Jump to content
Foka

Волана тресе при натискане на спирачките при голяма скорост

Recommended Posts

Кривите дискове при мен се получиха като влезнах в локва. Дисковте са били доста загряли и ги охладих без да искам. Казаха ми, че стругар може да ги изравни, но купих направо нови. Ако някои иска да пробва при стругар.

Причината за криви дискове е точно това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да не ви отчайвам, но това много рядко (почти никога) не е причина за криви дисковеводата трябва да е над 20см дълбока, да влезеш с много загрели спирачки в нея, и да спреш (да останеш на място) за да стигне водата до диска ... забрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

За спирането: вече бях написал мнение и не можех да го редактирам, а да пускам едно след друго не ми се искаше; та прочетох, че ти не си си сменил накладките при струговане-то, така че въпреки че в сервиза са ги шкуркали, нали се сещаш, че не са ги докарали идеално гладки и успоредни на повърхността на дисковете. Така че ще им трябва време от изшкурената форма да заемат новата форма на диска и след това всичко би трябвало да е наред. А относно последния въпрос, какво ще рече: "накладката е износена на една страна"? ПП Колко време горе-долу отне цялата процедура?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Отне 2 часа и половина :worthy: защото около час и половина ги чаках да дойде моят ред и около час за процедурата. Иначе си бях запазил час за 12:00, но в България като си запазиш час нали знаете какво значи - отиваш в 12 без 10 и о изнанада - там има друга кола, която тепърва я почват. Иначе добре работят.

Редактирано от RevPower

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Причината за криви дискове е точно това.

http://www.ebcbrakes.com/typicalq&a.shtml

 

...

5. Intermittent noises from rotors or rotor vibration

 

If sport rotors are not checked for runout, driving without even applying brakes will exhibit a clicking noise on a “Once-per-rev” of the wheel basis. If you encounter this, especially early after having rotors installed return them to the service shop and have them checked for runout. Recommendations for maximum permissible runout vary from 0.001 to 0.002 inches on most European cars to 0.003 to 0.006 on larger USA Trucks and SUV’s. Figures above these are not only unacceptable but they will cause brake vibration after a period of 3000 to 4000 miles. (Read below in Blue please) which is not grounds for warranty. Mounting rotors on dirt or rust and scale covered hubs or excessive use of mounting greases and most often incorrect tightening of rotors from first install are the common reasons for excess runout. If your installer knows his job he will hand tighten the rotor studs in a diagonal fashion with gradually increasing torques by hand and final tighten with a TORQUE wrench and ideally you wont even see or hear an air gun being used. Guns (including air guns) are for cowboys and are often used by them.

Why do rotors suffer vibration after 3000-4000 miles and how can EBC be so precise in this mileage estimate, surely it cannot be the same for every car???????? … this is a common question.

The reason the mileage is more or less the same for every car where vibration occurs is that the problem develops OFF BRAKE or when you are driving without applying the brake. The more freeway driving you do the more easily this can occur. The excess runout mentioned above caused in 90% of the cases by bad fitting and not checking for runout (and the other 10% due to a hub not running true such a car that has impacted a curb at some time) … causes the pad to “Kiss” the rotor gently each revolution of the wheel as you drive. After the above mileage period the pads wear a microscopic thin spot on the rotor and a condition known as DTV occurs. This DTV (Disc Thickness Variation) causes the brake to pulse. A small amount of runout itself does NOT cause vibration but the tiniest amount of DTV does cause vibration. That is why when a rotor is not running true the car does not exhibit vibration in the first few miles and this explains how it shows up later (3000-4000 miles).

How can I cure this vibration problem ??????

Rotors will need to be turned at a machine shop or brake fitting center or replaced. EBC sport grooved rotors can be turned with good results on standard AAMCO brake lathes. If too badly scored or worn some rotors will have to be replaced. New pads will ALWAYS be needed.

Before taking your car to the shop, check if the vibration is coming from the front or the rear to save costs in unnecessary brake work. Generally vibration under braking that can be felt through the bodywork or seating of the car is a problem on the REAR brake and vibration felt on the steering wheel is related to FRONT brake problems.

What are the best pads to prevent or limit brake vibration????

Any good quality pad with a high thermal conductivity will reduce the chances of vibration both due to DTV as described above or vibration at speeds due to what we call thermal shock. Thermal shock is common on European cars and all pads in the EBC range are especially good at reducing vibration. Our online catalog recommends the minimum grades for your car and shows options.

...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мен ме мъчи този проблем от 2-3 седмици. Проблема се появи след кормуване в дъжд. Започнах да усещам вибрации при скорост над 100. Малки, но достатъчни да ме вбесят. При спиране е още по-зле. Тресе яко до около 40 км/ч. Попитах за нови дискове и още повече откачих - над 200 лв. Загледах се в моите и реших, че има още много километри в тях. Интересна машинка за струговане на място. Някой знае ли за такава в Варна?Между другото за по-сигурно си проверих баланса на гумите. Нямаше проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах този проблем.Занесох новите дискове на стругар и в момента карам със старите. Със старите дискове ги няма тези вибрации ,тея дни като сложа новите дискове ще видя резултата :worthy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повдигам темата, само за да споделя, че вчера и аз минах през въпросната машина. От известно време усещах вибрация при спиране в педала и даже си бях поръчал нови предни и задни дискове и накладки на TEXTAR от вносителя за България. След като на практика се подиграха с мен и не ми доставиха нещата в срок, а за част от тях казаха, че въобще нямало да ми ги доставят (1 месец след началото!) се отказах от поръчката и се оказах в изходна позиция. Гледах скептично на това престъргване, но нямаше друг вариант. Записах си час, отидох и се почна. Както каза вече колегата, свалиха дисковете и накладките, изчистиха до блясък главините, напръскаха с Zn спрей, изчистиха дисковете от вътрешната и външната страна, намазаха с медна паста (там, където дискът ляга върху главината) и монтираха обратно. След това дойде ред на машината. Оказа се, че на левия диск му няма нищо и претърпя само художествено оформление, така да се каже. :) Предният десен беше съвсем леко крив (близо до главината), но машината го тръкна, оформи го художествено и него, и с това нещата приключиха. За разлика от колегата аз си бях взел предишния ден нови предни и задни накладки TEXTAR, но не от гореспоменатите кръжочници, а от едно магазинче, за което бях научил от форумите (нарочно не го пиша, защото обикновено след това ми трият мненията). Сложиха ми новите накладки (отново намазаха доволно с медна грес) и си тръгнах по живо, по здраво. След 10-тина километра колата вече имаше някакви спирачки, а днес, след като съм навъртял около 250 км., чистосърдечно мога да кажа, че колата спира чудесно. Никакво вибриране, никакви скърцания от накладките и пр. Лично аз съм много доволен! Цената (70 лв.) на някой може да стори височка, но поне в моя случай нямах избор, защото тепърва трябваше да търся дискове, а колата ми трябва. Дано написаното да помогне на някого с подобен проблем за в бъдеще.

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много странен ефект се получава при меншлайфах дисковете, обслужих апаратите (не задържат), сложих нови накладки TRW - и при леко спиране ми тресе волана, яко.Обаче ако натисна по-яко спирачките, и тресенето изчезва напълно. После и леко да натисна, няма тресене няма нищо ... докато не покарам нормално известно времеПредполагам се отлага материал от накладката върху диска, който после при силното спиране се почиства - но дали е така, и защо става неравномерно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен проблема се оправи след посещение на стругар :lol: Вчера си сложих дисковете и доброто старо тресене на волана го няма . :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много странен ефект се получава при меншлайфах дисковете, обслужих апаратите (не задържат), сложих нови накладки TRW - и при леко спиране ми тресе волана, яко.Обаче ако натисна по-яко спирачките, и тресенето изчезва напълно. После и леко да натисна, няма тресене няма нищо ... докато не покарам нормално известно времеПредполагам се отлага материал от накладката върху диска, който после при силното спиране се почиства - но дали е така, и защо става неравномерно?

И аз така колега сложи нови дискове, нови накладки , раздвижени и гресирани апарати ,нова течност всчико както му е реда и пак има няки гадни вибрации във волана подобни като твойте. Някой ако има идея да казва

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен са пренадули цената на услугата. Преди се говореше за 30-40лв, а сега пишете за 70... Това сериозно ме кара да се замислям за нови дискове, вместо да престъргвам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и моята "одисея":

Купих си юни месец комплект предни дискове и накладки TEXTAR. След 1000 км започна да тресе предницата при спиране. Най-силно се усещаше при спиране от над 60 км/ч. Направих им рекламация и ги върнах. Дадоха ми нов комплект дискове TEXTAR. Минах с тях 700 - 800 км и отново започна да тресе предницата. Отидох в един сервиз с машина на procut за престъргване на дисковете както са си на главината. Оказаха се криви дискове. Престъгаха ги и всичко се оправи.

И така до късната есен на 2013г., когато пак започна да тресе предницата. Вчера бях пак на престъргване (пак са криви дисковете).

Явно чугунът не е качествен.

Едно време чугунените отливки са ги оставяли на атмосферни влияния (на открито) да престоят минимум една година, да се изравнят вътрешните напрежения в чугунената отливка и чак след това са обработвали отливките в детайли, за да няма измятане на чугуна.

Но сега всички производители са го подкарали през просото за бързи печалби и качеството никой го няма за нищо... Пък какво като са TEXTAR...

Ако отново се изкривят тези дискове - направо ги хвърлям и си взимам някой евтинджос дето няма да ме е яд за цената.

 

Някой друг да сподели подобни проблеми?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста стара тема си повдигнал,но аз имам впечатления и то доста от TEXTAR.....предпочитам ги пред 90% от марките които са на пазара ни.Единственото по-качествено което може да си купиш са ATE или JURID.

 

 

 

 

п.п:Проблема на повечето Хонди с криви дискове не е в самите дискове ;)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя темата стара,ама ядовете с дисковете сигурно не са по-малко :angry: При мен дискове и накладки нови на Брембо за една шапка пари,на не повече от 5000км и аз от скоро усещам леко притрисване на предницата при спиране с над 100км.

Дано тук по Русе да намеря начин да ги престъжат по-качествено,че иде лято и се отпускаме да караме по-бързичко :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

п.п:Проблема на повечето Хонди с криви дискове не е в самите дискове ;)

Това е интересна теза! И аз почвам да се замислям, че е от нещо друго, но какво?!

Ходовата част е бетон, няма скъсани тампони, разбити шарнири и накрайници.

Дай по-подробно разяснение, моля те.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз престъргах предни цимер-шитни на няма и 1000 км . сега пак ги усещам че леко бият.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най големият проблема е че се кара по бързичко и спирането е по естремно съответно прегряване и изкривяване ,другия съществен проблем е некачествени накладки .Лош монтаж (подбитости по главината при монтаж  демонтаж).А най бързо се изкривяват когато са загрели доста и се намокрят било то на автомивка или през голяма локва в преспа сняг . Лично мойте съм ги пресъргвал  два пъти после им падна размера(всеки диск си има минимален размер до който може да се престърже)след което си купих нови и тях ги престъргах един път след едно бързо слизане от прохода Троян -Кърнаре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко това се получава най-вече от некачествените материали, с цел ниска цена.

Възможни причини , освен изкривяването на дисковете, са и некачествено феродо, както и ръжди и боклук по самия спирачен апарат.

Но аз имам и едно друго мнение по въпроса / с което повечето колеги няма да са съгласни/ и то се отнася, до самия вид на дисковия спирачен апарат.

В последно време почти навсякъде монтират, така наречения ПЛАВАЩ апарат /с плаващи челюсти/ ,които уж бил по-добър, точно в това отношение /намалявал усещането на вибрации на волана при спиране/ , за разлика от така наречения ФИКСИРАН апарат /статичен/, при който натиска върху накладките се извършва,от 2 или 4 буталца от всяка страна на диска /според зависи/.

Никога до сега, не съм усещал и грам биене или тресене, със Фиксиран апарат, докато с Плаващ апарат, няма кола на която да не съм го имал този проблем.

Редактирано от Еmicha1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...