borko 30 465 #1 Публикувано 29 Септември, 2009 Търсих с търсачката но не намерих оговор на моя проблем!Значи авс-а ми светва на всяко второ запалване на колата без голямо прекъсване примерно до 10 минути.Даже и при палене без голямо изчакване от предходното се чува помпата на абс-а като помпи и изключва ама лампата не изгася и на практика като пробвам нямам абс.При палене през голям интервал абс-а работи и лампата изгасва ама като мина 20 километра и пак светва и пак не работи абс-а Прегледал съм гривни ,масло и квото се сетя но всичко си е наред Откачах и акумулатора ама няма ефект.Таз простотия ми я прави от зимата насам .Който може да помага -ако има нещо да допълня неясно казвайте Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 487 #2 Отговорено 30 Септември, 2009 А усетил ли си при леко натискане на спирачката да ти сработва АБС (ненужно) или да си го чувал да сработи дори и да не си пипнал педала? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #3 Отговорено 30 Септември, 2009 Не ,не съм забелязал да прави такива работи ,когато не свети лампата си работи както трябва.Това може ли да е някаква грешка на компа или нещо има за смяна.Мисля си че щом помпата се включва и си прави налягането и изключва значи не е от нея а от някой датчик може би или нещо друго по системата.Някой запознат с начина на работа на тази система може би ще има представа по симптомите на какво може да се дължи този ефект Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 487 #4 Отговорено 30 Септември, 2009 Щом не е това което те питах, наи добре е да отидеш да я видят на комп , там всичко си пише къде кои датчик каква беля прави. Не откачаи акумулатора! така ще изтриеш записаните грешки (те са просто информация и по никъв начин не влияят на работата на системата ) и после на диагностиката няма да ти открият нищо. Можеш и са да премериш датчиците ако ти се занимава, мери им съпротивлението това не е много точен метод но може да те насочи към виновника. На старата ми кола така си светкаше и изгасваше когато си иска, след като ги замерих и 4 те датчика заден ляв не показа нищо докато другите 3 имаха почти еднакви стойности. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #5 Отговорено 30 Септември, 2009 Ще пробвам да ги измереря-имам и уред-само да намеря къде са им куплунзите.Може ли да е от някакви връзки по кабелите или да има нещо замърсен датчик -нещо такова ,какво ще кажеш?На компютър не знам къде в нашия град мога да я закарам за тестване. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 487 #6 Отговорено 30 Септември, 2009 Връзките на тая система АБС са толкова изпипани и така добре направени че последното нещо което ша даде фира е връзката Зацапано не може да има, всъщност може но зависи какви са датчиците как четат гривните и ако има такова нещо ще ти светка в движение, тоест когато вземе да пропуска импулси. На теб ти светка на място като дадеш контакт. Тея датчици вътре са с една мнооо финна намотка, обикновено с времето пластмасата на корпуса се пука и датчика почва се мокри вътре или дори да не е спукан корпус просто се скапва някъде изолацията на намотката и датчика бачка когато си иска, затова и лампата ти светка и изгасва когато и скимне. Имаи предвид че АБС системата не прави постоянен чек на всички датчици прави го през определно време, може би 2 -3 пъти в минта проверява за неизправност. Така че дали лампата свети и какво показва уреда не е показателно. В смисъл ти с уреда може да мериш че датчиците всички са ОК но лампата да свети, след като потеглиш когато компа направи няколко чека и всичко е Ок лампата гасне Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ganchev 54 #7 Отговорено 30 Септември, 2009 Борка, като намериш решението, пиши от какво е, моля те. Имам идентичен проблем като теб и при мен е така от зимата. Ти май беше със същия двигател като моя, нали? 1.6 115 коня? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Kikata 4 #8 Отговорено 30 Септември, 2009 А усетил ли си при леко натискане на спирачката да ти сработва АБС (ненужно) или да си го чувал да сработи дори и да не си пипнал педала?Колега, аз имам такъв проблем - сработва ненужно на много ниски скорости. Според теб от какво може да е това? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 487 #9 Отговорено 30 Септември, 2009 Значи модулите за АБС през тези години не са кои знае колко няколко фирми ги произвеждат сещам се за Лукас, Магнет марели ,Бош. Принципа на всички е еднакъв. Значи ето от какво беше прблема когато АБС рита непренудено педала. В самия модул има платка за управление на мотора за АБС тая платка има едно смотано реле дето от времето контактите му нагарят и почват номерата. Някои АБС не могат да се разглобят за да се стигне до платката и обикновенно в сервиза казват че трябва се смени целия модул. Това не е чак така, няма нещо което да не може да се разглоби още повече ако то е кутиика и в него има платка верно е че е капсоловано но в предни ями форум ги лекуваха яко Да се надяваме че при Хонда са ползвали някои по читава марка АБС и кутииката е с винтове и се отваря. Сменя се това реле и всичко заспива, малко трудно се намира по магазините, колегите които не го намериха го изведоха с кабели извън модула и сложиха наи обикновенно 12 волта реле . Всичко това което казвам обаче не се прави на сляпо, нужна ви е компютърна диагностика, ако проблема е в това реле на компа си дава точно тая грешка за проблем в релето. Така че първо направете диагностика за да покаже модула къде е записал грешките и тогава правете каквото трябва. Тоест без диагностика не предприемайте сляпо лечение да не си отворите беля. ето темичката с снимки може да разгледате http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=3...bs+%F0%E5%EB%E5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #10 Отговорено 2 Октомври, 2009 Днес реших да проверя за грешки като дам накъсо куплунга под жабката.Чек енджина свети постоянно но мига лампата на АБС-а.Мига по следния начин едно бързо светване малка пауза после 8 последователни светвания и после голяма пауза и всичка се потаря.Потърсих из форума и намерих че това е грешка 1-8 ако не бъркам по миганията и срещу нея пише Accumulator gas leakage -relief plug/"O" ring !Пробвах да го превеждам ама нищо не разбрах,някой знае ли какво означава тази грешка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
keel 19 #11 Отговорено 2 Октомври, 2009 Нещо май не си гледал на правилното място, трябват ти кодовете за ABS не на ECU-то. При отчитането гледаш светванията на лампата не изгасянията и от начало има тестов сигнал 2 сек (със зведичката на снимката), той не се брои. Някъде мярнах че сивика ти май е английски, трябва да е с БОШ система (и японски да е кодовете мисля че са същите) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #12 Отговорено 2 Октомври, 2009 Добре какво означават тези мигания все пак.Одеве рекох да напълня резервоарчето на абс-до горе и вече лампата свети постоянно и не изгася при никакво положение -нито в движение нито нищо Да не съм разбутал нещо без да изкам че сега я втасах вече и системата изобщо не работи пък помпата си помпи и изключва при палене на мотора Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #13 Отговорено 3 Октомври, 2009 Вчера докато рових с търсачката из форума попаднах на друга таблица с грешки за абс-а и при нея както в моя случай няма каси и дълги светвания на лампата а са с еднакъв интервал точно както в неговата таблица 1-8 а не 18,ама както и да е ,днес като отивам на работа и лампата изгасваше с лед всяко палене и работеше както трябва кво да мисля не знам.Мислехме с един познат до одеве какво може да значи грешката която съм писъл по-горе и той мисли че това означава че има въздух в спирачната система и трябва да се обезвъздуши.Другата седмица ще отида да я обезвъздушат и хем повод да си сменя и спирачната течност ,ако се оправи с това работата ще пиша Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #14 Отговорено 6 Октомври, 2009 Понеже обещах да пиша резултата ,не успях да намеря майстор в Добрич който да се хване с тази работа На хондата абс-а бил по -особен и трябвало много добре да знаеш какво правиш ми казват -насочиха ме към някакъв сервиз във Варна ама скоро нямам път натам така че......Прочетох из нета това онова за тези системи и реших сам да се пробвам от пробката на абс-а,между другото единия от майсторите ми каза че тази грешка е че абс-а отчита прекалено високо налягане в системата и затова изключва системата !Като отвих леко пробката изхвърча спир течност под силно налягане и я завих -паля мотора помпата си джитка и цък лампата изгася ,угасям мотора и паля пак и пак помпата надува ама лампата не угася и така прави при всяко палене !Обаче като пусна малко пак от пробката и на следващото палене всичко е окей докато не загася и запаля пак мотора и помпата като надуе и лампата вече не угася.начи тука някъде се крие отговора ама как сам да обезвъздуша че поне или да се оправи или да съм сигурен че не е от това.Колега Ганчев добрата новина и за теб и мен от цялата работа засега е че не са нито датчици нито помпа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Йордан Данди 1 #15 Отговорено 9 Юни, 2019 За да не отварям нова тема това със светенето на лампата АВС на таблото при 120-130км на магистрала от какво може да е ,като загася двигателя спира но за един ден два пъти и та при над 120км Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1513 #16 Отговорено 9 Юни, 2019 (Редактирано) Закачи я на диагностика де не е тръгнал някой от датчиците на колелата,при мен светеше така от време на време 50лв втора употреба датчик и 3 год без проблем. Редактирано 9 Юни, 2019 от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mEtaka_dts 21 #17 Отговорено 14 Януари, 2020 Колега, Аз имам джаз и доста време ми светеше индикатора. Какво ли не пробвах и в крайна сметка се оказаха износени четки на мотора. Дали е възможно и при теб да е такъв проблема ? Поздрави, Димитър Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
apinni 7 #18 Отговорено 3 Септември, 2020 На 30.09.2009 г. at 8:54, Слави CR-V написа: А усетил ли си при леко натискане на спирачката да ти сработва АБС (ненужно) или да си го чувал да сработи дори и да не си пипнал педала? Аз имам такъв проблем. На какво се дължи това? Плюс това куплунга на електрическата част на модула е омазнена. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sttekata 167 #19 Отговорено 14 Септември, 2020 Какво излиза на диагнотика ? Закачана ли е ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове