Jump to content
Димитър Коев

D3 и D4 предавки на автоматик H23

Recommended Posts

Здравейте, колеги!Някой знае ли каква е разликата между D3 и D4 на автоматичната ск. кутия? Тествах, но не забелязах разлика. Книжките на колата са на немски и нищо неразбирам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бъзикаш ли се? Или ти е първият автоматик? :D D - като динамична или драйф - шофиране.Само D1 е за бавно каране или по наклон - до прекъсвач без превключване на следваща предавка. Всички останали - различна динамика на шофиране - и на D2 , D3 и D4 при задържане на педала на газта - все 180 или максималната скорост вдига :P . Разликата е само в оборотите на превключване и колко си натиснал педала , а от там и разхода ....

Редактирано от kokodaf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при 5 ген. на д3 включва само до 3та,на д2 само до 2ра,на д4=4 скорости :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първия автоматик ми е и не питах какво символизира буквата. Нямам Д1 и Д2. При мен са 1, 2, D3, D4, N, R и P. 1 и 2 не съм ги тествал, а между Д3 и Д4 не усетих разлика. Казаха ми, че едната била за градско, а другата за магистрала, не ми стана много ясно (за сега карам само на Д4).

 

По другите въпроси -на равно при мен стрелката опира в пластмасовия ограничител на скоростомера на 2 чертички след 220 - демек около 230. :P Което между другото е странно. Х23 по книжка стига до 217. Може би е имало малък наклон.

 

Коя би трябвало да е най-икономична и коя най-пъргава?

 

Ясно. Благодаря, колеги. А аз междувременно си намерих отговорите с подробности. Ако още някой не знае - тук е описано много подробно. :D

 

D5 – In Hondas and Acuras equipped with 5-speed automatic transmissions, this mode is used commonly for highway use (as stated in the manual), and uses all five forward gears.

D4 – This mode is also found in Honda and Acura 4 or 5-speed automatics and only uses the first 4 gears. According to the manual, it is used for "stop and go traffic", such as city driving.

D3 or 3 – This mode is found in Honda, Acura and Pontiac 4-speed automatics and only uses the first 3 gears. According to the manual, it is used for stop & go traffic, such as city driving. This mode is also found in Honda and Acura 5-speed automatics.

Редактирано от Димитър Коев

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4-та на автоматика е с по-малко предавателно число от 5-та на всички останали (подредени от най-дългата към най-късата ръчните скорости са така: F20/F22; H23; H22). Мисля си че щом предавателното число е по-малко, е нормално да вдига повече. Но и пътя може да има денивелация, знае ли човек.И аз си мисля че D3 е само до 3-та, ама ако бъркам, нека някой ме поправи. Никога не съм я ползвал D3 :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най - икономична е тази , на която плавно подаваш газ и задържиш за да достигне някаква скорост. Най - пъргава е като сриташ педала до долу и задържиш. Не ти прпоръчвам да използваш често номера с натисната едновременно газ и спирачка , като по-късно се освобождава спирачката - има опастност за самата скоростна кутия - тогава е най- пъргава :P . Ако скоростният лост ти разрешава превключване между D3 ,D4 и N без натискане на бутона за превключване - можеш да си ги сменяш , когато желаеш , макар това да води до по-честа смяна на жилото към скоростната кутия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си карам в града на D3 когато искам да дръпна някое голфче на светофара :dry: и наистина е само до 3-та скорост . На D3 просто развива по високи обороти докато привключи ако подаваш пове4е газ а от там и по висока скорост за по кратко време само че до трета ми дават по книжката максимална скорост 120 км/ч на двигател D15B2 а иначе си има доста голяма разлика просто успяваш в града да вдигнеш 6000 об. мин а ина4е си превключва на 4та и умира :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на Д4 можеш да жулиш до прекъсвач :cool:, всичко зависи колко газ ще и дадеш , Ако е натиснеш газта до долу без да я връщаш , смяната на скоростите става до прекъсвач.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На D3 ги реди от 1ва до 3та, а на D4 от 1ва до 4та. Едва ли има друга разлика... Според мен D4 e за "нормално каране", D3 когато качваш / спускаш наклон или пък теглиш нещо...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

карай си на д4 и не му мисли толкоз много.Най-икономична е Д4, не си сменяй предавки, не освобождавай от скорост, не си играй с педала на спирачката и на газта и главата ще ти е мирна...и сменяй маслото разбира се.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на Д4 можеш да жулиш до прекъсвач :cool:, всичко зависи колко газ ще и дадеш , Ако е натиснеш газта до долу без да я връщаш , смяната на скоростите става до прекъсвач.

още не съм виждал автомат да удря в прекъсвач,не напразно те са с доста по запазени мотори и съответно по дълъг ресурс
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

още не съм виждал автомат да удря в прекъсвач,не напразно те са с доста по запазени мотори и съответно по дълъг ресурс

На прекъсвач не, но при режим "спорт" превключва в "лютеницата". Предполагам електрониката превключва точно преди прекъсвача да сработи. Гледам че си от София. Ще ти покажа на някоя среща.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз опитвах веднъж, когато я замервах с Infobord-a на D3 да я закарам до прекъсвач, но гледам че стрелката започна да влиза в червеното, а прекъсвач - йок. Това ме поуплаши и го отпуснах.@Димитър: един съвет от мен. Внимателни винаги преминавай от D на P и обратното. Имам предвид винаги натискай спирачката силно. При спиране пък натискаш спирачката силно, вкарваш паркинг, отпускаш спирачката и чак тогава гасиш. При тръгване също ще започнеш да я усещаш кога да отпускаш спирачката. Поне от скромния ми опит, това мога да кажа. Аз имах проблеми с това че много трудно беше започнала да ми влиза P и също толкова трудно излизаше. Просто не бях много стриктен в началото

Редактирано от Alexandro

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами... аз за сега съм максимално стриктен. :cool: Първи автоматик ми е и не смея да си правя експперименти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

още не съм виждал автомат да удря в прекъсвач,Не забравяй типтроника :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко е стара темата ,ама да кажа на D4 превкючва до 4 скорост.А на D3 vпревключва до 3.1 ти е само първа скорост.2 ти е до втора скорост.На D3 се кара по баир на долу щото да не се засилваш много.Градско перкаш на D4 и не натискай педала до долу да включваш кикдауна. И та светофара не включваи на свободна. Също не изключвай в движение от скорост и после пак да включваш на скорост ще прецакаш кутията.

Редактирано от btu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"2" не е до втора, а само втора т.е тръгва от втора и държи само нея!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе пичове, аз за 2 години и половина с тоя автоматик все съм се понаучил бе.:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има много не знаещи, спокойно! На много хора ще е полезна без да разбереш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"2" не е до втора, а само втора т.е тръгва от втора и държи само нея!

 

Благодаря за поправката - правописна грешка !

 

И наистина има много хора, които не знаят как се кара автоматик и после редовно ходят по майстори.

 

Просто ми беше интересна темата затова се включих. Не че не си се научил колега

 

Димитър Коев.

 

Виждал съм доста да карат на свободна на светофара или да изключват по баир на долу пак на N -неутрална. То не че няма такива кутии които да работят и да нямат проблеми когато ги караш на N - в движение и после превкчючваш на D ама са все на новите коли и все пак не е препоръчително да се правят такива неща. Щото майсторите пък на АВТОМАТИЦИ в БЪЛГАРИЯ не са много.

Редактирано от btu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, аз също на малък наклон включвам на N за да не ме задържа двигателя. Би ли ми обяснил защо не е препоръчително в движение да превключваш от D на N и обратно.Карам CR-V

Редактирано от Tino
�е цитирай предходно мнение !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да кажа и аз,че вече имам почти 2 години автоматик,като на автора на темата.С тази подробност че при мен няма 'Sport' режим на бутон,но колата си върви чудесно:)D3 и D4 се ползват като тип-троник,за да изпреварваш и да си на 3-та преди да започнеш маневрата.D2 е само 2-ра предавка,т.е. потегля от 2-ра.Явно идеята й е за потегляне на хлъзгав участък,макар че аз зимата се родих с автоматика и никога не съм имал никакъв проблем с 'драпането',защото много плавно сваля мощността си на колелата.Относно возенето по инерция......ако питате някой тираджия има голяма вероятност да ви каже че е вредно,защото на доста скоростни кутии за товарни автомобили им прекъсва мазането като изключат от скорост,съответно умират след 2 км. по инерция:)Обаче при колите съвсем не е така:)Мазането става по гравитация най-общо казано.Самият лост на Хонда позволява преминаването свободно(без натискане на бутона за заключване на лоста) през някои скорости,а през други не го позволява-това какво ви говори?Според мен ясно говори , че няма проблем да минаваш през скоростите ако лоста го позволява без натискане на бутона,което включва избиране на N режим.Същото важи и за преминаване в посока 1-2-D3-D4-N,но в обратна посока може да се минава само през N-D4-D3.Та не разпространявайте невярна информация,хората са сложили защита за незапознатите с този тип кутии.По принцип ако се пуска по инерция се товарят съединителите на кутията,защото вместо да си седи на 4-та в определени обороти,като я пуснеш по инерция пада на празен ход,а като върнеш на скорост - съединителите трябва да изравнят оборотите на съответната предавка с тези на двигателя,точно както синхронизаторите на ръчната кутия.Просто й се налага да работи повече,нищо друго.

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един приятел е приемчик в един от малкото сервизи правещи АТ. И той кара дърт автоматик. Когато си взех колата думите му бяха "Ползвай N само когато се налага, а не на светофара! Винаги карай на скорост!" Незнам защо, но съм склонен да му доверя :rolleyes: Ненужните експерименти ги оставям на хора с по-дълбоки джобове. Какво печелим с N на светофара и колко ще спестим с инерцията на къс участък с наклон?

 

В ръководството пише това:

Use Neutral if you

need to restart a stalled engine, or

if it is necessary to stop briefly with

the engine idling.

Всеки да го тълкува както иска, но хората са написали кога се използва. Ако започнат да пишат и кога да не се използва, ще трябват от 10 страници за обяснения кое, защо и как.

Редактирано от sCoff

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автоматична кутия с хидротрансформатор каквито са тези за които говорим по горе - се смазват единствено когато работи двигателя. Затова е препоръчително да се дърпа на не много дълго разстояние и не с висока скорост - за точни данни всеки да си прочете инструкциите в книжката на автомобила.

Само някои модели Мерцедес разполагат с втора турбина за качване на масло когато се репатрира и е закачена към полуоските на автомобила - тогава нямаме ограничение в разстоянието за дърпане.

 

Когато скоростния лост е сложен на D колата винаги тръгва от втора, а не от първа скорост. Ако искате да тръгнете на първа включвате на първа или на зимен режим. Ако имате зимен.

 

Това с копчето не е така, като натиснеш копчето само тогава се мести лоста - или при някои коли може да местиш до 2 ра без копче но с натисната спирачка ! Това дали ще има копче и блокировка от спирачката си е презумпция на производителя.

 

При всички хидротраснформаторни кутии съединителя работи с маслена хидравлична турбина - респективно когато се движи колата с 80 км в час и се изключи на N и после се включи на D е все едно да превключваш ръчна кутия без съединител и то на първа предавка Публикувано изображение

 

Как хидротраснсформаторната турбина да рабере че ти се движиш със 80 и да ти включи директно на 4 или 5 скорост.

 

Ясно е написано кога се включва на N пък който се прави на хитър ще му излезе скъпо. Както казах читавите майстори в БГ са малко и освен това ремонта никак не е евтин, а може и да не става за ремонт Публикувано изображение!

 

 

Това че лоста се мести в движение не е много показателно - нали все пак зад кормилото стои човек който е прочел правилата за работа с автомобила.

 

Щото ако не е така то би следвало в отвора за наливане на двигателно масло да наливаме вода - тя пак ще влезе при лагерите, тапата няма сама да се затвори щото сме налели вода вместо масло или пък да ти блокира запалването просто ще стане така че ЛАГЕРИТЕ ЩЕ ИЗЛЯЗАТ ДА ВИДЯТ КОЙ АДЖЕБА КАРА :D :D :D.

 

Освен това когато кутията е загряла маслото за да се охлажда адекватно било през отделен кулер или кулер вграден в радиатора на двигателя е нужно колата да се движи. В противен случай почва да прегрява хидротраснформаторното масло - има си малък гръг и голям ктръг на маслото.

 

ЗАТОВА СПАЗВАЙТЕ ИНСТРУКЦИИТЕ НА ПРОИЗВОДИТЕЛЯ КОГА МОЖЕ ДА СЕ ВКЛЮЧВА N - неутрална.

 

Да не казвам че пък на някои коли докато си в движение на D може да преместиш лоста на R задна без никаква блокировка ама нали се сещате какво ще стане тогава. Или пък на P -паркинг.

 

За

D3 презумпцията е да се полва като се слиза по голям наклон или когато се кара в града и не се вдига висока скорост, за да не прави кутията постоанно овърдрайв и да ти харчи повече гориво. Пък като искаш да влезеш в обороти на по ниска предавка когато си на D може да ползваш първата степен на кикдауна , а ако искаш да слезеш две предавки на долу ползавш първата степен на кикдауна забиваш педала в крайно долно положение - демек до ламарината.

 

Ако искаш тип троник си има кутии с тип троник.

 

D3 и D4 не е тип троник.

Тип троника е ръчно превключване от първа до пета извън D. Но пък кутии с max D4 нямат типтроник имат D3 или 1,2,3 или D3

 

само кутии с max D т.е. 5 скорости или повече могат да имат типтроник.

 

И не на последно место хидротрансформаторна кутия с мазане по гравитация НЕМА, ако имаше щеше да е супер. Има си турбина за тая работа която прави определено налягане и от там управлява хидротрансформаторните клапани коит пък се грижат за работата на предавките и съединителя и други .

Редактирано от btu
  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато скоростния лост е сложен на D колата винаги тръгва от втора, а не от първа скорост. Ако искате да тръгнете на първа включвате на първа или на зимен режим. Ако имате зимен.

Колега, ти на твоя automatic 5 speed, като тръгнеш от D, колко пъти ти превключва кутията - 3 или 4 пъти?разбираш ли какво те питам :cool:
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ZERO

Не разбрах какво точно мислиш мога да тръгна от 1 само на manual , инъче винаги тръгва на 2, освен че превключва 3 пъти съм на 2100 оборота на 110-120 km и на тази скорост като превключа на типтроник ми изписва цифрата 5.

 

Нещо да не си мислиш че съм с 4 скорости ? Има и с 4 но аз съм с 5 което е видно от оборотите - на около 3000 оборота и скорост 110-120 стоят 4 степенните кутии. Които си похарчават повечко извън града и скорост над 110 км.

 

Имам още три коли автоматици. Тази не ми е единствена.

От които две рено и един Пасат -и само пасата когато си набрал скорост и се движиш по инерция си превключва кутията на някъкъв режим и се движиш с около 1200 оборота а не с 2100 оборота което пести гориво все едно си на свободна. Рената държат доста високи обороти щото са с 4 скорости .

 

Хондата не може да пуска по инерция така да се каже както Пасата. но пък има малък марж като дадеш газ и зацепва веднага на скорост, докато пасата като му дадеш газ известно време държи високи обороти - бавно включва на предавка, все едно караш на полусъединител - което пък е добре против боксуване на лед и сняг.

 

Всички автоматици на D тръгвата от 2-ра скорост освен ако някой нещо не е манипулирал кутията или нейния компютър.

 

 

И предните 2 са за триене

залях си клавиатурата и изпълнява странни команди

 

Извинете ме.

Редактирано от btu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мога да тръгна от 1 само на manual , инъче винаги тръгва на 2, освен че превключва 3 пъти когато съм на D и стигам 2100 оборота на 110-120 km и на тази скорост като превключа на типтроник ми изписва цифрата 5. Когато съм на типтроник превключвам 5 пъти.

Опитвах се да ти кажа че: Drive (D) This position allows the transmission to engage the full range of available forward gear trains, and therefore allows the vehicle to move forward and accelerate through its range of gears.На чист български означава, че в твоя случай, на D тръгваш от 1 и кутията превключва 4 пъти за да отиде на 5-та. Нямам намерение да споря колко скорости има колата ти. :D На типтроник няма как да превключиш 5 пъти, щом си с 5 скорости. Тук пак тръгваш на 1 и превключващ ръчно още 4 пъти(1-2;2-3;3-4;4-5) за да си на 5та. Нещо не ми се вярва всичките ти коли да тръгват от 2 на D.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

'ZERO'Ами остава да ти покажа как на D тръгва винаги от 2 - втора скорост, до сега не съм виждал автоматик да е на D и да тръгва от 1- първа скорост. , 5 пъти превключваш като броиш и първата нали по принцип тръгваш от N. Пък ако не броим първата са 3 превключвания като тръгва от 2-ра. и не броим вече N. Единствено може да тръгва на първа автоматик който има само D и няма зимен режим . ама не се сещам каква ще е тази кутия и на каква кола. Щото пък три степенните автоматици си имат 1,2,3 и D.Даже и Q7 AUDi с новите кутии си тръгва пак от 2-ра скорост.

Редактирано от btu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човече,кви са тия кутии дето даваш за пример,какви са тия Q7-ци?Слабо ни касаят тук,щото ние говорим за кутия слагана в Хонда от 92-ра до към 97-ма.Тия новите кочини дето имат по 6-7 предавки на автоматика може да тръгват от която си искат,щото имат и достатъчно сила в двигателите.Но ти гарантирам,че кутията за която е пусната темата тръгва от 1-ва скорост винаги,освен ако не си избрал ръчно режим '2' на лоста.Тогава и само тогава колата тръгва от 2-ра и остава на 2-ра.Относно пускането по инерция,не го правя но съм го правил и ти гарантирам че кутията доста добре се оправя с преценката на коя предавка да включи,т.е. нещата не се случват с брутален удар както ти предполагаш и правиш аналогия с ръчната кутия ( все едно че при нея вкарваш 1-ва).Сигурно защото N и D4 са една до друга и като пуснеш по инерция и върнеш на D4,директно отива на 4-та,нямам идея.Но определено ако чисто механично нещо не й харесва на кутията ти гарантирам че ще го усетя.Същото важи и за бутона на лоста,макар ти да ме убеждаваш други работи.Не те знам какви автоматици имаш и каква е кутията ти на Хондата по-специално(щото рено и вагина не ме интересува какви кутии ползват),но по твойта логика ако не може да тръгнеш заради буксуване и тръгнеш директно от '2' режим,как ще минеш на останалите си 2 предавки или ще караш на 2-ра с километри докато мине изкачването и чак след това ще спреш напълно,ще включиш D4 и ще потеглиш?Хората са го направили прекалено грамотно и лесно за асимилиране,ако лоста върви без да се пипа бутона си го местиш както ти трябва.А в горния си пост написах за D3 и D4,че са като типтроник,а не че са типтроник.Написах го за да ме разберат хората,че можеш ръчно да я накраш колата да слезне на 3-та предавка без да ползваш кик-даун функцията.

Редактирано от Tino
�е цитирай предходно мнение !
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

'ZERO'Ами остава да ти покажа как на D тръгва винаги от 2 - втора скорост, до сега не съм виждал автоматик да е на D и да тръгва от 1- първа скорост. , 5 пъти превключваш като броиш и първата нали по принцип тръгваш от N. Пък ако не броим първата са 3 превключвания като тръгва от 2-ра. и не броим вече N. Единствено може да тръгва на първа автоматик който има само D и няма зимен режим . ама не се сещам каква ще е тази кутия и на каква кола. Щото пък три степенните автоматици си имат 1,2,3 и D.Даже и Q7 AUDi с новите кутии си тръгва пак от 2-ра скорост.

Аз не отричам, че има коли които тръгват на 2-ра на D, но всичките които съм виждал да тръгват на 2-ра, 3-та 5-та, или 10-та :P , са били за ремонт. Кои са тез новите кутии на Q7, дето почват от 2-ра? Карал съм 5-6 Q-та и всичките си тръгваха от 1-ва.Струва ми се, че нещо се заблуждаваш. Прочете ли това и как си го обясняваш?Drive (D) This position allows the transmission to engage the full range of available forward gear trains...
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато скоростния лост е сложен на D колата винаги тръгва от втора, а не от първа скорост. Ако искате да тръгнете на първа включвате на първа или на зимен режим. Ако имате зимен.

И в двата случая си в грешка. И баш в зимен режим тръгва от 2-ра. Идеята е към колелата да отива по-малък въртящ момент, демек да не буксуват. Но това е само в зимен режим. Иначе си тръгва от първа. Редактирано от honda symphony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вярно, на това със зимния режим, не бях обърнал внимание :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хонда автомат не съм карал, карал съм алфа и мерцедес А клас. Там, освен зимен режим, към настройките на автомата имаше и режим "спорт", който превключваше предавките на по високи обороти от обичайното.Между другото да питам знаещите на моята Д4А4 мога ли на мястото на ръчката да и сложа автомат, че остарях вече за ръчки? Има ли преправяне или си пасва всичко?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПРАВИЛА

Правилата , с който сте се съгласили при регистрация /от общо 13 за темите/ са нарушени :

4. Нека отговорите и темите ви бъдат изчерпателни и точни. Нека няма купища SPAM из форума и километри безсмислици. Пишете, ако можете да помогнете, а ако не - затрайте си, все ще можете някъде другаде да помогнете.

5. Не променяйте предмета на вече започната тема към други, странични неща! По-добре пуснете нова тема, отколкото да оспамите темата!

7. Теми или съобщения с безсмислен, обиден, заядлив и нападателен характер към участник във форума са забранени и ще бъдат редактирани и/или изтривани моментално. При многократно правене на тази грешка участникът се изключва!

8. Не цитирайте човека, който е непосредствено преди вас в списъка с мнения. Има бутон

12. Потребителите не би трябвало да се държат като "модератори в сянка". Ако някой потребител забележи нещо нередно, би могъл да се свърже с някой от Модераторите (или администраторите). Потребители, които се правят на модератори, ще бъдат предупреждавани.

От ПРАВИЛАТА ЗА ФОРУМА :

4. Както пише по рейсовете, "Форумът е ваш, пазете го от боклук". Нека го направим едно приятно за четене място.

6. Няма да се толерират чат-топици, където двама-трима потребители си пишат съобщения тип ICQ/IRC - затова ги има съответните мрежи за обмен на съобщения.

Очаквайте награди ...

Същото е и на пътя - като не можеш да преодолееш собственото си его /по-бърз , по-нахален/ те очаква среща с дърво , канавка ......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...