Ivan Ivanov81 1 #1 Публикувано 25 Март, 2010 (Редактирано) Здравейте Колеги,Наскоро си купих Хонда Сивик Седан 1.5 SOHC VTEC от 97 година. И преди и след като смених консумативите (за около 2 седмици експолатация), не съм виждал зелената лампа (ECONO) да работи по предназначение - да ме уведомява, че колата е в икономичен режим. Иначе, когато давам на контакт светва за няколко секунди - т.е. не е от изгоряла крушка. Разходът на гориво не е фрапиращ (ок. 7.5-8 на 100 смесен разход), но според мен може и по-ефективно да работи. Благодаря предварително за отговорите. Редактирано 25 Март, 2010 от Ivan Ivanov81 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogo 25 #2 Отговорено 25 Март, 2010 Като дадеш на контакт трябва да ти светне зелена EСОNO лампа... а случайно да ти свети чека постоянно? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan Ivanov81 1 #3 Отговорено 25 Март, 2010 Не ми свети нищо, освен като дам на контакт - тогава ми "изгряват" половината датчици на таблото за няколко секунди...след това всичко заспива. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
palpetrov 0 #4 Отговорено 25 Март, 2010 На първа и на втора скорост няма да светне никога. Нагоре пак може да не светне, зависи как я караш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
men4e 0 #5 Отговорено 25 Март, 2010 Май двигателя ти не е 1.5 SOHC VTEC трябва да е 1.5 SOHC VTEC-E щом имаш лампичка еконо, но аз бих дал всичко моята никога да не светне повече. незнам дали е от това , че аз нямам възможност да си поддържам много добре колата , но този икономичен режим много мизерии ми е правил. а като забие на магистралата и не иска да изгасне лампичката еконо е просто мъка да не можеш да се набереш до 80-90 дори и на 2ра и 3та. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan Ivanov81 1 #6 Отговорено 25 Март, 2010 На първа и на втора скорост няма да светне никога. Нагоре пак може да не светне, зависи как я караш.Т'ва ми е ясно, братле. Нали се сещаш, че за да отворя темата съм я карал по всякакъв начин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan Ivanov81 1 #7 Отговорено 25 Март, 2010 Май двигателя ти не е 1.5 SOHC VTEC трябва да е 1.5 SOHC VTEC-E щом имаш лампичка еконо, но аз бих дал всичко моята никога да не светне повече. незнам дали е от това , че аз нямам възможност да си поддържам много добре колата , но този икономичен режим много мизерии ми е правил. а като забие на магистралата и не иска да изгасне лампичката еконо е просто мъка да не можеш да се набереш до 80-90 дори и на 2ра и 3та.По VIN - а ми излиза 1.5 SOHC VTEC. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #8 Отговорено 25 Март, 2010 Какъв е номера на двигателя?Чувал съм, че еконо лампата не свети когато колата е в авариен режим, но тогава е логично да свети чека.Явно има проблеми с тая система, щом колегата казва, че пък на него му забива в положение светната лампа.При мен като понатисна повече педала, след известно замисляне лампата гасне, а колата почва да набира. Иначе зелената лампа светва от 3-та нагоре при под 2500 оборота и "галене" на газта. Да си призная честно в града почти никога не я виждам да свети и дори като светне ми се набива на очи, все едно е някакво извънредно събитие.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
men4e 0 #9 Отговорено 25 Март, 2010 съжалявам че пак ще се намеся ненамясто в темата на колегата, ама се запитах някои знае ли какво се променя когато лапата свети или не. В какво точно се състои тоя икономичен режим и може ли да се бърникат някфи настроики по него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Marcus 76 #10 Отговорено 25 Март, 2010 Най-грубо казано, от 12 на 16 клапана. Има теми във форума където е обяснено. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogo 25 #11 Отговорено 25 Март, 2010 Доколкото си спомням при равномерно движение на 5та със 130 и малко отгоре си светеше ECONOто на d15z3-ката.... ех хубавата количка А щом не ти светва зелената лампа като дадеш контакт - > най-вероятно е изгоряла крушцицата. (Мисля че беше някаква по-слаба, като мощност от останалите, за да не вади очи). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nch 1 #12 Отговорено 25 Март, 2010 (Редактирано) Много интересно какво даде service manual-a за D15Z8. Как да се провери дали всичко е нормално с лампата ECONO. Директно минавам на твоя случай, в който си дал на контакт, колата ти си е направила селф чек лампата е светнала за 2 сек. и после е изгаснала. 1. Следваща стъпка е да запалиш двигателя и да задържиш педала на газта до 3000 оборота докато ти се включи вентилатора на радиатора. След това пускаш газта и оставяш на свободни обороти... 2. Правиш test-drive като необходимите условия са, да си на трета предавка и да поддържаш 2500 оборота. Ако светне ECONO индикатора, всичко е наред. Ако не светне и тогава, пише да се направи ресет на ECM ( Engine control module), което става по следния начин: а/ Колата НЕ трябва да е на контакт! б/ Отиваш при кутията с бушончетата (т.нар. Under Hood fuse/relay box), която се намира отпред някъде до акумулатора (ще я видиш). Изваждаш back up бушончето, което може би е единственото което е 7,5 А и е единствено в колона. Държи се извадено за 10 сек и след това пак се вкарва. Тогава направи пак тест-драйв. Ако не стане...новините са лоши, пише че трябва да се замени ECM ( Engine control module), което е свързано и с бъзикни по имобилайзера в последствие. Забележка: Процедурата е за двигател D15Z8! Не е сигурно, че и за другите двигатели ще работи! Редактирано 25 Март, 2010 от nch Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sl3000 24 #13 Отговорено 25 Март, 2010 Когато си купих колата лампата светеше само като се движа бавно-из града и т.н. В последствие установих,че при по-висока скорост лампата не свети, но намерих и закономерност-температурата на охладителната течност падаше, т.е. когато не ти работи термостата колата не достига оптимална работна температура и съответно не работи "икономично". След смяна на термостата всичко се оправи!Дано съм бил полезен-следи си температурата-стрелката трябва да сочи по средата на скалата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nch 1 #14 Отговорено 25 Март, 2010 Няма случай, в който да не съм стигнал работна температура и да ми се включи лампата ECONO, така че и в това има логика.То за това на теста препоръчват първо да изведеш колата до 3000 оборота, на място докато ти се включи вентилатора на радиатора (което в случая е работната температура) и след това да направиш тест-драйв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LAMER 82 #15 Отговорено 25 Март, 2010 @nch А, случайно тестът да предвижда ресет, на компютъра, ПРЕДИ провеждането му? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nch 1 #16 Отговорено 25 Март, 2010 Взел съм информацията директно от Troubleshooting-a и тъй като на колегата му свети лампата при даване на контакт, след което изгасва, започнах директно от частта която го засяга. Там не пише да се направи ресет на ECM. Не виждам защо да не се направи предварително, не пречи по никакъв начин, но е дадено като следваща мярка за решаване на проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
men4e 0 #17 Отговорено 30 Март, 2010 Неразбрах реши ли се проблема и как? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manch 29 #18 Отговорено 30 Март, 2010 (Редактирано) Колеги според мен няма нужда да даваме съвети на колега как да си кара колата за да светне или да не свети лампата. Явно има някакъв проблем, аз съм за ресет на компютъра било то и по най-грубия начин с откачане на акумулатора за 10-15 мин. И при мен не е искала да свети лампата, но тогава лампата на компютъра светеше. Това ме навежда на мисълта, че някъде там проблема. Поздрави колега и пиши как си решил проблема доста сме хората с икономични витеци. Редактирано 30 Март, 2010 от manch Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan Ivanov81 1 #19 Отговорено 7 Април, 2010 (Редактирано) Най-накрая...сега всичко е ток. Благодаря на отзовалите се. А за тези, които искат да разберат какъв е бил проблемът...Преди великденските празници отидох с колата до Омбре да я погледне. Човекът направи кръгче и ме стресна с репликата: "Станал си жертва на измама". Причината бе, че лампата на чек-а не светва, като завъртиш ключа на контакт, а неговото съмнение бе, че някой умишлено я е саботирал. При второто ми посещение в сервиза на Омбре, който се намира в "оазиса" Дружба, последният се оказа прав за отскубнатата крушка. След като я смени, колата вече беше готова да й се направи дигностика. Причината за грешката в комютъра се оказа свързана с едно сензорче на коляновия вал, т.нар. Crankshaft Speed Fluctuation Sensor или Ckf Sensor (свързан е с намирането на правилната пропорция при смесването на въздух и гориво, както и с цялостната ефективност при работата на двигателя). Та, въпросното сензорче се намира под капака на ангренажния ремък, закачено на маслената помпа. Оттам двужилно кабелче тръгва и трябва да стигне до компютъра. Е да, ама не стигало. Това кабелче си има точно определена магистралка от вътрешната долна част на капака на ангренажа, по което да минава. Според Омбре това е пренебрегнато от този, който последен е сменял ремъка. Въпросният кабел е бил прекъснат веднага след смяната на ремъка, бил е прерязан от външните ремъци след първото палене. Това явно е станало преди да я купя, защото проблемът си го имаше от както я имам колата, а моят майстор въобще не е обърнал внимание на прекъснатата връзка при смяната на ремъка (тая версия работи, ако кабелът е бил само прекъснат вътрешно, а привидно е бил ОК, защото не е като да е с дебелина на косъм). Тук вина имам и аз, че съм се обърнал към този човек за услугата, но всеки си плаща за грешките. Слава Богу, моята не беше толкова скъпа, тъй като проблемът беше само прекъснатата връзка, а и въпросният датчик/сензор си беше там (Омбре твърди, че струва 400 лв. ).Сега усещам колата по малко по-различен начин (може да е самовнушение ) и е истинско удоволствие при шофиране. Чек-а работи, както и въпросната Econo лампа, която се включва всеки път от 3-та скорост нагоре при достигната работна температура (при нормално каране, разбира се).Та така, колеги, внимавайте с майсторите и обръщайте внимание на детайли като неработеща светлинка по таблото при покупката на автомобил.Надявам се да съм бил полезен.Успех! Редактирано 7 Април, 2010 от Ivan Ivanov81 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
men4e 0 #20 Отговорено 7 Април, 2010 Еми браво колега , че си си оправил проблема и то без да се набутваш много. Много е хубаво, че си отишъл при правилния човек.Имам едно въпросче обаче, тфа че кабела е бил прекъснат означава, че икономичния режим въобще не се е включвал така ли ( и ако е така имаш ли разлика в разхода на гориво след като вече се включва) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Монката 0 #21 Отговорено 13 Май, 2011 Здравейте колеги,повдигам тази тема да не отварям нова.Имам въпросче,когато дам на контакт ECONO лампата не свети изобщо,свалях таблото с уредите,за да проверя първо дали не е изгоряла, но не намерих каде се намира тази лампа,ще помоля някой ако знали дали не се разглобява нещо допалнително да се стигне до нея или да даде някой някаква схема на таблото с лампичките отзад. Civic D15Z6 96 година японка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Монката 0 #22 Отговорено 14 Май, 2011 никой ли незнае? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fly-boy 91 #23 Отговорено 14 Май, 2011 Това е само че на англичанка с D15Z8 Обградил съм къде се намира лампата за економичен режим.http://alfa.kachi-snimka.info/images/rgh1305386566x.JPGhttp://alfa.kachi-snimka.info/images/bwy1305386719s.JPG Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
keel 19 #24 Отговорено 14 Май, 2011 Това е на D15Z6. ECONO лампата е долу между оборотомера и скоростомера, ако е осветено и се вгледаш се вижда какво пише. Фасонката обаче не е на гърба на таблото, а е вътре на платката, около зелената букса (това табло реално не съм го отварял, но на D14-ката, АБС е по същия начин). 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Монката 0 #25 Отговорено 14 Май, 2011 Значи доколкото разбрах ЕКОНО лампата е под платката и трябва разглобяване.Благодаря колеги Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #26 Отговорено 18 Май, 2011 (Редактирано) Межу другото това е сензор за охлабен ангренежен ремък,а не сензор "свързан е с намирането на правилната пропорция при смесването на въздух и гориво, както и с цялостната ефективност при работата на двигателя",така че си въобразяваш за вървежа май. Ето тема за сензора: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=56960&view=findpost&p=1057187445&hl=%2Bcrankshaft+%2Bspeed+%2Bfluctuation+%2B&fromsearch=1 Редактирано 18 Май, 2011 от kvd74 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Монката 0 #27 Отговорено 22 Май, 2011 Колеги аз разбрах,че ЕКОНО лампата е под платката и иска разглобяване, ама аз свалих таблото с уредите и го гледам отзад като голям камък,и незнам от каъде да го започна да го разглобявам,че ме е страх да не счупя нещо,ще помоля някой ако е разглобявал таблото до лампата ЕКОНО да обясни как става номера,че да не прецакам системата нещо.Благодаря Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове