Jump to content
niki_honda

Нов собственик на Сивик

Recommended Posts

Здравейте! Скоро си купих Хонда Сивик 1.6iLS 113 к.с 96г. с 5 врати. Като модификация не мога да кажа повече, тъй като почти не съм запознат с модела и като цяло с автомобил Хонда. Просто попадна добра оферта, покарах колата и ми хареса.Та така сега имам Сивик и имам няколсо въпроса, като за човек тепърва навлизащ в света на хонда. Как са цените на части, като филтри , ангренажен ремък, дискове, накладки, тампони, щанги и т.н. Просто ме интересува скъпа ли е подръжката и ако може с някакви цифри за да си напрява сметка какво да сменявам и колко ще ми струва. Също така всякакви съвети за експлоатацията на автомобила от запознати хора, биха ми били от голяма полза, защото както вече казах нямам почти никаква представа. Благодаря предварително на отзовалите се.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мани мани много съпа е подръжката сменяй докато е време :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей на това му викам топло посрещане :D Колега честито и много безаварийни! По въпроса за частите имаш два варианта :- Поразрови се с търсачката из форума и ще намериш доста изписано- Отиваш в по-голям магазин за части и питаш за кое как и колко

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно си взел това:

 

Публикувано изображение

 

Цените на частите са си нормални (зависи на какво държиш - високо качество или ниска цена) и не се намират трудно. За англичанка 6-та генерация не знам със сигурност, но за моята ангренажен ремък и обтяжна ролка са около 200 лв. (говорим за качествени, които ще изкарат 100,000 км.), а ако искаш, може и по евтино, но ще сменяш по-често. Дисковете и накладките струват около 350 лв. комплекта (пак за моята говоря, тя е 7-ма генерация и частите може и да са по-скъпи) и това са 4 диска, както и предни и задни накладки (всичко TEXTAR). Само предни и задни накладки - около 100 лв. (говоря за TEXTAR), иначе има такова изобилие от по-скъпи и по-евтини, че да ти стане лошо.

За поддръжката - смяна на масло на скоростите и реглаж на клапаните на всеки 40,000 км., масло и маслен филтър на всеки 10,000 км. (ако избереш хубаво полу-синтетично), евентуално горивен филтър на 80,000 км. (това за моята, при твоята не знам дали е в резервоара и се сменя през такъв интервал) и общо взето това е. За щанги, тампони и др. нямам идея. За 100,000 км. на моята не ми се е налагало да сменям подобни чарколяци. :D Но и да се счупи нещо, поне за твоята има доста "донори" по автоморгите, та няма страшно.

Това го пиша само за да не се плашиш, че като гледам как те посрещат и... :D Поразрови се с търсачката, наистина има доста мат'риал (ето примерно една наскорошна тема за спирачни дискове като за твоята). Търси за "англичанка", "английски", "6 генерация". Примерно:

 

Англичанка преди и след фейслифт, Разяснение

Няколко въпроса за Honda Civic

...

 

и т.н. Със сигурност има и по-интересни теми, но аз 6-та генерация не я следя много, така че да се ндяваме, че собствениците на такива Civic-и допълнително ще те "упътят" към правилните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, честито. Аз карам абсолютно същият автомобил. Да ти кажа много съм доволен, стига да се отнасяш с него както трябва (и предишният собственик ако е поддържал колата както трябва), съм сигорен че ще останеш много учуден и доволен. Имам моята от 3-4 години и за сега само консомативи (като изключа че още след самото и закупуване счупих скоростната кутия, съединителя се скъса и една чашка на полуоските, целият ремонт ми излезе 550лв., като скоростната кутия я взех тогава за 150 лв от японската зглобка d15b2 втора употреба, съединител нов около 220 лв и чашката втора употреба 60 лв. ), ама то това е от неправилна поддръжка, колата ми беше внос от Италия. Обслужването ми стъпва на 350 лв, масло, филтър маслен, ангренаж и ролка. Надкладки задни също съм сменил 50 лв е комплекта японски бяха, ама не помня марката. Ако смяташ да я газифицираш обикновенно газово върши перфектна работа, разход градско на ръчка около 10/100 с джанти 8J 195/50/15 гуми. На бензин не мога да ти дам конкретни цифри, защото моята харчеше много, което аз отдавам на ск. кутия. А като я взех горе долу 7-8-9 градско, зависи от крака. Добре дошъл "във клуба" :D :D Много безаварийни километри и приятни моменти с автомобила! Ако има нещо питай! :D ПС: Части бол, горе-долу са на цени еднакви с на Опелчетата. Така че спокойно, митът за скъпата поддръжка е вече в историята! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скромна и хубава кола.Честито и дано те радва. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата като спомена за смяна на маслото в скоростите на 40,000км ме заинтригува. Моля да сподели какво масло се слага в скоростите, колко събира, и горе долу каква цена излиза. Аз знам че маслото за скорости не е много евтино.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата като спомена за смяна на маслото в скоростите на 40,000км ме заинтригува. Моля да сподели какво масло се слага в скоростите, колко събира, и горе долу каква цена излиза. Аз знам че маслото за скорости не е много евтино.

Здравей колега,Преди месец смених (в сервиз, не аз лично) масло на скоростна кутия за 56 лева с включен труд. Ползвах услугите на сервиза на Бултрако, а и от там ми продадоха оригиналното масло MTF за ръчна скоростна кутия. Офертата е следната: 1 литър от маслото струва 29 лева (на мен ми трябваха два литра), ако обаче си го смениш в тяхният сервиз ти го продават на 19 лева литър и още 18 лева за труд. Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата като спомена за смяна на маслото в скоростите на 40,000км ме заинтригува.

Моля да сподели какво масло се слага в скоростите, колко събира, и горе долу каква цена излиза. Аз знам че маслото за скорости не е много евтино.

Ами имаше значение до коя година е производство колата. По "вехтите" може с 10W40 (каквото сипваш в двигателя), а по-новите само с Honda MTF III (Manual Transsmission Fluid). Не мога да ти кажа до коя година точно е разделението, но от 7-ма генерация (2001 г.) нататък са с MTF. Някой ще каже предполагам, но най добре виж в "User Manual"-а, ако го имаш. От там е най-сигурно.

И аз моето съм го купувал от Бултрако, но не съм го сменял там. Миналата година беше 26 лв. (или 28 лв.?) литъра, говорим за бутилирано.

 

Публикувано изображение

 

А ако го смените там, предполагам, че използват наливно от туби, което струва приблизително 18-19 лв. за литър.

 

Публикувано изображение

 

За кутия на Сивик отиват около 2 литра - сипват и двата с едно подобие на фуния през отвора и колкото си поеме (1.7-1.8 л. в моя случай).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за топлото посрещане и хубавите разяснения. Имам още няколко въпроса...Значи постоянно ми светят лампите на таблото за ABS и за отворена врата...и това е дразнещо,като за вратите както и да е, но за АБС-а сигурно има някакъв по-сериозен проблем, може би не работи не знам...За врата ми казаха някакъв датчик на предна лява трябва да се смени, ама къде да търся такъв...Иначе съм доволен от автомобила, забравих да спомена че имаше газова от Италия и се държи прилично и на газ, с една идея по слаба е но все пак е с обикновена газова и мисля е нормално.Разход още не съм засичал.И един последен въпрос, казаха ми че модела по-принцип харчи 2-3 литра масло на 10 000км., дали е вярно ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми е интересно колега кой ти го каза това с разхода от 2-3 литра аз при моя голф го смятам вече за отписан. Виж ако беше VTEC и ако се кара в обороти постоянно може и толкова да гори ама при нормално каране това според мен е доста голям разход на масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за топлото посрещане и хубавите разяснения. Имам още няколко въпроса...Значи постоянно ми светят лампите на таблото за ABS и за отворена врата...и това е дразнещо,като за вратите както и да е, но за АБС-а сигурно има някакъв по-сериозен проблем, може би не работи не знам...За врата ми казаха някакъв датчик на предна лява трябва да се смени, ама къде да търся такъв...Иначе съм доволен от автомобила, забравих да спомена че имаше газова от Италия и се държи прилично и на газ, с една идея по слаба е но все пак е с обикновена газова и мисля е нормално.Разход още не съм засичал.И един последен въпрос, казаха ми че модела по-принцип харчи 2-3 литра масло на 10 000км., дали е вярно ?

Здравей,колега и честито първо! :D По въпроса за ABS лампичката-бих ти препоръчал най-добре да отидеш в Бултракото и там да ти я закачат на компютъра,за да видят какъв ти е проблема.Предполагам,че и за лампичката за вратите също ще ти открият лек :) По принцип такива ABS и SRS аз предпочитам там да ги правя,за пример ще ти дам SRS-грешка-оправиха ми я за 21 лв.В сервиз на Бош най-добре не ходи,защото там са самозванци(мое мнение) и само гледат да вземат пари без да свършат почти нищо Поздрави и много безаварийни километри :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам доста дразнещо поскърцване в задната част на колата, когато минавам през дупки и легнали полицаи...отначало мислех, че е нещо от корите и пластмасите, но по скоро идва от ходовата част и по точно около амортисьорите...но не съм сигурен...Някой с подобен проблем ?

Редактирано от niki_honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...поскърцването идва според мен от закъсан заден тампон на носача,но ако е леко може да си покараш така още време ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... т.е., докато забележиш, че ти "яде" задните гуми неравномерно и стане нестабилна.п.п. Ако не искаш да стане така, най-добре ги провери, както каза и Еди.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На едно място ми казаха тампони може би...какви цени са, знае ли някой, защото и отпред ми казаха че имам маншони на предницата да сменям...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маншоните са по 17лв бройката + труда ще ти отиде към 30лв,но най-добре ако само единият ти е за смяна,да смениш и двата,защото така поне ще платиш труда еднократно и ще знаеш,че си си ги сменил ти и няма да чакаш всеки момент да отиде и другия ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маншоните са по 17лв бройката + труда ще ти отиде към 30лв,но най-добре ако само единият ти е за смяна,да смениш и двата,защото така поне ще платиш труда еднократно и ще знаеш,че си си ги сменил ти и няма да чакаш всеки момент да отиде и другия :)

А задните тампони?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А задните тампони саоколо 30 лв броя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите до тук, искам да попитам и дали има опасност при скъсване на ангренажен ремък да стане мармалад в мотора или има някаква защита ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...моите тампони ги взех за 35лв. бройката,но не ги смених щото спря да поскърцва и се оказа,че има доста хляб в тях само напукани са.Маншоните ми струваха 14лв. бройката и от тях имам резервни щото си купих карета и ги дават с маншоните те пък струваха 60лв май бройката беше

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю, чета че са се появили на пазара някакви универсални /дет стават за повечето коли/ маншони, при монтажа на които не било необходимо да се сваля каре. Не съм виждал такива, но ти се поинтересувай може да ти свършат работа с по-малко пари за труд.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...