Jump to content
Sign in to follow this  
borko 30

АБС-работи когато си поиска

Recommended Posts

Търсих с търсачката но не намерих оговор на моя проблем!Значи авс-а ми светва на всяко второ запалване на колата без голямо прекъсване примерно до 10 минути.Даже и при палене без голямо изчакване от предходното се чува помпата на абс-а като помпи и изключва ама лампата не изгася и на практика като пробвам нямам абс.При палене през голям интервал абс-а работи и лампата изгасва ама като мина 20 километра и пак светва и пак не работи абс-а ;) Прегледал съм гривни ,масло и квото се сетя но всичко си е наред ;) Откачах и акумулатора ама няма ефект.Таз простотия ми я прави от зимата насам .Който може да помага -ако има нещо да допълня неясно казвайте

Share this post


Link to post
Share on other sites

А усетил ли си при леко натискане на спирачката да ти сработва АБС (ненужно) или да си го чувал да сработи дори и да не си пипнал педала?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не ,не съм забелязал да прави такива работи ,когато не свети лампата си работи както трябва.Това може ли да е някаква грешка на компа или нещо има за смяна.Мисля си че щом помпата се включва и си прави налягането и изключва значи не е от нея а от някой датчик може би или нещо друго по системата.Някой запознат с начина на работа на тази система може би ще има представа по симптомите на какво може да се дължи този ефект

Share this post


Link to post
Share on other sites

Щом не е това което те питах, наи добре е да отидеш да я видят на комп , там всичко си пише къде кои датчик каква беля прави. Не откачаи акумулатора! така ще изтриеш записаните грешки (те са просто информация и по никъв начин не влияят на работата на системата ) и после на диагностиката няма да ти открият нищо. Можеш и са да премериш датчиците ако ти се занимава, мери им съпротивлението това не е много точен метод но може да те насочи към виновника. На старата ми кола така си светкаше и изгасваше когато си иска, след като ги замерих и 4 те датчика заден ляв не показа нищо докато другите 3 имаха почти еднакви стойности.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ще пробвам да ги измереря-имам и уред-само да намеря къде са им куплунзите.Може ли да е от някакви връзки по кабелите или да има нещо замърсен датчик -нещо такова ,какво ще кажеш?На компютър не знам къде в нашия град мога да я закарам за тестване.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Връзките на тая система АБС са толкова изпипани и така добре направени че последното нещо което ша даде фира е връзката ;) Зацапано не може да има, всъщност може но зависи какви са датчиците как четат гривните и ако има такова нещо ще ти светка в движение, тоест когато вземе да пропуска импулси. На теб ти светка на място като дадеш контакт. Тея датчици вътре са с една мнооо финна намотка, обикновено с времето пластмасата на корпуса се пука и датчика почва се мокри вътре или дори да не е спукан корпус просто се скапва някъде изолацията на намотката и датчика бачка когато си иска, затова и лампата ти светка и изгасва когато и скимне. Имаи предвид че АБС системата не прави постоянен чек на всички датчици прави го през определно време, може би 2 -3 пъти в минта проверява за неизправност. Така че дали лампата свети и какво показва уреда не е показателно. В смисъл ти с уреда може да мериш че датчиците всички са ОК но лампата да свети, след като потеглиш когато компа направи няколко чека и всичко е Ок лампата гасне ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Борка, като намериш решението, пиши от какво е, моля те. Имам идентичен проблем като теб и при мен е така от зимата. Ти май беше със същия двигател като моя, нали? 1.6 115 коня?

Share this post


Link to post
Share on other sites

А усетил ли си при леко натискане на спирачката да ти сработва АБС (ненужно) или да си го чувал да сработи дори и да не си пипнал педала?

Колега, аз имам такъв проблем - сработва ненужно на много ниски скорости. Според теб от какво може да е това?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Значи модулите за АБС през тези години не са кои знае колко няколко фирми ги произвеждат сещам се за Лукас, Магнет марели ,Бош. Принципа на всички е еднакъв. Значи ето от какво беше прблема когато АБС рита непренудено педала. В самия модул има платка за управление на мотора за АБС тая платка има едно смотано реле дето от времето контактите му нагарят и почват номерата. Някои АБС не могат да се разглобят за да се стигне до платката и обикновенно в сервиза казват че трябва се смени целия модул. Това не е чак така, няма нещо което да не може да се разглоби още повече ако то е кутиика и в него има платка ;) верно е че е капсоловано но в предни ями форум ги лекуваха яко ;) Да се надяваме че при Хонда са ползвали някои по читава марка АБС и кутииката е с винтове и се отваря. Сменя се това реле и всичко заспива, малко трудно се намира по магазините, колегите които не го намериха го изведоха с кабели извън модула и сложиха наи обикновенно 12 волта реле ;). Всичко това което казвам обаче не се прави на сляпо, нужна ви е компютърна диагностика, ако проблема е в това реле на компа си дава точно тая грешка за проблем в релето. Така че първо направете диагностика за да покаже модула къде е записал грешките и тогава правете каквото трябва. Тоест без диагностика не предприемайте сляпо лечение да не си отворите беля. ето темичката с снимки може да разгледате http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=3...bs+%F0%E5%EB%E5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Днес реших да проверя за грешки като дам накъсо куплунга под жабката.Чек енджина свети постоянно но мига лампата на АБС-а.Мига по следния начин едно бързо светване малка пауза после 8 последователни светвания и после голяма пауза и всичка се потаря.Потърсих из форума и намерих че това е грешка 1-8 ако не бъркам по миганията и срещу нея пише Accumulator gas leakage -relief plug/"O" ring !Пробвах да го превеждам ама нищо не разбрах,някой знае ли какво означава тази грешка

Share this post


Link to post
Share on other sites

Нещо май не си гледал на правилното място, трябват ти кодовете за ABS не на ECU-то. При отчитането гледаш светванията на лампата не изгасянията и от начало има тестов сигнал 2 сек (със зведичката на снимката), той не се брои. Някъде мярнах че сивика ти май е английски, трябва да е с БОШ система (и японски да е кодовете мисля че са същите)

Публикувано изображение Публикувано изображение

Share this post


Link to post
Share on other sites

Добре какво означават тези мигания все пак.Одеве рекох да напълня резервоарчето на абс-до горе и вече лампата свети постоянно и не изгася при никакво положение -нито в движение нито нищо :drunk: Да не съм разбутал нещо без да изкам че сега я втасах вече и системата изобщо не работи ;) пък помпата си помпи и изключва при палене на мотора

Share this post


Link to post
Share on other sites

Вчера докато рових с търсачката из форума попаднах на друга таблица с грешки за абс-а и при нея както в моя случай няма каси и дълги светвания на лампата а са с еднакъв интервал точно както в неговата таблица 1-8 а не 18,ама както и да е ,днес като отивам на работа и лампата изгасваше с лед всяко палене и работеше както трябва :lol: кво да мисля не знам.Мислехме с един познат до одеве какво може да значи грешката която съм писъл по-горе и той мисли че това означава че има въздух в спирачната система и трябва да се обезвъздуши.Другата седмица ще отида да я обезвъздушат и хем повод да си сменя и спирачната течност ,ако се оправи с това работата ще пиша

Share this post


Link to post
Share on other sites

Понеже обещах да пиша резултата ,не успях да намеря майстор в Добрич който да се хване с тази работа :) На хондата абс-а бил по -особен и трябвало много добре да знаеш какво правиш ми казват -насочиха ме към някакъв сервиз във Варна ама скоро нямам път натам така че......Прочетох из нета това онова за тези системи и реших сам да се пробвам от пробката на абс-а,между другото единия от майсторите ми каза че тази грешка е че абс-а отчита прекалено високо налягане в системата и затова изключва системата !Като отвих леко пробката изхвърча спир течност под силно налягане и я завих -паля мотора помпата си джитка и цък лампата изгася ,угасям мотора и паля пак и пак помпата надува ама лампата не угася и така прави при всяко палене !Обаче като пусна малко пак от пробката и на следващото палене всичко е окей докато не загася и запаля пак мотора и помпата като надуе и лампата вече не угася.начи тука някъде се крие отговора ама как сам да обезвъздуша че поне или да се оправи или да съм сигурен че не е от това.Колега Ганчев добрата новина и за теб и мен от цялата работа засега е че не са нито датчици нито помпа :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

За да не отварям нова тема това със светенето на лампата АВС на таблото при 120-130км на магистрала от какво може да е ,като загася двигателя спира но за един ден два пъти и та при над 120км

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Закачи  я на диагностика де не е тръгнал някой от датчиците на колелата,при мен светеше така от време на време 50лв втора употреба датчик и 3 год без проблем.

Edited by CARPERA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×