Jump to content
manniakk

Направи си сам: Лампа за горивото :)

Recommended Posts

Както всички знаем повечето сивици нямат такава и аз реших да си сътворя една такава на елементарен принцип. Понеже датчика който фабрично задейства лампата е в резервоара реших че чрез замерване на напрежението което бензиномера подава към уреда може да се активира лампата. Обърнах се към колегата Informer (мерси много !!! ) който ми сътвори една елементарна схема, която с помощта на потенциометър активира лампата.

 

Инсталацията беше елементарна и може да се осъществи практически на всяка кола.

 

1. Трябва ви табло, което е имало лампа за бензин (ако естествено искате да е там), реално това не е нужно защото може да изкарате диода практически на всякъде.

 

2. Схемата на връзване е супер елементарна. На уреда има 3 болта. 12V при контакт (IGN+), сигнал от бензиномера (FU), и маса (GND). Връзвате 3те кабела от "джаджата" за таблото и сте готови.

Публикувано изображение

на тази снимка се вижда как вече съм пробил цокъла и съм вкарал диода.

 

Колегата ми беше направил схемата с собствен диод така че можете да го сложите където ви е удобно

Публикувано изображение

 

3. Трябва да се настрои потенциометъра да активира диода когато напрежението падне под определена граница. До няколко дни ще знам точно при какво напрежение трябва да се активира и веднага ще го споделя.

 

4. Снимки на крайния резултат

Публикувано изображениеПубликувано изображение

 

Ето снимка и на самата джаджа

Публикувано изображениеПубликувано изображение

 

Ако имате въпроси свързани с инсталацията ще се радвам да помогна. За въпроси по схемата към колегата Informer !!!

 

Надявам се да съм бил полезен на някого.

 

P.S. моята грешка беше че купих бели диоди а не съобразих че крушката е жълта и ми трябва жълт диод и сега лампата ми свети в зелено но не е болка за умиране !!!

Редактирано от manniakk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още малко като се поразвие темата(примерно с схемата на платката) и да се мести в "Полезни технически теми" !!! Едно голямо благодаря на Автора на темата !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако може да добавиш и стъпките (сваляне на таблото, откъде се дърпат сигналите и т.н.)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сивик 96-00

http://www.honda-acura.net/forums/do-it-yo...ster-light.html

 

Сивик 92-95

http://www.superhonda.com/forum/f94/diy-ga...k-420kb-274853/

 

Съжалявам че ползвам теми от чуждестранни форуми, ако някой не може да се оправи да пита.

 

Схема на връзване за Табло 96-00

Публикувано изображение

 

Нямам табло от 5та ген. но ако някой може да ми го снима отзад че отбележа кой кабел кой е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Ти сам си ги пуснал снимките бре колега :) Във тази тема има снимки на таблото отзад :thumbs1: Може направо там да покажеш......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли някакъв шанс да пуснете схемата ?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е гати колите,да нямат лампа за бензина, а аз си мислех че само голфовете са постни. Гледам на моята има уж прозорче с бензиноколонка на него ама никога не съм го видял да свети, кои знае може и тя да няма. А лампа за водата има ли ? може и това да няма?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не се притесняваи твоята има лампа за резервата но е прекалено малка 4 литра

Редактирано от войводата/cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не се притесняваи твоята има лампа за резервата но е прекалено малка 4 литра

Благодаря колега, щото едно време докато си я карах на бензин (то това беше 2-3 седмици) стрелката ми падна почти до наи долната последна черта и очаквах да светне, ама не светна, след това сложих газ и от тогава държа почти по половин резервоар бензин та кои знае ще я видя ли някога да светне :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, бях писал на автора на темата за въпросната лампа за гориво и схемата по която я е правил, но отговора му беше, че нещо не се е получило, щото стрелката му постоянно седяла в горно положение и не отчитала правилно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една такава схема винаги може да се доразвие, има доста кадърни колеги. Дайте да я видим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да тук колегата е доста прав най вероятно като падне напрейението и някои транзистор замасява и стрелката се вдига :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не е точно това проблема. след кратко разследване открих че когато се закачат кабели към уреда неговите показания се променят дори да няма нищо вързано на тях. Явно самия уред и доста чувствителен. Пример: бях оставил само кабелите без платката и бензиномера ми показваше с 20% по малко (на око)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли някакво развитие по проблема че не отчита правилно уреда след свързване на диод а резервата??.Трябва да има някакво решение,но съм инвалид със елекричарсите работи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...