kazadores 59 #1 Публикувано 4 Март, 2010 (Редактирано) Здравейте колеги,пиша от името на един приятел,на който му попадна сивик 3 генерация на много изгодна цена.(няма да я споменавам,че да не се смее някой).До колкото е разбрал модела е от 85 година,двигател,май 1.5 или 1.3 12 клапана(не им познавам много двигателите).Ако някой от вас кара 3 ген. или има впечатления от модела,моля да сподели и качествата и недостатъците и евентуално къде да гледаме за слаби места.Аз все още не съм я видял,тъй като колата е в Стара Загора.Трябва май да и се сменя съединителя и има разбира се доста козметични забележки,все пак е възрастна.Благодаря на всички отзовали се по темата и дано помогнем на един бъдещ член на клуба Редактирано 4 Март, 2010 от kazadores Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ADH-Honda 773 #2 Отговорено 4 Март, 2010 (Редактирано) Една от колите с които "оперирам" е Сивик 3-а ген., версия Седан с 4 врати (за много страни известна просто като Honda Ballade). След фейслифтов модел (1986-а) ЦЪК - малко стари снимки как изглеждаше преди, сега вече не е в това здраве.... но още деяни.Модела Сивик 3-а ген. (барабар с Shuttle версията) е правен от Октомври 1983 до Септември 1987, като през Септрември 1985-а има фейслифт, който се изразява при хечбека най-вече в слагане на три лъчев волан (иначе е дволъчев), по-различен дизайн на лостчетата за мигачи/фарове и чистачки, парното става от 3 на 4 степенно, външно почти няма промени, докато при Седана (какъвто имам) там промените + тези отгоре споменаните, са коренно различни стопове и дизайн и начин на отваряне на багажника, различен дизайн на предни фарове, габарити, решетка, предна маска (ламарината пред предния капак)... и т.н.Моторите предлагани за европа са: 1.2 8 клапана 54 коня с 4 степенна ръчна трансмисия (базов и много рядко срещан мотор, само на хечбека е слаган), следвани от 12 клапановите класики: 1.3 72коня (EV2), 1.5 86 коня (EW2 - моя седан е именно с такъв мотор), 1.5 101 коня пак 12 клапана, но инжекция (EW3/EW4 - слагани са само на хечбека). За Япония е предлаган и с култовия ZC1 - 1.6 16V инжекция 125 коня, уви за европа сериини с този мотор не е предлаган Сивик 3-а ген (но за сметка на това по-спортния му брат CRX 1-а ген е предлаган с този мотор). Всички мотори с изключение на 1.2 54 коня - базовия (той е само с 4 скорости) са предлагани с 5 степенни ръчни скор. кутии, както и (без 1.2 - базовия и ZC1-цата) 3 и 4 степенни автомати (3 степенни са били до фейслифта, т.е. до Септември 1985-а, аз лично съм карал седан с EW2 86 коня с 3 скорости автоматик - трагедия е, много е бавен, тогава японците не са били и чули за неща като кикдаун и т.н. ). Civic Shuttle-а е предлаган само с EW2 мотор, както 2WD така и 4WD вариант. ЕW2 с 5 скорости ръчни иначе върви много приятно, има много по-голяма тяга в ниските спрямо да речем един D15B2 - този мотор поема без проблем още от 1500оборота, за сметка на това пък във високите го няма, направен е по-скоро за спокойно каране. Аз с моя седан съм вдигал 200км/ч преди когато незнаех колко уши имам по главата, т.е. има живец (или поне са имали тия стари баракуди де), не е препоръчително такива стари коли да се чанчат така. Много е икономична - ако я закротиш на магистралата с 100-ина км/ч, буквално казано (не преувеличавам) гори 5 до макс. 6 литра/100км.Тези с 1.2 и 1.3 мотори са постни от към екстри - за тях дори часовника на фирмата "JECO" (електронен часовник стоящ на таблото) е било екстра, както и оборотомера, но е имало яки модели с екстри като: шибедах, централно заключване, хидравлика на волана, климатик, ел огледала, ел стъкла, оборотомер, дали около скор. лост има пластмасова преграда или няма, дали има барче за касетки или няма, виж чупещия волан не съм напълно сигурен но е било стандартно оборудване.... неща които днес се струват смешни иначе.Иначе това е колата която мен ме накара да заобичам Хонда. Сивик 3-а генерация е много здраво животно, почти няма съсипване. Тази кола я имаме от 1995-а година - за 15-години нещата които са правени по тази кола като ремонти , по техническа част са толкова малко на брой, че ако ги кажа, сигурно ще ме баннат от форума за клевета и лъжа. Ядове е имало, дреболии които от идиотска експлоатация, ПТП или просто овехтяване се случват, но аз говоря за чисто техническа здравина (мотор, скорости, ходова част). Просто тази кола продължава да върви и това е, няма дотъркване. Най-големия проблем и е корозията - няма спасение. Прагове, задни вежди, багажник, под (най-вече отзад, краката на пътниците), таван (предната част където свършва предното стъкло и почва ламарината) - гние страшно тая кола, но все пак - станаха по на 23+ години тия модели, нормално е. Въпреки това, смея да твърдя че е по-здрава на ламарини от Сивик 4-а генерация, но както и да е... Това е колата, която колкото и смешно на много хора ще прозвучи, има най-удобните седалки слагани в Сивик - най-меките, най-качествените като материал на дунапрен и дамаска, като структора "скелет" също са все едно от бетон. Казвам това, защото за собствениците на СИвик 4-а у Сивик 5-а ген. (да не кажем и 6-а ген) почти няма човек, който да не е изпищял, че предните му седалки са твърди, неудобни, с времето дунапрена му се перфорира при страничните опори и почва да го ръчкат железата - скелета на седалката, подглавниците при по-яко отпускане на главата да се чупят заварките или направо релсите да се разтрошат от плъзгане напред-назад на седалката и става като "карбалка"....... при Сивик 3-а ген. НЯМА такива недомислици. Просто е направено масивно, за разлика от по-новите модели Отпред са дискови спирачки (плътен диск, не винтилиран), отзад барабани (същия барабан, същите накладки се ползват както при Кончето, при Сивик 4-а и 5-а ген. моделите 1.3 и 1.5 - т.е. които са с барабани), не спира добре, да си знаеш...Общо взето, ръждата ще ти е най-големия враг. Другото е до овехтяване с годините. Но като масов проблем (нещо което при други модели Хонди аз лично не съм чувал да страдат), това са лостчетата за мигачи/фарове и чистачките - много честно се чупят (най-вече десния - този за чистачките), това си е някакъв бъг на тия модели. Ако е с шибидах (оригиналния, не слаган в последствие такъв) огледайте внимателно да не е прогнил много, защото е с метален кант отстрани и ако е много изгнил, ще имаш проблеми с течове на вода, недобро затваряне и уплътняване. Чул съм че страдат от счупване на предни торсиони тези които се товарят с повече багаж (незнам дали си запознат, но този модел отпред е само с амортисьор - той няма пружина, тя е заместена от едни надлъжни на купето "тръби" - торсиони). Задното окачване е зависимо с мост (не като по-новите сивици които са независимо, изключвам 8-ата ген ), в "тръбата" която е, отдясно в нея влиза една стабилизираща щанга, която (почти е сигурно че е изхвърлена), ако все още стои - със сигурност ще клопа по дупки и т.н. защото се разбиват едни уплътнителни втулки - проблема се решава с махане на тази щанга от тръбата (моста) и готово, разлика с нея и без нея няма, само тежи и дрънчи. Не е изключено да има ядове с щангичките които управляват чистачките да се саморазглабят и да ти откажат механично чистачките... Имат си още един бъг - механизма за скор. лост, на тези щанги има разни дребни уплътнителни "шайбички" ли са, тампончета ли са , де да ги знам... но с времето се прецакват и самия ти скоростенй лост, почва да има прекалено голям ход както като е на скорост включен, така и като е на неутрална. Това не е проблем и не е болка за умриане, но е по-приятно да е по-стегнат лоста примерно като в Сивик 5 ако си карал или кола с шорт шифтър, а не да има свободен ход от по 2 - 3 см във всяка посока. Горивните филтри (на карбураторните модели, за инжекционните не съм сигурен) не са под предния капак/двигателния обсег, намират се под левия праг отзад, казвам го защото много "майстори" го търсят отпред и като не го намерят почват да режат маркучи, наставят със скоби и филтърчета.... ужас.Кофтито, е че са вече много стари и рядко се срещат, от там идва проблема с намиране на едрогабаритни части като калници, капаци, фарове, мигачи... Това е най-гадното при тия коли, не са разпространени много в БГ, смея да твърдя че модела който имам аз (4 врати Седан) пък за него дори в google почти не се намира инфо и снимки, рядкост са тия коли вече.Мога да пиша за Сивик 3-а ген. до утре сутринта - слабост ми е този модел, но спирам до тук, че сигурно ставам досаден вече. Мисля че в много стари теми тук във форума (от 2003 - 2004-а година) ще намериш още инфо, тогава бяха по-масови тезу колички.Общо взето, стара кола, гледайте, мислете, пореценявайте има ли живот в нея, има ли смисъл, заслужава ли си да се хвъргате в приключение да се наливат пари и т.н. Каква е намерил приятеля ти ако не е тайна - Хечбек, Седан или Shuttle ? Редактирано 4 Март, 2010 от ADH-Honda Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #3 Отговорено 4 Март, 2010 Алекс - :lol: Притежавам два Сивика 3-та генерецация хечбек 1.3/EV2/ и 1.5i/EW3/ и потвърждавам на 10000% думите на колегата горе Добавям често срещан проблем с шарнирите Оригиналните отдавна са притопени , а продаваните по магазините са предимно Таивански и изкарват 1 максимум 2 години Моите са правени от майстор в Пловдив , който се занимава само с това и на 1.3 вече над 8 години няма грешка ! На 1.5i са били сменяни от предишния собственик или майстора му чрез заварка - е един ден гумата падна и хубаво , че беше при тръгване , а не в движение Колегата те наплаши с частите , но смея да твърдя , че последните години има доооста повече избор и се намират по-лесно Но за седана е прав ако уцелиш синия интериор ще си късметлия 1.5i-то не е чак толкова икономично , но за сметка на това върви много яко , 200 км/ч също не са му проблем и на магистралата имаше много озадъчени как тази кутийка им стои на задната броня Ускорението му е под 9 сек или малко над 9 , което си е екстра Това , което най-много ми харесва е звука при ускорение EW3-то е двигател с катализатор , а EW4 без .Общо взето наистина ще имаш проблем с корозията и то не видимата , а невидимата . Ако колата има шибидах и е кърпена обърни внимание на каналчетата дали не са запушени , ако са запушени водата ще си пробие път към купето и става страшно Алекс не знаех , че се предлагат такива екстри като ел.огледала - обаче ако ми кажеш , че е само за японския пазар ще се успокоя - те там предлагат и първото дигитално табло като на S2000 Колега , ако имаш още въпроси питай малко сме тея с Телевизорчетата / това е прякора на Сивик 3-та генерация / Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1046 #4 Отговорено 4 Март, 2010 Страхотни автомобили!Имал съм такава хеч,още се движи и е в страхотна кондиция Много здрави мотор и ходова част,истинска Хонда Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
weswes 3 #5 Отговорено 4 Март, 2010 (Редактирано) Аз имам Rover 213 който е едно към едно със седана. Има 4 ел стъкла, ел огледала които даже са и с подгрев (за подгрева не знам дали е оригинално). Двигателя е EV2 имаме я от 94 година. До сега са и правени два основни ремонта: първия път се сцепи маркуча на водата по път и прегря, а втория (миналото лято) скъса ангренажен ремък който беше на около 10000км . Иначе колата е жестока и издържа на доста сериозно каране ако някой иска снимки да казва Редактирано 4 Март, 2010 от weswes Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dan4o 3 #6 Отговорено 4 Март, 2010 Аз имам Rover 213 който е едно към едно със седана. Има 4 ел стъкла, ел огледала които даже са и с подгрев (за подгрева не знам дали е оригинално). Двигателя е EV2 имаме я от 94 година. До сега са и правени два основни ремонта: първия път се сцепи маркуча на водата по път и прегря, а втория (миналото лято) скъса ангренажен ремък който беше на около 10000км . Иначе колата е жестока и издържа на доста сериозно каране ако някой иска снимки да казва и аз сам горд собственик на 2 хеча 3 генерация колегите са ти дали мн точно и изчерпателно инфо,щом цената е смешна вземаите ги мн издражлив звер е тая кола,наистина слабоста им е в предните торсиони,и гнили ламарини щот е на бая годинки вече,да добавя и проблеми правят жилата на саединителите,дано сам ти полезен колега,а и части мога да помагам на собствениците на 3 ценерация,дано не прозвучи с комерсиална цел Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kazadores 59 #7 Отговорено 5 Март, 2010 А съединител трудно ли се намира и горе долу каква е цената му? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #8 Отговорено 5 Март, 2010 Ами не знам честно казано , не съм сменял до сега Но съединител оригинален с всичо му за Сивик 5-та генерация 1.5 струва 300 лв Дайкин Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5958 #9 Отговорено 5 Март, 2010 Вземи тая истинска Хонда - пореставрирай Я ако трябва и "доволен ще останеш" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
войводата/cls 3 #10 Отговорено 5 Март, 2010 Вече 2 години разкарвам всеки ден почти един шатъл '86 4WD с EW2 мотор.Т.е. шатъла е на базата на Сивик 3 ген.Доста здрави коли са наистина.Единствения проблем,който продължава да ме мъчи е тези пусти торсиони отпред.Единия се счупи в движение с 80 километра.Сменени са предни амортисьори, сменихме торсиона, настроихме ги, но пак имам проблеми и колата увисна отляво(отново).Та пак ще има заигравка...Като споменах амортисьори - за този шатъл амортисьори не можахме да намерим нови и се наложи да пригодим такива от Сивик 3-та генерация. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #11 Отговорено 5 Март, 2010 Това щях да кажа , че Сивик Шатъл е с малко по-различно окачване Като съм чел чуждите форуми , за тунинговане на окачването на Сивик хечбек слагат торсиони от Шатъл , можел да сниши и втвърди съответно окачването , за да подобри стабилността Но явно са им проблемни за тези годинки на Шатълчетата От 1994 до сега Сивик-а ми не е имал такъв проблем , а е карана зверски предишните години Купена е на 140 000 км някъде ,а сега е на 340 000 км , като последните 5 години няма навъртяни и 30 000 км а е скачала в канафка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Noodle 1 #12 Отговорено 5 Март, 2010 Торсионите от Шатъл са по-дебели(19мм) отколкото на Сивик-а и ЦРХ-а(17 или 18мм, не помня кое от двете). Даже мисля, че и между 2WD и 4WD шъталите имаше разлика в торсионите, но не съм 100% сигурен. Ако сте ползвали торсион, който не от такъв Шатъл може оттам да идва проблема. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kristi09 206 #13 Отговорено 5 Март, 2010 колеги 10 години съм карал такъв седан 1.3 мотор на газ даже ......... е по здража кола не бех карал.....84 година беше на 25 години си беше с оригиналните шарнири.........икономична . издръжлива на прегряване.... освен радиатор и амортесиори и накраиници и съединител друго не съм сменял .....а беше на над 600 000 км ...........без ремонт на мотора ...........ама ръждата не прощава............... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
RIFTO 27 #14 Отговорено 5 Март, 2010 аз също до скоро бях собственик на 3г.при мен се получи проблем с мотора но километрите си бяха малко над 300ккогато я взех само първия месец и навъртях 7к голям мерак беще........никога не ме е предавала, срашно се държеше на снега , със и без вериги си вървеше и нямаше равнастрашно ме кефеше огромните стъкла без рамка на вратите и отварянето на задните стъкла а като се свали и стъклото на шибедаха и беше почти като кабрио много близо до делсола . вървеше много безшумно и леко а за пространството вътре уникално много.с свалени седалки спокоино си го ползвах за пикапче когато се налагаше.спомням си какна предната седалка дръпната назад се събра кашона на 29 инчов кинескопен телевизор. на продавачите се хванаха за главите, сега разбирам може би зашто е с този прякор модела "телевизорче"при мен също се чупише лоста на мигачите няколко пъти.а по отношение на комфорта на седалките две думи няма все оше са като нови. не знам какво са я правили следващите собственици след мен но ми стана много мъчно като я видях захвърлена за части в един сервиз явно не беше попаднала при правилните хорано за мен ще останат прекрасните изживявания с този автомобил които притежавах повече от 10 годинипожелавам ви успех с реставрацията ако има планувана такава Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq #15 Отговорено 5 Март, 2010 А защо му вокат "телевизор"??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
weswes 3 #16 Отговорено 6 Март, 2010 Телевизор им викат заради ръбатите форми, плоска врата на багажника и фаровете Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #17 Отговорено 6 Март, 2010 Но най-вече , като погледнеш отзад си е чист телевизор с копчета дори Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 5958 #18 Отговорено 6 Март, 2010 Мойта понеже е бяла и викам "микровълнова" щото като тея фурнички навремето бе чудо на техниката EW 3 1.5 пълна инжекция Si -Евроверсия. Неубиваемо окачване (от Шатъла) кутия и мотор - 101 кс. 805 кг. стремглав старт , интуитивно управление, и до днес си пълни оборотомера пъргаво по Хондовски. А на вид си е тухла обаче като тръгне стрелката на километража от хоризонтално дясно да слиза надолу към 200 + така приляга към асфалта се едно че е с активен спийд клиренс контрол. Заради Нея доста мои познати се "заХондиха" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове