Jump to content
Skumov

Hr-v проблем ..

Recommended Posts

Здравейте, значи.. имам следния проблем, наскоро закупих въпросното ХРВ - двигател D16W1, 1.6 Автоматик .. за сега нямам абсолютно никакви оплаквания, колицата е просто перфектна, автоматика работи много добре, по двигателя никакви забележки (явно си е поддържан както трябва), единственото което ми направи впечатление е това тракане / вибрация което прави и то само и единствено при потегляне от спряло положение ... чува се някъде отдолу където е кардана (не съм много на ти с терминологията) , гледа я майстор (на който имам доверие) но каза че не вижда нищо притеснително на пръв поглед, каза че вероятно е някаква вибрация която се предава от двигателя по кардана и за това се чува това тракане като на метал ... в момента съм без книжка за 1 месец и още не съм я водил на сервиз, но ще съм благодарен ако някой може да даде идея от какво може да е това.. казаха ми че може би има някакви тампони които да оберат тази вибрация и те са за смяна... пак повтарям че това го прави само при тръгване от спряло положение и също когато тръгвам плавно без да подавам много газ проблема го няма.. благодаря предварително! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да я прегледа някой, който разбира! Предполагам може да е каре на кардана,висящ лагер или разхлабени болтове на кардана :) Ммммда твоята е автоматик - може и да е нещо свързано с автоматика но тук не съм запознат.Нека се произнесе някой по компетентен!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, смятам при първа възможност да я закарам при някой компетентен, но тук във форума има доста такива за това пускам темата.. а и сега не мога да я карам и без това и събирам информация... благодаря за бързия отговор, надявам се да не е нещо сериозно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледайте внимателно случайно да не опира някаде генерация, виж всички тампони дали са здрави за да не е виснала и да упира някаде при потегляне.

Редактирано от Борислав

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както каза колегата Skumov евентуален проблем може да е висящия лагер. Но това притрисане при трагване е симптом и на тампон на мотора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за въпроса, но какво е "генерация" ? :)

Ауспуховата генерация, или казано гарнетата от двигателя до ауспуха отзад.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо смени маслото в задния кардан с оригиналното от Хонда. И ако не се оправи проблема, тогава търси на друго място! Вероятно се получава, когато тръгваш рязко, както казваш и се включва 4х4. Мисля, че има и други такива теми. Пробвай с търсачката :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да но аз не тръгвам чак толкова рязко че да превърта към задния диференциал .. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами щом нетръгваш толкова рязко провери първо по горе изброените неща които ти писахме с колегите.А относно маслото в задният диф. колегата е прав и че трябва да се смени ако не си го направил до сега.Понеже, като застуди и стане хлъзгаво това ще бъде следващата тема ,която ще пуснеш- а именно (защо скърца нещо от към задният диф.) И незабравяй , че маслото трябва да е само и единственно оригинално от представителството на Хонда.Събира 1 литър цената е 30-36лв.Зависи дали ще ти го поръчат ,чрез някой магазин или ще се разходиш до Бултрако. ;)

Редактирано от buleka vti

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо смени маслото в задния кардан с оригиналното от Хонда. И ако не се оправи проблема, тогава търси на друго място! Вероятно се получава, когато тръгваш рязко, както казваш и се включва 4х4. Мисля, че има и други такива теми. Пробвай с търсачката ;)

+1 Тва масло не се знае дали е сменяно така че.... При няколко ЦР-В съм виждал подобен проблем и след смяна на масло нямаше никакви смущаващи звуци...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е трудно да се даде обективно мнение по преразказани симптоми. Най-добрия съвет според мен - отиди в сервиз, където работят наистина квалифицирани и компетентни хора, разбиращи от Honda и особено от тяхната 4WD система за задвижване!По това, което описваш - не мисля, че в случая е виновно маслото в задния диференциал (но него така или иначе трябва да го смениш профилактичо!). При проблем с маслото обикновено звуците са стържещи и скърцащи, а това, което ти описваш е тропане и вибрация при потегляне. Най-вероятната причина според мен е износен тампон.Успех ...и ако решиш проблема пиши какво е било, за да бъдеш полезен и на другите :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, задължително ще пиша какво е станало .. само да си върна книжката на 20-ти и бегам на сервиз :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам, че темичката ми се е завърнала (за което благодаря на администраторите), след като беше изчезнала след последния ъпгрейд... та моя проблем все още не се е оправил, смених маслото на диф-а с DPS-F на Хонда, това ми казаха че е от сервиза на Хонда в Бургас.. от както съм го сменил съм карал около 700 км тези дни.. тази седмица отивам отново при майстора да я гледа... вече почват да ме хващат лудите! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един съвет от другата тема, където писахме, докато тази липсваше:

@SkumovАко вие диференциала вдигаш джипа на мост, палиш и оставяш да загрее двигателя докато не завърти перката. Ако си с ръчка, включващ 3-та или 4-та и оставяш да работи така 5мин. Така маслото в двете помпи ще се раздвижи и ще изчисти старото. За съединителя включваш на 1-ва и дърпаш ръчната докато аха-аха да угасне. И пак така го оставяш 5 мин. За автоматична включваш D4 и работи 5мин и после 5мин с леко дръпната ръчна пак на D4.Ама твоя само чука, което би трябвало да се оправи само със смяна. Аз моя профилактично го минах през горната процедура и изчезна и малкото виене дето се чуваше.

Направи го това нещо и след това пак смени маслото. На тази процедура и казват полиране да дисковете в задния диф.п.п. Под това"...вдигаш джипа на мост...", разбирай - и 4-те колела да са във въздуха.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен проблема ми намирисва на "Стартов съединител".Най добре демонтирай кардана(за 15 минути е долу) и я пробвай.Jazz i HRV със CVT кутиите имат често срещан проблем със стартовия съединител.Ако се наблюдава вибрация при тръгване,но не при самия старт а при поемането вече.........лошо.(никак не е евтин а алтернатива няма)Дано да греша разбира се,но ако се кача да я пробвам ,ще дам диагноза 100%.

Редактирано от Ombre

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Ombre: за съжаление съм малко далечно от София, но ще го имам в предвид като ходя при майстора... значи.. това което забелязвам е, че това го прави при ниски обороти, като пореглям или когато съм на бавен ход и подам газ също се усеща леко вибрация отдолу... също когато тръгвам по нагорнище ... а този стартов съединител за какво служи? Само при автоматичните скоростни кутии ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз имам подобен проблем,при потегляне и при по бързо отпускане на съединителя се чува едно чукане. това е само в ниските предавки.мисля че е някакъв луфт в кардана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би проблема е един и същ, само че при мен няма как да регулирам оборотите тъй като съм с автоматик.. при ръчните може би при смяна на предавките ако се подава повече газ може да се избегне вибрацията... успех при теб и да кажеш какво е било ако го оправиш, аз утре си уговорих час в сервиза на Хонда - Бургас дано да ми дадат точно обяснение, че вече почвам да полудявам .. всеки различно ми казва! :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми не смятам да го оправям,пробвах няколко хонди на колегите и всички го имат това чукане,ако потеглям бавно,плавно не се чува.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аха.. значи при теб не се чува так толкова... при мен нещата са извън рамките на нормалното, звука е доста неприятен :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отново съм с питане.. значи, днес ходих до сервиза на хонда в бургас (апостолов) но бях леко разочарован от майстора.. не ми обърна почти никакво внимание каза ми да отида и да оставя колата в понеделник... имали състезание тези дни и били много заети. След многобройните майстори нещата клонят към "тампон на кардана" ... не съм запознат с механиката много много, та ме интересува (утре отивам пак при моя майстор) как се води точно този зампон, какво да му кажа та да не се излагам .. има ли такъв тампон всъщност.. днес ми обясниха че има някакъв луфт в кардана и този тампон вероятно е причината за вибрацията.. ако някой може да ми обясни за какво става въпрос :cool: При дръпната ръчна и опит за потегляне вибрацията се усеща именно в кардана някъде.. Освен това при изключен двигател на паркинг (Р) като се раздвижи колата напред назат се чува леко притракване като от луфт... ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, значи.... днес свалихме кардана - проблема си остава, значи момента със задния диференциал или кардана отпада... проверихме тампоните на двигателя - няма скъсани.. евентуално възможно ли е от маслото в предния диференциал да е проблема, и също маслото в предния и маслото в скоростите едно ли е? Утре отивам да купувам АTF- Z1 та да видим..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...маслото в предния и маслото в скоростите едно ли е? ...

ДаТук руснаците са изписали 8 страници. Не знам дали са решили проблема:http://forum.crvclub.ru/index.php/topic,63.0.html Редактирано от Silver Fox

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А колко литра ще са ми нужни? Гледах че за автоматика са 3.9 ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, значи.... днес свалихме кардана - проблема си остава, значи момента със задния диференциал или кардана отпада... проверихме тампоните на двигателя - няма скъсани.. евентуално възможно ли е от маслото в предния диференциал да е проблема, и също маслото в предния и маслото в скоростите едно ли е? Утре отивам да купувам АTF- Z1 та да видим..

Защо ще купуваш ATF-Z1? Кутията ти е CVT, а за нея маслото е Honda CVT, според Autodata.п.п.Прочети пак, внимателно, мнението на Омбре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, след като се чудих какво масло да сложа видях че на кутията пише AT Fluid и никъде не е опоменато CVT ... сложих ATF - Z1 3.9 л. и проблема е решен!!!!! Оказва се че явно предния собственик или не е сложил правилното масло или не е сменяно въобще.. ТРАКАНЕТО ИЗЧЕЗНА!! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо ще купуваш ATF-Z1? Кутията ти е CVT, а за нея маслото е Honda CVT, според Autodata.

Оригиналното Honda CVT масло е специално разработено и създадено за употреба във вариаторните скоростни кутии на Honda. Това масло гарантира добрата работа на този тип кутии, както тяхото запазване във времето. Това масло не се препоръчва за употреба в конвенционалните автоматични скоростни кутии.

CVT - Continuously variable transmission

 

Ако кутията е CVT и маслото трябва да е CVT - 4л - 91.50лв

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да но на кутията никъде не пише CVT пише AT Fluid ... питах в Хонда и ми казаха че CVT се използва за по новите модели... незнам, но след като сложих ATF проблема ми се оправи ... . дано не ми се налага да източвам и да слагам ново масло че вече съм назад с 172 лв (АТФ 4 л. = 152 лв + смяна = 20 лв)

Редактирано от Skumov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И до там, не  пишеш  повече какво се е случило  понеже и аз го имам този досаден  проблем  сега   какво да изхвърля   CVT маслото и  да сипя    ATF    ли  въпреки  че  съм  със   CVT   кутия  няма спиране  тва  ромолене  при  тръгване    нещо  взе да  ми накъртва  този автомобил , а  с  какъв мерак   го взех    и  сега   1000    и   нагоре  лева  за стартов съединител   бесен съм 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно защото си бесен, успя да събереш всичките си мисли в едно изречение?!

 

Как да не пише, какво е станало, казал го е точно 2 пъти (постове 29 и 31). ЗА НЕГО проблемът е решен, след като е сипал ATF-Z1, какво повече да пише?!

Друг е въпроса, дали това е правилното решение.

 

А на теб, какъв ти е проблема, точно същия ли?!

Като се успокоиш, прочети пак цялата тема, включително и линковете. Обърни особено внимание на поста на Омбре. Тогава опиши твоя проблем, ако не е същия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземам си бележка . Проблема ми е  абсолютно едно към едно  с колегата  пуснал темата.Само че аз  първо бях сменил маслото  с ATF .  След изминати  около 2000 км  доста  съвети  и мнения  разбрах ,че това масло не е за моята CVT кутия  и  го смених  със  CVT  масло . Подобрение   не  бих казал да   е   имало с  нито едното .Остана  да сваля кардана но се опасявам  ,че ще  излезе всичко от този  стартов съединител  .Звънях във Варна на  един майстор на автомати Цецо  за   който колега от форума ми даде номера ,  обясних му   подробно  човека   потвърди  диагнозата  и ме '' успокои'' , че ремонта  излизал 1500 лв. Кажи ми  Краси  , как да не  съм бесен .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинен си  ;)

По принцип, задният диф тропа само в остър завой на място, при движение направо не тропа.

Моето CR-V го купих със счупен един иглен лагер на предното каре на кардана, и тропане в завой на място. При движение направо изобщо не се усещаше.

 

Да предположим, че твоят тропа и направо. Тогава в завой на място тропането и вибрациите ще се увеличат многократно, до непоносимо.

Ако това не се случва, можеш (почти) с чиста съвест да обвиниш съединителя за тропането.

 

Все пак, нищо не ти пречи да махнеш кардана, и да видиш, какво се случва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги,незнам дали тук е мястото да споделя и аз за моето безпокойство,понеже проблема е сходен,свързан с шум,според мен от дифа?!.Не е нетърпим,но се чува постоянно виене при движение.Сменил съм маслото с оригинално на хоннда,но промяна НЕМА!Колата я имам от година и половина,HR-V,124кс.

Дали ,ако го сменя още веднъж ще утихне?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... но се чува постоянно виене при движение ...

А сигурен ли си, че виенето не е от лагер на главина на задно колело?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...