Jump to content
Prelude98

ЧИП ТУНИНГ

Recommended Posts

Здравейте, колеги! От известно време ми се върти една муха в главата - да сложа чипче на хондата. Изчетох доста теми по въпроса, в общи линии знам плюсовете и минусите. В дигитал туниниг предлагат услугата за 620 лв. да вдигнат 13 к.с. т.е от 133 на 146 коня. Подобрение на ускорението с 0.4 сек. Ако някой е слагал чип на такъв двигател- 2.0 - 133 к.с. моля да сподели резултатите, но само от личен опит! Има ли такива?ЕТО САЙТА

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имат добри чипове но уви неможе да ти вдигне толкова мощноста.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, по добре инвестирай в смукателен колектор и дросел от х23,и после може да чипнеш ама 600ле много...

Редактирано от Дончо Царев

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...в тоя умрелия сайт пише,че Сивика 125 кс. ми прави за 10.7 до 100 а с чипа ще прави 10.2 ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и за Д14А4 дават 10.2 ;)

Редактирано от rulemaker

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хе хе-тия да не би да ти включват към чипа и нова спортна генерация.Толкова коне от този двигател и муген немогат да извадят само от подобрен софтуер.Направо се излагат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хе хе-тия да не би да ти включват към чипа и нова спортна генерация.Толкова коне от този двигател и муген немогат да извадят само от подобрен софтуер.Направо се излагат.

;);):P;);):P Сорри, ама не се сдържах!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Chip Power ;) . Ако беше турбо дизел да качи 13 коня, но на сток бензинова атмосферка просто забрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дотук само отрицателни мнения, но никой май не е пробвал ;) По принцип, ако се разсъждава логично софтуера чрез оптимизиране на горивната смес и момента на впръскване спокойно може да качи мощността с 5-10%. Според мен това е възможно, повече ме притеснява доколко са специалисти тези дето ще го правят и дали ще го направят както трябва и после няма да бера ядове. Затова питах някой правил ли го е и къде за да знам какво да очаквам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко неподготвен се обаждам, ама що не проучиш въпроса за глава от F20B5/6/7, които мотори са 147 кс?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за 600 лв по добре сложи по-широка генерация и спортен колектор.Гаранция ще ги усетиш по-добре от колкото само чип.А към тях ако сложиш чип,може и наистина да качиш 10на коня :huh:

Редактирано от murdera

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе вие на какво викате "чип тунинг" не мога да разбера. В предаването Top Gear правиха така наречения "чип тунинг" на Lotus Esprit ... този е от старите лотуси беше май 480 коня те го напраиха 506 май не знам гледайте го ... е чи там го обясняваха че просто вадят чипа от ECM (Engine Control Module) в който чип са зададени данни за това колко бензин и колко въздух на какви обороти да се ползват ... и те имаха там един специялен комп който можеше да чете такива чипове и да ги корегира и те там просто дигнаха показателите на чипа... пък до колкото знам в БГ не праят така ми напрао окъсяват тоя чип и колкото настъпиш толкова лапа (на поразия) ... имало и хора дет напрао сменяли чипа с други чипове ... (даже съм чувал, че слагали по 2 чипа единия от който е оригиналния, а другия с повишени стойности и ти поставяли бутон с който да си избираш спортен или нормален режим) ... :huh:

Редактирано от Replay

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:huh: Редактирано от r2d2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде ги тези бутони и чипове бе? Изкам и аз едни, ама като вляза в агресивен режим да ми светва цветомузика в купето :P;):huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,да ти кажа и аз доста се интересувам как да си дигна някое друго конче на колицата. Гледах и чипове. Лично мен 10-12кончета за 600лв са ми малко множко. И така по мое скромно непрофесионално мнение мисля че маистина е по добре първо да си облекчиш всмуквателната и изпусквателната система и след това да пипш електрониката. Защтото както всички знаем Software-a зависи от Hardware-а . Пак и до колкото разбирам по сайтовете на тези фирми които предлагат чипове чипут качва с % -> качените от чипа коне ще са повечко след облекчаване на двигателя. Смо трябва да вниваш каде ще ти настройват чипа. П.С. Ако се сложиш все пак някакъв чип задължително пиши да знаем каво е станало

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

600лв???!!! ей още ли има балъци да им вярват. За тия 600лв. трябва да ти я прекарат на стенд и да ти кажат ето: беше ти 120коня сега е 135... иначе заеби...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мале за 600 лв и то има няма 5 коня да качи тоя чип не си заслужава батка ако беше турбо друго щяхме да си говорим :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички, които споделиха мнение! Дотук обаче никой не каза нещо от личен опит, защото има доста подобни теми и мненията се въртят около това, че не си заслужава парите. Целта ми беше някой, който го е направил да каже примерно усетил ли е разлика в ускорение, в мах скорост, разход, някъкви последващи проблеми и пр. за да добием по-голяма представа за чип тунинга от първа инстанция, както се казва. Иначе то е ясно, че тези които го рекламират си гонят личния интерес, както е във всяка една дейност, въпроса е в действителност как стоят нещата, а това според мен само от личен опит може да се разбере. Иначе всеки е чел, чул или видял нещо, но колко е вярно е друг въпрос :D Може би пък накрая ще се намери някой да сподели от първа ръка, за какво става въпрос :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако решиш да пробваш ,пиши непременно резултата! :rolleyes: *** Един съвет ,мини през дино преди да сложиш чипа и след като го сложиш мини пак ,така ще разбереш най-добре какво аджеба е станало под капака ;)Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе колега , това да не ти е дизел ??? Чип тунигна при бензинови автомобили се слага единствено и само да се промени заводските характеристики на бензина и въздуха , запалване и т.н. спрямо ВЕЧЕ тунингованите части !!! Т.е. ако си сложиш само чип ще имаш / примерно / 5% подобрение , ако си сложиш чип+въздушен филтър и тръба - 7% , същото и генерация - 15% и т.н. Чип тунинга е измислен за това !!! При дизеловите двигатели има много по-голям ефект САМО от чип , защото оригинално двигателя от производителя излиза със страшно големи резерви , т.е. умишлено по-малко коне , за да не издухаш двигателя :D Изкарайте си от главата , че в България се продават чипове , които само като ги цъкнеш в ЕКУ-то и си с оригиналните си части ще постигнеш огромен резултат !!! Ако говорим за реномирани марки от САЩ , Европа или Япония - е вече друга бира ;) Ако толкова искаш САМО чип , пиши на Емо / 1net / и ще те осведоми как стоят нещата при теб ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, аз пьк си мислех, че щото са турбо-дизели, затова при тях има по-голям ефект от чип-а. А то ето каде било ключето на успеха. Заводско излизали сьс скрити големи резерви, които чипа отключвал. На старите атмо-дизели, ефекта сигурно ще е сьщия. Тинко, сигурно се е обьркал нещо. Обратно даже, сьвремените турбо дизели излизат доста напомпани и бьрзо си сдухват ресурса.Затова има и приказка, дизел втора употреба-никога.

А сега по темата- колега, тук от форум 10000 човека, НИКОЙ няма, дето да е сложил чип на Дигиталтунинг. Затова не очаквай обективно мнение. Единствено колегата "The Fastest", е ползвал тяхните услуги, но за дизеловия си Акорд, и останал много доволен от тях. С него може да се свьржеш за повече инфо.

В смисьл ако си решил да ги даваш тези пари за чип- избора на фирмата е правилен. Не са от година -две на пазара, дильри са на някаква швейцарска фирма, и най-важното дават ГАРАНЦИЯ, може да им тьрсиш отговорност, ако стане нещо после. Не са някакви гаражни мапери.

Редактирано от stonez

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна един факт, останалото - прецени сам: има много 200+ конски сили бегачки в Бг, не само Хонди, и за нито една от тях не съм чувал да е посещавала някоя тунинг фирма за перформанс по софтуера. Не искам да кажа, че няма да си свършат работата добре, но на мен лично тези цифри ми се струват огромни за нещо, което едва ли изисква такива финансови ресурси, и второ, едва ли, ако нямаш никакви подобрения по колата ще усетиш голям ефект. Не искам да те разубеждавам, защото самият аз не съм минал по този път, но мисля, че за тези парички ще си направиш една добра изпускалтелна с-ма и ефектът може да е дори по-добър....а и както споменаха колегите, въздушният филтър и изп. с-ма са предпоставка за чип, от който, след като имаш вече малко модификации, можеш да им постигнеш максимумът на действие, като се направи правилното и най-добро разпределение на количество смес. И все пак, ще е полезно, ако се решиш на сток кола да направиш "официален чип тунинг" :rolleyes: да споделиш какви са впечатленията ти. Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, всички тези неща са изписани многократно и са добре известни. Тъй като преди това съм карал бмв и ауди, по навик от време на време продължавам да чета в тези форуми и ми прави впечатление, че там да не казвам всяка втора кола, но примерно 1 на 10 коли е чипосана и то говоря за атмосферни двигатели и има доста доволни, пък при голфовете да не говорим. Интересно ми е, как тук няма ни един пробвал :lol: Явно хондите ги пускат чипосани, те затуй вървят толкоз и няма кво да им се прави по софта :rolleyes: А иначе колата ми е със спортен филтър и гърне и мисля скоро да слагам и спортни колектори, така че никой не говори за напълно сток кола. И както каза един колега по-горе, ако реша да слагам чип ще има задължително дино тест преди и след това, така че ще се разбере със сигурност. Другото, което малко ме спира е, че ще трябва да идвам до София, което изисква време и допълнителни разходи. Поне аз не знам да има дино във Варна и сигурно се плаща доста за такъв тест, така че вече не става въпрос за 600, а сума над 1000 лв. и ако ефекта ще е 5-6 коня наистина не си заслужава!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

СтонЗ , айде сега помисли още малко аз за какво говоря :lol: Сигурно The Fastest вече си е издухал дизела при над 100 000 км каране с чип , който е подобрил ВЕЧЕ изцедения дизелов ТУРБО двигател излезнал от завода :lol: все пак не ти говоря за Тайп Ар версии на турбо-дизели :lol: които наистина нямат никакъв съхранен ресурс :huh: а за обикновенни дизели за ежедневна употреба :rolleyes: сега съгласен ли си с Тино ? :P Колега точно това се опитваме да ти обясним , че парите на този етап от развитие на колатати за чип не си заслужават ;) А отностно това защо европейките са толкова много с чип тунинг , аз мога да ти отговоря , но си е мое предположение ;) Е колегата СтонЗ може да каже , че и той има опит :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тука работите изпростяха яко ... никой ли не се усети ? как така , двигателя качва 13 коня , които са почти 10% от мощността и сваля 0.4с до 100, които са около 4% ??? ае да спрем да си говорим глупости - ако на Prelude98 му се дават 1000( словом: хиляда ) лв на вятъра - избора ис е негов , но колега Prelude98, моля не обвинявай другите , че не са били достатъчно заблудени за да го направят преди теб !!!всички ти казаха "файда йок" , а ти продължаваш да си пееш твоето ... .. Stonez, не мислиш ли че има основателна причина никой да не е сложил чип от тая фирма ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да мисля, и знам причината... и тя е че на почти на всички тук вьв форума, джобовете са им скьсани. А тези сьс здравите джобове, бягат я в Дигиталтунинг, я в ХеД-Ауто или Проспийд, или при Келеша. Там е истината!И това че някой не ги е чувал и не ги знае, не значи че ги няма. Просто са по-малко лудите, сериозно занимаващите с това, склонни да дадат толкова пари. Друг вьпрос е че фирмите не правят разлика дали си аматьор или профи- сьстезател. Цената е една и сьща, за всички. Ако искаш.И с това "бай Ганьовско" тип мислене ... " ааа, ти луд ли си йе, да дам 600 лв само за един чип ... абсурд!" ... по добре да си издьня катализатова, да сложа филтьр- китайче, повече ефект ще има- пьлна самозаблуда. Затва е пьлно с пьрдящи, невьрвящи Хонди по градовете.

Редактирано от Stonez

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дам изпаднал си в сериозна заблуда ... но като човек , който не се занимава с тунинг защото са му пробити джобовете - няма да ти обяснявам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бахти тука ние с бавните хонди, защо ли не даваме 600лв за чип който струва 20лв (себестойност). ама сигурно щото верно са ни скъсани джобовете или сме яко заблудени за да не сме прозряли силата на ЧИП ТУНИНГА. Ма пък те и японците са едни богове, изкарали от 1.6 160 коня и даже оставили 10+15% резерв да може и други да печелят. ето това е колегиалност.... пак казах - ако ми включат в цената 2 ръна на диностенд за да ми ДОКАЖАТ това което ми продават съм съгласен) и това че много хора са доволни да не би това че им се е подобрил малко response-time-а на гаста не значи че са дигнали 20коня. ама то като знаем че и чип тунинга сваля разхода направо си е инвестиция. скоро може да почнат да ни задължават да си слагаме чипове поради екологични причини....понеже много хора няма да са съгласни с мен ще им кажа само. За мен чип тунинг е да ти настроят колата на стенд специално за твоя сетъп. Защото не може да ме убедите че има универсален чип който да вдига еднакво за различна периферия около мотора. За тези 3 часа който казват че отнема освен да ти сложат един сокет и чипа не виждам какво може да направят

Редактирано от manniakk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предлагам да се заключи темата, просто стана една от многото подобни. Никой не чете и всеки си пише и го избива на наранени чувства. Аз поне знам, че нищо незнам, а това ми дава изключителната възможнос да разглеждам фактите напълно безпристрастно. Въпроса беше максимално прост и от ясен по-ясен цитирам "Ако някой е слагал чип на такъв двигател- 2.0 - 133 к.с. моля да сподели резултатите, но само от личен опит! Има ли такива? " Започнаха да се обесняват неща дъвкани и предъвкани по сто пъти. Следват нападки, ако някой изкаже различно мнение и т.н. така може да се продължава до безкрайност. Колеги, целта тук е да се черпи от опита и знанията на голям брой хора, който опит значително надхвърля този на отделния човек. Не бива с лека ръка да се отрича нещо, което е непознато без да има факти. А факти няма, както върви няма и да има :) Мисля, че за всички щеше да е интересно да научат резултати от дино тестове с чип и без чип, от някой който е минал по този път, за някъкви възникнали проблеми и прочее и тогава да се правят генерални изводи, но не било писано... Спирам да пиша повече по темата, защото смисъл няма никакъв!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще ти го обясня по-просто !! Много хора тук са слагали в ECU-то си чип различен от заводския ... някой са с чипове копия на известни тунинг къщи, други с правени от самите тях един чип струва 3-10лв ... чипа се чете => КОПИРА ! и това което муген са правили за някоя от бегачките си, може лесно да попадне в твоя компютър ... проблема до който се опира винаги е, че всяка кола е различна сама за себеси , а когато се добавят изменения по хардуера става още по трудно чипа направен от бай'Киро да има някакъв смисъл за твоята кола .. до тук разбираш ли ?това което предлагат въпросните предположени от теб хора е чип за 3лв + сокет за още 50-100 да речем + таблица свалена от същото място от което можеш и ти да си я свалиш или такава, която не е взета от там , но питайки чичо гугъл можеш да я намериш !сега идва момента със допълнителните настройки - за да се направи качественa настройка трябва дино ... и най-важното човек който разбира конкретния двигател ... аз лично не си правя колата в сервизи които разбират и от ФВ и лада, защото тука отиваме на ниво специалист по всичко ... тия същите хора са ти публикували информация за твоята кола , без да са наясно дали въобще има вариант твоя компютър да се чипне ... това го пиша последно , защото си прав ! наистина всички сме извън темата - ще изтрия всички мнения освен първото за да можеш да си чакаш информираните мнения на спокойствие

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала lookcho и manniakk по-добро обяснение от вашето едва ли може да се даде. Напълно съм съгласен чип тунинг трябва да се прави само с дино преди-след. За тези пари които те искат от порядъка на 600 лева за един кирлив чип който струва 10 лева трябва да предоставят и доказателства че колата наистина има обещаните коне. Обаче те не могат първо защото нямат дино и второ защото не могат да кажат за всяка кола какъв ще е резултата и дори дали ще има такъв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...