Wyvern 382 #1 Публикувано 30 Януари, 2010 Въпроса ми е към колегите с климатици на 5г. Някой правил ли е такава конверсия за да може да зарежда от по-новия фреон и имало ли е някакви проблеми? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 1 #2 Отговорено 31 Януари, 2010 Аз съм се интересувал и не си заслужава. Това знам от майстори:1) Не е желателно понеже е по агресивен към гумените уплътнения използвани за Р122) Самия Р134 не е толкова ефективен като характеристики като Р12Ако се навиеш се сменя филтъра + някакви промивки или нещо от тоя род и илиза повече от 300лв.Е заради горното си карам със Р12 все още. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Malano4e 0 #3 Отговорено 31 Януари, 2010 Е заради горното си карам със Р12 все още. borko кога за последно зарежда фреон Р12? Аз знам че от 6-7 години този фреон е забранен, и за това във Варна го няма никъде,или поне аз не мога да го намеря. Бях питал за преминаване към Р134а, в Импас 56 ми казаха цена 250лв, като източват стария фреон, свалят компресора и му сменят маслото, сменят и всички уплътнения и ти пълнят системата с новия фреон. В цената влиза и пробата за течове. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Hiti 3 #4 Отговорено 31 Януари, 2010 При хладилниците неможе смяна от фреон12 към 134 без смяна на компресора.134 е с по високо студопроизводство от 12 откъдето следва по малък компресор като дебит и тока който харчи е по малък.На системата и е без значение с какъв фреон ще е важно е да издържи компресора според мен, иначе действай. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #5 Отговорено 31 Януари, 2010 (Редактирано) Благодаря колеги за мненията. От това което успях да изровя от чуждите форуми разбрах, че Акура са пуснали такъв кит за конверсия за някои техни модели в USA, което ме навежда на мисълта че R12 система може да работи с R134a при правилна инсталация. Доколкото знам в момента R12 е доста труден за намиране а там където го има искат невероятни цени за зареждане, това че е забранен а някъде все още го използват няма да го коментирам. Просто ми беше интересно някой ако го е правил на каквато и да е кола да сподели впечатления.п.п. ето го и номера на кита - 38020-SM4-A1AH Редактирано 31 Януари, 2010 от Wyvern Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
blueeye 0 #6 Отговорено 31 Януари, 2010 Единственото, което направих преди да заредя с R134A бе:1. Изпразних цялата система от фреон и масло, като за целта свалих компресора и му смених уплътненията.2. Свалих дехидратора и защото не можах да намеря нов, изпразних го и го монтирах пак.3. Заредих с масло за Р1344. Заредих с Р134Системата ми обаче от преди си има теч и задържа фреона 1-2 месеца, но това не ми е проблем за сега. С новия фреон докато не изпусне системата си работи добре.Основния проблем при преработката е, че маслата за Р12 и Р134 не са съвместими и при такава преработка трябва задължително да се извади старото масло. Добре е и системата да се продуха с азот.Р134 не е агресивен към гумените маркучи (както акза колега по-горе), а проблемът е, че Р134 е с по-малки молекули, които с голяма вероятност преминават през гумата позвана в системи с Р12. При маркучите с Р134 има допълнително вътрешно покритие, т.е. добре е да се сменят и двата тръбопровода с гумени сегменти с такива от Р134 но това няма да е евтино.Това лято ще видя къде ми е теча и ще си оправя климатика, и без това кондензатора претърпя малък инцидент Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 1 #7 Отговорено 1 Февруари, 2010 От стария фреон съм зареждал последно миналата година все още се намираше.Засега ще карам с него, но като опре ножа в кокала ще се осъвраменявам М/у другото някой ще сподели ли цена за зареждане с Р134 ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sfu 3 #8 Отговорено 2 Февруари, 2010 (Редактирано) М/у другото някой ще сподели ли цена за зареждане с Р134 ?На мен последно ми взеха 6лв/100мл за фреон и 40лв за зареждането. В тези 40 лв. май имаше включена някаква профилактика - мереха как задържа налягането май... някакъв смътен спомен имам, а може и да не са ме таксували за нищо друго. Май споменаха и 7л/100мл за масло, ама не се е налагало да слагат. Редактирано 2 Февруари, 2010 от sfu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
reddek 35 #9 Отговорено 2 Февруари, 2010 Аз съм със същия проблем. Климатик със стария фреон. Първоначално всеки ми вика хм 40-50 лева и си готов, но като отидох при майстора и той, а момче ти си със стария фреон не мога да ти помогна хехеххе. Но явно на човека не му се занимаваше. Оказа се че в София на разтояние 2 блока от мен зареждат климатици ходих споделих проблема и те казаха няма проблем. За продухване, смяна на маслото + зареждане с новия фреон ми взеха 110 лева. Всичко си работеше на шест но 3 месеца по късно го изпусна. Имам теч някъде, но все още не съм го търсил. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ZAPPA 39 #10 Отговорено 3 Февруари, 2010 (Редактирано) Питаш само за 5ген., но климатиците работят на еднакъв принцип. Преди 3 години сложих на едната си кола R134а, а климатика и беше за R12. След това много се страхувах, защото си беше чист експеримент. Майстора ми гарантира (между другото определено го бива), че след като се прочисти системата и се смени фреона заедно с маслото, климатика ще е безпроблемен. Досега работи безупречно. Всичко беше за около 70лв. Важно- слага се по-малко газ. Редактирано 3 Февруари, 2010 от ZAPPA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #11 Отговорено 3 Февруари, 2010 Мерси колега ZAPPA питам за 5ген защото от всички сивици само техните климатици са с R12 и то тия които са произведени между 92-94 за 4г с климатик не съм чувал но може и да има. Наистина се слага малко по-малко фреон и доколкото разбрах ако системата е работила без проблеми с R12 ще работи и с новия фреон ако конверсията е направена както трябва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nasakoto.Yakata 5 #12 Отговорено 5 Февруари, 2010 (Редактирано) за да е всичко 6 трябва да се смени датчика за ниско/високо налягане на "радиатора" и джаджата с мембранката в изпарителя. Първото нещо за Р134 е с различна резба и не става лесно. Второто не съм го разглобявал но като сравнявам фитингите р12-р134 нищо чудно и там да има разлика. Според мен ако не успееш да намериш р12 сменяй маслото, уплътненията, филтър/изсушителя и слагай направо р134. При всички положения ще охлажда повече отколкото шибидаха !!! Редактирано 5 Февруари, 2010 от Nasakoto.Yakata Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MIYAMOTO 449 #13 Отговорено 6 Февруари, 2010 за 4г с климатик не съм чувал но може и да имаИма има даже всеки ден си я карам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #14 Отговорено 6 Февруари, 2010 Извинявай Дидо въобще не помислих че след като знам един - два ЦРХ-а с клима не може и 4г да няма. Моя грешка. А ти със стария фреон ли караш ако не е тайна? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MIYAMOTO 449 #15 Отговорено 6 Февруари, 2010 Да със стария фреон съм,обади ми се мисля че може да ползваме един жокер Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bebcho 1 #16 Отговорено 18 Май, 2010 В София колеги къде зареждат с R12 и си разбират от работата? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #18 Отговорено 23 Май, 2010 за 4г с климатик не съм чувал но може и да имаИма има даже всеки ден си я карам Да и аз потвърждавам има и даже още работи но не всеки ден я карам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bate_em4o 55 #19 Отговорено 23 Май, 2010 Не знам дали гумените уплътнения се сменят.Нещо не ми се вързва идеята.Проблема е маслото,за R12 се използва минерално а за R134а синтетично.Новият фреон пресича минералното масло и работата се оаква. Та смяна на маслото+продухване е удачен вариант.За датчиците не знам-двата фреона са с много близки показатели на работно налягане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
VamPo 45 #20 Отговорено 28 Май, 2010 Ако някой го интересува къде в София може да зарежда с R12 фреон (понеже и аз съм с такъв) ж.к. Младост , до блок 68. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Fero 9 #21 Отговорено 28 Май, 2010 А как да разбера какъв ми е фреона.Дали стария,дали новия.И за варна да препоръчате майстори ако е възможно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #22 Отговорено 28 Май, 2010 Ако нямаш стикер под капака някъде погледни тапичките на тръбите от където се пълни и обезвъздушава. За Р12 са малки и обикновено са кафяви а за р134а са големи и сини. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
STANCHO 1 2 #23 Отговорено 28 Май, 2010 Понеже имам някакви вижданияза внос на фреон, и наистина че р 12 е забранен но последно внесохме такъв преди 3 месеца и се харчи като топъл хляб А за р 134 препозледния път когато внесхоме преди 3 месеца го продавахме за около 11,5 лв/кг, сега новата пратка е доста по скъпа в смисъл че цените на фреон 134 ще са по високи. С новата пратка цената на кг ще е около 18 лв.Това е само информативно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове