Jump to content
stomanata

Прегряването и газовата?!?!

Recommended Posts

Четох темите на колегите, които също като мен имат проблема при връщане на врътката за топло-студено на към студено и рязко се повишава температурата. И на моето ЦР-В изпарителя е вързан не към парното, а е срязън някакъв малъм маркуч (15-20см) и там е вкл изпарителя. Майстора е далеко и като говорех с него каза, че не може това да е проблема, че на всички ЦР-В-та така го правел, на 1 го бил направил към парното и то спряло да топли и бла бла бла...Сам не бих ли могъл на направя някакво такова "шунтиране" на изпарителя (както е показано на рисунката ми)? Въпреки, че гледах за такива тетки, на които отбивката (напречната част) да е предполагам около 4-5-6мм, но нямаше... на всичките и 3-те страни бяха с еднакъв диамеър.http://i39.tinypic.com/2z9bojs.jpgСпоред вас удачно ли е това решение? Или евентуално ако взема тетка с 3 еднаки страни дали изобщо щеминава топла вода през изпарителя, че да работи ефективно?И също така чак толкова ли е стеснен вътре изпарителя, че машината не смогва да се охлажда?По принцип са дебели маркучите кум него, 2-та му края (вход и изход) също си изглеждат дебели....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай снимка - нищо не разбрах... ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Защо реши, че изпарителя пречи на охлаждането? Откакто сложи гас ли прави така?Немисля, че ако го вържеш с по-дебели маркучи ще има промяна.Пробвай да покараш на бензин и кажи тогава какво се случва ;)

Редактирано от jamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не би нещо да са запушили при слагането на газовата и от там да е проблема

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
http://i39.tinypic.com/2z9bojs.jpgТова е рисунка на това, което мисля да направя.Ами така взе да се получава от както сменихме термостата (беше се накривило уплътнението му и не можеше да затвори плътно), Отделно тук във форума пишеше, че се получава така, когатоизпарителя не е свързан към парното. На мен изпарителя ми е свързан на едно място има 2 "тръби", които са били свързани помежду си с 15-20 сантиметрово парче маркуч. Този маркуч е махнат и там е включен изпарителя, та затова ми щукна и тази идея леко да го "шунтирам" ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не би нещо да са запушили при слагането на газовата и от там да е проблема

По-скоро при смяната на термостата е станало нещо...Ами колега изпарителя ако се затопля заедно с маркучите, значи водата си циркулира нормално през него.Според мен не би трябвало да има разлика дали водата минава през тръба или през изпарителя. Освен ако в студовете нещо не е станало с мембраните му.Моля да ми преведеш думата "шунтирам"Много се чудя защо след като проблема е станал след смяна на термостат търсиш проблема в изпарителя... :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не мога да кажа дали нещо са запушили или не са......а за думата.................да го обясня в конкретният случай. слагам въпросната тетка и част от водата започва да преминава и през нея, ако найстина проблема е в недостиг на дебит през изпарителя.А мисля, че е станало след смяната на термостата защотото:1- старият термостат беше с износено уплътнение, т.е не може да затвори напълно и макар и с мн малко спомага за охлаждането. От тук обаче би следвало, когато започва да вдига температура термостата да доотвори да не се стига до такова прегряване.2- по принцип термостата уж си работи добре. Колата си загрява нормално (при врътката завъртяна на топло) и стрелката за температурата си стига хоризонтално и не мърда повече. Обаче върне ли се врътката някъде по средата м/у топло и студено и започва мн бързо да се покачва стрелката. В момента в който се завърти към топло и се нормализира....ето и някой пост:http://forums.hondabg.com/index.php?showto...%8F%D0%B2%D0%B0и по-конкретно това: "Айде спрете се с глупостите вече.Колега имал съм такъв случай,виж къде са вързали изпарителя....най-вероятно на маркуча който влиза във всмукателния колектор и е преди термостата.Ако е така възстановете този маркуч и вържете изпарителя към маркуча на парното(входа) и всичко ще се оправи"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

досега щом си карал и не си имал ядове, а са се появили след смяна на термостата що си се хванал а тоя изпарител??? в изпаритела влиза и излиза маркуч, няма тетки прехои и пр. не си мисли, че е много добър вариант да го сложиш на парното :P снимай изпарителя и там каъдето е вързан да видим, НО не си прави свободни съчетания с колата. преди колко време сменя термостата, щото ми се струва , че имаш въздух в системата. колко са дебели тия маркучи , дето е сега с тях изпарителя, и преди да смениш термостата как беше колата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,Ето ги и снимките. Не се вижда мн добре, но предполагам че ви е ясно за какво иде реч :huh:Даже не знам това нещо за какво служи......Както бях писал майстора казва, че м/у 2-те тръбички е имало късо парче маркуч и тойго е махнал и е опънал маркучи до изпарителяhttp://i43.tinypic.com/2j5ceps.jpghttp://i41.tinypic.com/sfvssi.jpgИма ли възможност да е заминала капачката на радиатора и има ли като цяло нячинда я тествам дали е изрядна?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти маи не слушаш кво ти приказват хората, аз имам същия проблем и благодарение на твоята тема разбирам че имам проблем, мислех си че лятно време така си вдига температура чат пата ама ето от къде е било. Махаш захранването на изпарителя от там възстанояваш си оригиналната връзка на тези две тръби. И си връзваш изпарителя към парното, само един въпрос към колегите. Парното е с кран което значи че лятно време през него не се върти вода, как тогава се върти през изпарителя ако тои е вързан последователно, освен ако не е вързан успоредно на парното преди крана естествено. Тези дни ще се заема да си възстановя и аз оригиналната връзка на тези тръби, хубаво че си пазя маркучлето. Обяснението за проблема ми е следното, водата веднъж минала през изпарителя е охладена , връщаики се близо до термостата явно му влияе като го охлажда и тои не отваря в необходимата позиция за да осигури нормално охлаждане на мотора, температурата се вдига доста почти до горната част на скалата и чак тогава успява да отвори до краи, ако сте забелязали дори и стигнала до там температурата перките ви на радиатора не се пускат точно заради това щото термостата е "излъган" от тая вода от изпарителя че мотора не е толкова топъл и съответно и водата дето в момента е в радиаторите също си е хладна. Така си го обяснявам може да е и друго яче, но аз ще си върна тази връзка където си беше и ще видя кво ще стане. Моя термостат е нов а на твоя единствено което можеш да объркаш е да му сложиш оная малка "пишка" да не сочи на горе а на долу и тогава нямам как да се обезвъздуши хубаво системата може да остава малка въздушна възглавница при термостата и от там проблеми. Ако си я сложил както си трябва да сочи на горе начи всичко е ок и ще трябва и ти като мене да си оправиш водата на изпарителя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

слави с тия заключения твойте за изп и термостата си в грешка. вържи си го, като срежеш единия маркуч на парното/входа/, слагаш тройник и от него пускаш вход към изп. другия по същия начин и си готов. водата от парното дирекно в термостата ли отива???и в часност от изпарителя, и според теб дали се охлажда толкова, че да влияе на термостата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно разбрах за вързването към парното . Ще се заема тези дни. Ми не знам изпарителя колко охлажда водата ама като е вързан за онези тръби се получават тези аномалии.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Получават се , когато не ти е наред термостата или имаш въздух в системата :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aaaaa термостата е нов, уж заради тва го смених, стария имаше бая надрано по оста дет се движи и явно е затягал, с новия определено проблема почти изчезна, казвам почти щото пак наблюдавам чат пат тва явление. Въздух едва ли, минаха 6 месеца от тогава ако не се е обезвъздушила...... пък щеше да го прави и зимата. Абе работата ясна ще се местят маркучи.Ще кажа кво е станало след смяната. Но определено преди да се намесим в тоя кръг на водата с кръга на изпарителя такова нещо не се получаваше. Не знам ква му е ролята на тва късо баипасно маркучле оригинално там ама явно не е случайно сложено за да отива преди термостата. Само разсъждения :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, може значи системата ми да не е обезвъздушена.....Четох, че това стават като отвори капачката на радиатора и се запали двигателяи се оставя докато загрее.. Уж го правих.... стигна си стрелката до хоризонтално (до където винаги си стига и заковава) и не е изхвърляла въздух. Антифриза ест. се разширяваше и с 1 спринцовка изпомпвах по малко и връщах в разширителният съд,но това не реши проблема...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятел не знам защо правите такива врътки като има един много по лесен начин за решаване на проблема и е много по ефективен.Оправи си всичката каша с парното като изхвърлиш всички тетки и снадки.После се загледаи по внимателно и виж къде е маркуча за отопление на всмукателните колектори.Просто го вадиш и връзваш изпарителя към него последователно. Мисля че потока идва от главата или от термостата,не помня как беше.Без тетки,от началната точка към изпаителя и от изпарителя към колекторите.Тъка хем няма да замръзва,Хем и парно ще имаш.Аз съм навързал на всички приятели газовите тъка и няма ядове просто.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

изпразни си разширителния съд, ако си сигурен, че капачката на радиатора ти е добра завиваш я, ако изпарителя ти е сложен по-високо от нивото на парнотому извади единия маркуч/горния/ и напълни изп с вода/антифриз/ и запали колата. в разширителя си прелива когато налягането в системата стигне необходими стойности. когато си без капачка, налягане в системата не се вдига и циркулацията не е както трябва. остави я след като е отворила термостата и е пуснала перката да изстине, и сутринта долей през радиатора, ако е необходимо.harabijta, като не им харесва как са им вързани изп, нека ги пуснат през парното. от опит глава нема да ги заболи. имал съм някои коли с газово на парното закачено, винаги съм пълнил изп и не съм имал ядове. кофти е, че ако я изтърве да направи възглавница и през главата нема да има хубава циркулация на водата.виждал съм хора да режат само маркуча на входа на радиатора на парното, и го прекарват през изпарителя. като замръзне изпарителя или има въздух в него спира напълно циркулацията и на главата лошо и се пише. ако се слага за парното, аз режа маркуча на входа на парното, слагам тройник с необходимия отвор, и пускам от там вход за изп. режа другия, слагам тройник и от там изхода на изп.така и да замръзне изп няма да спре напълно циркулацията на вода през малкия кръг.

Редактирано от pitbuls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятел не знам защо правите такива врътки като има един много по лесен начин за решаване на проблема и е много по ефективен.Оправи си всичката каша с парното като изхвърлиш всички тетки и снадки.После се загледаи по внимателно и виж къде е маркуча за отопление на всмукателните колектори.Просто го вадиш и връзваш изпарителя към него последователно. Мисля че потока идва от главата или от термостата,не помня как беше.Без тетки,от началната точка към изпаителя и от изпарителя към колекторите.Тъка хем няма да замръзва,Хем и парно ще имаш.Аз съм навързал на всички приятели газовите тъка и няма ядове просто.

Точно за тва маркучле и на мен ми мина през ума ама колата тея дни не е при мене Че да я огледам, изпарителя ми е малък с малък дебит на вода и този капацитет мисля че ще му стигне, а и наи лесно там ще мога да го вържа че е удобно масто. Редактирано от войводата/cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На предишната кола си бях направил много добро свързване само с една тетка. Когато е отворено кранчето на парното(зима, студ), изпарителя се топли от маркуча след парното. Той е сравнително дебел и осигурява максимално бързо затопляне на изпарителя и минаване на газ, в сравнение с маркуча за отопляне на колекторите. Когато е затворен крана на парното, отоплението на изпарителя става с маркуча за отопляне на колектора. Може да се върже изпарителя да е преди парното, тогава веднага минаваш на газ, но за сметка на по-слабо парно, затова препоръчвам да е след парното. Всякакви други варианти за кола с кран на парното са или по-сложни или нерентабилни(губи се от топлината на парното или изпарителя не се топли добре). Ако някой има интерес, ще се постарая да направя схема на свързване и да я публикувам тук.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mерси на всички за мненията и коментарите.Долу-горе придобивам вече представа за нещата :lol:Но кой ще обясни при моето свързване (на мястото на байпаса) какво се получава (или не се получава), че така започва да прегрява?Недостиг на дебит на циркулиращата вода или какво му пречи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наи вероятно е недостиг на дебит или слаба циркулация, а що е така един господ знае, в Варна имам двама приятели със същите ЦРВ по същия начин вързани на баипаса и нямат никви ядове. Може би и специфика на самия изпарител и дебита вода дето минава през него играят роля, но определено това нещо пречи на термостата или го бърка да отваря както трябва. Днес си поиграх и си възстанових и моя баипас. Вързах водата на изпарителя към подгрева на колектора, ( едни тънки маркучлета за целта се ползва месингов или алуминиев преходник от 16 към 6мм), и проблема изчезна и при мен. Малко по бавно ми се сгрява сега изпарителя, но това мога да го оправя като си сваля температурата за обръщане на газ в момента е на 45 градуса ще я смъкна на 35 и готово :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От опит знам че най добре загрява изпарителя като се върже на тройници към мъркучите на парното.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, може значи системата ми да не е обезвъздушена.....Четох, че това стават като отвори капачката на радиатора и се запали двигателяи се оставя докато загрее.. Уж го правих.... стигна си стрелката до хоризонтално (до където винаги си стига и заковава) и не е изхвърляла въздух. Антифриза ест. се разширяваше и с 1 спринцовка изпомпвах по малко и връщах в разширителният съд,но това не реши проблема...

Въздух ако имаш е в изпарителя и не може да излезе ако е високо монтиран, тва не му пречи да се топли при по високи обороти но явно му пречи да се топли термостата добре от таз тръба. Нарушава циркулацията на празен ход

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще опитам тези дни това с доливането на антифриз в изпарителя.Но и ако е недостиг на дебит значи първоначалната ми идея с тънък маркуч, който "шунтира изпарителя ще върши работа. Ако не - ще го свързвам и аз към парното.А майстора по принцип каза, че това свързване било по-ефективно от колкото към парното....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уж долях вода, но само уж. Горният маркуч на изпарителя определено е над нивото на капачката на радиатора. Извадих маркуча, обърнах онзи щуцер на изпарителя нагоре и започнах леко да доливам вода, но започна от свободният край (маркуча) да се покачва нивото. Вдигнах малко маркуча, но преля от щуцера, та при почти равни нива на щуцера и маркуча го закачих.А при това положение ако откача изпарителя (държи се май само на 1 болтче) и го спусна малко надолу дали няма да се самообезвъздуши?Разглеждах други теми за обезвъздушаване и там споменават за някакво винтче при термостата?!?!А той е в ниското.... дали го има и при мен и има ли нужда да го развия и аз?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно ли е, че има значение как е поставен изпарителя, в смисъл напречно илинадлъжно?!?! Все текът флуиди, но ми казаха, че имало значение това!Развих болтчето, което захваща изпарителя към купето и го натиснах леко и по тозиначин той пропадна с около 3-4см, но пак остана по-високо от нивото на радиатора.При това положение при доста каране и върната врътка в положение "студено" започна леко да се покачва температурата над нормалното. Закачих обратно изпарителя и ми се струва, че започна пак сравнително от малко (бързо) да прегрява.На какво може да се дължи това? Уж опитах да долея малко вода, отделно при запалендвигател леко разхлабихме скобата и издърпахме леко маркуча да текне вода (пак сцел обезвъздушаване)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно ли е, че има значение как е поставен изпарителя, в смисъл напречно илинадлъжно?!?! Все текът флуиди, но ми казаха, че имало значение това!

А мембраните напречни или надлъжни са :dry: .Има значение !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Загряването вече е установено, премести водите на изпарителя със преходни щуцери към тънкия маркуч за подгрев на колектора и краи с проблема, аз съм така вече месец и стрелаката е като закована, как съм се не сетил по рано ми съм и треперел кат земе се дига да са ева у главата.По въпроса за изпарителя как да е монтиран, има голямо значение за посоката му но на обикновените газови, при тях трябва да е по посока на движение демек успоредно на колата или както го каза надлъжно. Няма да обяснявам що, като направят раздел газови тогава ша се отпускам щото ся пиша в грешния раздел :dry: За Ги няма значение как е монтиран.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

слави да беше си питал комшията къде му е вързан изпарителя щеше отдавна да си решиш проблема

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ам а де, с една глава къде по напред :D Другия път ще знам ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси.А може ли малко повече инфо за това свързване?Тънкият маркуч се реже и едния край чрез щуцер става "дебел" и влиза в изпарителя,излиза от изпарителя дебел и пак с преход става на тънък и продължава в другия/срязания край?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не е нужно да го режешточно преди колектора тоя тънкия маркуч влиза в едина метална тръба и след малко пак излиза като маркуч и влиза в колектора. Просто го откачаш от тая тръба и края му които идва от мотора с едни преходници се продават мисля че бяха от 8 на 16мм (уширител) го връзваш към изпарителя, обратната вода със също един такъв преходник пък я връзваш към маркуча дето влиза в колектора. И дефакто тая металната тръба дет преди е свързвала двата маркуча остава да си виси там неизползваема. При тая операция изпарителя малко по бавно стопля но няма никъв проблем с подгряването му. Или иначе казано на студен мотор ако до сега ти е прехвърляла на газ на първата черта на уреда за темп на таблото сега ще ти обръща една "по голяма идея" над нея ;)

Редактирано от войводата/cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде сега и аз да питам нещо ;) Аз съм с обикновена газова с ламбда контрол и емулатор и имам подобен проблем. Значи тази година 3 пъти ми се случи да ми загрее в задръствания. Не знам дали е свързано със заггрявянето, но другия ми проблем е че, не се връща водата от преливника обратно в радиатора. Всяка сутрин трябва да преливам ръчно със спринцовка :whistle: Смених капачката с чисто нова някаква японска, но проблема остана. Може да има останал въздух някъде, защото обезвъздушавах от капачката на радиатора и от горния маркуч на изпарителя. Това с доливането на вода в изпарителя не съм го правил още. Ако някой е имал същите проблеми и ги е решил да сподели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на твоя изпарител къде му е вързана водата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами към парното мисля че е вързан

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От тази снимка не си личи къде е вързан. Направи една друга е там по отзад в коша дето е изпарителя. А тва що не ти връща вода в радиатора наистина е много странно, и казваш че си с нова капачка и пак същото, да не би да не уплътнява добре капачката и вместо да засмуква вода от казанчето да си засмуква въздух? Когато загрее колата налягането в системата се вдига до 1бар а отделно отва течноста се разширява и съответно отива в преливника, когато изтине се свива и би трябвало да се засмуче от обратно врадиатора, ама явно ти засмуква въздух. Огледаи гърловината и самата капачка виж да няма нещо дето да пречи на хубавото оплътнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес колата пак загря доста и като пуснах парното на макс духаше студено. Загасих я и после пак я запалих, парното почна да топли ама малко. Това загрявяне става само когато колата е на място. В движение всичко е ок.

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пууууу заплетена история. Като нередност виждам единствено много високо монтирания изпарител, които в тва положение едва ли има начин да е обезвъздушен, но ако в него има въздушен джоб тои ще пречи единствено на изпарителя примерно при празен ход да не се стопля добре. Друг е въпроса защо пък нямаш парно!? тва го отдавам единствено на по лесната циркулация на водата през изпарителя където не среща никакво затруднение и няма сила която да я накара да тръгне да се върти и през радиатора. Така че приятелю 1во- сигурно имаш въздух в системата които дори и да изкараш си мисля че парното пак няма да доиде каквото трябва да е . 2ро не знам още каква е връзката ама всяка намеса около тези маркучи зад термостата "смущава" работата му на празен ход. На хубавата снимка точно там където си оградил за "вход на изпарителя" се вижда един друг маркуч дето влиза в метална тръбичка (ще ти извади очите наи отпред на снимката) ако правилно се сещам тва е маркуча които топли колектора.Съвета ми е следния, възстанови си връзките на тръбите на парното, откачи изпарителя от там и го закачи на този маркуч за които ти споменах ама не така успоредно както е вързан към парното а последователно, демек вадиш маркуча от металната тръба и отива в изпарителя а изхода от изпарителя отива в металната тръба. Така си мисля дори съм убеден че всички проблеми с загряване и липса на парно ще останат само лош спомен. Негативите от това може да са само по бавно загряване на изпарителя и по бавно загряване на колектора което ще увеличи времето на работа на автоматичния смукач с около 2-3 минути повече. Което едва ли те бърка като се има предвид колко бързо загрява една хонда :lol: Верно че за тази манипулация може да са ти нужни някои преходници защото този маркуч е доста по тесен от този на изпарителя мисля че преходника беше 8 към 16мм или 8 към 18. Но работата ще заспи. Пи мен беше аналогична ситуация с загряването. Ще ти изчезне сигурно и проблема с засмукване на вода от казанчето :) макар да не виждам нещо общо, но ако съм на тебе бих направил тва разместване на маркучите без да се замисля. Верно има колеги дето са вързани като теб з апарното и нямат ядове, има колеги дето са вързани и за баипасния маркуч което пък е още по противопоказно но нямат ядове, ама е на има и такива дето имаме. Аз лично познавам двама с ЦРВ дето са на баипасния и ми казват че колите им не загряват , да ама на моята не и хареса там и я местих.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега за съвета. Като ми остане време ще пробвам този вариант. Но все пак този маркуч, който топли колектора ми се вижда твърде тънък. Не знам дали ще е достатъчно захранването с вода на изпарителя. Все пак съм с обикновена газова и изпарителя ми е по-голям.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ви се похваля как си реших проблема :))))))Купих си от Пловдив (в сайта пище 1лв, а по тел ми казаха 2лв) 2 тетки, влиза и излиза 16мм, а напречнатачаст е 8мм. И го свързах това преди изпарителя и сега няма ядове :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...