Jump to content
ivolvar

ИЗПРЕВАРВАНЕ СЪВЕТИ ?

Recommended Posts

ау като се сетя аз как бях като по млад.Имал съм случай да включвам на 5-та с 160км/ч докато гледам лоста и от едното платно без да разбера бях почти в банкета.Така че всичко с времето си.Дори и най добрите състезатели първо сядат зад волана на новата кола за да разберат какви са и възможностите и да знаят как се държи на пътя. От тебе се иска само едно да мислиш трезво.90 процента е навици.Просто тялото се научава да реагира подобаващо с времето.А за навиците се иска време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз няма какво да допълня колегите бяха изчерпателни и доста неща научих и аз, примерно аз никога не намалям предавка при изпреварване...и изпреварвам само ако дясната лента има тир или нещо такова бавно и повечето случаи ако е с 2 или повече платна пътя по който се движа, с две думи и аз нямам много опит но не се хвърлям на междуградско изпреварване, ще споделя само че (един колега спомена по-горе в темата ти) на завои в гори или рязки такива, освен че се включва на дълги къси и в завоя, като си, бипваш леко с класкона (това ми направи впечатление че го правят шофьорите в Англия) а там предполагам имат курсове за преквалификация непрекъснато и се е породил този навик явно точно от такива завои със сляпа видимост.Още нещо което мисля аз за изпреварването, много по важно е някой отзад който лети в лявата лента да не те натресе...тоест мигача не дава предимство ! Трябва много да се огледаш, дай мигач изчакай няколко секунди и тогава предприеми маневрата..това е, другите съвети ти ги дадоха, и не се хвърляй в дълбоките води без опит, всичко с времето си и успех :dry: Най-честата грешка която правят младите шофьори е да не се огледат....а се оглеждат винаги ако нещо са сгазили лука...или с две думи...след дъжд качулка...затова бъди бдителен на 6 очи ако трябва преди маневра...това е най-важното

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2. Винаги като караш зад автомобил СПАЗВАЙ ДИСТАНЦИЯ от около 2 дължини (на лек автомобил).

Всъщност дистанцията е по-правилно да се измерва във време - препоръчва се 2 секунди на сухо, 4 секунди на мокро, 6 и повече при зимни условия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2. Винаги като караш зад автомобил СПАЗВАЙ ДИСТАНЦИЯ от около 2 дължини (на лек автомобил).

Всъщност дистанцията е по-правилно да се измерва във време - препоръчва се 2 секунди на сухо, 4 секунди на мокро, 6 и повече при зимни условия.

 

Спазването на дистанция всъщност е най-интересната част. Ако допуснем, че масовият автомобил от 100 до 0 спира за 40 метра .... ;)

Какво правим? Интересно ми е как наистина да измеря дистанцията във време? Ако се движат с еднаква скорост - ок. А ако не? И дори и да е възможно - дали е най-правилното.

Намирам за резонно дистанцията между автомобилите на извънградско каране да е поне 30 метра при разрешената скорост от закона 90 км/ч. Но кой ли я спазва. И затова се получават едни красиви верижни катастрофи, в които обикновено никой не се чувства виновен. И едни автомобили от ванове стават на миниванове, а други от спортни купета на картинги :dry:

 

 

 

P.S. Сега като направих сметка, 90 км/ч са всъщност 25 м/с. А 130 км/ч са 36 м/с. Ако МПС-то пред нас се движи със същата скорост като нашата - дистанцията от 2 секунди звучи малко или много резонно. Но се получава едно абсолютизиране, което не е правилно.

Редактирано от Oto Kluge

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и цялата книжка като пдф: http://www.fulldls.com/torrent-ebooks-1083339.htmlтова което е хубаво е че е описано много добре всичко и е по скоро съвети отколкото материал за изпити.

0 % seed and pear.... Колега, ако си го свалил, може ли да го споделиш? ;)
:dry:http://tranz.it/load.php?id=LS5ReHIBmGd4khVK230926

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обаче ми е интересно ivolvar, колко от нещата, които научи тук ти ги каза инструктура?Защото реално твърдението, че в България даваш пари, ама в замяна получаваш нищо може да се окаже доста вярно! :( :( :(

Редактирано от JapanPowerGirl

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обаче ми е интересно ivolvar, колко от нещата, които научи тук ти ги каза инструктура?Защото реално твърдението, че в България даваш пари, ама в замяна получаваш нищо може да се окаже доста вярно! :) :) ;)

Хората са казали " дават ти книжка за да се учиш " затова умната по пътищата и не се правете на гофджии ;);)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега всичко ще си дойде на мястото с часовете изкарани зад волана, а сега в началото карай по-кротко и ако тренирай изпреварване когато е спокойно движението

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:P така е на шофиорските курсове те учат само как да си земеш изпита пред ДаИ и те въртът по стопъти през едно и също място защото изпитващяия обичал да прекарава от там.Моя изпит беше в Люлин и за 36 часа го научих на изуст.Секи знак стоп,сфетофар и път с променящо се предимство. :P Но все още не знам доста неща и ви благодаря за съветите ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обаче ми е интересно ivolvar, колко от нещата, които научи тук ти ги каза инструктура?Защото реално твърдението, че в България даваш пари, ама в замяна получаваш нищо може да се окаже доста вярно! :D :D :D

Хората са казали " дават ти книжка за да се учиш " затова умната по пътищата и не се правете на гофджии :D:)
Май се обърка, книжката се дава, след като вече си се научил.. след това, вече е трупане на опит!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мене чест му прави на момчето ,че пита! Аз имам от 6 години книжка, но карам доста , а относно изпреварванията мисля , че за сега се справям доста добре тъй като вуйчо ми е автомобилен състезател и доста неща ме е научил.За съжаление все по-често виждам МАЛОУМНИ изпреварвания - Например наскоро пътувах Кулата-София (често го вземам тоя маршрут, защото имаме вила в град Рила) и един видя,че ако изпревари срещу мен , аз мога да се набия м чакъла и да мине - това си е малоумие да виждаш кола на 100 метра и да изпреварваш ! На завой също недей - тотото не е хубаво нещо ! Най добри са изпреварванията ,като се подаваш и дебнеш колата,която е в насрещтното да е на достатъчно безопасно разстояние , отделно на мен ми помага ако видя, че след даден автомобил в насрещната лента няма коли или са далече , засилвам още докато въпросният автомобил не ме е подминал (малко преди това - така имаш ускорение, а не тепърва да силиш) и тогава изпреварвам. Ускорението при изпреварване помага много, ако си забелязал дори състезателите ускоряват малко преди маневрата , а не след като се подадеш. Ако пътувате няколко коли - нека предната ти прави заслон като изпреварвате двамата - това осигурява известна безопастност за тебе. Относно предавките - следи си оборотите ,за да разбереш - 3500 - 4000 са най добре за по-бързо и маневрено изпреварване, наистина не превключвай по време на изпреварване !! освен ако не започваш да губиш мощност (достигайки прекъсвача на оборотомера) .И още нещо - Ако ти се случи на някое тъпо копеле,което да даде газ докато го изпреварваш (а това е против закона) върни газта и се прибери , освен ако не си много сигурен в колата си. Надявам се поне малко да съм ти бил полезен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... засилвам още докато въпросният автомобил не ме е подминал (малко преди това - така имаш ускорение, а не тепърва да силиш) и тогава изпреварвам. Ускорението при изпреварване помага много, ако си забелязал дори състезателите ускоряват малко преди маневрата , а не след като се подадеш. Ако пътувате няколко коли - нека предната ти прави заслон като изпреварвате двамата - това осигурява известна безопастност за тебе. Относно предавките - следи си оборотите ,за да разбереш - 3500 - 4000 са най добре за по-бързо и маневрено изпреварване, наистина не превключвай по време на изпреварване !! освен ако не започваш да губиш мощност (достигайки прекъсвача на оборотомера) .И още нещо - Ако ти се случи на някое тъпо копеле,което да даде газ докато го изпреварваш (а това е против закона) върни газта и се прибери , освен ако не си много сигурен в колата си.

ето така се трупат 50 мнения! добре дошъл в клуба колега, много точно казано!засилката ПРЕДИ самото изпреварване е много важна, особено ако не караш кола 500 коня. за целта е добре да има голяма дистанция до изпреварваната кола - така че да може да набереш, изнасяш се точно след като сте се разминали с последния ... и ако има кола насреща, има време да се върнеш обратно :D и това се случва, наистина е по-добре да се откажеш от изпреварването, няма да ти се смеят - отколкото да се качиш в някоя канавка!за изпреварването СЛЕД друга кола, не съм съгласен, това е много рисковано, и не еднократно са ми се изправяли косите, когато колата пред мен рязко се прибере, и видя на 10 метра срещу мен кола!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако пътувате няколко коли - нека предната ти прави заслон като изпреварвате двамата - това осигурява известна безопастност за тебе.

НИКОГА, ам никога не не прави това. Забрави, че си го прочел това тука или където и да било. Карам коли и камиони от много отдавна и съм се убедил, че това е най-абсурдната маневра която може да се предприеме.Nikitele, моля те, не давай такива акъли на начинаещите. Явно 6 години не са достатъчни...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега темата стана много обширна и с изчисленя и статистики и тн. тн. аз вече от 2 години карам и преди да имам книжка почти не съм карал и научих повечето неща сам. Та най важното е прецени дистанцята зъб надолу и мръсна гас после бързичко бягаш в твоито си платно. Поздрави и успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако пътувате няколко коли - нека предната ти прави заслон като изпреварвате двамата - това осигурява известна безопастност за тебе.

НИКОГА, ам никога не не прави това. Забрави, че си го прочел това тука или където и да било. Карам коли и камиони от много отдавна и съм се убедил, че това е най-абсурдната маневра която може да се предприеме.Nikitele, моля те, не давай такива акъли на начинаещите. Явно 6 години не са достатъчни...
Ами от както съм взел книжка нямам инцидент и съм навъртял над 150 000 км ... Незнам дали не са достатъчни , но ако се прибере предната кола и не ти остави място става много страшно колега Редактирано от Nikitele

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами от ккато съм взел книжка нямам инцидент и съм навъртял над 150 000 км ... Незнам дали не са достатъчни , но ако се прибере предната кола и не ти остави място става много стршно колега

На мене ли го казваш!? В предишния пост беше описал следната каскада: "предната ти прави заслон като изпреварвате двамата - това осигурява известна безопастност за тебе", а сега твърдиш обратното!? Кое е вярното? Спирам до тука! Дано момчето задало въпроса, проумее кое е правилно и безопасно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

КолегиМоля да ме извините за спама, но искам да допълня нещо за шофьорските курсове: още на 2 излизане в града с инструктора шофирах с Ладата по околовръстното (към Кремиковци) с 120- 130 км, за да видя какви са възможностите на въпросната кола. За съжаление това, както и много други полезни неща не се практикуват/ преподават вече.Моят съвет е (ако вече не си го направил) да изпиташ на 2, 3, 4 и 5 предавка до прекъсвача какво ускорение има автомобила- за да може да разчиташ на него, и да знаеш какво може да очакваш от него. Сега като пиша се замислих къде би било най- безопасно да направиш това- може би по магистралата, и то когато няма движение, и с придружител.Поздрави

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами от ккато съм взел книжка нямам инцидент и съм навъртял над 150 000 км ... Незнам дали не са достатъчни , но ако се прибере предната кола и не ти остави място става много стршно колега

На мене ли го казваш!? В предишния пост беше описал следната каскада: "предната ти прави заслон като изпреварвате двамата - това осигурява известна безопастност за тебе", а сега твърдиш обратното!? Кое е вярното? Спирам до тука! Дано момчето задало въпроса, проумее кое е правилно и безопасно.
Колега - 2 коли сте , тази пред теб изпреварва , изпреварваш и ти с нея , преценявайки ,че можеш , но тя се прибира и не оставя място за теб ... Това е . Затова писах че трябва да ти направи за по-сигурно заслон и да не се прибира ,докато не остане място и за теб ! Кое е неясното ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
http://www.mediashare.bg/videos/746/kak-ka...hujdencite.htmlизгледаи клипчето и никога не прави така. Това според мен е много точен пример как да не се изпреварва и как да не се кара.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги благодаря за съветите. Преди 1 ден подаднах на много интересна книга от 1964 година за майсторското шофиране.Ето ви линк да си я свалите на някои от вас може би ще е интересна :) . изтегли пс:сваля се с десен бутон върху лина ''save as''

Редактирано от ivolvar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един ценен съвет и от мен и го запомни като песенМИГАЧА НЕ ТИ ДАВА ПРЕДИМСТВО !!! ТОЙ СЛУЖИ ДА ИЗВЕСТИШ ЗА НАМЕРЕНИЯТА СИ ДРУГИТЕ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА

Редактирано от niksan_vn

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...