_HAKERA_ 0 #1 Публикувано 17 Юни, 2009 Здравейте,Може ли някой да ми обясни теорията на натягането или отпускането на клапаните?И съответно и конкретният въпрос.Сложих на CR-V -то газова, и ми казаха, че при газ (ако е само на бензин няма нужда) е добреда се остави по-голям аванс на клапаните ( в частност на изпускателните), че иначе прегаряли.....Оставиха по-голям аванс (не знам стойностите на аванса дали е с много над мах предписания) но сега джипката трака адски много, даже повече и от дизелов двигател!Споделете мнения, теория и практика Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #2 Отговорено 17 Юни, 2009 (Редактирано) под по натегнат клапан се има предвид, че е оставен с по-малка хлабина(му клапана и кобиличката). ако клапана е натегнат-с много малка хлабина има опасност да остава леко отворен и тогава прогаря. тва за газта и хлабавите клапани е всеобщо извесно, ама чак да чука като дизел не е много нормално. оставили са ти ги много хлабави явно.ако всмукателните са ти примерно 0,08-0,12, а изпускателните 0,16-0,2 е добре да се гласят на средни стойности, примерно 0,1 и 0,18. не е добре да се регулират под и над дадените за двигателя стойности. в случая за всмукателните 0,08-натегнат, 0,12-хлабав. Редактирано 17 Юни, 2009 от pitbuls Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda-fiat 6 #3 Отговорено 18 Юни, 2009 колегата е прав,нетрябва хлабината на клапаните да подминават долната граница нито в горната.Затова от хонда са дали от 0.1 до 0.18(примерно)И няма никакво значение дали караш на бензи или на газ.Моят съвет е да си ги оправиш да нямаш последствия. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TipoMan 15 #4 Отговорено 19 Юни, 2009 (Редактирано) Поредните майстори, чули - недочули, но готови да трошат двигатели...Има теория (според някои напълно доказана), че карането на газ прогаря леглата на клапаните , (т.е мястото, където контактуват с главата).В резултат клапаните се изместват "нагоре", и съответно се намалява хлабината им - "натягат се".Затове е добре примерно 20хил км след каране на газ да се направи регулиране и ако наистина има разлики да се наместят хлабините.Но да ти оставят по-големи хлабини веднага, след като си сложил газ е безумие!Не се знае дали твоята глава изобщо ще започне да прогаря, но с грешно регулирани клапани със сигурност ще имаш проблеми... Редактирано 19 Юни, 2009 от TipoMan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nile 171 #5 Отговорено 19 Юни, 2009 абсолютно!Завода си е дал вече точните размери,това че главата започвала да прегаря според мен едва ли не е "мит".Както някой беше казал --"това е просто теория"Според мен клапаните се настройват по заводските данни и след известоно каране(някой беше казал примерно 20 хил км) да се направи проверката им Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondю 41 #6 Отговорено 19 Юни, 2009 Хайде да сложим край на спекулациите и свободните съчинения.Регулирахме с колегата Teror1sta клапаните на моето ЦРВ преди няколко седмици след повече от 25000 км на газ.Нямаше нищо прегоряло,изгоряло,подбито, разбито и т.н. "митове".Просто си регулираш по заводските данни. В моя случай подходихме със средните стойности, примерно в случая за всмукателните 0,08- 0,12 ги направихме 0,1 и по същата логика и изпускателните.Колата стана доста по-тиха, не че преди това беше шумна , но това да ти трака като дизел просто бягай бързо при някой който знае какво прави за да ги пререгулирате, защото ще превърнеш митовете в реалност.Успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
_HAKERA_ 0 #7 Отговорено 21 Юни, 2009 Мерси за разясненията. Ще направя нещо по въпроса. Но казвате "от завода са си дали хлабините"!? По принцип е така, но е за двигател, работещ на бензин, а нали газта изгаря по-бавно?!?! предполагам, че това е идеята..... Но ще видя какви стойности пише в книжката или ако ги няма там то в autodata-та и ще ги пререгулирам Обаче като съм на газ дали да не ги оставя на мах посочените стойности??? Пак ще е в границата, но не средата, а крайната стойност? Иначе преди регулирването двигателя и от отвън едва се чуваще да работи, а сега звучи доста зле........ Уж като загреело трябвало да позамлъкнат....... нищо като подобно И 1 друг въпрос има ли опасност така като са по-хлабави, понеже нали не си минава целият профил на гърбицата, ами само върхът го удря (то май заради това е това чаткане, или тракане) да се получи подбиване на горната част на клапана??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
_HAKERA_ 0 #8 Отговорено 24 Юли, 2009 Пререгулираха ми ги По аутодата ги направихме смукателни 0,1изпускателни 0,2Изпускателните бяха на 0,4............Според мен е безкрайно много това и недопустимо........а и това тракане катодизел направо ме побъркваше.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #9 Отговорено 24 Юли, 2009 що я ползвате тая аутодата не мога да разбера.Муримуру е казал 0.18-0.22 и 0.23-0.27Гюнтер, Фелацио или Мариачи какво говорят си е техен проблем.... Айдън ако каже да си зацепите ангренажа с 1 зъб напред ще го слушате ли и него? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondю 41 #10 Отговорено 24 Юли, 2009 що я ползвате тая аутодата не мога да разбера.Муримуру е казал 0.18-0.22 и 0.23-0.27Емо не заблуждавай хората. Мисля че тук грешиш. Ако се направи по твоите данни наистина ще трака като дизел :rolleyes:CR-V - провереновсмукателни:0.08-0.12изпускателни:0.16-0.20 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #11 Отговорено 24 Юли, 2009 Ако така пише в менюала за CR-V значи се плясвам по ръцете, удрям си един уорн, извинявам се и млъквам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #12 Отговорено 24 Юли, 2009 някой да вземе да ме банне за малкоИзвинете, сбърках. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #13 Отговорено 24 Юли, 2009 Емо не заблуждавай хората. Мисля че тук грешиш. Ако се направи по твоите данни наистина ще трака като дизел Да, ама няма да има проблем с издухани клапани... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondю 41 #14 Отговорено 24 Юли, 2009 Ами направи си ги така "за да не се издухат" Чудно защо моите вече 30 000 км не успях да ги издухам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #15 Отговорено 24 Юли, 2009 Ама ти май не вярваш, че се сдухват и митът изобщо не е мит, а реалност...Точно сега, правя ремонт на глава, на CR-V ( с газова уредба), заради издухани клапани...Единият изпускателен е станал, с 2-3 мм. по тясна глава от другите... Друг е станал на елипса... За това казах, че по добре да тракат леко, отколкото да купуваш клапани, гарнитура и т. н... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #16 Отговорено 24 Юли, 2009 (Редактирано) Точно сега, правя ремонт на глава, на CR-V ( с газова уредба), заради издухани клапани...Единият изпускателен е станал, с 2-3 мм. по тясна глава от другите... Друг е станал на елипса... Снимков материал може ли ? Редактирано 24 Юли, 2009 от sebulba Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #17 Отговорено 24 Юли, 2009 Снимков материал може ли ? Може, ако платиш авторски права... Ама понеже гледам , че има доста "Тома неверници" във форума, ето малко матрИХал... Его го блока, да не каже някой че не е CR-V ....http://media.snimka.bg/3743/013741542-big.jpgИ понеже, по горе в темата, някой твърдеше , че проблема бил в гнездата на клапаните, а той е повече в самите клапани, ето снимка на леко райберовано гнездо .. С червено съм оградил участъка, където има леко износване...http://media.snimka.bg/3743/013741514-big.jpgИ какво се получава, като сложим проблемният (износен ) клапан в гнездото ?...Виж колко е потънал спрямо другият изпускателен клапан....http://media.snimka.bg/3743/013741506-big.jpgЕто го, наложен върху нормален клапан ...http://media.snimka.bg/3743/013741517-big.jpg .. А ето и един нормален, и един на елипса..http://media.snimka.bg/3743/013741466-big.jpgЕ те това е положението, с "митът" за газовите уредби и натегнатите клапани ...Кой иска да си ги регулира през 10-15к. и да оставя още 2-3 стотни хлабина- над заводски предписаната, кой не иска, да си кара така, само после да не "стреля" по майсторите... Те не са виновни, че ремонта излиза солен... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TipoMan 15 #18 Отговорено 25 Юли, 2009 (Редактирано) Е те това е положението, с "митът" за газовите уредби и натегнатите клапани ...Кой иска да си ги регулира през 10-15к. и да оставя още 2-3 стотни хлабина- над заводски предписаната, кой не иска, да си кара така, само после да не "стреля" по майсторите... Те не са виновни, че ремонта излиза солен...Страхотни снимки колега, наистина заслужават авторски права. Все пак, искам да разясним още малко.... Ако правилно съм те разбрал (между иронията и сериозните ти твърдения), според теб, е по-добре да се оставят по-големи хлабини на клапанаите при каране на газ?Може ли да ни обясниш с какво това ще помогне да не се износи мотора и да не стигне до това състояние?Клапанът ще е по-кратко време отворен, ще се променят фазите на газоразспределение, ще се отваря по-малко...Все пак едва ли може да твърдиш, че всеки мотор на Хонда каран на газ ще има проблем с прегорели клапани.Но дори и да почне да прогаря, най-вероятно ще се износят един два клапана - както е в твоя случай, а не всички равномерно.Т.е имаме две опции след като сложим газ:1. Оставяме по-големи хлабини. Моторът трака, НЕ работи в оптимален режим. "Ако му е писано" клапаните почват да прогарят: -след 20хил км някои от тях достигат до оптималните си хлабини, но другите си остават "тракащи". -След 50хил го носим за основен ремонт (смяна клапани, евентуално глава)2. Оставяме заводските хлабини. Моторът НЕ трака, работи в оптимален режим. "Ако му е писано" клапаните почват да прогарят: -на всеки 20хил км регулираме хлабините на клапаните. Проблемните се "отпускат" -След 50хил го носим за основен ремонт (смяна клапани, евентуално глава)Честно казано не виждам с какво вариант 1 е по-добър... Така или иначе, ако моторът "не държи на газ", след 50хил км ще трябва основен ремонт.Поне тия 50хил километра да си го караме с кеф Редактирано 25 Юли, 2009 от TipoMan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #19 Отговорено 25 Юли, 2009 Според мен нещата не са точно така. martod, браво за снимковия материал Обаче не мислиш ли че трябваше да ти прегорят всички клапани , а не само 1-2 ?? по скоро в твоя случай тези два клапана са били регулирани с много малка хлабина и после от там ти е дошъл проблема. Иначе ако се замислиш всичките трябваше да са на това дередже. Също така тая кола не ми се вярва да си я купил чисто нова и да си сигурен че като си я взел всичко в двигателя е било на 6. Относно реглажа на клапани, като цяло съм на мнение: задължително клапаните трябва да са по заводски хлабини, дори ако трябва на "най-отпуснати" и задължително преглеждане на 20К км, а на газ по-често. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jordan 6terev 0 #20 Отговорено 10 Септември, 2009 Акорд на 180 000 км минати на газ,никакъв проблем с клапаните,свалял съм главата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sa6o46 21 #21 Отговорено 2 Януари, 2010 Е те това е положението, с "митът" за газовите уредби и натегнатите клапани ... Кой иска да си ги регулира през 10-15к. и да оставя още 2-3 стотни хлабина- над заводски предписаната, кой не иска, да си кара така, само после да не "стреля" по майсторите... Те не са виновни, че ремонта излиза солен... Страхотни снимки колега, наистина заслужават авторски права. Все пак, искам да разясним още малко.... Ако правилно съм те разбрал (между иронията и сериозните ти твърдения), според теб, е по-добре да се оставят по-големи хлабини на клапанаите при каране на газ? Може ли да ни обясниш с какво това ще помогне да не се износи мотора и да не стигне до това състояние? Клапанът ще е по-кратко време отворен, ще се променят фазите на газоразспределение, ще се отваря по-малко... Все пак едва ли може да твърдиш, че всеки мотор на Хонда каран на газ ще има проблем с прегорели клапани. Но дори и да почне да прогаря, най-вероятно ще се износят един два клапана - както е в твоя случай, а не всички равномерно. Т.е имаме две опции след като сложим газ: 1. Оставяме по-големи хлабини. Моторът трака, НЕ работи в оптимален режим. "Ако му е писано" клапаните почват да прогарят: -след 20хил км някои от тях достигат до оптималните си хлабини, но другите си остават "тракащи". -След 50хил го носим за основен ремонт (смяна клапани, евентуално глава) 2. Оставяме заводските хлабини. Моторът НЕ трака, работи в оптимален режим. "Ако му е писано" клапаните почват да прогарят: -на всеки 20хил км регулираме хлабините на клапаните. Проблемните се "отпускат" -След 50хил го носим за основен ремонт (смяна клапани, евентуално глава) Честно казано не виждам с какво вариант 1 е по-добър... Така или иначе, ако моторът "не държи на газ", след 50хил км ще трябва основен ремонт. Поне тия 50хил километра да си го караме с кеф на 50 хил.км. основен ремонт? това сериозно ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
едмундо 34 #22 Отговорено 2 Януари, 2010 Акорд на 180 000 км минати на газ,никакъв проблем с клапаните,свалял съм главата. :) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #23 Отговорено 2 Януари, 2010 колега martod, снимките са хубави, но не разбрах как със сигурност разбра, че участа на клапаните е такава заради газта?????това лято отваряхме 6 или 7 коли от различни марки всичките на газ и минали по една камра километри и нито една нямаше такива проблеми с клапаните отваряхме и голг 4 каран в германия само и единствено на бензин и клапаните му бяха като тези от снимката ти. аз на црх-а съм си регулирал клапаните на средните стойности от зададените и нито ми трякат нито имам ядове. след като я взех карах без да ги регулирам 10к и след отварянето за реглаж хлабините им бяха много големи, но не ми тракаха. тъй, че който го е страх да не му се прецакат клапаните, да си ги оставя леко хлабави, аз разлика във вървежа като бяха МНОГО хлабави и сега когато са в допуските не видях, а и не са ми тракали изобщо.ама това, дето прегорели от газта са пълни глупости. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mr_petroff 1 #24 Отговорено 2 Януари, 2010 Jordan 6terevАкорд на 180 000 км минати на газ,никакъв проблем с клапаните ...ACCORD - 276 000 на газ , клапани поне аз не съм регулирал /за vtec 1,8 100kW става дума / , проблем няма , ама като чета като че ли всеки момент ще изляза за основен ремонт Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #25 Отговорено 2 Януари, 2010 колега martod, снимките са хубави, но не разбрах как със сигурност разбра, че участа на клапаните е такава заради газта????? това лято отваряхме 6 или 7 коли от различни марки всичките на газ и минали по една камра километри и нито една нямаше такива проблеми с клапаните отваряхме и голг 4 каран в германия само и единствено на бензин и клапаните му бяха като тези от снимката ти. аз на црх-а съм си регулирал клапаните на средните стойности от зададените и нито ми трякат нито имам ядове. след като я взех карах без да ги регулирам 10к и след отварянето за реглаж хлабините им бяха много големи, но не ми тракаха. тъй, че който го е страх да не му се прецакат клапаните, да си ги оставя леко хлабави, аз разлика във вървежа като бяха МНОГО хлабави и сега когато са в допуските не видях, а и не са ми тракали изобщо. ама това, дето прегорели от газта са пълни глупости. А ти къде по точно видя да съм написал, че клапаните са прегорели от газта ?...През цялото време става дума за хлабините... Както сам казваш, си карал с хлабави клапани и не си усетил разлики във вървеж и т.н. Щом ровичкаш из двигатели, много добре знаеш какво става със натегнатите клапани, така че спора е излишен... А този пример дето даваш с гоУфа и другите двигатели, какъв е извода- че трябва да си слагаме газ в бензина, та да удължаваме живота на мотора ли или че не трябва да си купуваме гоУф ??? .. mr_petroff, аз лично ти повярвах за тези 276к без да се регулират клапани, още преди да го напишеш... :D Сигурно си навъртял лично, само последните 6к... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalintry 195 #26 Отговорено 2 Януари, 2010 Приятел с JAZZ 92год. /май/, от 1997 до 2006 навъртя 360 000км на газ, без да пипа масло.!? факт !! Та и аз СКОРО се подлъгах на c-rv да сложа ГИ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #27 Отговорено 2 Януари, 2010 Е те това е положението, с "митът" за газовите уредби и натегнатите клапани ...Кой иска да си ги регулира през 10-15к. и да оставя още 2-3 стотни хлабина- над заводски предписаната, кой не иска, да си кара така, само после да не "стреля" по майсторите... Те не са виновни, че ремонта излиза солен...виж и цитата на себулба и обясни, защо тогава наблягаш на газовите????всичко е от реглажа на клапаните, макра, че и там няма гаранция понеже винаги може частица нагар да застане където не трябва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mr_petroff 1 #28 Отговорено 2 Януари, 2010 mr_petroff, аз лично ти повярвах за тези 276к без да се регулират клапани, още преди да го напишеш... Сигурно си навъртял лично, само последните 6к... Аз съм навъртял 32 000 за година и половина , газовата е слагана в Холандия от предният собственик 1 месец след покупката на колата / 03 . 2000 г. / , колата е със изрядни сервизни документи ,на реални км. , лично познавам предният и единствен собственик и пиша това което ми е известно , без да се заяждам с никого ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #29 Отговорено 2 Януари, 2010 виж и цитата на себулба и обясни, защо тогава наблягаш на газовите????всичко е от реглажа на клапаните, макра, че и там няма гаранция понеже винаги може частица нагар да застане където не трябва.Наблягам на газовите, но със малко ПО ГОЛЯМА ХЛАБИНА ...Като поддържаш по дълго време няколко автомобила на газ и няколко на бензин, сам ще се сетиш защо... Само леко ще ти подскажа...Кола която се кара само на бензин, след 15-20к, в повечето случаи разхлабва клапаните ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
J's Racing BB8 49 #30 Отговорено 2 Януари, 2010 http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=38511 Прегледай и тази тема(Може и да си я видял вече). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #31 Отговорено 2 Януари, 2010 Наблягам на газовите, но със малко ПО ГОЛЯМА ХЛАБИНА ...Като поддържаш по дълго време няколко автомобила на газ и няколко на бензин, сам ще се сетиш защо... Само леко ще ти подскажа...Кола която се кара само на бензин, след 15-20к, в повечето случаи разхлабва клапаните ...И защо ги отхлабва на бензин? единственото за което се сещам да вдигне хлабината е самото износване на вал и кобилица. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #32 Отговорено 2 Януари, 2010 Моите по спомен ги направих към 0.13/14 смукателни и към 0.20/21 изпускателни. Една идея по хлабави де се вика. Като е студена ги чувам кака цъкат леко, но с загряването утихват и като е загряла за 10 тина мин вече мърка кат коте На пролет ще ги видя как са и малко извън темата; Дали се продават някъде пластини за луфтове с точен размер, примерно 0.12/0.14/018/ 0.20. Дваиска е ясно че ще има ама мнооо мразим да си правя дванаиската от комбинация с две пластини все имам чувството че на всяко мерене различно мери та искам да си купя единични такива. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #33 Отговорено 2 Януари, 2010 (Редактирано) само ако си намериш в инчове! иначе няма други пластини.и много ясно, че с времето ще се охлабват клапаните, не съм чувал да се натягат сами с рвемето, било то на газ или бензин. Редактирано 2 Януари, 2010 от pitbuls Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #34 Отговорено 2 Януари, 2010 оп , аз съм чувал и виждал. ОСОБЕНО на газ ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #35 Отговорено 2 Януари, 2010 кво бре теро- при студена кола натегнати клапани след например измнати 15к километра ли? нагласил си ги на 0,15 да речем и след време ги мериш и са 0,10 ли? не знам, при мен винаги се охлабват. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #36 Отговорено 2 Януари, 2010 (Редактирано) ами на газ дето съм правил все са натегнати. На бенз се разхлабват , макар че има тук-таме и по някой позатегнал.п.п. не знам след колко километра ! Редактирано 2 Януари, 2010 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LAMER 82 #37 Отговорено 2 Януари, 2010 (Редактирано) Моят икономик(газифициран), като му регулирах клапаните имаше 2-3 клапана с хлабина под 5 стотни и 1 без хлабина Whatever, аз смятам, че на двигател, настроен на средната стойност, предвидена от завода, за 20 000км пробег, без значение от горивото, не могат (или по-скоро е малко вероятно), хлабините да излязат от допуск.П.С. Идея си нямам, кога за последно му е правена регулировка (ако е правена), на този двигател. Редактирано 2 Януари, 2010 от LAMER Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #38 Отговорено 3 Януари, 2010 кво бре теро- при студена кола натегнати клапани след например измнати 15к километра ли? нагласил си ги на 0,15 да речем и след време ги мериш и са 0,10 ли? не знам, при мен винаги се охлабват.Почти винаги така се получава на газ... Този клапан дето съм постнал на снимката, беше с 0.03 мм. хлабина... само ако си намериш в инчове! иначе няма други пластини.И тук грешиш ... Моите са в мм., до 0.10 са на всяка стотна, нагоре са през 3 стотни..0.10-0.13-0.15-0.18-0.20 и т.н. до 0.60 .И не са от някой магазин а от пазара съм ги вземал, ама беше преди 20-тина години, но не вярвам сега да са изчезнали... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #39 Отговорено 3 Януари, 2010 ми ако намериш сега и аз бих си взел два комплекта, ама няма. иначе в инчове пасват, ама и тях ги няма никъде. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове