Jump to content
rEsPeCtiVe

Проблем - Странни звуци от мотора,работи като дизел

Recommended Posts

така колеги наскоро и аз имах един дразнещ резонанс в амплитуда 2000-3500 об. обаче идваше отдолу под скоростния лост кадето е катализатора едно такова странно дрънчене на ламарихка гледах катализатора другите гарнета ламарините около тях сичко е бетонОБАЧЕ взех та откачих катализатора откам двигателя от сакса с 3 болта и гледам кат. здрав чукам няма дрънкане и загледах сакса оказа се с двоина траба ;) тръба в тръба оргинално ТА тзи ватрешната траба като я барнах с пръсти настрани опира в вън6ната траба и от там се получава това дрънчене между двете траби набих малки пирончета без глави та вътрешната траба да не опира в външната закачих сичко и ся няма тва дразнещо тракане надявам се и при вас те тва да е проблема за а не се набутвате с пари ПРОВЕРЕТЕ И ПРОБВАЙТЕ :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А само загряла ли ти тракаше или винаги?На ниски обороти (под 1000) чуваше ли се?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако позволите и аз ще се присъединя към клуба на тракащите.При мен се чува само на студен двигател, после само когато подавам газ и накрая не се чува, но това е след 20+ минути шофиране. И се чува само на ниски обороти - под 1500.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да се включа за проверката, която предлага колегата и в която Теро внесе корекция. Значи и аз правих подобна глупост с откачане на кабелите когато ми тракаха зверски клапаните. Добре, че откачих само 2 кабела и не продължих, имал съм късмет с бобината. Много по-безопасно е да се откачат куплунзите на инжекторите! Така или иначе ефектът ще е същия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така не светва ли грешка в компа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

би трябвало да светне ама какво от това ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още не знам как се чистят подобни грешки, но сега ще се поровя тук да видя как става.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега докъде стигна с проблема?Пиши ако си го решил да трупаме и ние опит.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам такъв проблем, но интересното е че се получи след смяна на масло и то от OMV минах на Mobil, след което адски се озадачих.Вариант 2 ми е когато смених също и изпускателни колектори... от тях се чуваше как поприпърдява колата, а пукнатината минаваше точно през мястото където се навива ламбда сондата, та след смяната на колекторите изчезна първоначалния звук, но понеже "новите" колектори бяха от японски сивик и имаше разлика в диаметрите на мястото на свръзката, сложихме някакъв меден пръстен (явно уплътнение) и затегнахме добре. От там ми се струва че е доста възможно да се чува този звук, но също така се и съмнявам. Странно е защото отворих капака и отидох до двигателя наведох се да чуя дали звука идва изпод капака на двигателя, подадох газ... но не, не е от там...странно наистина. И при вас ли е така? Чува се точно като многократно бързо почукване и с подаване и веднага отпускане на газта се чува ясно изразено, но не и много силно.

Редактирано от nch

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай сега не разбрах при теб оправи ли се проблема след смяна на колекторите или пак се чува?Клапаните регулирани ли са?Преди не се ли чуваше със старото масло?Добавка?Пусни един клип да чуем за какво става въпрос.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност не се е оправил проблема, ако изобщо е проблем. Аз все още имам съмнения че звука е от някъде отдолу след колектора... може би лоша връзка м/у двете тръби. Със маслото с което я купих не се чуваше, със следващото което сложих ОМВ също не се чуваше и като сложих Мобил започна да се чува :) а е уж оригинално. Скоро ще ходя до Омбре за ремонт на горна помпа на съединителя и ще питам за звука, макар че вече ме е страх да питам за каквото и да било... то където и да пипнеш все има нещо за оправяне... задни тампони, каренце, ръждичка....свети лампа ABS, бил съм с неоригинални кабели за свещи а както дочух единия е 100 лв....абе аз незнам още как се движа ;) Поне колата ми е икономична ;)Иначе както казах, звука определено не е силен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ама ако се съмняваш че е нещо отдолу от генерацията качи я на канал и ще видиш дали е от там.Темата е за чукане от двигателя дори и когато е загрял затова те питам как се чува точно.Пък и смяната на маслото няма нищо общо със шум от изпускателната система ама ти най добре може да видиш дали е от нея.Ако си в Пловдив може да се видим да видим и твоята и моята кола и да сравним шумовете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм странно сега като се заслушах и аз чувам някакво почукване от двигателя на ниски обороти и топъл и студен все се чува.Като дам газ изчезва.Клапаните са регулирани преди няколко месеца.Някой стигнал ли е до решение на този проблем?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз щях да сменям тампони, че евентуално да ги изключа като вариант за дефект (все те са ми в главата :) ), ама покрай празниците не останаха парички за тази процедура и все още съм до под кривата круша :lol: Като пусна климатика има яки вибрации по купето....без него са драстично по-малки, но пак ги има, а иначе мотора работи равномерно без да си изменя оборотите на празен ход. В моя случай вибрациите по купето са в синхрон с "почукването". Много голям филм, на който трябва да се намери решение скоро :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе тая тема край няма. Има ли някоя Хонда която да не трака и да работи безшумно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Radeon4o: ти ще смениш тампони на двг, само за да ги изключиш като вариант?? Да не си ги намерил безплатно???Моите симптоми са същите като на колегата nch, даже като гледам караме еднакви двигатели в подобни купета. Възможно е да е особеност на този двигател? Мен лично не ме притеснява толкова, ако има нещо да става - то ще се чуе :lol: . Сега си представям, че карам малолитражен дизелов автомобил (де и да харчеше толкова).

... Странно е защото отворих капака и отидох до двигателя наведох се да чуя дали звука идва изпод капака на двигателя, подадох газ... но не, не е от там...странно наистина. И при вас ли е така? Чува се точно като многократно бързо почукване и с подаване и веднага отпускане на газта се чува ясно изразено, но не и много силно.

Ето това е и при мен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Slade: Мисля да сменя само този до ангренажния ремък и другия от към купето (под колектора). До колкото знам, ако има проблем с този на скоростната кутия лоста на скоростите поиграва малко, а при мен такъв ефект няма. И честно казано не мисля да ги купувам чисто нови (сега някой може да ме оплюе), а ще ги взема 2ра ръка, но от автомобил, при който тези ефекти с почукването липсват :lol: Просто това нещо мн ме дразни!П.С Трябва да направим една среща на почукващите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И май пропуснах да отбележа, че като цяло в следствие на тези вибрации и звуци като почуквания на празен ход колата в купето е доста шумна. Като караш със 160 по магистралата имаш чувството, че двигателя е вътре при теб :lol: Колкото и да са шумни хондите съм карал и други, ама мойта си е баш ШУМНА. Пак казвам - няма тръби опиращи в купето, дупки по тях или скъсани фланци. С нови колектори съм.П.С Не мога да си слушам слабото касетофонче нормално като карам бързо и се налага да му вземам душичката и да го усилвам до пределите му :)

Редактирано от Radeon4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и при мен е същото.Предполагам това са биелни лагери.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, може направо някое бутало да се бие в стените на цилиндъра... Не е ли малко прекалено? Все пак някъде пишеше, че Хонда правят здрави двигатели. Звукът е толкова слаб, че се чува само в купето при движение - отвън при двигателя с форсиране на празен ход не може да се усети.Кой ще се жертва да си отвори двигателя, за да провери?Това, че колата е шумна със 160 си е факт, но съм карал и други коли и при тях е подобна ситуацията. Вчера карах с 80-90 и щях да заспя - толкова е тихо. Когато работи на празен ход със затворен капак не се чува - някой може да не разбере, че е запалена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А при мен се чува и когато си застанал близо до колата и е тихо наоколо.Иначе в купето не се чува или е мнооого слабо.Но при мен се чува само на ниски обороти.При подаване на газ изчезва нама как да се чува като карам с 80-90км/ч и повече.Не мога да определя откое място на двигателя идва шума.Разнася се по метала.Каточели най-силно е около изпускателните колектори,но не виждам да са спукани все пак ако имаше пукнатина около нея щеше да поопушено от изгорелите газове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ноже ли и аз да си кажа мнението аз съм с мотор d16z7 и при мен се чуваше като трактор но се оказа Че ми е спукан колектора за вариха ми го с Чугунен електрот и миркането като дизел спря почти. посъветвах се с колеги които са имали тоя проблем и ми казаха че ако си слажа спортен колектор това дразнене ще исчезне 4-2-1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше ли черно(опушено)около пукнатината на колектора?Къде точно ти беше спукан?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е аз точно по тази причина се засилих да си купувам "спортен" 4-2-1 ама....йок. Особения звук в купето си остана. Много се надявах новия колектор да ми реши проблема, но не се получи. Дано при другите "тракащи" да има файда :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама то няма гаранция,че при всички от спукан колектор според мен повечето чукания си идват от клапаните,кобилиците,разпределителния вал и понякога и от биелни лагери.Някой има ли информация ако тропат биелни лагери как точно се чува чукането?По какво да определим че от тях а не от друго?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чукане от биелни лагери можеш да послушаш в youtube. Има доста примери и някои чукат много зловещо ;)П.С. колата си я карам вече 35,000 км с този особен звук в купето

Редактирано от Radeon4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами например при служебното субару се чуваха точно в момента на спадане на оборотите, след изфорсирване на място и то при определени обороти само.... звукът се различава от този на клапаните, но как се обяснява звук ;) ...п.п. youtube е добра идея ;)

Редактирано от Player101

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама при какви обороти горе долу? Над или под 1000?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не помня точно вече, но м-у 1200 - 2000... не говоря за изрязване до критики, просто припомпваш газта и пускаш. Вмомента в който пуснеш педала и оборотите почнат да падат се чува за момент.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да се включа при тракащите :)Направих две видеа какво се чува в купето на студен и топъл двигател. Забележете че се чува само когато има детонация.

Някакви идеи дали това е от Lost Motion Assembly, или някои лагер? ;) Редактирано от vex

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Vex, ти си моя човек батка! :) Ей такова е и моето тракане при празен ход. Като форсирам изчезва.... Тук предполагам, че някой от сервизните техници може да се изкаже, ако преди това е срещал подобен проблем. По мои наблюдения извън колата този звук не се чува....но може би цялостния шум го прикрива или ... не знам какво да си мисля вече. Извън колата си имаш ли го това гадно дизелско тракане?

И странно защо има звук като тракане от биелните лагери. Вече взех да се замислям, че дори и да са ми сменени лагерите те са МНОГО китайски и няма да се изненадам, ако някой ми каже пак да ги сменям

Редактирано от Radeon4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извън колата не се чува, дори като се навирам по двигателя. Вероятно немога да го отделя/чуя от другите шумове. От купето се чува най-ясно дори да не е съвсем тихо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А можеш ли да обясниш на кратко какво е Lost Motion Assembly?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не са биелни лагери,които колегата е пуснал на клиповете.Биелен лагер трака най-вече при товар на двигателя и при студен старт,но при студен старт е придружен и с дълго светене на лампата на маслото.Когато има проблем в коляновия вал и тракат лагери най-често може да ги чуете на 1-ва скорост,ръчна и подаване на газ на полусъединител на около 2000-2500 оборота

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Vex, а имаш ли вибрации по-сериозни от нормалните по купето?Doggy, мерси, че изключи биелните лагери като вероятност :)

Редактирано от Radeon4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С две думи, Lost Motion Assembly или LMA е прижинка, която придържа vtec кобилицата когато не е включен vtec режим, за да не се мандахерца свободно нагоре-надоло... или на вългарски "успокоители" :)Вибрации мисля че няма по-сериозни.. има някакви на празни обороти, но по-скоро мисля че това е от предверението...

Редактирано от vex

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Позапознах се малко с тази пружинка и попаднах на тази връзка Цък Има хора, които са си решили нещата със смяната на пружинките. Обясняват тракането на английски като "clack, clack, clack", което звучи като нашето :)

Редактирано от Radeon4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Биелен лагер трака най-вече при товар на двигателя и при студен старт,но при студен старт е придружен и с дълго светене на лампата на маслото.

:) Точно така, забравих да го спомена :P . Това е доста определителен признак.моята светеше по 20-на секунди преди да угасне и то след подаване стабилно на газ. Колко съм я псувал тая лампа... ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според това което съм чел/гледал, ако са успокоителите би трябвало да се чуват отвън, и когато не е включен vtec-а не само на празни.На това видео би трябвало да е точно това. http://www.youtube.com/watch?v=3ZKA4Ihtmow

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...