BatV 1 #1 Публикувано 19 Февруари, 2009 Всички знаем,че печките имат двойно по- висок въртящ момент от бензиновите двигатели. Изразява се в Nm. Но какво точно означават тези Нм и какво ги отличава от конските сили?Да видим дали има подготвени по темата?http://en.wikipedia.org/wiki/Newton_metreБуквално - 1Нм е равен на въртящия момент , резултат на сила от 1Нютон , приложена пенпердикулярно на "въртяща ръка" дълга 1 метър. Аиде сега да ви видя как ще го свържете с двигателите.Обяснения от рода - "колкото повече , толкова повече не се броят". Детайлно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 209 #2 Отговорено 19 Февруари, 2009 (Редактирано) ъ? Нм е физическата величина за сила приложена върху рамо ако нещо има нужда от обяснение това е "величината" конски сили двигател развиващ 100Нм върши работа на стойност 100 джаула Редактирано 19 Февруари, 2009 от Restless Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone #3 Отговорено 19 Февруари, 2009 Нютонът (символ: N) е единицата за сила от Международната система единици. Тя е определена като силата, необходима за придаване на ускорение от 1 m/s² на тяло с маса 1 kg. Друго определение на нютон е, че това е силата, придаваща импулс от 1 kg.m/s. Това означава, че ако сила от 1 нютон е постоянно приложена към дадено тяло, то всяка секунда скоростта му ще се увеличава с 1 m/s. Нютонът е производна единица, която се изразява чрез основни единици по следния начин: 1 N = 1 kg × m × s2 Което означава че силата прилагана от колелата е по-голяма т.е. по-голяма теглителна сила. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lord_of_the_road 3 #4 Отговорено 19 Февруари, 2009 Което означава че силата прилагана от колелата е по-голяма т.е. по-голяма теглителна сила.Нютон метрите, които дават в характеристиките на автомобила не е силата прилагана към колелата на автомобила. Това е силата прилагана от буталото към коляновия вал, докато стигне до колелата се променя неколкократно-минимум предавателна кутия и диференциал. Но въпреки това съм съгласен, че показва теглителната сила на автомобила. Друго определение на нютон е, че това е силата, придаваща импулс от 1 kg.m/s. Това означава, че ако сила от 1 нютон е постоянно приложена към дадено тяло, то всяка секунда скоростта му ще се увеличава с 1 m/s.И тук не съм съгласен, даденото тяло трябва да има маса, не всяко тяло като му приложиш една и съща сила ще получиш това ускорение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone #5 Отговорено 19 Февруари, 2009 Момента с коляномотовилковия мехънизъм не е предмет на тази тема. За това малко съм посъкратил. А десетокласната физика не ми много пресен спомен но в обяснението и в закона на Нютон за запазване на импулса също никъде не се споменава триене и т.е. там са идеални условия. Теоретични, а не практически (инжинерни). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gin 43 #6 Отговорено 19 Февруари, 2009 (Редактирано) двигател развиващ 100Нм върши работа на стойност 100 джаула...ако премести тяло на 1 метър.После, ако "извършваш тази работа 1 секунда=харчиш тази енергия 1 секунда", ще изразховаш 100 вата мощност (в процеса на харчене). После конските сили са на 1 ръка разстояние. Редактирано 19 Февруари, 2009 от gin Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gin 43 #7 Отговорено 19 Февруари, 2009 Да добавя, нагледно казано, при въртенето на вала, при по-високи обороти повече пъти в секунда "го местиш", от това умножаване отделяната мощност расте, т.е. там става колкото повече, толкова повече Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #8 Отговорено 19 Февруари, 2009 Въртящият момент не зависи от оборотите на двигателя. Изчислява се на базасилата, която двигателя прозивежда в точно определен момент. T (Nm) = V * p * C2T = въртящ момент (Torque)P = налягане в цилиндъраV = обем на цилиндъраC2 = константаМерната единициа е Нютон метър (Nm). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gin 43 #9 Отговорено 19 Февруари, 2009 Въртящият момент не зависи от оборотите на двигателя.... ...от това умножаване отделяната мощност расте... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #10 Отговорено 19 Февруари, 2009 Всички знаем,че печките имат двойно по- висок въртящ момент от бензиновите двигатели. Изразява се в Nm. Но какво точно означават тези Нм и какво ги отличава от конските сили?Да видим дали има подготвени по темата?Това изпит ли е, викторина, дебат ???Всичко е обяснено доста добре в тази тема :http://forums.hondabg.com/index.php?showto...mp;#entry181590 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikolay Kozloduy 6 #11 Отговорено 19 Февруари, 2009 Едно въпросче по/извън/темата .. Интересно ми е ако два напълно еднакви по конструкция и обем двигатели - единият бензинов, а другия дизелов, ще имат различен въртящ момент? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bai_Georgi 47 #12 Отговорено 19 Февруари, 2009 1. Момент на сила - M М=F.d (F-големина на силата по разстоянието d между приложната права на силата и полюса - точката). Това е векторна величина, като в системата SI единицата е N.m = 1kg.m^2/s^2 Употрепява се и когато се говори за момент спрямо ос. 2.Момент на количество на движение - L, (известен е още като кинетичен момент, и момент на импулс) L=p.d (произведение от големината на количеството на движението p по разстоянието d между приложната права на p и полюса. Единицата в SI е 1kg.m^2/s 3. Мощност - P В SI единицата е ват W = 1kg.m^2/s^3 Казваме, че мощността е 1W, когато за 1 секунда се върши работа 1J (джаул). Лесно се вижда сходството с трите величини. Затова и доста често се бъркат понятията. Когато говорим за N.m, може да се срещне и като единица за дирекционен момент. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 929 #13 Отговорено 19 Февруари, 2009 (Редактирано) Едно въпросче по/извън/темата .. Интересно ми е ако два напълно еднакви по конструкция и обем двигатели - единият бензинов, а другия дизелов, ще имат различен въртящ момент?Въпроса е по темата.Бензиновият двг ползва искра след сгъстяване за да възпламени сместа, следва работа, като изгорелите газове се разширяват и натискат буталото надолу.Силата на натиск е по-слаба сравнена при възпламеняване на дизелово гориво, което се възпламенява от налягането, а не от искра.Тази мини експлозия в цилиндъра на дизела е много по-мощна и силата на натиск е по-голяма, т.е по голям въртящ момент, казано на лаишки език !По-голям натиск в/у буталото - по-голям въртящ момент.Калоричност на горивата! Редактирано 19 Февруари, 2009 от darius Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nasakoto.Yakata 5 #14 Отговорено 20 Февруари, 2009 (Редактирано) ... ако два напълно еднакви по конструкция и обем двигатели - единият бензинов, а другия дизелов, ще имат различен въртящ момент?Няма как конструкцията им да е еднаква поради разликата в степента на сгъстяване. При масовите двигатели дизела има по висока степен на сгъстяване, по голям въртящ момент и по голямо КПД при равни обеми и обороти. Искрата и микроексплозиите нямат нищо общо. Редактирано 20 Февруари, 2009 от Nasakoto.Yakata Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
The PitBull 1 #15 Отговорено 20 Февруари, 2009 НЮТОНИ И КОНЕ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nasakoto.Yakata 5 #16 Отговорено 20 Февруари, 2009 1 к.с. DIN = 1,36 * kW DIN1 кг = 9,81 NmПо непотвърдена информация, в един форум прочетох ...----------Тия от yes-race по горе са големи смешници Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BatV 1 #17 Отговорено 20 Февруари, 2009 (Редактирано) Всички знаем,че печките имат двойно по- висок въртящ момент от бензиновите двигатели. Изразява се в Nm. Но какво точно означават тези Нм и какво ги отличава от конските сили?Да видим дали има подготвени по темата?Това изпит ли е, викторина, дебат ???Всичко е обяснено доста добре в тази тема :http://forums.hondabg.com/index.php?showto...mp;#entry181590 Хехехе . Викторина ! И победителят е ........... . тази тема която си посочил, изчерпва всичко. Идеално обяснение! Прочетете я задължително.Само дето заглавието , не може да те насочи за кво става въпрос ... "Best perfprmance" ... затова не ми искочи на търсачката и боднах нова тема.Но едно опресняване на знанята никога не е излишно!Поздрави Редактирано 20 Февруари, 2009 от BatV Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 929 #18 Отговорено 20 Февруари, 2009 Няма как конструкцията им да е еднаква поради разликата в степента на сгъстяване. При масовите двигатели дизела има по висока степен на сгъстяване, по голям въртящ момент и по голямо КПД при равни обеми и обороти. Искрата и микроексплозиите нямат нищо общо.А защо има по-голям въртящ момент дизела, само от компресията ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
adit0 0 #19 Отговорено 20 Февруари, 2009 1 к.с. DIN = 1,36 * kW DIN1 кг = 9,81 NmПо непотвърдена информация, в един форум прочетох ...Смятам, че 1kW=1,36к.с Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
waterwet 8 #20 Отговорено 1 Юни, 2009 Определение ("сдъвкано") за "техническа конска сила"; 75 кг, повдигнати на височина 1 метър за време 1 секунда. Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в дадена стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената.Един двигател с повече к.с. ще има по-добро ускорение 0-100 км/ч, а двигател с по-висок въртящ момент ще направи по-добро време от 80-120 км/ч на една и съща предавка. При ускорение от 0-100 км/ч е нужно да се развият обороти, за да може двигателя да достигне поне до оборотите с най-високи коне. За тестът 80-120 км/ч при една и съща предавка не може да се прави избор на обороти. Това, от което зависи ускорението е въртящият момент.Следователно е възможно един двигател с равни или дори по-малко к.с. да ускори по-бързо ако и двата мотора са на една и съща предавка.Като заключение - "с мощност се продават коли, а с въртящ момент се печелят състезания" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rusco 21 #21 Отговорено 1 Юни, 2009 Грубо казано:Ако два автомобила имат еднакви предавателни отношения, еднакъв цолаж на гумите и карат на една и съща предавка, с едни и същи обороти, то скоростта им на движение/летене ( )(би трябвало да ) е равна. Така, ако единият автомобил има показател 100Нм при тези обороти, а другият 200Нм, то, грубо, вторият може да "тегли"/носи 2 пъти повече тежест. (Към която се включва и въздушното съпротивление) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mаrto 42 #22 Отговорено 1 Юни, 2009 Като заключение - "с мощност се продават коли, а с въртящ момент се печелят състезания"Не бих се съгласил напълно Това значи ли че перфектният състезателен автомоби ще бъде олекотен американски пикап ФОРД от 1980 г. ?Какво става ако единият автомобил има Х конски сили и Х/2 Нм, а другият има Х/2 конски сили и Х Нм.Кой ще е по-бърз според теб? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dulgia 0 #23 Отговорено 1 Юни, 2009 От 200-тината статий,които прочетох смятам,че ще победи 1-ия.Иначе или съм малоумен,или не обяснявате както трябва :angry: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dulgia 0 #24 Отговорено 1 Юни, 2009 Не съм съгласен с това,че въртящият момент е определящ за ускорението от 0-150 примерно.Ето пример.Тракторите са с много голям въртящ момент и са около 30-ина коня.Въртящият момент на тия говеда е минимум 200.Поне на повечето е така.Е добре според вас тоя трактор ще ускори ли по-бързо от една лада примерно,която е 75 коня и има въртящ момент около 80нм,което е почти 3 пъти по-малко от тва на трактора.Не нали?Също така вече знаем,че повечето дизели са с по-голям въртящ момент от бензинките със същия обем,но много добре знаем кой е по-бързо ускоряващия и как дизелите са по-тромави докато ускоряват.Вече за гъвкавостта 80-160 примерно дизеловия или двигателят с повече нютон метри ще победи.Нютоните са определящи за това какво поведение има колата,когато я настъпиш на 100 примерно.Дали ще дръпне или ще се появи така наречената дупка или лаг докато си влезне в оборотите,за да изкара повече мощност и да тръгне.За максимална скорост нещата са равностойни.Там конете отново са по-важни от нютоните,но без въртящ момент отново не можем да вдигнем висока скорост,но също така ни трябва и мощност,която да поддържа това въртене.Надявам се да съм помогнал,и да не доведе моя коментар до нови спорове. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
waterwet 8 #25 Отговорено 1 Юни, 2009 Като заключение - "с мощност се продават коли, а с въртящ момент се печелят състезания"Не бих се съгласил напълно Това значи ли че перфектният състезателен автомоби ще бъде олекотен американски пикап ФОРД от 1980 г. ?Какво става ако единият автомобил има Х конски сили и Х/2 Нм, а другият има Х/2 конски сили и Х Нм.Кой ще е по-бърз според теб?При всички положения има връзка м/у мощност и въртящ момент. Идеята на лафа е, че при движение примерно със скорост 70 км/ч, ускорението от 70-нагоре е квадратично на скоростта, респективно въртящия момент дава "ряз-а". Все пак не мога да сравнявам два различни агрегата, най-малкото защото нямам база, на която да "стъпя". То още от иницийрането на горенето (превръщането на химичната енергия в работа) може да се локумизира до безкрай. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mаrto 42 #26 Отговорено 1 Юни, 2009 Ок мир!Съгласен. Не питам коректно, тук се отразява и скоростна кутия и трансмисията като цяло Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #27 Отговорено 1 Юни, 2009 Прочетох много мнения и голямата част от тях са напълно верни ! Но физикта не е въпрос на мнение .. проблема е, че аз не съм добър физик ( някой беше казал нещо от сорта на това, че " добрия физик може да обясни на чистачката, какво работи със три думи ) и не ми достигнаха нерви да обясня цялата истина ... някой ден ще довърша въпросната тема и няма да има повече излишни въпроси накратко - и двете понятия са важни ( въртящ момент и мощност ) и тия спорове са безсмислени - ще го обясня с два примера:1. имаме двигател който в целия диапазон има въртящ момент 20Нм и само на 8К оборота +- 20 развива 200Нм .. нещо като пик т.е. от 7980 до 8020 об. /мин. двигателя развива 200Нм .. за да не привеждам това до познати мерни единици ще го направя с директно умножение и ще е относително .. имаме двигател с 16*10^5 нещосимощност .. който е неспособен да ускорява извън този диапазон от +-20 об./мин ... т.е. има голяма мощност , но не става за ускорение = перфектен генератор докато е в диапазона няма грижи , но излезе ли ... 2. имаме двигател който от 38 до 40 об./мин развива 20000Нм .. умножаваме и получаваме 8*10^5 нещосимощност , което е значително по-голямо като момент от първия случай, но е също толкова неизползваемо за ускорениекакъв е извода ? трябва да се прибави и още един параметър .. използваема дължина на предавката !това ни дава знаейки предавателните числа и размера гуми :1. каква тяга създава двигателя на дадената предавка 2. колко дълго ще поддържа тази тяга .. в случая допускам че говорим за средна стойност Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове