prozacc 13 #1 Posted August 7, 2010 (edited) Здравейте, след темата за лампичките бих желал да пусна тази за реглаж на клапани. Благодаря на Цецо от Мазда форума, който помогна. Съжелявам за първобитните белязки, но не ми се занимаваше много много. 1-во : разкачате всички кабели на свещи, маркучи и отвивате гайките. Изваждате капака. Снимка : 2-ро : развивате болчетата на капака на ангренажния ремък. Не можете все още да го извадите. Отсранявате снобът с кабели, който минава над него. Снимка : 3- то : за да извадите този капак трябва да остраните отдясно този "успокоител" : ето какво представлява : 4- то : отсранявате капака, понеже имате достъп проверявате състоянието на ремъка. 5-то : на зъбното колело има белязка " UP", трябва да завъртите колето в обратна на часовника посока и тази белязка да посочва 12 часа. Аз лично сложих колата на 5-та и я дръпнах. Снимка : 6- то : сега 1-ви цилиндър е готов за реглаж. Освободени са всукателни и изспускателни клапани. Не пипайте тези на другите цилиндри. Снимка : 7- мо: започвате реглажа като развиете леко гайката и натегнете винта, като предварително сте сложили зададения номер на луфтомета между винта и пружината на клапана. Какви са стойностите, както ми беше писал един "колега" в една моя тема " в дебелите книги го пише". Ако някой от колегите има инфо, да пише за различните ДВГ, какви са стойностите. Снимка : 8-мо : реглажът на 1-ви цилиндър привършил, въртите зъбното колело 90 градуса, т.е. "UP" вече е напред към бронята. Така освобождавате 3-ти цилиндър. Правите там реглаж на 4-те клапана. Снимка : 9- мо: 3-ти цилиндър приключен, въртите "UP" да отиде надолу. Така освобождавате 4-ти цилиндър. Регулирате там. Снимка: 10- то: 4-ти готов, въртите още веднъж, сега "UP" отива към купето. Освобождавате 2- ри цилиндър. Регулирате. 11- то: преди да затворите минавате набързно всички цилиндри по описания начин да се подсигурите и затваряте. Надявам се съм бил полезен. Edited August 7, 2010 by prozacc 3 Share this post Link to post Share on other sites
Слави CR-V 488 #2 Posted August 7, 2010 Такива теми винаги са полезни колега особено когато са добавени и снимки стават чуднички На доста хора сега ще им се светне за какво иде реч като говорим за реглаж на клапани. Поздравления продължавай в същия дух Share this post Link to post Share on other sites
TipoMan 15 #4 Posted August 7, 2010 (edited) Чудесна тема. Ето го и обяснено за 6 gen Accord. F23A1 двигател. Взето от тук: http://www.6thgenaccord.com/forums/showthread.php?t=5211 Tools required to adjust valves: [*]Feeler gauges [*]19mm socket [*]10mm socket [*]socket wrench [*]10mm box/open wrench [*]standard screwdriver [*]medium pliers [*]various socket extensions (I used 12" and 3") [*]universal (swivel) socket extension (optional, but makes life easier) Steps for adjusting valves: [*]Turn the front wheels all the way to the left. [*]Remove all plug wires from the plugs and move them out of the way of the valve cover. [*]Disconnect the 2 hoses from the valve cover and move out of the way of the cover (pliers can be used to loosen clamps). [*]Loosen the five 10mm bolts until they are loose in the cover. They do not have to be fully removed from the cover - they are very long, but only threaded a little ways. [*]Once all the bolts are loose, the valve cover can be pulled off. Slowly pull it off, helping any areas where the valve cover gasket is sticking. [*]With the cover off, wipe off any oil residue from the inside of the valve cover. [*]Remove the dipstick and tube by removing the single 10mm bolt. [*]Pull the wiring harness from the timing belt upper cover (it's just tucked in there). [*]Remove the timing belt upper cover by removing the two 10mm bolts from it. You will likely need a swivel (universal) joint to get at them. The timing belt should now be visible, as well as the head. Check your timing belt while you're in there and make sure it looks good (no cracks). Also, inspect the drive belts while you are inspecting that area anyway. [*]In the wheel well, you'll see a small opening. Insert the 19mm socket on an extension through that hole and connect with the crankshaft bolt behind it. [*]Crank the bolt counter clockwise until the arrow on the timing sprocket (at top of timing belt) has the word "UP" facing upwards and in the full upright position. [*]At this point the number 1 cylinder valves (intake AND exhaust) can be adjusted (cylinder 1 will be at Top Dead Center). This is the cylinder closest to the sprocket. You'll notice a "1" on the head, right near that sprocket. [*]Check the valve clearances with the correct feeler gauges. The gauge should drag along between the valve and its associated lifter. If it doesn't fit or if it easily fits and slides around without any drag, adjustment is required. Do not apply pressure on the top of the valves at all, because it screws up the measurement. The place to check is right above the valve. Wiggle the arm above the valve a little and you'll see which parts don't move. Test with the feeler gauges right above that! [*]If adjustments are required, take the 10mm box wrench and loosen the nut on the top of the valve. Adjust the clearance then by adjusting the standard screw. It doesn't take much, so don't move it too far. When the adjustment is complete, hold the screw in place and tighten the nut. Re-check with the feeler gauge to ensure your adjustment is correct. [*]When the first cylinder is complete, turn the crankshaft 90 degrees counterclockwise. The "UP" should now be facing the front of the car. Adjust the valves for cylinder 3 (note, from front of car, cylinders look like 4-3-2-1). [*]When cylinder 3 is complete, turn the crankshaft 90 degrees counterclockwise again. "UP" should be at the bottom of the sprocket. Adjust the valves for cylinder 4. [*]When cylinder 4 is complete, turn the crankshaft 90 degrees counterclockwise again. "UP" should be facing the passenger compartment. Adjust the valves for cylinder 2. [*]Re-assemble car (reverse of first 9 steps). Remove all tools from the engine bay. Replace the valve cover gasket only if leaking or broken. The rubber gaskets on Honda valve covers are reuseable. [*]Start the engine and listen for You'll need access to the cam gear, so take the top cover off... Here's where you start... Beginning at TDC... Tightening it down to the right 'feel'... Now that it 'feels' right, holding it in place while tightening the 10mm nut to lock it in. After turning the crank 90 degrees, cyl 3 gets adjusted... Remember to hold the screw in place while tightening the 10mm nut... Edited August 7, 2010 by TipoMan Share this post Link to post Share on other sites
Ванкича 5 #5 Posted August 7, 2010 Браво много готина тема колега.Ще се възползваме от нея. Share this post Link to post Share on other sites
Sebulba 215 #6 Posted August 7, 2010 (edited) Положенията май се разминават леко с истинските такива, щото хоризонталната равнина е горната част на главата. Ориентирането не е правилно! П.П. Т.е. положенията на разпр. вал. Edited August 7, 2010 by sebulba Share this post Link to post Share on other sites
ilian83 2 #7 Posted August 7, 2010 sebulba Поясни малко кое точно не е спазено,че да се поправят колегите ако е грешно за да няма заблуди. Share this post Link to post Share on other sites
Sebulba 215 #8 Posted August 7, 2010 (edited) Заграденото на цитираната снимка трябва да е перпендикулярно разположено на горната част на главата / където ляга капака на клапаните /. На някои двигатели в двата края на ремъчната шайба има белези, които се ориентират точно по същата хоризонтала при "уж" същото положение на вала от снимката. Останалите положения са ориентирани пак спрямо горната част на главата...Така малко по-ясно ли е? Edited August 7, 2010 by sebulba Share this post Link to post Share on other sites
W-POWERRRRR 3 #9 Posted August 7, 2010 браво на колегата,се повече такива теми да се появяват Share this post Link to post Share on other sites
Ombre 221 #10 Posted August 7, 2010 Обърнете внимание на последната снимка ,че има белези на колелото ,които трябва да се изравнят с главата.!!Искам само да направя едно пояснение.......реглажа на клапаните на цилиндрите,когато вала е завъртян на 90 градуса няма как да се фиксира точно.За това клапаните се правят на 2 пъти а не на 4. Конкретно:При положение 1(ъп горе) правите всички клапани на 1ви цилиндър,всумакелните на 2ри и изпускателните на 3ти.При положение 3(ъп долу) (цитирам автора за положението на вала) правите всички клапани на 4ти цилиндър,всмукателните на 3ти и изпускателните на 2ри.Успех. 1 Share this post Link to post Share on other sites
K1r1L 860 #11 Posted August 8, 2010 Нещо не съм съгласен със омбре -защотов manuals го дават на 4-ри пъти регулирането на клапаните.а сервизите го правят на два пъти за по бързо Share this post Link to post Share on other sites
jamo 93 #12 Posted August 8, 2010 Щом мислиш така, моля обясни каква е разликата?Аз на моята кола си направих реглажа на двора и го направих точно на два пъти. Без да се консултирам с никой Share this post Link to post Share on other sites
K1r1L 860 #13 Posted August 8, 2010 явно японците са по тъпи от нас. и са лукови глави Share this post Link to post Share on other sites
Ombre 221 #14 Posted August 8, 2010 (edited) явно японците са по тъпи от нас. и са лукови главиЧакам да напишеш нещо полезно.Примерно кое е компромиса при реглажа на клапаните на 2 пъти.Още малко ще те изчакам да пишеш само контри само и само зада си в приказката. Edited August 8, 2010 by Ombre Share this post Link to post Share on other sites
K1r1L 860 #15 Posted August 8, 2010 (edited) Da губя си времето да гледам(да чета) някъкви manulasi за ХОНДи да съм в призказката.аз моите ги правя на 4-ри както пише в книгите . PEAce!незнам защо ги правите на два пъти Edited August 8, 2010 by K1r1L Share this post Link to post Share on other sites
fenabg 2983 #16 Posted August 8, 2010 Те тука па ми стана интересно ква е разликата ,като съм ги правил и така и иначе и свалена кратуна и как ми дойдат само да са свободни клапаните .Па всеки път става Share this post Link to post Share on other sites
Ombre 221 #17 Posted August 8, 2010 (edited) Da губя си времето да гледам(да чета) някъкви manulasi за ХОНДи да съм в призказката.аз моите ги правя на 4-ри както пише в книгите . PEAce!незнам защо ги правите на два пътиЗащо ли? Защото си помагаме.Защото варианта за грешка е по-малък а иначе реглажа е същия.Аз ръководствата за ремонт на Хонда съм ги чел и там пише,да сменим основата на делкото ,когато протече семеринга(661 лв.),ЕАЦВто се сменя а не се чисти(740 лв.),SRS unit -а се сменя винаги след удар(600 лв.),Мейн релето не се презапоява за 2 минути а се сменя(149 лв.)Не бъди заядлив а се опитай да помогнеш с опит и улеснение за непрофесионалната част от читателите.Всеки може да пусне линк към менюълите,но не това е идеята.Успех. П.С. 16ки и 17ки джанти на Сивик 5 ген.? Недопустимо. Сега дали се съобразяваме с менюълите?Нека бъдем полезни а не да се джавкаме за глупости. Edited August 8, 2010 by Ombre 1 Share this post Link to post Share on other sites
PETE_TONG 23 #18 Posted August 8, 2010 (edited) Аз днес си регулирах клапаните(въпрек и ,че бяха регулирани от "майстор" преди време) и открих няколко хлабави клапана. Работата е точно час и половина със кафето и цигарите. Ако сте малко по технически грамотни и спазите инструкциите от дебелите книги стават чудесни клапанчетата.П.П. Внимавайте много със натягането на контра-гайката Задължително дръжте контра със отверката отгоре докато натягате гайката,защото ако няма контра ,гайката повлича основата и натяга допълнително клапана. Аз съм регулирал преди клапани на жигула и лада и горе долу имам усет колко да е натегнат клапана,но за всички които не знаят,луфтомера трябва да се движи трудно м/у 2-те легла но не и със зор! Просто трябва да се усеща как леко повлича но не и да запъва някъде и да се налага да го вадите със 2-те ръце. Успех! Edited August 8, 2010 by PETE_TONG Share this post Link to post Share on other sites
Ombre 221 #19 Posted August 8, 2010 (edited) Прав е PETE_TONG. Не е кой знае каква философия.Трябва само методичност и внимание.Ползвайте качествени инструменти и подходящ хлабиномер.П.С. 17-22 не значи 15-20 ..........Намери си хлабиномер с правилните пластини. Edited August 8, 2010 by Ombre Share this post Link to post Share on other sites
dufosvti2 303 #20 Posted August 8, 2010 колко е допустимия луфт за сивик-94 примерно.д15б2....д16з6,9 и с кво може да се измери.не всеки има луфтомер Share this post Link to post Share on other sites
войводата/cls 3 #21 Posted August 9, 2010 ^Темата е за акорд - пусни си отделна тема. Share this post Link to post Share on other sites
prozacc 13 #22 Posted August 9, 2010 Аз имам следния въпрос : защо ако автомобилът няма АГУ реглажът е към 30-тина лева, а с АГУ става на 50? Нещо по- специално ли се прави или просто се предполага, че има повече неща за разкачане? Колегите с автосервизна дейност не го приемайте като заяждане, интересно ми е дали има някаква врътка, която обикновения човек не знае. Share this post Link to post Share on other sites
едмундо 34 #23 Posted August 9, 2010 Щот в БГ ден година храни.... Share this post Link to post Share on other sites
Dominiko 49 #24 Posted August 9, 2010 Имам въпрос - защо се регулират клапаните?Какви са последсвията от нерегулирани клапани?п.п за някой може да е смешен въпроса ми, но аз съм на принципа "не е срамно да питаш" Share this post Link to post Share on other sites
rusiq_81 25 #25 Posted August 9, 2010 dominiko клапаните се регулират задължително за нормалната работа на мотора.Ако са хлабави чукат доста неприятно но по опасното е да са натегнати.Тогава вече може да си скапеш мотора,получава се непълно затваряне на клапана и от там започва да прегаря.Това е с две думи !!! Share this post Link to post Share on other sites
prozacc 13 #26 Posted August 9, 2010 И пак не разбрах от къде идва разликата в цената при газ и без газ... Share this post Link to post Share on other sites
fenabg 2983 #27 Posted August 9, 2010 И пак не разбрах от къде идва разликата в цената при газ и без газ...Няма бе братле някой си е измислил че трябва да има и за това ако ще и на метан да е реглажа е един и същ .Щот на газовите по често се реголират и за тва да има лапачка . от тая държава нестава нищо всеки гледа да одере някой. Това ми звучи като да ти взимат двойно за монтаж на гуми втора ръка щото не са нови . Share this post Link to post Share on other sites
prozacc 13 #28 Posted August 9, 2010 Колеги, това ли е правилното положение на "ЪП"-а за регулиране? Share this post Link to post Share on other sites
едмундо 34 #29 Posted August 9, 2010 Айде казвайте ,че и аз съм се наканил тия дни да се пробвам... Share this post Link to post Share on other sites
rusiq_81 25 #30 Posted August 9, 2010 (edited) Аз изобщо не знам как ви са занимава да гледате белези и тем подобни,хем е по голяма играчка хем може да объркаш нещо и да си мислиш че така трява а да си захапал гърбица и да си регулираш главата.Аз моите си ги правих по прост начин,просто гледам да съм зад върха на гърбицата (180градуса от върха на гърбицата) и си ги регулирам на четири превъртания по много малко на мотора като на всяка фаза регулирам два всмукателни и два изпускателни и хич не съм гледал белези и тем подобни !!! Edited August 9, 2010 by rusiq_81 Share this post Link to post Share on other sites
Ombre 221 #31 Posted August 9, 2010 prozacc, изпускаш един много важен елемент от фиксирането на разпределителния вал.......белега на коляновия.Маркера"UP" е само ориентир.Погледни през отвора за центровката(оня с гумената тапичка при маховика).Само за F двигателите и то без F**B*,където този белег е на шайбата за ремъците.Трябва да е на ГМТ а не на белезите за палене. Share this post Link to post Share on other sites
prozacc 13 #32 Posted August 9, 2010 Какво представляват тези белязки? По какво се различават? Лесно ли се виждат през този отвор? Share this post Link to post Share on other sites
едмундо 34 #33 Posted August 9, 2010 Много омотано стана...в крайна сметка може ли да се направят клапаните по един от двата варианта посочени от колегата или има някакъв риск.... Share this post Link to post Share on other sites
едмундо 34 #34 Posted August 10, 2010 (edited) Колеги, това ли е правилното положение на "ЪП"-а за регулиране? Последно така или като на първите снимки...давайте ,че съм нарамил ключовете... Edited August 10, 2010 by акад.Едмундо Share this post Link to post Share on other sites
logoH 12 #36 Posted August 11, 2010 А какъв лувтомер тряба да се закупи.Аз имам през 0,05 мм Share this post Link to post Share on other sites
едмундо 34 #37 Posted August 11, 2010 А какъв лувтомер тряба да се закупи.Аз имам през 0,05 мм0,24-0,28..и 0,28-0,32 ... Share this post Link to post Share on other sites
Sebulba 215 #38 Posted August 11, 2010 А какъв лувтомер тряба да се закупи.Аз имам през 0,05 ммЛуФт.Става и този, който имаш. !!! Share this post Link to post Share on other sites
fshit 3 #39 Posted August 12, 2010 Знам че темата е за акорд, но искам да попитам за сивик 5 г. с мотор D15B7 по същия начин ли се регулират клапаните. Какви трябва да са хлабините за него? Разположението на цилиндрите и клапаните като тези на снимките за акорда ли са-цилиндрите се броят от дясно на ляво и всмукателните клапани са от страната на купето а изпускателните от страната на бронята. Share this post Link to post Share on other sites
mar_tod 465 #40 Posted August 12, 2010 0.18-0.22 всмукателни 0.23-0.27 изпускателни, са хлабините на твоят мотор, при студен двигател..Първи цилиндър винаги е този от към ангренажния ремък, а изпускателните клапани са винаги от страната на изпускателния колектор всмукателните от към интейка.. Share this post Link to post Share on other sites