасно ( за ДВГ-то де ) хондака. Хайде със здраве! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JDM.BG 754 #18 Отговорено 8 Ноември, 2010 все си мисля, че "тъпите" японци са си изчислили с какво може да върви най-безопасно ( за ДВГ-то де ) хондакаТе са изчислили наистина, но не са доизчислили че повече от половината хонди няма да останат в стоков вариант !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sand0 41 #19 Отговорено 8 Ноември, 2010 Виж Лексус РХ400 хибрди той е с 12.5виж го него с какъв го дават. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PARADOX_sf 126 #20 Отговорено 8 Ноември, 2010 Прекалено комплексно е това забъркване на бензин, може и с 95 да не детонира, но е въпрос на компромис не само от към аванс Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PARADOX_sf 126 #21 Отговорено 8 Ноември, 2010 Днес намерих даскала ми по химия от университета и ме отказа тотално. Метанола повишава октановото число но съвсем малко но се свързва с водата много лесно и доколкото разбрах това не било ОК... тулол едва се намира - от него има ефект откъм мощност но нааквал гумените съединения. И двете са силно токсични и имало случаи на натравяне само от изпарения. Изглежда варианта е един изпарител и ел. копче и да си карам на 115 октана по 1.25лв за литър Ебати даскала. Само дето метанола е около 95 октана, т.е. омв 100 е с по-висок откан, но защо с метанола детонациите са по-малко е съвсем друга тема Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KOS_with_NOS 18 #22 Отговорено 8 Ноември, 2010 (Редактирано) То това е ясно...по-малко аванс и по-богати смеси, както и наличие на knock. Това са стандартните процедури които се правят по колата в момента. Метанола по РОН е 133 октана, по МОН е 105, по АКИ е 119 (източник УИКИПЕДИЯ) Редактирано 8 Ноември, 2010 от KOS_with_NOS Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Barba 21 #23 Отговорено 8 Ноември, 2010 Защо не сложиш самолетно гориво ? Преди време си говорих с пилот от лесново на летището им , и той ми вика че това дето сипвали в самолетите било някъв бензин само че с бая добавки, т.е. доста по добре от които и да е по бензиостанциите. И във въпросното летище по принцип има бензиностанция . ако не се лъжа май беше към 3 лв /лит Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martjo 35 #24 Отговорено 9 Ноември, 2010 все си мисля, че "тъпите" японци са си изчислили с какво може да върви най-безопасно ( за ДВГ-то де ) хондакаТе са изчислили наистина, но не са доизчислили че повече от половината хонди няма да останат в стоков вариант И ти си прав подяволите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda symphony 8 #25 Отговорено 9 Ноември, 2010 (Редактирано) Защо не сложиш самолетно гориво ? Преди време си говорих с пилот от лесново на летището им , и той ми вика че това дето сипвали в самолетите било някъв бензин само че с бая добавки, т.е. доста по добре от които и да е по бензиостанциите. И във въпросното летище по принцип има бензиностанция . ако не се лъжа май беше към 3 лв /литАко имаш в предвид керосина който се използва за реактивните самолети-не става. С много по-ниско октаново число е и е много по калоричен. И е нещо средно между дизел и бензин /мирише на газ за осветление/. При реактивните двигатели детонацията не е важна тъй като няма бутала, компресия и др. такива. Важна е температурата за създаването реактивна тяга. Вярно че руските машини /мазове, москвичи и др./вървяха и с малко керосин но кюнците ставаха бели. А на дизелите зимно време слагаха до 30% керосин по устав.ПП от тука топла вода няма да потече, това не е като да правиш ракия. Редактирано 9 Ноември, 2010 от honda symphony Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Barba 21 #26 Отговорено 9 Ноември, 2010 Ми мисля че не е керосина за който говориш за реактивни двигатели, а бензина който слагат в самолетчетата двуместни/четириместни ... Където летят над нивите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Player101 383 #27 Отговорено 9 Ноември, 2010 Викат му "авиационен бензин" http://en.wikipedia.org/wiki/Avgas Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JDM.BG 754 #28 Отговорено 9 Ноември, 2010 С такъв авиационен бензин пробвахме това лято, един познат с VW Vento беше много доволен каза че имало огромна разлика, а колегата rollin сложи на прелюда и му се отрази зле..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Barba 21 #29 Отговорено 9 Ноември, 2010 Avgas is a high-octane aviation fuel used to power many aircraft and racing cars. source wiki Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PARADOX_sf 126 #30 Отговорено 9 Ноември, 2010 Заблудите продължават с пълна сила Ето малко жокери.Ако пробва да кара на авиационен бензин и колата се използва всекидневно ще промие картера с бензин и резултата ще е строшен мотор. Също стартирането с него ще е значително по-трудно.Връзането на аванс и обогатяването на смесите е възможно е най-лесения и възможно най-тъп начин за справяне с детонациите.Метанола има много по-ниско октаното число по MON, RON и PON сравнение с изброените в темата.Ако забърка предложения от вас бензин ефекта ще приключи със зрелишни снимки.Извода е - форума ни страда от липса на мозъци.Извод 2, аз съм ебати хейтъра, мухаха 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
weswes 3 #31 Отговорено 9 Ноември, 2010 Извод 3: Слагай газ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 926 #32 Отговорено 8 Януари, 2011 (Редактирано) Ебати даскала. Само дето метанола е около 95 октана, т.е. омв 100 е с по-висок........ Mетанола е 130 по RON! В Бразилия карат на бензин + 10 до 20% етанол, но ЕКУ-то работи по променена горивна и запалителна карта. За да тръгне колата на метанол трябва да се увеличи повече от два пъти подаваното гориво. Стехиометричното отношение е 6,5 кг въздух към 1 кг метанол, затова може да се изкара повече мощност отколкото с бензин и това е причината Фъни кар класа драгстери да карат на алкохол. В общи линии трябват нови дюзи, големи горивопроводи, бенз. помпа и мапване на ЕКУ-то на всички режими. Много сериозна подготовка трябва, за да се получат нещата. поради по-ниската калоричност на метанола от бензина, разходът на гориво измерен в литри се увеличава около два пъти; Отпада ми мерака да карам с гориво за 1.20лв/литър! Източник Да не забравяме обаче за Е85, което се бави яко в България!Еко бензин Редактирано 8 Януари, 2011 от darius Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KOS_with_NOS 18 #33 Отговорено 29 Януари, 2011 Атмосферния проект пропадна . Мотора вече е разреден и се кара на 0.8бара с а95 и няма детонации. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martjo 35 #34 Отговорено 1 Февруари, 2011 (Редактирано) Ето нещо интересно за младите химици-изпитатели на бензин "...Бензинът, който се получава от пре¬работката на суровия нефт, има много по-малко октаново число, отколкото е необходимо за съвременните автомобил¬ни двигатели. За неговото повишаване се използуват специални вещества, наречени антидетонатори, най-разпространеният от които преди години беше оловният тетраетил РЬ(С2Н5)4 Прибавен в много малки количества — от 0,2 до 0,4% към бензина, той повишава октановото му число с 8 — 12 единици. Оловният тетраетил е силно отровен, поради което трябва да се избягва вдишването на бензинови пари, миенето на ръце или чистенето на дрехи с автомобилен бензин...." Стаията е тук: http://scooterclub-bg.com/forum/index.php?topic=10022.0;wap2 Успех и внимавайте с отровите Редактирано 1 Февруари, 2011 от martjo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 926 #35 Отговорено 1 Февруари, 2011 Мисля да се съберем 10-тина ентусиасти и да си закупим тази малка етанолова бензиностанцийка! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове