Jump to content
sa6o46

лампата за бензина не работи - сивик 6 ген.

Recommended Posts

някой зблъсвал ли се е с този проблем? как го е решил?също показанията за нивото на бензина са много неточни, в зависимост от наклона мърда доста стрелката, нормално ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да не е изгоряла :) според тебе, дали когато си на наклон, бензина не си мени положението в резервоара???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а може и въобще да нямаш лампа за бензина доста 6-та генерация сивици нямат заводски

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега! Както е казал колегата go6i11, може изобщо да нямаш лампичка за бензина. Има два варианта да разбереш: или да оставиш да ти свърши бензина докрай (разбирай до последнта капка, което не е много желателно) или да разглобиш таблото с уредите и да видиш има ли лампа, няма ли :)За показанията на стрелката на бензина е напълно нормално да ти отива леко нагоре по баир надолу и да ти пада надолу стрелката по нанагорнище. както беше казал един колега преди време: " Ееех как искам от вкъщи до центъра да е все наклон надолу, че да ми се пълни резервоара..." :PПоздрави!

Редактирано от войводата/cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имам лапма, виждам я на таблото, но не свети, нито като дам контакт, нито като намалее много бензина.пробвах с една туба бензин в багажника, карах докато не започна да придърпва колата и лампата не светна. направи ми впечатление че хич не мери точно, от пълен резервлар до 1/2 минах близо 500 км, а от 1/2 до напълно празен (докато не започна да придърпва) 250 км :) отделно дето мърда осезаемо стрелката при наклон.а колко е вместимостта на резервлара? в талона не пише...колата е 96 година, хечбек, 1.5iLS

Редактирано от sa6o46

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резервоара събира 45 литра. Наистина сивиците имат малко странен начин на отчитане. Ако стрелката ти е почти на минимума и сипеш за 20 лв бенз отива до средата. Може би това е и обяснението на въпроса, че от средата надолу минаваш само 250км. В крайна сметка какво те бърка - ако искаш да си засечеш разхода, направи го на пълен резервоар, а като си знаеш горе долу как отчита срелката ще можеш да си правиш сметка като караш докъде си с бенз-а. А за лампата - предполагам виждаш, че има отделение за такава лампа, но дали самата лампа е сложена отзад едва ли се вижда. Таблото се маха лесно с няколко болта, така че съвета ми е да го свалиш и да видиш имаш ли крушка. Ако не - ето ти разрешението на проблема:http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=34479Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти. Да ти кажа тия лампи при сивиците са загадка, малцина са ги виждали да светят. За туй, че не мери точно ще трябва да свикваш. Хубавото в случая е, че имаш невероянта комбинация от мощност и икономичност. Резервоара ти е 45 литра, така го пише в книгите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз винаги съм се чудел за тези лампи за бензина. На моя Civic Aerodeck - никога не съм я виждал да свети (а се е случвало да оставам с доста малко бензин - около 3-4 литра (преценявам го по това колко съм налял до горе следващия път)). Eдин колега със Civic-a, 6 ген, хеч, японка - също каза че никога не я е виждал да свети. Когато взех и Accord-a и там не видях да свети. Мислех си че и 3-те модела коли, които изброих по някаква случайност или нямат такава лампа, или е изгоряла или светва като останеш хептен без бензин (което не ми се вярва, а и е глупаво, при положение че тази лампа е предупредителна, че караш "на резерва" и трябва да заредиш, а ако ти светне баш на края когато нямаш възможност да реагираш - кел файда :) ). Тези неща си ги мислех, докато една вечер когато се прибирах с Accord-a видях лампата да свети. Беше тъмно и забелязах че лампата е светнала, оранжева е, като тази за ABS-а, но ми се се стори, че свети с доста по-малка яркост отколкото тази на ABS-а. Лампата свети около 10-ина сек. и бавно и постепенно изгасна (не изведнъж, а постепенно намали интензитета си и изгасна). Същата тази вечер бях спрял по наклон (не малък, задницата беше повдигната доста) и сутринта не можах да запаля. Пуснах колата на равно и запали. После заредих около 56-57 литра, което означава че съм имал поне 6-7 литра в резервоара. Така че... явно лампите си ги има и светват когато си трябва (или поне на Аccord-а, но предполагам и при Civic-а е така), но просто като дойде времето да светнат, не светят постоянно а за малко и не толкова ярко, което на светло може би почти не би се забелязало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

немога да разбера какъв е смисъла на таблото да я има лампата , точно същата лампа с колонката за бензин, и да не работи и то фабрично :) ще разглобя таблото пък ще видим...иначе 45 литра 750 км (с доста ръчкане) = 6.0 /100 ;) с икономично каране сигурно ще падне под 5/100 ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е мойта пък си свети, провери да не ти е изгоряла. Иначе светва точно като паднеш под последната бяла чертичка и навлезеш в резервата. Дори в началото свети по-слабо и колкото повече намалява бензина - толкова по силно свети

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам щампа на бензинова колонка и също така и одзад пътеки за ток и т.н. Но когато разглобих таблото видях че няма следи да е слагано някога такава крушка, ама викам си айде ще сложа.Така и направих купих нова крушка сложих я изчаках колата да почне да предърпва ,но резултат от светеща крушка нямаше....П.с Става въпрос за Кончерто

Редактирано от respawn

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята 1.4iS Aerodeck си има лампичка и си свети. Но не светва рязко, а постепенно. Ако резервата е на границата - тогава едва мъждука.За резервоара бях чел, че е 54 литра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

немога да разбера какъв е смисъла на таблото да я има лампата , точно същата лампа с колонката за бензин, и да не работи и то фабрично :lol: ще разглобя таблото пък ще видим...иначе 45 литра 750 км (с доста ръчкане) = 6.0 /100 :) с икономично каране сигурно ще падне под 5/100 :huh:

под 4 щи падне според мен-....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За лампата. Карам същата 6 ген 1.5 и лапичката за резерв на бензина си светва, когато трябва.Същата кошничка, но седан, същият мотор и т.н. - вижда се на таблото лампата за резерв на бензина, но вече година не я видях да светне. Не съм се замислял да разглобявам само заради една лампа.За разхода: Под 5 трудно ще я свалиш!!! И 2-те 6-ти си ги докарахме сами на ход с жената. И с двете докато зареждахме бензин по "белите държави", засичахме доста пъти и се движехме в диапазона 4.7 - 5.3/100, при скорост до 140км макс.Влязохме в любимата България и рекорда до момента ми е 5.3 - 5.8 /100, при скорост 120км макс.Градско: хечбека колкото му сипеш всичко изяжда за норматив. Майтапя се, засичах го и е в все около 8-9л/100км.Седана - не хвърляйте камъни, но го засичах мноооооогггггооо пъти - 7л./100км градско. Да уточним, него не го ръчкам, защото и да искам той не може!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Японски Civic 1.5iLS '96 за година и четвърт, не я бях виждал, въпросната лампа, да светва. Миналата неделя, бях паркирал по такъв начин, че дясната страна на колата беше доста вдигната и лампата светна :D , а бензинът беше малко над най-долната, бяла черта. Също ми направи впечатление, че светва плавно, както беше споменато. Моят съвет - опитайте с малко гориво и автомобила под наклон.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Резервоара събира 45 литра. Наистина сивиците имат малко странен начин на отчитане. Ако стрелката ти е почти на минимума и сипеш за 20 лв бенз отива до средата. Може би това е и обяснението на въпроса, че от средата надолу минаваш само 250км. В крайна сметка какво те бърка - ако искаш да си засечеш разхода, направи го на пълен резервоар, а като си знаеш горе долу как отчита срелката ще можеш да си правиш сметка като караш докъде си с бенз-а. А за лампата - предполагам виждаш, че има отделение за такава лампа, но дали самата лампа е сложена отзад едва ли се вижда. Таблото се маха лесно с няколко болта, така че съвета ми е да го свалиш и да видиш имаш ли крушка. Ако не - ето ти разрешението на проблема:http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=34479Успех!

Отклонението на стрелката е общо взето логаритмично, а не линейно. Тоест това че от FULL резервоар до средата е 500км, незначи че остатъка от средата до цялостно изпразване на резервоара, ще стигне за да се изминат 500км. Освен това поплавъка има различен ход между най-горната си точка и в най-долните си участъци. Тоест при много бензин в резервоара, при изразходване, поплавъка се спуска по-бързо от колкото ако в резервуара има 10 литра и поплавъка е някъде долу - там той има много по-малък ход. Измерването е логаритмично, но незначи че е грешно! Единствените проблеми на тези датчици, е феномена да загасиш колата и да пуснеш някой голям консуматор като касетофона например. Тогава изведнъж при много хонди се забелязва "пълнене" на резервоара....при запалване на колата и включване на алтернатора, след известно време показанията се нормализират. Най вероятно, проблема се дължи на минимален спад в напрежението на акумулатора, което захранва и датчика за показание на горивото. Тъй като принципа на датчика е базиран на измерване на потенциални разлики, от там при спад на захранването от акумулатора в момент на покой на загасен двигател, ще доведе до промяна на показанията.Иначе много хонди нямат лампи за резервата ;) , други пък имат лампи но не са свързани, трети имат лампи но са изгорели, четвъртите пък имат работещи лампи но никога не са ги виждали да светят ;) петите...Поздрави :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шестите- дори и да са ги виждали да светят е било за малко, за да се поддържа мистиката.А сега сериозно. Първо благодаря за професионалния отговор.Второ, как ще обясниш друг "феномен"- тръгвам на дълъг път с фул резервоар, карам 300 - 400 км. и спирам за кафе, като си поглеждам стрелката на резервоара и е да кажем между горната и средната чертичка. Пия кафе и се мятам пак в колата, паля и тръгвам и забелязвам че стрелката ми е със половин сант по-надоло. Това винаги го забелязвам и не само на дълъг път. Някак си стои и изведнъж пада. Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обяснява се с това, че в резервоара има и още един сензор, нарича се термистор. Когато е покрит с гориво се охлажда, а когато горивото ти попривърши и сензора седи над бензина и няма контакт с него или е покрит частично, отчита по-висока температура, защото не се охлажда. В този момент ако си спрял и полавъка е спрял да се лашка нагоре надолу и наблюдаваш движение на стрелката на бензина надолу. Тоест докато караш и горивото се лашка нагоре надолу, термистора се охлажда, а поплавъка също се движи хаотично нагоре надолу, заедно с горивото. В този момент, стрелката индикира някаква средна стойност, защото поплавъка я лъже че ту се качва ту пада, тоест стрелката или не мърда или мърда малко, като спреш за кафе и бензина е под сензора, а поплавъка се успокои, стрелката започва да слиза. Всичко това трябва да те навежда на мисълта, че имаш различна индикация и при студено и топло гориво и т.н... Чрез този термистор в резервоара се определя кога да ти светне лампата за бензина. Чрез елементарна схема съставена от един компаратор, се създава изкуствен праг на превключване и се чете аналоговия сигнал от сензора. При достигане на прага има превключване и лампата светва.Поздрави.

Редактирано от Petar Petrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята 6-та е така със стрелката,аз дори нямам лампа за бензина.Най-добрия съвет е да не я оставяш на сухо никога ако не ти се сменя бензинова помпа :wub: иначе карай си и тва е :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:wub: Значи от година и половина я карам тая хонда и не съм я оставял да падне под долната бяла чертичка. Та да питам- колко км. са горе долу от бялата до червената чертичка /да кажем извънградско/? И на червената черта ли е емпти, демек там ли взема да придърпва?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:wub: Значи от година и половина я карам тая хонда и не съм я оставял да падне под долната бяла чертичка. Та да питам- колко км. са горе долу от бялата до червената чертичка /да кажем извънградско/? И на червената черта ли е емпти, демек там ли взема да придърпва?

Empty e между червената и бялата черта. Хонда не придърпва, а директно гасне. Както си влезеш в крастовището и си без бенц, не придърпва а гасне...придърпването е лошо най-вече за бензиновата помпа, затова защитата и директно я изключа, за да спре да подкачва и да прегрее, защото няма гориво, което да я охлажда докато върти да смуче. Лошо е и да въртиш да палиш, като знаеш че нямаш гориво - помпите са с автоматично подкачване, а не с крачно и пак може да я изгориш ако дълго време си играеш... На въпроса ти колко гориво и остава от тая до тая чертичка на индикатора, никой неможе да ти каже, все пак зависи как я караш, как тръгваш, на каква скорост я караш, натискаш ли я или караш с 80-90, градско/извънградско, със сменени филтри ли си и къв ти е мотора, дали е жега навънка и въздуха е топъл или превалява дъжд и смучеш студен влажен въздух....това колкото гориво има си зависи от теб и твойто каране и най вече от автомобила и условията. Това е автомобил, ръгаш ли го иска да яде...така че последния ти въпрос е малко неуместен :) Всяка кола си е индивидуална по своему...Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) Значи от година и половина я карам тая хонда и не съм я оставял да падне под долната бяла чертичка. Та да питам- колко км. са горе долу от бялата до червената чертичка /да кажем извънградско/? И на червената черта ли е емпти, демек там ли взема да придърпва?

аз исках да видя каде ще светне лампата (бях сигурен че работи и ще светне) и карах до последно, като преди това си сипах бензин в туба.та стрелката падна под бялата чертичка и застана на средата на червеното, и във това положение карах много, сигурно 50-60км (извънградско) и стрелката не мърдаше по надолу, закова там и това е, нито лампа свети нито нищо а колата си върви и върви... и започна да придърпва по едно време, но НЕ ГАСНЕШЕ! вървеше си , но във високи обороти придърпва, тормозих я още малко така , минах 2-3 км , много интересно че колата си вървеше само във високите обороти придърпваше. та видях че лампата няма да ми светне, сипах бензина от тубата в резервлара и така :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

немога да разбера какъв е смисъла на таблото да я има лампата , точно същата лампа с колонката за бензин, и да не работи и то фабрично :) ще разглобя таблото пък ще видим...иначе 45 литра 750 км (с доста ръчкане) = 6.0 /100 :cool: с икономично каране сигурно ще падне под 5/100 :)

под 4 щи падне според мен-....
Едмундо... Остави хората да си възприемат разхода както искат.Видяло се е, че си вярват, за какво да им разваляме кефа ?То по каталог я дават 5.2 дето е невъзможно да го докараш.И тва е засичано на границата преди да се пусне втек-а.на тия ако не се лъжа даже беше 2200 или нещо от сорта ... А .. доста ръчка сигурно е 100-110 :cool: :cool:A по темата ... Примирете се. Просто повечето нямат. Моята също нямаше, но това съвсем не ми пречеше да разбирам кога бензина ми е малко :rolleyes: Когато стигне червеното деление.Дали ще свети лампа, или няма ... чие успокоение е ?Нали пак трее да даваш пари за бензин :lol::dry: И без тва е депресиращо да ти свети лампата. И някой приятел като ти се качи в колата да ти вика нямаш бензин се едно не знаеш :D :D Редактирано от Tonchev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравйте :) И аз сум със 6 генереация 1.4 75к няма лампа няма дявол. Искам да споделя че стрелката за горивото е доста автономна и повечето колеги са прави - тя си знае какво мери. Да споделя само мойта от доло до червеното до горна последна черта се мести като и сложа 20 литра :Д :Д ко да праиш и горната половина свършва два пъти по бавно от долната :) поздрави . Решението е собствена бензиностанция :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята 6 ген.1,4 90 к.с.от завода си няма лампа и не очаквам нещо да светне,при намаляване бензина,но стрелката на бензиномера постоянно стои в някакво положение,независимо от факта,че контактният ключ е изваден(при всички ли е така?)Моля колегата да ме извини,че се намесвам в неговата тема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е защото след като загасиш колата и махнеш ключа, индикатора за гориво е останал в последното положение което е измерил - такъв му е принципа просто. Стрелката е напълно инертна, а не е с пружина да се връща в първо положение (на нула). Тоест за разлика от другите коли, при Хонда стрелката в индикатора е нещо константно, което ако не го пипаш си седи там където е било преди, ако се опитваш чрез магнитно поле да го задвижиш, тогава се мести. Индуцира се напрежение в една намотка и стрелката почва да се мести в определена посока. Като изключиш колата и махнеш ключа, няма какво да я мести и тя си остава там където е била. Поради други механични фактори, стрелката може да се премести, но позицията и ще е нереална спрямо бензина в резервоара. Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

наистина падна под 5 разхода!пълен резервлар (до първо щракане) , 750 км след което пак пълнене до първо щакане, резулата е 35.25л4.7л/100км! това с максимално икономично каране , не поваче от 80км/ч ! карането ми е 90% извънградско и 10% градско.това е пичове, ако искате вярвайте.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едмундо... Остави хората да си възприемат разхода както искат.Видяло се е, че си вярват, за какво да им разваляме кефа ?

брояча на колонката толкова показва, но щом ти казваш значи си прав ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята 6 ген.1,4 90 к.с.от завода си няма лампа и не очаквам нещо да светне,при намаляване бензина,но стрелката на бензиномера постоянно стои в някакво положение,независимо от факта,че контактният ключ е изваден(при всички ли е така?)Моля колегата да ме извини,че се намесвам в неговата тема.

Това с стрелката попринци е яко, но дефакто ... Малгало can дикел колко тунджа има .. И ако е касметлия стрелаката сочи към сенника.Кърти капачката и се вози без пара с е36-цата;):D Редактирано от Tonchev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да разбера как не може да повярвате, че 1,5 115коня харчи толко.... д14з2 е моята и макс тая зима ми даде 7,8 градско.... и да ви кажа чесно бих се учудил ако даде над 8.... колата я пълня докато почне да се показва бензина от клапата не до първо щракане, а сигурно до 15-то.... карам я почти до дъно демек до червено и пак я пълня, затова смятам че доста вярно я отчитам... на извънградско минимума, койми ми е давала е 5,8 при средно 100км/ч .... така че ДА вярваме си... ;) на сичкото отгоре тва икономично 1,5 дава по малкък разход от 1,4 90коня....факт ... :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се учудвам. Омегата ми беше 115 коня 2000 кубика и ми даваше 5,9 до 6,1 по резервоар и бордкомпютър на дълъг път при скорост 105-110 км/ч. Влияние на мощния двигател при 2300 оборота и добрата аеродинамика. Пътуването е винаги с пълен багажник и две столчета за деца, плюс жена отпред.Сивика ми изглежда харчи повече при същото натоварване и същата скорост. Оборотите са около 3100 обаче при тая скорост, без климатик засега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Японски Civic 1.5iLS '96 за година и четвърт, не я бях виждал, въпросната лампа, да светва. Миналата неделя, бях паркирал по такъв начин, че дясната страна на колата беше доста вдигната и лампата светна :lol: , а бензинът беше малко над най-долната, бяла черта. Също ми направи впечатление, че светва плавно, както беше споменато. Моят съвет - опитайте с малко гориво и автомобила под наклон.

Публикувано изображение

 

:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да разбера как не може да повярвате, че 1,5 115коня харчи толко.... д14з2 е моята и макс тая зима ми даде 7,8 градско.... и да ви кажа чесно бих се учудил ако даде над 8.... колата я пълня докато почне да се показва бензина от клапата не до първо щракане, а сигурно до 15-то.... карам я почти до дъно демек до червено и пак я пълня, затова смятам че доста вярно я отчитам... на извънградско минимума, койми ми е давала е 5,8 при средно 100км/ч .... така че ДА вярваме си... :) на сичкото отгоре тва икономично 1,5 дава по малкък разход от 1,4 90коня....факт ... :)

Невярваме и ние сме карали ЕК3 знаем колко яде имам чуството че това ECONO май само по магистралата е ефективно а градско 7-8/100 и то зимата е нереално меко казано.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се намеся и аз! Омръзнало ми е да слушам за много икономични коли! Имах Фиеста 1.1 "малка кола малко гори"-друг път 10л.градско,на дълго пада на 6,5-7.После взех голф 1.6 пак също под 10 градско не падна,сега хондата 1.4-90к. пак градско не може да падне под 10,на дълго 6,5.Така че не вярвам на никой който ми разправя тази кола икономична онази кола икономична.Разликата на хондата от другите ми коли е че е по-голямо купето,говоря за горенето!Къде ги намирате тези икономични коли не знам!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...