Jump to content
rEsPeCtiVe

Проблем - Странни звуци от мотора,работи като дизел

Recommended Posts

Понеже предполагам, че с ухото си човек не би могъл да отдели точно тези тракания от всичките други звуци ще пробвам и аз с телефона да направя един запис като го движа около двигателя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Биелен лагер трака най-вече при товар на двигателя и при студен старт,но при студен старт е придружен и с дълго светене на лампата на маслото.

:( Точно така, забравих да го спомена :huh: . Това е доста определителен признак.моята светеше по 20-на секунди преди да угасне и то след подаване стабилно на газ. Колко съм я псувал тая лампа... :)

 

При теб Биелни лагери ли се оказа в последствие?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се оказаха биелни лагери, сегменти, феродов диск, накрайнци.... :) . Основната причина поради която го отворихме, беше прекалено големия разход ( 1000 кубика с 10 лв. минава 60км :huh::( :( ) , което ни наведе към съмнения за вкарване на бензин в маслото. Първоначално идеята беше да сменим само сегменти, но когато споменах за лампата, отговора беше - биелни лагери. Впоследствие се оказа вярно.извинявам се за грешката, имах предвид б. лагери, че бях писал сегменти. Б. лагери се оказа проблема с лампата

Редактирано от Player101

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама това на Д13-ката ли така ти гаснеше бавно лампата или на друга кола?Може пък при хонда да не е признак бавногаснещата лампа за маслото,че са за смяна биелни лагери?Нека по-разбиращите да кажат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не са биелни лагери,които колегата е пуснал на клиповете.Биелен лагер трака най-вече при товар на двигателя и при студен старт,но при студен старт е придружен и с дълго светене на лампата на маслото.Когато има проблем в коляновия вал и тракат лагери най-често може да ги чуете на 1-ва скорост,ръчна и подаване на газ на полусъединител на около 2000-2500 оборота

Колега, по-знаещите го казаха вече :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами например при служебното субару...

При D13-ката ми загасва на третата секунда някъде след стартиране, тва само като е студена. Мисля че е скапан филтър, ще се разбере след смяната му.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много вероятно е да е от скапан филтър, защото и аз имах същия проблем - лампата гаснеше или премигваше секунда след старта, но в момента, в който смених маслото и сложих ориг. филтър (в Бултрако ми резнаха главата през глезените - 34лв) - лампата за маслото почна да гасне преди лампата за акумулатора! И така без изключение всеки път.Тестът на doggy за лагерите ще го изпробвам още днес. Междувпрочем и аз съм чувал, че скапването на биелните и основните лагери е свързано с понижено налягане на маслото. Някой знае ли къде мерят налягане на масло и срещу какви суми? Последното е важно за диагностика на състоянието на лагерите в двигателя и смазването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и от мен!Както се досещате,и аз съм в групата от тракащи,но при мен звука е друг.Ще ми се да си мисля,1е е от клапани,поне така ми зву1и.Някой беше предложил да се срещнем тракащите,за да си сравним звуците(според мен е добра идея),та нека го направим,Идва уикенд,може да се организираме някъде,все пак като се съберем пове1е умни глави ;) ,е по-лесно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А има ли такова понятие: тръгнали биелни лагери? Или те или тропат или не тропат? Усилва ли се звука или от веднъж почват да тракат?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че като повечето проблеми по колата започват с по-тих звук, който се усилва с времето - колкото повече се износват/разпадат и луфтовете се увеличават. Накрая предполагам направо изпадат от леглата си и следват интересни случки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А не съм сигурен ,но мисля че биелни лагери се разтропват отведнъж,защото става въпрос за десети от милиметъра луфт и дори малък появи ли се усилен от ударите на биелата в коляновия вал се чува яко тропане.Мисля че няма такова понятие:"тропат ти биелните лагери,ама леко" :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено няма такова понятие да ти тропат леко лагерите :) .Или тропа двигателя или не тропа,наистина един от основните проблеми винаги е бил кофти маслен филтър,който не веднъж е водил до трошене на двигатели.Избирайте си маслените филтри,макар че никога не е гаранция че за повече пари вземате по добър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой установи ли как точно се разграничава тракането на биелни лагери от тракането на клапани например? Че и на мен ми стана интересно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай това при мен не са биелни лагери, защото го има от 1г и не се чува никак силно. Направих теста на doggy на загрял двигател и не се чува тропане - двигателя се натоварва и почва да глъхне, но тропане не се чува. Има и нещо друго. Четох, че хората, които са сменяли издухана гарнитура на глава трябва да имат едно на ум, защото антифризът при контакт с маслото отделя вещества (киселини и т.н.), които предизвикват корозия на лагерите и било често срещано явление да се разтропат биелните лагери след смяна на въпросната гарнитура. Дори минимални количества антифриз в маслото можели да докарат белята. Аз не съм сменял гарнитура, но не съм бил и единствен собственик на колата...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пфф то не бяха тестове не бяха проби стигнах до извода когато запаля чука много докато е студена ( не е клапани регулирани са ) после като се стопли изчезва, когато е студена и направя теста на doggy (докато колата си тропа на празен ход ) шумът при 2000-2500 оборота намалява ... някакви идеи ?! п.с. лампата на маслото изгасва веднага след като запаля ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали някой е пробвал с добавка за маслото да спре подобно чукане от двигателя?Препоръчайте някаква изпробвана и добра която да върши работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с добавките не ми харесва, по-добре по-мощни колони и музиката на 6. Най-добре е да се мерне налягането на маслото и да се прецени колко е зле работата. Някъде да мерят налягане и с/у какви пари?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, разтропа ли се двигателя от лагери - каквито ще да са, решаването на проблема е едно: Правите си ремонт на моторетката.Нито със силната музика ще си решите проблема, нито с мерене налягането на маслото, нито със добавки. Дори и да си примерите налягането все тая щом вече ви тропа двигателя- налягането се мери преди да се разтропа. Правете си ремонтите по-бързо, защото в последсвие идва или шлайф на колянов вал или смяната му, което ви излиза в пъти по-скъпо. Това го казвам, защото го знам от личен опит.Колите ви колеги за да се разтропат си правете сметката на колко са километри и как са поддържани. Аз вече съм далеч от мисълта, че една кола на дори на 5 години може да бъде на 100 000 км, както ги продаваме тука в Българи и не само, дори вече в Германия се връщат километри. Кола на оригинални километри може да се закупи от Бенелюкс- Белгия, Холандия и Люксембург, защото там са задължени при минаване на технически преглед да се вписва километража на даденият автомобил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

решаването на проблема е едно: Правите си ремонт на моторетката.

 

 

Имаме участник, познал верния отговор :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

решаването на проблема е едно: Правите си ремонт на моторетката.

 

 

Имаме участник, познал верния отговор ;)

Глупости!За какво да отварям двигателя да сменям основни и биелни лагери и сегменти,при условие че тракат клапани например или кобилици,или както на един колега тука се оказа,че тракаше заминала дюза на инжекцията.А на много хора им трака от спукан испускателен колектор.И какво всички тия да сменят биелни лагери ли? :lol: От всички тракащи хонди вероятно 5-10% са за отваряне и ремонт на двигателя всичко друго е нещо по периферията.Въпроса на темата е как да се разбетре и локализира точно мястото откъдето идва шума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, в началото на тази тема дадох коментар, че пускането на тема трака ми двигателя е равносилна на глупост, понеже под "тракане" аз лично немога да установя какъв вид е това тракане. Клапаните не тракат колега, а почукват, което не е същото, спуканият изпускателен колектор също не трака а "пърпори", инжектора също няма да тропа ами и той ще почуква.Също така се получава и един парадокс за думите чука, трака и потропва, понеже всеки може да си ги разтълкува както иска. За това с най-добри намерения бях дал съвет да се иде до сервиз, понеже тълкуването е доста обширна величина и можем да подхванем доста различни теми, които да бъдат обърнати в спор и тн., както често се получава. А аз лично не мога да разбера как успя да разтълкуваш "Проблем- Странни звуци от мотора, работи като дизел, Сивик 92г Втек 125к.с." със въпроса на темата, че бил как да разберем от къде идват тези звуци.

Редактирано от mEtaka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова съм и постнал видео, като съм написал че "траканията" се чуват само в купето, с надеждата ако има някои подобни звуци и знае от какво може да е, да сподели :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де ама на база на същите тия описания и съмнения ти даваш съвет да си наотваряме двигателите и да си сменяме лагерите. Лично аз ако не бях ходил при майстор да ми чуе двигателя нямаше да си чеша езика в тая тема. Майсторът каза, че двигателят работи добре и, че в печеливш отбор смени не се правят - вярвам му, както и много хора тук му вярват. Въпреки това, нищо не пречи в любимия форум да си обсъждаме съмненията и притесненията - все пак може да научим нещо полезно, някой може да сподели ценен опит.На този етап беше важно за мен да разбера тропането от биелни лагери СИЛЕН или слаб звук е, при какви условия се чува и как може да се изключи като вероятност. Както виждам от няколко мнения - не може да се говори за слаб (едва доловим) звук от биелни лагери. Дано да е така!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да кажа и аз по въпроса със звуците и странните шумове от мотора, по мои наблюдения и от собствен опит мога да кажа че повечето подобни идват от .... главата ми 100% :lol: Когато ви работят колите добре, и при мен е така започва едно търсене на под вола теле, чука, тропа, топла, студена, та като не ви светят лампи, не ви е пресечено маслото/ако има/, нямате стружки в картера или масления филтър, усилете леко музиката и си свиркайте, аз така правя :);)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За бога колеги не си отваряйте двигателите и не сменяйте каквото и да било ако не сте сигурни,че е наложително и въпростния възел е дефектен.Повярвайте няма да можете да го сглобите и поставите както оригиналната част в Япония или UK.Нещо което работи не се пипа.Който не вярва да пита Омбре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм на пълно съгласен. Докато не задерат лагерите няма смисъл да се търси проблема :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теро понеже виждам,че си наясно с хонда моторите как да локализираме откъде идва почукването от двигателя-клапани.лагери,кобилици?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааааааааааа тез митове пак ли почнаха за оригиналносглобените части и двигатели :) Ай стига,глупости.Като си кадърен и си се интересувал,няма да възникне никакъв проблем при затваряне и подмяна на каквото и да е.Някой друг да се изцепи че са затваряни с магия примерно???Толкова години всичко като проблем за хонда и задрали колянови валове беше заради това че 99% от майсторите хабер си нямаха че лагерите имат цветен код по който трябва да се съобразят и още 80% пък хабер си нямаха че колянов вал на японска кола не се шлайфа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а некой от колегите които се оплакват че им тропат двигателите случайно да е пробвал с по силен бензин - примерно OMV- 100

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не. Тоя бензин не е от най-достъпните, няма го на повечето ОМВ-та около мен. Освен това финикийските знаци...Струва си да се пробва, отдавна имам желание. Когато сколасам да сипя такъв и да проверя резултата ще повдигна темата.Днес се заслушах по-внимателно - звукът е по-скоро като тихо боботене при ускорение или по-скоро като резонанс при определени обороти. Най-добре се чува на втора и трета и четвърта. При потегляне на първа не се усеща. Невъзможно е да се чуе и на празен ход на никакви обороти, нито при натоварване с ръчната - само в движение. По този начин не може да се преслуша откъде идва и как се чува при самия двигател. Много ми е любопитно от какво е, но след заключението на доверените майстори няма да търся под вола теле. Ако се усили или се прояви по друг начин - тогава.Може би малко прилича на звука, който е записал колегата - само когато има детонации, но не се чува толкова силно и го няма на празен ход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не изкам да ви разочаровам,но тракане от двигателя звучащо точно като дизел туко що запалил се оказа както и предполагаха 2майстора(дидо-чикирики,и маямото) точно бутален болт.Следсвие на това 2цилиндър е надран,а от буталото нищо не става,това е проверено защото си смених двигателя с по нов,и разглобих стария от интерес точно за това чукане.Не помагат никакви добавки,и харчеше много масло-за 10000км му долях някаде 5л.дано не сам прав за вашите двигатели:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100 октановия не е кой знае колко по-скъп от 95...Всички знаят че хондите обичат 100! Как може да не си и сипвал досега ;)Разхода пада и двигателя се поуспокоява :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брат кажи точно как ти тропаше бутален болт? Топла? Студена? При какви обороти се чуваше?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много неща могат да тракат като дизел и буталния болт сигурно е едно от тях. Старата ми кола я купих така - тракаше 20-ина секунди при студен старт и спираше. Звучеше като чукане на клапан, но доста силно и се чуваше на празен ход (с вдигане на обороти се учестяваше). Изкара 7 години и близо 100хил с тоя шум. Все още я карат старците и върви. В последните години тракането се беше поусилило доста и много трудно изчезваше, дори при загряване на двигателя. Като беше в сервиз казваха - я какво симпатично дизелче... но колата продължи да върви и не се предаде.А от какво се разбиват тия бутални болтове? При теб трябва да е трескало бая здраво, за да изкърти цилиндъра и да омаже буталото? Това ми е супер странно да ти тръгне бутален болт без никакви други проблеми по двигателя, че и да направи Бейрут в цилиндъра.P.S. 100 октановия в момента е с около 8лв на резервоар по-скъп от 95 и няма начин да свали разхода с 1л/100, за да си оправдае цената. От друга страна вероятно наистина до някаква степен двигателят ще работи по-тихо и може би по-добре. Струва си да се пробва с един резервоар. P.P.S. Карал съм няколко резервоара и с 98 - давал съм си парите на вятъра, разликата е 0.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи почна да трака ей-така от нищото,докато си карах в града.Тракането се чува отчетливо до 4к обороти,после се чува гърнето и дросела,не спира да трака и тогава сигорно.Трака постояноо и при загрял двигател,и като замериха компресията май беше 9 а на другите 12-13 .Но този двигател(ф20а4) си правеше 210км, и ускоряваше до 100км за 10сек.гореше 7/100 при каране с 120-130,и го свалил напълно работещ поради факта че не се знаеше докога ще е така:)p.s.Колата е от италия и това според мен обяснявавя сустоянието и

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важен update! Онзи ден сипах от 100 октановия на ОМВ и някои неща се промениха до степен, която не съм подозирал. Оказва се, че моя двигател доста харесва такъв бензин.Първо двигателя утихна значително и се укроти (и на празен ход и при ускорение), но динамиката му изобщо не се влоши, не искам да казвам че се е подобрила, защото може да е плацебо ефект. Вибрациите в купето си останаха същите, но наистина звукът се промени и като чели работата е по-равномерна.Къркоренето/потракването около 2500об. почти изчезна, със сигурност няма общо с преди, което ме навежда на мисълта, че проблемът може да е до голяма степен вибрационен или детонационен, ако може така да се каже. Интересното е, че изчезна и един друг дразнещ ефект - двигателя много рязко поемаше като подавам газ и пускам съединителя и това водеше до неприятен тласък при потегляне или бърза смяна на скорости - все едно рязко зацепва на съединителя. Това нещо се промени много! Сега всичко става супер плавно, все едно не е същата кола. Мисля да сипя още един резервоар от 100-цата и ако се окаже, че ефекта не е плацебо - ще карам само с такъв.Още не знам какъв ще е разходът, ще споделя. До момента софийският разход беше 10/100 в зимни условия.Според мен всички в отбора на потракващите трябва да пробват (ако не са пробвали) от тоя бензин и да видят дали ще има ефект. Особено колегата vex, който има тракане при детонация.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слушай какво ти говорят експертите :argue: 100 октана му е майката!

Доста хора казват че това си е нормален 95 с добавки :lol:

 

Разхода трябва да падне, стига да не промените стилът си на каране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или просто истински 95. Няма как да разберем, но е факт по-добрата работа на мотора, и подобрението в реакцията от по-ниски обороти. Същия ефект чувствам от маркова добавка за прочистване, не за октан +

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес припалих колата, за да разбера дали акумулатора не се е предал в снощния студ и двигателя звучеше като индустриална дъскорезница. Шумяха всякакви видове ремъци и ролки, бучеше, ужас... Като тръгна да позагрява се оправи. Усеща се едно леко притропване докато оборотите са високи, но е някак неравномерно, чува се само в първата минута след запалване и само ако е много студено. Почва 20-ина секунди след запалване и изчезва при падане на оборотите от загряването. Няколко хора бяха писали, че клапаните на Хондите притракват леко при старт на студено, но дали е реално? Притракването се чува някъде ниско (може би в долната част на главата, не съм сигурен), и по скоро в задната част на двигателя. Ако в този момент се форсира двигателя до 3000об тракането се усилва и учестява леко. Изчезне ли веднъж, никога не се появява до следващия ледено студен старт (при темп. 0 и нагоре почти го няма тоя ефект).P.S. Не вярвам някой да се втелява за подобни едва забележими звуци, но е интересно да се съберат мнения.Джони вероятно би казал, че това е японска Жигула и не трябва да се очаква нещо повече от нея. Ще ме пита каква кола с каква космическа технология в двигателя съм карал преди това, че обръщам такова внимание :)

Редактирано от Slade

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички двигатели тракат когато са студени (под нулата), все пак от метал са правени...Виж, вече ремъците да шумят - издават си произхода :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...