Jump to content
rulemaker

Колко км трябват за разработване

Recommended Posts

Тъй като има много противоречиви мнения по въпроса реших най-накрая да разбера колко наистина му трябва на едно двигателче за да сработят както трябва сигментите и т.н. след основен ремонт. Всякакви съвети ще са полезни, като например до какво обороти да се кара, колко км се разработва двигателя, на какви натоварвания може да се подлага ...Надявам се темата да е полезна за всички.

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е относително това с разработването, но около 10 000км са предостатъчни, като не е желателно да караш с обороти в лютеницата - леко и спокойно с до 3000-4000 оборота....На 1000-2000км може да си смениш маслото веднъж и после на 10 000 си сипваш и натам си си ти....Следи си колата да не изпуснеш мотора да прегрее и т.н.

Редактирано от Petar Petrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1500 km до 3000 оборота. Ако искаш може и малко повече примерно до 2000км и постепенно увеличаване на оборотите.Примерно на 1600 км караш до 3500 на 1700км до 4000 и така... нагоре; )(един вид постепенно натоварване...не рязко)и е хубаво да смениш маслото още веднъж.Някои ще ти кажат че няма нужда да разработваш ИЗбора е изцяло твои !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест ръчкане чак следващата пролет :lol: и аз знам че се разработва постепенно, като не се прекалява с оборотите и примерно на 1000-1500км се сменя пак маслото, но има разни ''разбирачи'', с които спорим и ми обясняват, че минавам 1000 км и мога да си правя квото си искам и много се дразня. Даже имам един познат дето бил минал 100км и започнал да си я ръчка и като му кажа, че ще си я разработвам постепенно и в рамките на 7-8к км чак ми се смее едно такова подигравателно

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз я разработвах 150-200км до към 4000-5000 оборота. После направо масло и на Кюстендил, здрава ръчка в обороти само. После Калояново прегряване 2 пъти и исхвърляне на водата 2 пъти, само в обороти над 6000. Сега я карам за работа и за кеф, масло не бутна грам и всичко е шестака- няма грижи. Баси дуракоустойчивите пустиняци са тия хондели. Нищо не разработвам и все се получава. Успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята след 1300 км от ремонта и беше първата гонка. Сегментите принципо за да легнат им трябват 200-300 км, ако си сменял само тях разбира се. Ако си със старите ти лагери коткай я 200-300км и после си я карай както си искаш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами смених гумичките на клапаните, сигментите и биелните лагери. Не знам, страх ме е мен да я издувам още, иначе съм минал 600км вече. Не ми се рискува още, да не взема да хвърля сигментите през ауспуха.

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай така още 600км. и после постепенно можеш пак да си влизаш в обороти.п.п.Какви сегменти си и сложил?..Марката.

Редактирано от ocean

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рикен

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

Редактирано от rulemaker
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз от приятели в един варненски сервиз знам че за 1000 км на нормални обороти демек до 3000,казвам това е от доверени хора така че колегата да си прецени :lol:Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз моята я разработвах около 2000 км с бебешко каране мерих и компрасията веднага след ремонта и преди 2-3 дни първия път беше средно 13.5 при последното мерене 14,5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето всеки сам си преценява колко да я разработва(колко го сърби десният крак :unsure: ),някои я изчакват да стопли ,две отсечки и е готова :lol: други я карат до около 1000-2000 км и тогава.Аз лично изчаках около 1000 км ,смених маслото и я почнах :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грубата средна стойност е ~1000км без ръчка, някой даже започват цибренето към средата на тея километри, иначе докато улегне хубаво мотора ще има да си въртиш едно 2-3000км и с ръчка и без, постепенно ще почва да се развърта по-прилично. След 1000км мое да започнеш да я ръчкаш, но това не значи че точно след толкова ще е готова да провърви, просто ще е безопасно да се вкарва в обороти. :lol: Иначе хамериканците не пробират - събират мотора, карат има-нема 100 мили и качват на диното, при тва даже и турбо моделите. :lol:Репликата беше нещо от сорта на "my definition of break in period is : WTF is break in, dyno that shit ASAP so i can drive"! :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз смених същите неща като теб...на 500 км хвърлих първото масло , до около 2000 км я котках до към 3-3500 оборота и след това юруш....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже имам един познат дето бил минал 100км и започнал да си я ръчка и като му кажа, че ще си я разработвам постепенно и в рамките на 7-8к км чак ми се смее едно такова подигравателно

Ами смених гумичките на клапаните, сигментите и биелните лагери.

При този "основен ремонт" дето си направил, напълно е прав твоят познат.. :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже имам един познат дето бил минал 100км и започнал да си я ръчка и като му кажа, че ще си я разработвам постепенно и в рамките на 7-8к км чак ми се смее едно такова подигравателно

Ами смених гумичките на клапаните, сигментите и биелните лагери.

При този "основен ремонт" дето си направил, напълно е прав твоят познат.. :angry:
Ей във всяка тема изниква по някой такъв разбирач бе. Чети заглавието на темата, недей гледа кво съм правил аз. Направо не мога да се начудя от къде никнат разбирачи като теб дето понятие си нямат какво говорят ама да има кво да кажат. Дай ако искаш да сменим тия неща на твойта кола и след 100км работа на двигателя ще ми дадеш да я изръчкам, ако не ти изплюе сигментите през ауспуха и не ти надере цилиндрите аз лично ще ти платя ремонта, ако обаче ги стане както ти казвам ще спреш да пишеш тъпотии във форума.п.п. айде без спам в темата ако обичате ;)
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко храна за ума, без да го натрапвам - http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm за ангочетящите. Само ще добавя че така разработих служебното пежо 106 и съм супер доволен от резултата. Всичко е въпрос на личен избор и известна доза риск.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей във всяка тема изниква по някой такъв разбирач бе. Чети заглавието на темата, недей гледа кво съм правил аз. Направо не мога да се начудя от къде никнат разбирачи като теб дето понятие си нямат какво говорят ама да има кво да кажат. Дай ако искаш да сменим тия неща на твойта кола и след 100км работа на двигателя ще ми дадеш да я изръчкам, ако не ти изплюе сигментите през ауспуха и не ти надере цилиндрите аз лично ще ти платя ремонта, ако обаче ги стане както ти казвам ще спреш да пишеш тъпотии във форума.п.п. айде без спам в темата ако обичате :lol:

Извинявай колега, че ти наспамих така темата... :worthy: Четох ти заглавието (там питаш за разработване след ОР), чета и това което си писал после ( а то е частичен ремонт) и ти отговарям конкретно за твоя случай, но щом го приемаш за спам ОК... :D А сега малко спам....Относно предложението ти...Ако ще слагаш и на моята кола сегменти RIK направо ти отказвам.. :lol: Предпочитам да си изчистя старите от нагара и да си сложа тях, или да си поръчам от щатите НПР или Хастинг и да си ги платя, отколкото ти да ми слагаш безплатно РИК.... :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно пак не си зацепил, темата няма нищо общо с това, което съм сменил аз, просто колегата ме попита аз какво съм сменял. И все пак със сигурност съм виждал мноооооого повече отворени коли след ремонт и неправилна експлоатация след това, така че мнението, както и сегашното си е чист спам.

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко храна за ума, без да го натрапвам - http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm за англочетящите.

Това е най-полезната и съществена информация която съм срещал на тази тема.Всичко е обяснено,описано вкл. и снимков материал. Смятам че заслужава да бъде преведена , качена във форума и забодена като важна съответно. Така че...

 

...отправям молба към всички потребители на форума които могат да преведат статията от линка на колегата Shadow^Dancer да го направят.

Ще съм ви благодарен.А и не само аз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз смених ,сегменти ,основни и биелни лагери и гумички на клапани ... абе всичко що може да се смени. Моя майстор ми каза да я пазя и да не я мъча до към 6-7000км ,обаче как да издържи човек на такова нещо това са много километри ,но ще се опитам поне до 3-4000км да стигна с каране до 3-4000 оборота и най-важното е да не се натиска рязко педала на газта ,"Плавно и нежно... все едно пипаш жена" =) Има и други методи за разработване но аз мисля да ползвам този. И смяна на маслото на първите 500-1000км ,като маслото което изтече го прекарай през един чорпогащник да видиш дали няма да има някакви стружки .. нещо да не дере. Може и картера да свалиш за преглед ,нищо работа е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така съм чувал, че трябва да се прави.Преди година съм разработвал (участвал в разработката по-скоро) на дизелов мотор и от производителя казаха, че е най-добре да се кара до към 3к оборота в първите 10к километра, като маслото се сменя на 1000, 3000 и 10000 км.Предполагам, че това е най-сигурната разработка за личен автомобил.Обаче, от коментарите до тук и литературата, която даде колегата Shadow^Dancer предостави, стигам до извода, че за разработката на един автомобил не са нужни повече от 600-1000 км.В саита пича казва, че е разработил над 300 мотора по следния начин:натоварва двигателя, като натиска здраво на 2-ра, 3-та и 4-та скорост за около 200 мили, като това са 322 км. (too little throttle = not enough pressure on the rings)Отбелязва също и че оборотите трябва да падат плавно като намаляме, двигателя трябва да е добре загрял. Относно маслото пише, че трябва да не е синтетично и да се смени след 20 мили(33 км), защото боклуците падали веднага. Същото нещо с Aleksandyr сме го чували и от колегата prelude.За мен тва е начина да разботваме тея тупалки.

Редактирано от nvz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В една такава подобна тема Иво /prelude/ пусна същия сайт и също каза, че той по този начин е разработил неговия Прелюд. Аз моя мога да твърдя, че го разработих по подобен само, че след 1200-300 км. Понеже почнаха дърпанките след тези километри. Колата ми в момента е на 25 000км след ремонта и не бута масло нито чука. Така, че rulemaker ръчкай си на воля братле, започнеш ли да и трепериш така ще си останеш :rolleyes:

Редактирано от mEtaka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен.Малко късно се включвам ама пак по-добре от никога.Гледам,че някои хора ме помнят по тази тема и са прави.Моята кола я разработих точно за 30 км,не знам дали имаше и толкова.Точно по статията от линка,която е наистина чудесна.Моята кола я карам на писта и след невероятен тормоз или не е пипнала маслото или го е пипнала 2мм на щеката.Но като се има предвид , че имам и течове на масло....За метода...Колата се налива с МИНЕРАЛНО масло и се кара като съвременен турбо дизел,като се кара първоначално до около 50-60% от номиналните обороти за дадения двигател.Т.е. ако червените ви обороти започват от 6500,я карате до 4000-4500 примерно.Кара се с широко отворен дросел или затворен,за да се ползва двигателната спирачка.Колата ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЕ ЧАКА ДА ДОСТИГНЕ РАБОТНА ТЕМПЕРАТУРА преди да се почне,но ТРЯБВА ДА СЕ ЗАПОЧНЕ ТАЗИ РАЗРАБОТКА ПРЕДИ ДА СА СЕ ОХЛАДИЛИ СЕГМЕНТИТЕ ЗА СЕФТЕ.Защото се закаляват,а преди да се закалят могат да се напаснат възможно най-добре.Кара се с широко отворен дросел или затворен,защото тогава сегментите се раздуват максимално към цилиндрите и се напасват.С форсиране на място нищо не правите.Само ги стопляте и до там.Като направите няколко кръгчета постепено вдигате максималните обороти до които качвате колата.И точно след 30км колата е готова за ЩЯЛАТА ГАЗ :lol: Само изхвърляш маслото и слагаш квото искаш.Как мислите хората правят бегачки,на които животът им е кратък?Та те ще се скапят преди да излезнат от разработка по традиционната схема.Просто производителите си връзват гащите да не изпатка нещо по колата докато е в гаранция.Пък дреме им че ще пипа маслото повечко,пак ще е в нормите докато тече гаранцията.Моята кола е над 20 000км откакто го правех това разработване,кара се почти постоянно на ръчка и си е екстра.Маслото й беше 10-40,после 5-40...няма ядове.

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за въпроса, но това не го разбрах.

Кара се с широко отворен дросел или затворен,за да се ползва двигателната спирачка..........Кара се с широко отворен дросел или затворен,защото тогава сегментите се раздуват максимално към цилиндрите и се напасват............

Какво ще рече да се кара с отворен дросел или затворен ??? Редактирано от CR-V B20Z1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателят трябва да е под товар.Ако караш с постоянна скорост двигателя не се товари,следователно сегментите не се разтварят към цилиндрите,следователно двата детайла не се напасват един към друг под външните сили.Разбираш ли ме така или да измисля друго обяснение?Просто двигателят трябва да работи на 100%(образно казано) като двигателна спирачка или да те ускорява.Да добавя,че по колата беше сменено всичко възможни без бутала и биели,защото моите са 10,6:1 от завода,а от САЩ има само 10:1.Бяха си в нормите и затова не съм ги сменял.Иначе лагери,сегменти и квото искате друго беше сменено като двигателя беше разхвърлян тотално от Darcosi.Всъщност,единственото триене което имате при разработване на двигател и по принцип в ДВГ-то е при сегментите с цилиндрите.Навсякъде другаде е маслен клин,т.е. дори и да карате на 2000 оборота ако там има проблем ще го има и на 2000 и на 6000 оборота.Няма смисъл да карате като баби:lol:

Редактирано от войводата/cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като направите няколко кръгчета постепено вдигате максималните обороти до които качвате колата.

И точно след 30км колата е готова за ЩЯЛАТА ГАЗ :lol:

.

prelude, това не може да е истина .. :lol:

Имаме участник, който твърди, че и след 100 км. разработка, като я изръчкаш- трябва да изплюе сегментите през ауспуха и цилиндрите да задерат.. :lol:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...