Jump to content
Wyvern

Фреон R12 -> R134a конверсия

Recommended Posts

Въпроса ми е към колегите с климатици на 5г. Някой правил ли е такава конверсия за да може да зарежда от по-новия фреон и имало ли е някакви проблеми?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм се интересувал и не си заслужава. Това знам от майстори:1) Не е желателно понеже е по агресивен към гумените уплътнения използвани за Р122) Самия Р134 не е толкова ефективен като характеристики като Р12Ако се навиеш се сменя филтъра + някакви промивки или нещо от тоя род и илиза повече от 300лв.Е заради горното си карам със Р12 все още.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е заради горното си карам със Р12 все още.

borko кога за последно зарежда фреон Р12?

Аз знам че от 6-7 години този фреон е забранен, и за това във Варна го няма никъде,или поне аз не мога да го намеря.

Бях питал за преминаване към Р134а, в Импас 56 ми казаха цена 250лв, като източват стария фреон, свалят компресора и му сменят маслото, сменят и всички уплътнения и ти пълнят системата с новия фреон. В цената влиза и пробата за течове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При хладилниците неможе смяна от фреон12 към 134 без смяна на компресора.134 е с по високо студопроизводство от 12 откъдето следва по малък компресор като дебит и тока който харчи е по малък.На системата и е без значение с какъв фреон ще е важно е да издържи компресора според мен, иначе действай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колеги за мненията. От това което успях да изровя от чуждите форуми разбрах, че Акура са пуснали такъв кит за конверсия за някои техни модели в USA, което ме навежда на мисълта че R12 система може да работи с R134a при правилна инсталация. Доколкото знам в момента R12 е доста труден за намиране а там където го има искат невероятни цени за зареждане, това че е забранен а някъде все още го използват няма да го коментирам. Просто ми беше интересно някой ако го е правил на каквато и да е кола да сподели впечатления.п.п. ето го и номера на кита - 38020-SM4-A1AH

Редактирано от Wyvern

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото, което направих преди да заредя с R134A бе:1. Изпразних цялата система от фреон и масло, като за целта свалих компресора и му смених уплътненията.2. Свалих дехидратора и защото не можах да намеря нов, изпразних го и го монтирах пак.3. Заредих с масло за Р1344. Заредих с Р134Системата ми обаче от преди си има теч и задържа фреона 1-2 месеца, но това не ми е проблем за сега. С новия фреон докато не изпусне системата си работи добре.Основния проблем при преработката е, че маслата за Р12 и Р134 не са съвместими и при такава преработка трябва задължително да се извади старото масло. Добре е и системата да се продуха с азот.Р134 не е агресивен към гумените маркучи (както акза колега по-горе), а проблемът е, че Р134 е с по-малки молекули, които с голяма вероятност преминават през гумата позвана в системи с Р12. При маркучите с Р134 има допълнително вътрешно покритие, т.е. добре е да се сменят и двата тръбопровода с гумени сегменти с такива от Р134 но това няма да е евтино.Това лято ще видя къде ми е теча и ще си оправя климатика, и без това кондензатора претърпя малък инцидент :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От стария фреон съм зареждал последно миналата година все още се намираше.Засега ще карам с него, но като опре ножа в кокала ще се осъвраменявам :)М/у другото някой ще сподели ли цена за зареждане с Р134 ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

М/у другото някой ще сподели ли цена за зареждане с Р134 ?

На мен последно ми взеха 6лв/100мл за фреон и 40лв за зареждането. В тези 40 лв. май имаше включена някаква профилактика - мереха как задържа налягането май... някакъв смътен спомен имам, а може и да не са ме таксували за нищо друго. Май споменаха и 7л/100мл за масло, ама не се е налагало да слагат. Редактирано от sfu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със същия проблем. Климатик със стария фреон. Първоначално всеки ми вика хм 40-50 лева и си готов, но като отидох при майстора и той, а момче ти си със стария фреон не мога да ти помогна хехеххе. Но явно на човека не му се занимаваше. Оказа се че в София на разтояние 2 блока от мен зареждат климатици ходих споделих проблема и те казаха няма проблем. За продухване, смяна на маслото + зареждане с новия фреон ми взеха 110 лева. Всичко си работеше на шест но 3 месеца по късно го изпусна. Имам теч някъде, но все още не съм го търсил. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питаш само за 5ген., но климатиците работят на еднакъв принцип. Преди 3 години сложих на едната си кола R134а, а климатика и беше за R12. След това много се страхувах, защото си беше чист експеримент. Майстора ми гарантира (между другото определено го бива), че след като се прочисти системата и се смени фреона заедно с маслото, климатика ще е безпроблемен. Досега работи безупречно. Всичко беше за около 70лв. Важно- слага се по-малко газ.

Редактирано от ZAPPA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега ZAPPA питам за 5ген защото от всички сивици само техните климатици са с R12 и то тия които са произведени между 92-94 за 4г с климатик не съм чувал но може и да има. Наистина се слага малко по-малко фреон и доколкото разбрах ако системата е работила без проблеми с R12 ще работи и с новия фреон ако конверсията е направена както трябва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за да е всичко 6 трябва да се смени датчика за ниско/високо налягане на "радиатора" и джаджата с мембранката в изпарителя. Първото нещо за Р134 е с различна резба и не става лесно. Второто не съм го разглобявал но като сравнявам фитингите р12-р134 нищо чудно и там да има разлика. Според мен ако не успееш да намериш р12 сменяй маслото, уплътненията, филтър/изсушителя и слагай направо р134. При всички положения ще охлажда повече отколкото шибидаха !!!

Редактирано от Nasakoto.Yakata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за 4г с климатик не съм чувал но може и да има

Има има даже всеки ден си я карам :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай Дидо :cool: въобще не помислих че след като знам един - два ЦРХ-а с клима не може и 4г да няма. Моя грешка. А ти със стария фреон ли караш ако не е тайна?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да със стария фреон съм,обади ми се мисля че може да ползваме един жокер :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В София колеги къде зареждат с R12 и си разбират от работата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за 4г с климатик не съм чувал но може и да има

Има има даже всеки ден си я карам :D
Да и аз потвърждавам има и даже още работи но не всеки ден я карам :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали гумените уплътнения се сменят.Нещо не ми се вързва идеята.Проблема е маслото,за R12 се използва минерално а за R134а синтетично.Новият фреон пресича минералното масло и работата се оаква. :D Та смяна на маслото+продухване е удачен вариант.За датчиците не знам-двата фреона са с много близки показатели на работно налягане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой го интересува къде в София може да зарежда с R12 фреон (понеже и аз съм с такъв) ж.к. Младост , до блок 68. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как да разбера какъв ми е фреона.Дали стария,дали новия.И за варна да препоръчате майстори ако е възможно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нямаш стикер под капака някъде погледни тапичките на тръбите от където се пълни и обезвъздушава. За Р12 са малки и обикновено са кафяви а за р134а са големи и сини.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже имам някакви вижданияза внос на фреон, и наистина че р 12 е забранен но последно внесохме такъв преди 3 месеца и се харчи като топъл хляб :P А за р 134 препозледния път когато внесхоме преди 3 месеца го продавахме за около 11,5 лв/кг, сега новата пратка е доста по скъпа в смисъл че цените на фреон 134 ще са по високи. С новата пратка цената на кг ще е около 18 лв.Това е само информативно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...