Jump to content
BatV

Нютон метри

Recommended Posts

Всички знаем,че печките имат двойно по- висок въртящ момент от бензиновите двигатели. Изразява се в Nm. Но какво точно означават тези Нм и какво ги отличава от конските сили?Да видим дали има подготвени по темата?http://en.wikipedia.org/wiki/Newton_metreБуквално - 1Нм е равен на въртящия момент , резултат на сила от 1Нютон , приложена пенпердикулярно на "въртяща ръка" дълга 1 метър. Аиде сега да ви видя как ще го свържете с двигателите.Обяснения от рода - "колкото повече , толкова повече не се броят". Детайлно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ъ?

Нм е физическата величина за сила приложена върху рамо

ако нещо има нужда от обяснение това е "величината" конски сили ;)

двигател развиващ 100Нм върши работа на стойност 100 джаула

Редактирано от Restless

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Нютонът (символ: N) е единицата за сила от Международната система единици. Тя е определена като силата, необходима за придаване на ускорение от 1 m/s² на тяло с маса 1 kg.

 

Друго определение на нютон е, че това е силата, придаваща импулс от 1 kg.m/s. Това означава, че ако сила от 1 нютон е постоянно приложена към дадено тяло, то всяка секунда скоростта му ще се увеличава с 1 m/s.

 

Нютонът е производна единица, която се изразява чрез основни единици по следния начин: 1 N = 1 kg × m × s2

 

Което означава че силата прилагана от колелата е по-голяма т.е. по-голяма теглителна сила.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Което означава че силата прилагана от колелата е по-голяма т.е. по-голяма теглителна сила.

Нютон метрите, които дават в характеристиките на автомобила не е силата прилагана към колелата на автомобила. Това е силата прилагана от буталото към коляновия вал, докато стигне до колелата се променя неколкократно-минимум предавателна кутия и диференциал. Но въпреки това съм съгласен, че показва теглителната сила на автомобила.

Друго определение на нютон е, че това е силата, придаваща импулс от 1 kg.m/s. Това означава, че ако сила от 1 нютон е постоянно приложена към дадено тяло, то всяка секунда скоростта му ще се увеличава с 1 m/s.

И тук не съм съгласен, даденото тяло трябва да има маса, не всяко тяло като му приложиш една и съща сила ще получиш това ускорение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Момента с коляномотовилковия мехънизъм не е предмет на тази тема. За това малко съм посъкратил. А десетокласната физика не ми много пресен спомен но в обяснението и в закона на Нютон за запазване на импулса също никъде не се споменава триене и т.е. там са идеални условия. Теоретични, а не практически (инжинерни).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

двигател развиващ 100Нм върши работа на стойност 100 джаула

...ако премести тяло на 1 метър.После, ако "извършваш тази работа 1 секунда=харчиш тази енергия 1 секунда", ще изразховаш 100 вата мощност (в процеса на харчене). После конските сили са на 1 ръка разстояние. Редактирано от gin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя, нагледно казано, при въртенето на вала, при по-високи обороти повече пъти в секунда "го местиш", от това умножаване отделяната мощност расте, т.е. там става колкото повече, толкова повече ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въртящият момент не зависи от оборотите на двигателя. Изчислява се на базасилата, която двигателя прозивежда в точно определен момент. T (Nm) = V * p * C2T = въртящ момент (Torque)P = налягане в цилиндъраV = обем на цилиндъраC2 = константаМерната единициа е Нютон метър (Nm). :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въртящият момент не зависи от оборотите на двигателя....

...от това умножаване отделяната мощност расте...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички знаем,че печките имат двойно по- висок въртящ момент от бензиновите двигатели. Изразява се в Nm. Но какво точно означават тези Нм и какво ги отличава от конските сили?Да видим дали има подготвени по темата?

Това изпит ли е, викторина, дебат ???Всичко е обяснено доста добре в тази тема :http://forums.hondabg.com/index.php?showto...mp;#entry181590

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно въпросче по/извън/темата .. Интересно ми е ако два напълно еднакви по конструкция и обем двигатели - единият бензинов, а другия дизелов, ще имат различен въртящ момент?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Момент на сила - M

М=F.d (F-големина на силата по разстоянието d между приложната права на силата и полюса - точката). Това е векторна величина, като в системата SI единицата е N.m = 1kg.m^2/s^2

Употрепява се и когато се говори за момент спрямо ос.

 

2.Момент на количество на движение - L, (известен е още като кинетичен момент, и момент на импулс)

L=p.d (произведение от големината на количеството на движението p по разстоянието d между приложната права на p и полюса. Единицата в SI е 1kg.m^2/s

 

3. Мощност - P

В SI единицата е ват W = 1kg.m^2/s^3

Казваме, че мощността е 1W, когато за 1 секунда се върши работа 1J (джаул).

 

Лесно се вижда сходството с трите величини. Затова и доста често се бъркат понятията.

 

Когато говорим за N.m, може да се срещне и като единица за дирекционен момент.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно въпросче по/извън/темата .. Интересно ми е ако два напълно еднакви по конструкция и обем двигатели - единият бензинов, а другия дизелов, ще имат различен въртящ момент?

Въпроса е по темата.Бензиновият двг ползва искра след сгъстяване за да възпламени сместа, следва работа, като изгорелите газове се разширяват и натискат буталото надолу.Силата на натиск е по-слаба сравнена при възпламеняване на дизелово гориво, което се възпламенява от налягането, а не от искра.Тази мини експлозия в цилиндъра на дизела е много по-мощна и силата на натиск е по-голяма, т.е по голям въртящ момент, казано на лаишки език :bg: !По-голям натиск в/у буталото - по-голям въртящ момент.Калоричност на горивата! Редактирано от darius

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... ако два напълно еднакви по конструкция и обем двигатели - единият бензинов, а другия дизелов, ще имат различен въртящ момент?

Няма как конструкцията им да е еднаква поради разликата в степента на сгъстяване. При масовите двигатели дизела има по висока степен на сгъстяване, по голям въртящ момент и по голямо КПД при равни обеми и обороти. Искрата и микроексплозиите нямат нищо общо. Редактирано от Nasakoto.Yakata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 к.с. DIN = 1,36 * kW DIN1 кг = 9,81 NmПо непотвърдена информация, в един форум прочетох ...----------Тия от yes-race по горе са големи смешници

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички знаем,че печките имат двойно по- висок въртящ момент от бензиновите двигатели. Изразява се в Nm. Но какво точно означават тези Нм и какво ги отличава от конските сили?Да видим дали има подготвени по темата?

Това изпит ли е, викторина, дебат ???Всичко е обяснено доста добре в тази тема :http://forums.hondabg.com/index.php?showto...mp;#entry181590
Хехехе . Викторина ! И победителят е ........... . тази тема която си посочил, изчерпва всичко. Идеално обяснение! :angry: Прочетете я задължително.Само дето заглавието , не може да те насочи за кво става въпрос ... "Best perfprmance" ... затова не ми искочи на търсачката и боднах нова тема.Но едно опресняване на знанята никога не е излишно!Поздрави :blink: Редактирано от BatV

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как конструкцията им да е еднаква поради разликата в степента на сгъстяване. При масовите двигатели дизела има по висока степен на сгъстяване, по голям въртящ момент и по голямо КПД при равни обеми и обороти. Искрата и микроексплозиите нямат нищо общо.

А защо има по-голям въртящ момент дизела, само от компресията ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 к.с. DIN = 1,36 * kW DIN1 кг = 9,81 NmПо непотвърдена информация, в един форум прочетох ...

Смятам, че 1kW=1,36к.с :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определение ("сдъвкано") за "техническа конска сила"; 75 кг, повдигнати на височина 1 метър за време 1 секунда. Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в дадена стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената.Един двигател с повече к.с. ще има по-добро ускорение 0-100 км/ч, а двигател с по-висок въртящ момент ще направи по-добро време от 80-120 км/ч на една и съща предавка. При ускорение от 0-100 км/ч е нужно да се развият обороти, за да може двигателя да достигне поне до оборотите с най-високи коне. За тестът 80-120 км/ч при една и съща предавка не може да се прави избор на обороти. Това, от което зависи ускорението е въртящият момент.Следователно е възможно един двигател с равни или дори по-малко к.с. да ускори по-бързо ако и двата мотора са на една и съща предавка.Като заключение - "с мощност се продават коли, а с въртящ момент се печелят състезания"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грубо казано:Ако два автомобила имат еднакви предавателни отношения, еднакъв цолаж на гумите и карат на една и съща предавка, с едни и същи обороти, то скоростта им на движение/летене ( :angry: )(би трябвало да ) е равна. Така, ако единият автомобил има показател 100Нм при тези обороти, а другият 200Нм, то, грубо, вторият може да "тегли"/носи 2 пъти повече тежест. (Към която се включва и въздушното съпротивление)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като заключение - "с мощност се продават коли, а с въртящ момент се печелят състезания"

Не бих се съгласил напълно :angry: Това значи ли че перфектният състезателен автомоби ще бъде олекотен американски пикап ФОРД от 1980 г. ?Какво става ако единият автомобил има Х конски сили и Х/2 Нм, а другият има Х/2 конски сили и Х Нм.Кой ще е по-бърз според теб?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 200-тината статий,които прочетох смятам,че ще победи 1-ия.Иначе или съм малоумен,или не обяснявате както трябва :angry: :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен с това,че въртящият момент е определящ за ускорението от 0-150 примерно.Ето пример.Тракторите са с много голям въртящ момент и са около 30-ина коня.Въртящият момент на тия говеда е минимум 200.Поне на повечето е така.Е добре според вас тоя трактор ще ускори ли по-бързо от една лада примерно,която е 75 коня и има въртящ момент около 80нм,което е почти 3 пъти по-малко от тва на трактора.Не нали?Също така вече знаем,че повечето дизели са с по-голям въртящ момент от бензинките със същия обем,но много добре знаем кой е по-бързо ускоряващия и как дизелите са по-тромави докато ускоряват.Вече за гъвкавостта 80-160 примерно дизеловия или двигателят с повече нютон метри ще победи.Нютоните са определящи за това какво поведение има колата,когато я настъпиш на 100 примерно.Дали ще дръпне или ще се появи така наречената дупка или лаг докато си влезне в оборотите,за да изкара повече мощност и да тръгне.За максимална скорост нещата са равностойни.Там конете отново са по-важни от нютоните,но без въртящ момент отново не можем да вдигнем висока скорост,но също така ни трябва и мощност,която да поддържа това въртене.Надявам се да съм помогнал,и да не доведе моя коментар до нови спорове. :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като заключение - "с мощност се продават коли, а с въртящ момент се печелят състезания"

Не бих се съгласил напълно :P Това значи ли че перфектният състезателен автомоби ще бъде олекотен американски пикап ФОРД от 1980 г. ?Какво става ако единият автомобил има Х конски сили и Х/2 Нм, а другият има Х/2 конски сили и Х Нм.Кой ще е по-бърз според теб?
При всички положения има връзка м/у мощност и въртящ момент. Идеята на лафа е, че при движение примерно със скорост 70 км/ч, ускорението от 70-нагоре е квадратично на скоростта, респективно въртящия момент дава "ряз-а". Все пак не мога да сравнявам два различни агрегата, най-малкото защото нямам база, на която да "стъпя". То още от иницийрането на горенето (превръщането на химичната енергия в работа) може да се локумизира до безкрай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок мир!Съгласен. Не питам коректно, тук се отразява и скоростна кутия и трансмисията като цяло :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох много мнения и голямата част от тях са напълно верни ! Но физикта не е въпрос на мнение :) .. проблема е, че аз не съм добър физик ( някой беше казал нещо от сорта на това, че " добрия физик може да обясни на чистачката, какво работи със три думи ) и не ми достигнаха нерви да обясня цялата истина ... някой ден ще довърша въпросната тема и няма да има повече излишни въпроси :Pнакратко - и двете понятия са важни ( въртящ момент и мощност ) и тия спорове са безсмислени - ще го обясня с два примера:1. имаме двигател който в целия диапазон има въртящ момент 20Нм и само на 8К оборота +- 20 развива 200Нм .. нещо като пик т.е. от 7980 до 8020 об. /мин. двигателя развива 200Нм .. за да не привеждам това до познати мерни единици ще го направя с директно умножение и ще е относително .. имаме двигател с 16*10^5 нещосимощност .. който е неспособен да ускорява извън този диапазон от +-20 об./мин ... т.е. има голяма мощност , но не става за ускорение = перфектен генератор :P докато е в диапазона няма грижи , но излезе ли ... 2. имаме двигател който от 38 до 40 об./мин развива 20000Нм .. умножаваме и получаваме 8*10^5 нещосимощност , което е значително по-голямо като момент от първия случай, но е също толкова неизползваемо за ускорениекакъв е извода ? трябва да се прибави и още един параметър .. използваема дължина на предавката !това ни дава знаейки предавателните числа и размера гуми :1. каква тяга създава двигателя на дадената предавка 2. колко дълго ще поддържа тази тяга .. в случая допускам че говорим за средна стойност

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...