Jump to content
ADH-Honda

Какъв бензин да сипвам

Recommended Posts

Сигурно някои ще кажат "Ебаси въпроса, тоя що не иде да се гръмне, аман от глупости вече", ама ето факт е, че питам.

 

Карам 3 коли, като най-често на 2 от тях (Сивик с D15B2 и CRX Del Sol с B16A2) гледам предимно с 98 и 100 октанов да ги храня, по принцип се усеща разлика спрямо 95-ца ако са, най-вече за разхода (но и вървенето като че ли леееко се подобрява с по-високо октанен, спрямо 95).

 

Като кажа на някой познат, че си карам колите не с 95, ами с по-високо октанен бензин почват едни приказки, че съм щял клапани да изгоря, ще прецакам мотор... други казват, че колкото по-високо октанов - толкова по-добре за двигателя и да не се притеснявам - на кое да вярвам в крайна сметка ? Ясно ми е, че 10 души да има, 10 ще са и мненията и все различни...

 

С две думи (без да се изреждат енциклопедични данни за бензина като вещество) - с 95 или с 98/100 октанов да си карам колите ?!

 

Благодаря много за отговорите !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това , което правя аз като карам бензинова кола е да редувам 95 с 98 или 100 октана ;) като гледам високооктановия бензин да го сипвам като ще карам по магистрала , не е задължително да сипа догоре , а толкова колкото ми е неубходимо да стигна до точка Б . Общо взето гледам всяко 4-то зареждане да е с по-доброто гориво :P Целта на занятието е , че колата като се кара само с едно и също гориво "свиква" , а като се сменят си остава "продухана" :P Лично аз голяма разлика на инжекционите на Хонда не виждах между 95 или 98/100 , но при карбуратора си проличава доста :dry: Та според мен ги редувай бензините :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично карам само със 100 октанов на Shell много съм доволен предимно заради работата на двигателя в смисъл доста по тихо работи на празен ход иначе за вървеж не върви кой знае колко по добре. Проблеми за сега поне нямам, леко всякаш ми почуква едно клапанче ама не разбирам чак толкова много че да съм 100% сигурен, но за нагар ако сипваш добро масло теоретично май няма да има проблем. Все пак скоро смятам да направя едно посещение в сервиз за ремаци ролки и т.н. и ще видим докторите какво ще кажат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен:Двигателя ако е проектиран да гори 95, значи се сипва 95. Ако сипеш по високо октанов, нито ще навредиш, нито ще подобриш работата на двигателя. Парадокса на българския бензин, е в това, че 95 е най разпространен и много често го разреждат, а до колкото знам по-високо октановия е внос, и май не го пипат много. От това идва по-доброто горене на по-високо окрановия бензин.От това което съм чел до сега, 95 е по-калоричен (дава повече енергия) от 98, но пък високооктановия по-трудно се самовъзпламенява (при високо налягане или температура).Другото което съм че, е че компютъра си се самоубочава и натрупва инфо за някакъв период от време. Сменайки бензина, му трябва време за ново натрупване на данни. (Това съм го чел по чужди форуми, точно за хонда компютрите.)Ако нямаш проблем с бюджета, сипвай това което те кефи, ако пък не... 95 е твоя бензин.

Редактирано от vex

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теоретично:

 

Няма никакъв смисъл да сипваш по-високооктанов бензин отколкото този, за който е направен двигателя.

По-високото октаново число означава по-висока устойчивост към детонации, съответно по-висока компресия.

Дори високооктановият бензини е по-малко калоричен от нискооктанов, защото добавките, които го правят такъв, го "резреждат".

Също така по-високооктановият бензин гори по-бавно, т.е изисква различен момент на запалване.

 

Така че ако не си бутал нещо по двигателя (слагал турбо, пилил глава) няма никаква полза! Дори и 150 октанов (още втората световна война се е ползвал в авиационните двигатели) да и сложиш пак ще ти върви еднакво колата (че и по-зле)

 

Иначе е напълно възможно А-98 да идва от друг производител от А-95 в бензиностанцията и да е по-качествен или обратното.

Но това няма никаква връзка с октановота число.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А колеги какво ви е мнението за Н-95 + някаква добавка която може да се сложи за по-добро вървене?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ползвам SHELL 100 и ми гори по малко и колата усещаемо по рязка незнам дали е вредно но до тук 23 000км само проблеми с маслото придобити наследствено /така си я купих /

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз досега не съм усетил НИКАКВА разлика в поведението и разхода между А95 и 98. Остава ми само горчивата разлика в цената... Затова не сипвам 98, но определено 95 от различни бензиностанции ми дава различен разход на колата. Два пъти по един и същ маршрут това лято, еднакво натоварена кола, еднакви атмосферни условия и трафик = 2 различни разхода при 2 "различни" бензина 95 - от Еко и от Ромпетрол, Екото даде 0,8л/100 по-висок разход. Преходите бяха по 700км всеки.Не бих съветвал някой да зарежда 98 вместо 95 - абсолютно същия боклук е, пробвал съм и на предишната кола! Вече за 100-те октана нямам опит, смятам да сипя няколко резервоара и да проверя.Интересно ми е какъв бензин препоръчват от Хонда за Сивика, като на капачката ми пише нещо от сорта "use minimum Premium / Super 95"????????????Къв е тоя бензин? Нещо като Карера 95 на ОМВ?? Това търговски трик за печалба на бензиностанциите ли е (съпортван от Хонда) или??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам но колата ми се чуства много добре с 100 октанов бензин . Нямаго лекото почукване на аванса при ниските убороти като при 95. В България 100 октановия едва се доближава до 95 в Европа. Четох скоро че колкото е по висок октана, толкова е по устоичив на детонаций.Аз съм за 100 октанов , това за прегаряне на клапаните го говорят от времето когато карахме Лади и Москвичи :) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти дава по-нисък разход сипвай високооктановия. Няма да прецакаш двигателя, спок.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти дава по-нисък разход сипвай високооктановия. Няма да прецакаш двигателя, спок.

Колега моята я карам само с 98 и съм мн. доволен,а относно твоите приятели дето са ти казали че ще прегори клапани от високо октановия им кажи да си карат техните коли с екстрационен бензин които е 76 октана и така"ще си запазят здрави клапаните.'Клапан прегаря само от лошо регулирване и от слаб бензин.Това е мое мнение ако греша нещо,а безгрешни хора няма,моля да ме поправите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...В България 100 октановия едва се доближава до 95 в Европа...

При мен стана точно обратното. Лятото в Гърция зареждах многократно и естествено от различни бензиностанции - колата си вървеше нормално, но като влязох вече в България и заредих след границата (не помня от коя верига), колата ми сякаш литна - бензинът беше мн. добър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като по невеж в това как гори по нискооктановия, по високо октановия, НО съм ходил в Лукойл, само да ви кажа че 80 процента от горивата идват от едно и също място, друг е въпроса кой какво слага после.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен много важно е как понася самият автомобил по високия октанов бензин.Например като закупих моят акорд(2.0) и му слагах 95 на лукоил,в началото като го запалиш и гаснеше веднага,трябваше повторно палене.Ходих на стендове на двигателя питах тук там и маисторите ми казаха "нищо и няма всичко е 6 пробваи да смениш бензина".Отидох до ОМВ и сипах карера 100,издумках 1 резервоар и ако искате вярваите колата заработи по друг начин.Още като запалиш и се усеща как двигателя мърка,а и оборотите падат на празен ход.Като разход на извън градско с 95 ми дава 8.6 без климатик,с карера 100 ми дава 8.3 с климатик.Засичана е до морето като на магистралата е карано не повече от 150-160км а на другият участак не повече от 90-120.Не вярвам че горивото което слагам е 100 октана но наи вероятно е 95 по немските стандарти. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам скутер и на него слагам 95+! И колата я карам с 95+ с добавките! Но тоя бензин 95 чистия е под всяква критика! Става примерно ако си на газ,колкото да запалиш колата и да превключиш на газ :) ! Аз един път се поциганих нещо и сипах 95 от лук ойл че по евтин от 98-цата и през целия път се проклинях,че съм го спал съм се поциганил за няколко стотинки! Колата беше, като викаше един селянин: - то туй не отлепя ве! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В България да сипеш хубаво гориво е като мираж в пустиня :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично не усещам съществена разлика (да не кажа почти никаква) във вървенето между 95 и 98 (за 100 незнам) и това ме води на мисълта, че на бензиностанциите в България неможе много да се разчита. Само ще дам едно сравнение: при зареждане с А95 unleaded от бензиностанции с BP (Бритиш петролиум) в Гърция автомобила ми даде около 400гр/100км по-малък разход при същия вид и атмосферни и пътни условия с обикновенния 95 на "OMV" в България. Може би бензина който карат в другите европейски страни се доближава до нашите Carrera95 и Kinetron95... незнам.Така че колеги за мен факторите който влияят на избора гориво са финансови, а ако за някои цената не е фактор - не очаквайте съществена разлика между 95 и 98 (при условие че двигателя Ви е конструиран да работи с 95).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колата сипвам 95, сипвал съм 98 , усеща се разлика, но по изцяло финансова причина си карам колата на 95.... На мотора задължително 98....Там разликата е огрооомна във вървенето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега predatov миражите в пустиня са неизменно явление , ако имаш силна нужда от вода :D:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз в началото като я взех слагах няколко пъти от този 100 октана еко бенз обаче по-лошо вървеше ,дали трябва време на компа да е обучи или бенза не е подходящ не знам.Всъщност като я купих таман дойде на автовоза от италия и беше с пълен резервоар,начи светофарите ме залепяше без много газ за седалката и ги режех всички -няа бмв-та няма пасати и т.н-викам бахти резачката и не ме фащаше сън докато стане и по документи моя,обаче тоз бенз свърши и при първото зареждане вече карах друга хонда :) пък слагам 95 ви пауър на шел,и други съм пробвал де ама същия уй .Кажете кой е по-добър 100 октановия на шел или на ОМВ -то и като взема заплата след 10 дена ще сложа 30кила от който препоръчате и ще пиша -хем и на автора на темата ще е от полза.От месец насам като реша да издухам някой и забива първо муцуната и после пощурява ама оня вече далеч и не мога да го стигна,те фордовете правят така щото аз преди имах ескорт и му знам мурафетите ама хондака не е правил никога така пък и него редовно го карам -да не трябва по-често да го изрязвам или бенза е кофти и е запушил нещо ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

монетата си има две страни :)1. в българия 95 значи нормално 82 - което не е точно идеала на двигателите ни за гориво .. за това летните детонации ги изкарахме с 70002. ако няма детонации и 35 да сложиш според мен е все-тая ;) П.П. мой приятел на празен резервоар сипал вчера 5 литра бензин и се прибрал до тях .. там прочел бележката и ми се обади уплашен, че са му сипали бензин :P .... на дизелов автомобил ... все за 10 км трябваше да ги усети тия 95 октана :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера сложихме 20 литра 100 октанов бензин от Шел и нямаше никаква разлика във вървенето на колата(ако е имало ,то тя е била минимална).Аз си слагам 95 от Шел и много рядко от Лукойл и съм доволен.Веднъж направих грешката да заредя от ОМВ ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мене пък преди време като бях с форделата щяха за малко нафта да ми налеят!Туй момче що реши без да пита че е дизел колата не знам но беше и много разсеян -аз добре че си отварям очите че пищова вече беше в гърловината на резервоара :hondarulez::hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не би ли трябвало да не влизат пистолетите за дизел в бензинова гърловина и обратно? :hondarulez: Някой може ли да посочи ОМВ, на което има 100 октанов бенз в центъра, Надежда, Илиенци, бул. България, Бъкстон или околомръсното в района на Бояна? Където и да проверя все нямат...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На бул.България до Billa има carrera 100.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверявай по-внимателно, просто не на всички колонки има карера 100. Иначе аз до сега, ОМВ на което да няма 100 не съм виждал в България.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес сложих 100октана випауър рейсинг на шел и забелязах че рязкото ускорение идва след 2500 оборота вместо след 3000-3500 :wub: На трета като тръгне да набира и към 4500 оборота ми се струва даже че превърта гуми в движение от излищна мощ ,обаче като си карам полека и настъпя изведнъж нещо забива муцуната и се влачи известно време докато почне да наема здраво,туй го прави от известно време а преди като настъпя и ускоряваше веднага-кажете от какво го прави това че да го оправям с време че зима иде и може идруги мофтури да вземе да прави !Ако има значение не съм и сменял бензиновия филтър от както съм я взел 10000км или нещо да почистя ли де да знам.Хондата е първото нещо което съм купил и да ми е дето се вика по-скъпо даже от живота ми ,сред морето от ментета в което плуваме всички колата ми е като диамант сред всички боклуци и даже заем взимам само на нея да и е всичко добре .Толкова завистници и педераси да има дето се мръсно гледат да ти направят -било то да ти я надраскат или просто да понатрошат стъклата че да се проветря по-добре явно че някога ми идва да тръгна и аз с една моторна резачка и всички през кръста!Извинявам се за офтопика ама тез дни почнах да изперквам от престъпленията в нашия квартал и пред блока

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз зареждам от ОМВ, предимно 95, пробвал съм и с другите, но в едно съм сигурен, с 95 carrera, който уж е с някакви добавки, колата ми се държи по-лошо и ми гори повече - може и да си втълпявам, но аз поне не виждам никакъв смисъл от другите бензини, освен може би самовглъбяването...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може за различните мотори да е различно положението с различните бензини

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам кой какво си вношава но аз лично карах с 95 на петрол на еко на лукоил и др. От както пуснаха 96 екстрафорс на петрол веднаж заредих и с друг бензин неискам да карам колата направо се осети с каква лекота заработи. Вървенето се осети и останах много доволен и сега продължавам да си карам с 96 който не е пробвал нека опита споредмен ще остане доволен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък зареждах само 100 октана от ОМВ, близо една година.Колата си вървеше добре-бях доволен.Един ден заредих 95+ от Еко и... от тогава до днес друг бензин не съм сипвал :lol::(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...