Jump to content
Dimteam

Проблеми с охладителната система.

Recommended Posts

Проблема след доста интервенции по охладителната система като например смяна датчика за перката , термостата , водната помпа и цялата охладителна течност с нова. И прави следното нещо когато я карам с обороти по-ниски от 2500 започва да вдига градусите над нормалното. Колкото по-високи обороти толко по-добре се охлажда. Карах миналата седмица до морето София-Бургас 400км никви проблеми и на първия светофар в Бургас дигна градуси. Преди да сменим водната помпа хората в сервиза казаха че може да е гарнитура провериха я и за това и казаха че не е от нея и смениха помпата. Колата не прегрява не кипи и не изхвърля течност през радиатора или разширителния съд. Просто вече нямам никакви идеи от каде идва проблема и за това моля които има предложения да ги сподели!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега,аз имах подобен проблем, сменях самоче радиатори най различни и накрая смених датчика за температура,който е под делкото и всичко преключи.Успех :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравеи ако капачката на радиатора не уплатнява може да е от това системата е под налягане 0.95- 1.25

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и така е отворена тема за прегряване и аз да питамAccord 20T2N15NСамо в големите жеги като я напъна на байр и ми дига температурата.Също така и по магистралата като я закротя поне със 160 че и нагоре пак същия пиниз почва да вдига температурата(но не влиза в червеното да добавя всъщност не съм и я чакал да видя дали ще иде на червено),а и с включен климатик да не забравя.Но в града колкото и да я натискам и в най-голямата жега на място да работи с вкл.климатик не мърда стрелката на температурата.Нормално ли е или трябва да се притеснявам някой ако има идея ако може да помогне ... :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отскоро моята прави абсолютно същия проблем.........НЕ Е НОРМАЛНО..при мен проблема обаче е ясен-уникално задръстен и скапан радиатор, така че търси , всяко отклонение на стрелката на температурата при хонда от нормалното и състояние(малко преди средата) говори за проблем...давай на ред,термостат, капачка , водна помпа ,радиатор ,гарнитура.Успех!

Редактирано от едмундо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така капачка на разширителен съд може би имаш предвид?Гарнитура на главата..?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам колеги 90 % от проблемите при нас са или термостат или капачка на радиатора. На ваше място бих започнал от там със смените. До колкото виждам колегата не е сменил капачката на радиатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да аз наистина не смених капачката въпреки че си купих нова така и не я сложих защото старата си е оргиналната и изглежда наред уплатнението си изглежда ок пък и не е изхвърляла течност през нея. Интересното беше че вчера докато се прибирах към София и при скускането на един баир изключих за малко от скорост и в момента на изключването веднага започна да качва температура включих и се оправи. Дали е възможно от претоварване на ел. системата да загрява колата. Извинявам се за тъпия въпрос ама вече си мисля какви ли не глупости :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак колега я смени щом я имаш. Тя е клапан, който отваря на 1.1.бар и не е задължително да изхвърля водата за да загрява. Опитай за да си сигурен че не е от това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А не ти ли идва на ум, че след като си изкачвал баир, колата загрява...След като изключиш от скорост, и караш по инерция, водната помпа почти не движи водата...Въздушната струя охлажда само радиатора, а водата в двигателя става по гореща...Датчика за температурата ти е на главата, какво очакваш да ти отчете, при каране по инерция след изкачване на наклон ?...И защо изобщо се вкарваш във "размисли и страсти", след като водата ти нито кипи, нито намалява...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де моята хонда е дизел и нямам капачка на радиатора!?Имам само на разширителния съд.Може ли да има проблем с капачката и от там да ми вдига температурата?До сега никога не ми е хвърляла вода дори и когато е вдигала температурата съм я отварял и нямам абсолютно никаква индикация за това да ми хвърля водата...

Редактирано от haos

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да аз наистина не смених капачката въпреки че си купих нова така и не я сложих защото старата си е оргиналната и изглежда наред уплатнението си изглежда ок пък и не е изхвърляла течност през нея. Интересното беше че вчера докато се прибирах към София и при скускането на един баир изключих за малко от скорост и в момента на изключването веднага започна да качва температура включих и се оправи. Дали е възможно от претоварване на ел. системата да загрява колата. Извинявам се за тъпия въпрос ама вече си мисля какви ли не глупости :)

Колега да не би имаш запушен радиатор?Явно при по ниски обороти колатати вдига градуси ,значи недостатъчен поток на охладителна течност можеби.Но нямам никаква идея как да провериш без да се набутваш с пари за друг радиатор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, наистина ако имаш възможност,пробвай да смениш радиатора и ще разбереш.Имаш окло 15 мин.работа за да го направиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами радиатора като го пипам се нагрява равномерно от всички страни което ме кара да мисля че е наред. А това че потока в системата явно не е достатъчен в ниските обороти е така ама въпроса е че не мога да разбера защо е така. Другото което е че когато загрява не си включва перката. Мислех че е малко охладителната течност защото в сервиза след като са я сменили са наляли само в радиатора а в разширителния съд нямаше нищо. И след първото загряване беше върнала в разширителния съд. След това я отворих и имаше течност и в радиатора и разширителния съд и все пак долях по-малко и в двете ама пак същата работа.А някои има ли идея на колко градуса термостата трябва да е напълно отворил ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че радиатора е топъл равномерно незначи че нямаш налепи по него .Магистаралите са малки и лесно налепите правят гадорий.Относно вентилатора ,можеш да провериш датчика който го включва,но все пак тук всичко е в сферата на общите приказки и гадания.Мой познат тръгна по тази схема и смени ,термостат,датчици,гарнитура на главата ,капачка на радиатора а най накрая самия радиатор и нещата се получиха.Такаче според мен е нах добре да отидеш в сервиз в крайна сметка ще платиш само това което е било нужно да се смени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми то аз вече в два сервиза я водих. В първия маистора които и преди това съм посещавал и е приятел на баща ми каза че е датчика на перката след като го изтества. Смених ме го с нов японски и пак същата работа. След това дойде мои братовчед които работи в сервиза на Порше погледна я и каза че е термостата. Тои лично го смени и за момента се закрепи и работеше нормално ама след 2-3 дни я оставих да поработи на място и след 5 мин започна да вдига градуси а перката не се включи. Форсирах двигателя около 30ск. между 2500-3000 оборота и температурата падна и започна да си включва перката и работеше нормално. Което пък ме наведе на мисълта че е водната помпа и явно не прави дебит в ниските обороти. А и тя не беше сменяна от както сме купили колата демек 2г. и малко. Ок купих и помпа пак японска сменихме я и пак се закрепи за 2-3 дни работеше без проблеми . Тръгнах за морето и както вече казах 400км никакви ядове тормозих я както аз си знам и не вдигна градуси докато не стигнах Бургас и спрях на първия светофар и тогава кво да видя шок и ужас колата пак загрява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така както го казваш наистина проблема звучи като малък дебит. Идеята за радиатор започва да става логична. А това, че в сервиз ще платиш само това от което е идвал проблема, зависи от настроението и финансовото състояние на майсторите или собственика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок а няма ли някакъв начин да се отпуши радиатора ? Нали имаше някви добавки там за отпушване ? Или пък да го сваля да го изчистя ? Просто вече много пари хвърлихме и не ми се иска пак да се набивам с пари и накрая пак да е същата работа.

Редактирано от Dimteam

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, май написа, че си доливал течност. Колата ми англичанка с двигател Д14А2- като твоята. Казваш, че не си сменил капачката.......Сега да ти разкажа, какво се случи при мен. Изведнъж от нищото колата започна да изхвърля течност през разширителния съд. Направих си експеримент: На загрял двигател я запалих на място и я форсирах, а едно другарче наблюдаваше двигателя. Водата започна да прелива през разширителя. В момента, в който спра да форсирам и изгася двигателя, течността се изтегля цялата в радиатора и съда остава празен. При условие, че капака на колата не е вдигнат, никога нямаше да се и сетя, защото не остават следи от някакъв видим проблем. Затова провери си смени капачката, така или иначе си имаш нова. Ако това не помогне, провери си датчика и помпата, знам че си ги сменил, но това не значи, че са били добри или дефектни. Както много колеги казаха може да е от запушена магистрала или радиатора, ако е така си мисля, че е добре да купиш направо нов, но ако си сигурен, че е от него. Друго, което си мисля......абе да не ти се е прецакала самата перка, а не датчика. Някъде колега бе писал как се изпробва перката като се включва директно към акумулатора, но не знам подробности. Дано съм от помощ, макар и малко. Ако имаш въпроси-на лични, защото напоследък не влизам често. Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и така е отворена тема за прегряване и аз да питамAccord 20T2N15NСамо в големите жеги като я напъна на байр и ми дига температурата.Също така и по магистралата като я закротя поне със 160 че и нагоре пак същия пиниз почва да вдига температурата(но не влиза в червеното да добавя всъщност не съм и я чакал да видя дали ще иде на червено),а и с включен климатик да не забравя.Но в града колкото и да я натискам и в най-голямата жега на място да работи с вкл.климатик не мърда стрелката на температурата.Нормално ли е или трябва да се притеснявам някой ако има идея ако може да помогне ... :)

Не трябва да вдига температура...стрелката трябва да е като закована...мирише ми на тръгнала гарнитура на главата -точно това са симптомите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де защо тогава когато не е топло не го прави този номер т.е. когато времето е по хладно?Просто питам не знамНе трябва ли да надува в охладителната система?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и на мен започва да ми понамирисва на нещо запушено. Ако е радиатора има ли начин как със сигурност да остановя че тои е запушен? А перката иначе си работи ама когато и е кеф :) Ебати чудото вече 3 месеца не мога да разбера от каде идва тъпия проблем. Накрая ще се окаже някоя голяма простотия ама аи дано по-скоро разбера какво е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше едни добавки за отпушване и промиване на системата ама що ли не им вярвам много

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и аз съм ги гледал по бензиностанциите ама незнам дали ваобще правят нещо да не си прецакам повече системата. То незнам дали и има накаде повече :) Нека ако има някои дето е ползвал такива да сподели опит !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако я ползваш, я ползвай само за радиатора, не я прекарвай отвсякъде че може да плачеш после. Така поне ще го изчистиш него и ще се разбере.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре то нали се сипва добавката в радиатора и като запаля колата тя ще се разварти из цялата система заедно с охладителната течност. Как да го направя само в радиатора?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре то нали се сипва добавката в радиатора и като запаля колата тя ще се разварти из цялата система заедно с охладителната течност. Как да го направя само в радиатора?

Разкачаш го от охладителната система и го промиваш с вода и разтворено в нея ...онова нещо...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се сетих и за едно друго нещо. Възможно ли е колата да загрява от кофти масло ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам проблем и той е следният надува ми мехурчета в охладителната система, спряхме газовата бутилка понеже имаше съмнения да не е от изпарителя днес я карах цял ден на бензин, в града няма проблеми тръгна ли да качвам байр и ако не съм във високи обороти тръгва да се качва нагоре темературата.Да отбележа,че колата е след основен ремонт и най-вероятно е от гарнитурата на главата...но все пак да питам, ако някой друг се е сблъсквал със същия проблем.Също така сменяна е капачката с японска пак на 1.1 бара. термостата е здрав както и водната помпа.Като налея вода в радиатора и като е загряла водата отива в разширителния съд и не се връща обратно в радиатора, мисля че е точно от тези мехурчета които създават въздушна риза и не позволяват на водата да се връща, когато е в ниски обороти.Но дали е така ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се сетих и за едно друго нещо. Възможно ли е колата да загрява от кофти масло ?

За маслото-Не, а обърнал ли си внимание като вземе да вдига градус перката работи ли? както каза по горе че се включва когато си иска, ако наистина е така и някъде има лоша връзка ще ти прави такива номера. Можеш да направиш следното, следващия път като загрее повече, слез и виж перката работи ли, ако не работи откачи буксата на датчика за перката, и и закъси двата края (ако е с два, ако е с един трябва да го допреш към маса) и перката трябва да тръгне, ако не тръгне почваш да търсиш проблема по тоците, букси ала бала, релета ако има такива за перката и тем подобни. Незнам системата на хонда обезвъздушава ли се сама, но маи е така щото и на моята не виждам да има някъде пробка за обезвъздушаване, пусни за всеки случаи и парното да видиш работи ли, да не би като сте сменяли толкова неща да е останало празно и да праи някъв въздушен джоб долу при термостата, пусни го и я задръж известно време на 2000-2500 оборота че да се обезвъздуши и то.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тръгнах за морето и както вече казах 400км никакви ядове тормозих я както аз си знам и не вдигна градуси докато не стигнах Бургас и спрях на първия светофар и тогава кво да видя шок и ужас колата пак загрява.

Същите симптоми, сигурно на същия светофар бяха с моят роро / F18A3 мотор /. Гарантирам, че всичко по колата / радиатор, гарнитура-глава, термостат, водна помпа е ток /, но капачката, т.е. клапана пуска охладителна течност преди 1.1 бара, почти пълни разширителния съд / не прелива /, охладителната система остава без течност и оттам загряване при ниски обороти. При поддържане на 2-3к. оборота стрелката слиза на нормалното положение.

Dimteam, ти смени ли тая капачка, че аз изчетох всичко, но може да съм пропуснал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко струва една такава капачка, че и моята ме съмнясва !?!?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята я сменях преди месец - беше счупен клапана...струваше около 15лв. до колкото си спомням.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...