Jump to content
ivolvar

Закона за младите шофьори

Recommended Posts

Здравей,Ще споделиш ли колко време ти беше курса и дали твоя инструктор благоволи да те закара на някой запустял полигон, за да ти обясни как се паркира?Интересно ми е, защото моя изпит беше от три части - теория, полигон и градско. Взимаше се много трудно, особено на полигона, ако нямаш практика. Помня как по време на курса (и преди него) ходих до полигона допълнително извън часовете и правих всички упражнения, които бяха задължителни за изпита.Отмениха полигона. Баталясаха курсовете и резултатите са налице. :cool:

Полигон та полигон ... Моя инстуктор ме заведе на обикновен квартален паркинг пред блок, имаше достатъчно коли, за да се науча да маневрирам. Важното е не къде ще те закарат, а как ще ти обяснят нещата - като паркираш напред, назад, настрани, по какво да се ориентираш :rolleyes: Имам много познати, който не знаят какво е полусъединител и се изтрелват като тапи ... :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами и мен никой не ме е водил по полигони, въпреки че си имаше оборудван работещ такъв, може би инструктора го мързеше...паркирахме на един квартален паркинг 2-3 дена и това беше иииии с годините се учиш. Да не се хваля ама досега и драскотинка не съм правил по кола от маневри и паркинги (да чукна на дърво) :) :) А целия проблем си ни е манталитета...българщината...те затова сега цяла европа ни се смее че сме били клозета на турция :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък изобщно не съм карал на полигон.Качи ме на лявата седалка преди Б+ бензиностанцията и карах до Дружба 2. Веднага 1,2,3,4 и с 50км/ч. Преди това бях карал 1 път на полигон за 20мин.На 4-5 каране карах през задръстванията на Сточна гара.Тръгване от острия баир преди Фестивална-кеф ти с ръчна ,кеф ти с пускане на съединител-не изгасна.Изпита го взех на кола,която карах за 1 път,инструкторската беше счупена.Сега като ходя на Булгара да си тествам колата,редовно го виждам,как се мъчи с момчета/момичета при обръщалото на рейса.Не могат и не могат.Както казаха и по горе колегите-от всяко дърво свирка не става.пс. някой колега да не ме помисли за самохвалко,просто казвам,че някой влизат по-бързо в час,други и след 3год. каране пак са ..... куци

Редактирано от murdera

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо да е простотия, колега? Има просто една постановка - взимаш изпита на автоматик и в книжката ти е записано като допълнително условие (клауза), че автомобил с друга скоростна кутия не може да караш.

По твойта логика, аз не мога да карам кола, щото съм изкарал курса на ЗиЛ, Газка, Трактор и в казармата Мтлбе, Бтр и танк, :) и трябва да амбрирам двойно за да превключвам, а се стегни и престани да пишеш само за да трупаш мнения.Спри с твойте простотии, щото го правиш нарочно, да предизвикваш и дразниш другите.П.С. Не ми отговаряй за мен ти не съществуваш!
Ама че агресия. Не е нужно, колега.Добър шофьор за мен е онзи, който може адектватно да прецени ситуацията и да реагира своевременно. Добър шофьор за мен е равностойно на врачка - трябва да умееш да предвиждаш какво би се случило на пътя, АКО... Това е моята логика. Добър шофьор не означава да въртиш колата на пета, да караш с 200 и да мислиш, че това е твоята безопасна скорост, защото си достатъчно уверен в твоите способности. Простотии не пиша. Не трупам мнения - нямам полза от потребителския рейтинг. Не държа да бъда оценен на всяка цена. Не разбрах само с какво толкова те дразня теб специално? Ако всички тук са на едно мнение какво ще стане с този форум? Не съм зорлен опозиция. Отстоявам си мнението, не защото е мое, а защото е следствие от някакъв опит - не малък по мое мнение. Нищо повече. Не налагам мнение. Не държа да бъда чут на всяка цена. Но умея и да отстъпвам, ако отрещната страна е достатъчно убедителна да ме накара да почувствам собственото си невежество!И да - за теб не съществувам. Аз съм просто едно статично IP.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но умея и да отстъпвам, ако отрещната страна е достатъчно убедителна да ме накара да почувствам собственото си невежество!И да - за теб не съществувам. Аз съм просто едно статично IP.

Аз не те видях 1 път да отстъпиш ти явно си от тези дето винаги са прави.Напоследък не чета много форума ама то кво и да прочета много професори се събрахте.За съжаление ти правиш впечатление колкото и да ми се иска да не съществуваше.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм със закона но това да не може да возиш непълнолетен без придружител е тъпо! Аз карах курсовете в училище и доста си покарах имахме: градско,извън градско,магистрала и паркиране (в двора на училището между колчета) и познавам хора които имат книжки от поне 5 години и не могат да карат,а познавам и хора които имат книжка по малко от година и карат много добре зависи много и от човеча.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм със закона но това да не може да возиш непълнолетен без придружител е тъпо! Аз карах курсовете в училище и доста си покарах имахме: градско,извън градско,магистрала и паркиране (в двора на училището между колчета) и познавам хора които имат книжки от поне 5 години и не могат да карат,а познавам и хора които имат книжка по малко от година и карат много добре зависи много и от човеча.

На мнение съм, че единственото ограничение[/url] за младите шофьори (до 3 години стаж) трябва да бъде само пределната максимална скорост. По мое време скоростите за младите бяха ограничени на 40/70/110 км/ч. Може да греша, разбира се. Да ме поправят наборите и по-старите от мен :)

 

Дали возиш пълнолетен или непълнолетен каква е разликата? Eдиният е човек, а другия чувал с картофи?? Глупави и неадекватни закони се прокарват. В което всъщност няма нищо чак толкова лошо, освен това че няма ефективен начин да се проследи тяхното спазване. Кубатурата и мощността и тя е глупава история. Като толкова искат да ограничат - да разделят категория В на подкатегории, както направиха с А. Проблем?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Да но и разделението на А категория не е ефективно - до 21 не може да караш мотоцилет по голям от 350 куб см. Тоест изкарваш А категория на 21 и може да караш и 5000 кубика мотоциклет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всичко си зависи от човека - може да стане добър шофъор след една година, след пет години, а може да си остане дърво завинаги, но съм за закона, трябва да има някакви ограничения за младите шофъори. А това за кубатурата на колата донякъде има смисъл, защото съм карал кола с 75к.с, а сега съм с 115 и разликата е осезаема и като по-млад шофъор едва ли щях да реагирам в някои ситуации както сега след като я изрежа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да но и разделението на А категория не е ефективно - до 21 не може да караш мотоцилет по голям от 350 куб см. Тоест изкарваш А категория на 21 и може да караш и 5000 кубика мотоциклет.

Не съм на 100% убеден в това, което пиша, но мисля че положението с А категория е подобно на това с Д - Д не можеш да вземеш като първа категория. Първо се иска (по най-новите закони) В, определен стаж с нея, после С - пак стаж и най-накрая Д. Но мисля, че имаше и някаква възрастова граница, но не съм сигурен наистина. Това за възрастта за мен е резонно. Нека никой не се чувства дискриминиран, но има много вярно с това, че човек с годините узрява и добива опит, който в нито един учебник не можеш да прочетеш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За! С двете ръце и двата крака гласувам. Между другото защо не направите една анкета по темата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По цял свят е едно и също - вместо да се намери решение на проблема, се измислят ЗАКОНИ! :lol:

 

Решение на проблема, може би ще има, когато се намали значително корупцията и се отнемат лицензите на много инструктори.

А и според мен месец практика е малко, прекалено малко, още по-малко много инструктори се ограничават в районите, щото не им се виси в задръстване по центъра или не искат да хабят бензин, за да ходят да другия край на София... за извънградското няма смисъл да говорим .. после щото ги е шубе карат с 60 на магистралата, и освен, че са се набутали в средна лента ами и не могат да държат права линия и се ту вляво, ту в дясно (личен опит) :P

Това е така.Курсовете ми бяха в една автошкола в люлин за 36 часа ходихме 2пъти в центъра и това ми беше,останалото ми шофиране беше само в този комплекс в който няма задръствания и някакви по трудни пътни ситуации.Полигона ми беше паркинга на хипермаркет ХИТ .Което за мен също не ми се стори достатачно.Се пак са казали''ПОВЕЧЕ ПОТ В УЧЕНИЕТО -ПО МАЛКО КРЪВ В БОЯ''.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моя инструктор пак ме правеше на див петел, бяхме минали безброй пъти всички кофти кръстовища, забранени улички, разни без видимост, и предимно из центара.Даже ме е зимал 5-6 часа аванта курмувах щото имал само двама ученика дето можели да карат и аз като един от тях си отпочивал с мен. И не съжелявам, изпитващия беше такъв педал, че тогава от над 40 човека само 3-ма си зехме изпита. Че с 2 думи курсовете трбва да са доста по-строги, продължителни и много по-трудни за вземане за да има по-малко убийци по пътя, но зажалост сме в БГ и това си остава само мечта, винаги ще има купени книжки :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз немога да разбера как на курсовете има коли на дизел??? една ученичка след като си купи бензин след това взе допълнителни 15 часа кормуване да се научи на бензин...че дизела нали знаете всички как е...и на 3-та може да тръгнеш с налягането....правил съм го като не съм вкарвал 1-ва :dry: а за закона те го отмениха че бил расистки...тоест неможе въз основа на години да ограничиш някой, все едно да ти кажат ти си малък тъп си...а да си вундеркинд всъщност....аз си взех книжката миналата година и мога да кажа че си беше бая строга работа, въз основа на всичките тия убийства по пътищата и не младите шофьори ами шофьорите по принцип са зле...както каза колега по горе.....една приятелка има книжка от 8 години...и какво в кола не се е качвала оттогава...да не говорим че взе изпита на 8-ми март и до ден днешен кара по бордурите и не дига крака от съединителя дори и на светофар...какво да ви говоря? 90-те се вземаше книжка с едно завъртване на махалата...айде можеш да караш ето ти книжка......трябва да има преквалификация за всички! това е решението...в англия вече има всяка година с новите правила и само 15 % го взимат ....правете си изводите....а не тука некви дедовци с ладите да ми карат 90 в града.....ужас ужас

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е че не е измислено много добре.Примерно сестра ми има книжка от 8 години....следователно не е млад шофьор.Да така е обаче тя започна да кара по-сериозно и по-често едва преди няколко месеца...какъв е извода че не е чак толкова важно от колко време е книжката ти.От друга страна има хора които учат в гимназия или там както решиха да наричат всички учебни заведения и си получават книжките от там.Тези хора са карали много много повече от тези които прмерно са взели книжка преди 2 год и от тогава не са се качвали на кола.И все пак един зравомислещ човек...който знае че не може сам да се оправи в града няма да излезе сам....Въпрос на мислене ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност времето на притежаване на книжката не е определящо за това какъв шофьор си, но няма как да се знае дали сестра ти тези 8 години не е карала или пък да се направи лимита за 8 години да си млад шофьор. Но все пак е по-добре закон, при който 5% правят изключение, отколкото да няма закон и 95% да са изключенията. По принцип съм "За" за всички закони, които могат да допринесат поне малко за подобряване на положението, но се съмнявам в способността на държавата трайно да наложи какъвто и да е закон. По едно време преследваха търговците да дават касови бележки за да си плащат данъците, сега никой не го интересува, после преследваха заведенията да имат салони за пушачи и непушачи, сега пак всеки си пуши навсякъде. Всъщност няма смисъл да се изброява, примери много, но нали знаете: "Всяко чудо за три дни".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....а не тука некви дедовци с ладите да ми карат 90 в града.....ужас ужас

Къде бе баце го виде това??? ... че аз друго гледам по пътищата и чета всеки ден. Справка тук: http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=327476

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....а не тука некви дедовци с ладите да ми карат 90 в града.....ужас ужас

Къде бе баце го виде това??? ... че аз друго гледам по пътищата и чета всеки ден. Справка тук: http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=327476
Роми с Ленд Краузър :cool: Като оставим това настрана - дискотека, алкохол, късен час...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

xaxax, аутопсията щяла да установи дали шофера е пил...ква файда, те вече са се пребили.Той ще да е бил дърт ленд крузър , новите имат хиляди еарбеци, макар че при такъв удър все тая :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следствието изисква пълна експертиза.Че са се размазали - това и полицаите са го видели. Сега след дъжд качулка се търсят причини - алкохол, дрога, висока скорост и т.н. А също и причините за настъпване на смъртта. Издава се смъртен акт, в който това трябва да бъде изрично упоменато.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам книжка от половин година точно и колкото и да ми е неприятно съм съгласен. че ограничения за младите шофери трябва да има, но и без ограничения, който има акъл ще внимава, а който се мисли за велик и тн. каквито и санкции да има пак така ще кара.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хематом и мозъчен кръвоизлив, това момче и да оцелее, живота му няма да е същия никога пак, особено ако той е карал ще му тежи и един безрасъдно отнет живот на плещите, а това че няма спирачен път не ме учудва, неможеш да имаш книжка от 2 месеца и да имаш някакви изградени рефлекси...макар че на безрасъдните и това не помага. Преди 3 години така ме удари един бус, аз бях на пътя с предимство и си карам спокоен, докато от една пресечка към която нямах видимост поради сграда и дървета и от дясната ми страна излятя един бус и от там всичко се случва машинално като на кино за не повече от секунда-две.След като дойде кат и почнах да се оспокоявам осъзнах вече какво е станало, дръпнал съм ръчната, с двата крака на спирачките и пълен ляв, за да го избегна, а нашиля бусаджия решил като колин макрей да влиза с бясна скорост баш със завой наляво и ме изджасква в задницата. Измериха му над 25-30 метра спирачен път, незнам с каква скорост ме удари обаче в колата с която бях имаше 2-ма човека, единия за спомен счупен лакът а другия оток на мозъчната кора, за щастие за месец-два се възстанови.Аз се разминах с насинени ребра от колана и за жалост полицаите не ми дадоха адреса на бусаджията ;):lol: бил с 20 години стаж...ми като си безрасъдно тъп и 100 години стаж не помагат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е мен един дето твърдеше че има 30 години стаж зад волана щеше да ме убие... А иначе и аз съм на мение че младите шофьори трябва да спазват ограничения, докато се обиграят и придобият рефлекси. Макар че то като те кълве щъркела (като си луд) файда и от сто години няма, както казва колегата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемите, момчета, идват с годините.Ако си на 19 и ремонтите на Хондата ти ги плащат родителите. Ако всичко е за тяхна сметка е едно. Имаш неангажирано съзнание. Съсредоточен си. Но нямаш опит.След години нещата се обръщат. Вече си семеен. Или разведен. Главата ти кипи от проблеми. Плащаш сметки. Животът те натиска. Мислиш за сто неща. Нормално е да си разсеян. Въпреки, че на пътя нямаш оправдание.Така че нещата зависят от състоянието на психиката. Колкото по-млад, по-добре..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то оправданието е като гъза - всеки го има :lol: , но то не оправя последиците от сторената грешка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз преди доста години когато карах шофьорски курс (това прозвуча гадно), нямаше такова движение като сега, но курса го карах януари месец и беше една кофти зима, та по време на изпита на едно кръстовище предотвратих ПТП и с крайчица на окото си видях изпитващия как се изкефи. До преди курса съм карал, но ако събера всичко е не повече от около 500км. Та мисълта ми е аз като новобранец тогава , преодолях хорската простотия и предотвратих ПТП. На някои им е от вътре шофьорлъка, а на други и 50години практика, си остават надменни и некадърни шофьори. (това не означава, че ако ми е писано утре или аз да се блъсна или мен да ме блъснат, няма да стане, Но поне ако ми е писано да не се случва гледам да не си го пренапиша) Предполагам ми улавяте мисълта ми. :lol:

Редактирано от niksan_vn

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемите, момчета, идват с годините.Ако си на 19 и ремонтите на Хондата ти ги плащат родителите. Ако всичко е за тяхна сметка е едно. Имаш неангажирано съзнание. Съсредоточен си. Но нямаш опит.След години нещата се обръщат. Вече си семеен. Или разведен. Главата ти кипи от проблеми. Плащаш сметки. Животът те натиска. Мислиш за сто неща. Нормално е да си разсеян. Въпреки, че на пътя нямаш оправдание.Така че нещата зависят от състоянието на психиката. Колкото по-млад, по-добре..

според мен не е до психика а до финанси ако родителите ти плащат ремонтите много ясно че ще си ломаджия а когато нещата загрубеят/започнеш да плащаш от собствения си джоб/тогава е друго/поумняваш/ това е още 1 причина освен изброените от колегите до тук да съм за този закон

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Познавам го момчето което е с хематом ,знам го и мястото където са се блъснали. За да стане такава катастрофа са карали над 130-140км/ч със сигурност ,а точно там 10м преди да се забият има една хлътка или то направо си е като дупка вероятно заради нея са се метнали. Много неприятно.

До преди курса съм карал, но ако събера всичко е не повече от около 500км.

Точно заради ето това стават такива работи ,защото това момче което е било без книжка Киро се казва, той до колкото разбрах е карал от 15 годишен.. и е бил мн сигурен явно ,а акъла му е още ....не че аз съм по-голям ,но и аз както колега преди да се явя на шофьорски курс да съм имал най-много 20 км каране.И съвсем друго е като не си карал и отидеш на шофьорски курс ,тогава ти влизат в главата съветите на инструктора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги :lol:Реших малко да поизровя темата и да ви се похваля днес вземах книжката :lol: Та въпроса ми е какво става със законите за младите шофьори? Колите, които ще могат да се карат с двигател не по мощен от 1.6 ли ще са ( е ако са до 1.6 няма да ми пречи да си карам след време любимита марка :lol: ), има ли някакво ограничение на конете или няма и задължително с предружител ли ще трябва да се шофира?П.П. Поздрави на всички! :D :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги ;)Реших малко да поизровя темата и да ви се похваля днес вземах книжката :afro: Та въпроса ми е какво става със законите за младите шофьори? Колите, които ще могат да се карат с двигател не по мощен от 1.6 ли ще са ( е ако са до 1.6 няма да ми пречи да си карам след време любимита марка ;) ), има ли някакво ограничение на конете или няма и задължително с предружител ли ще трябва да се шофира?П.П. Поздрави на всички! ;) ;)

Още един ЗЕЛЕН, БЪРЗ и ЯРОСТЕН!Има google, намери си закона и го прочети, или трябва всичко смляно да се подава.... и колко стотин HP искаш да подкараш, а? :(;);)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок закона ще го намерим в чичко google :ebanjeee: пък колкото до Бърз и Яростен не съм такъв а и не мисля да се правя на такъв без опит, а за HP до 90 не повече даже са много пък и за ученик ще ми е трудно да плащам големи данаци за големи НР така, че 90 са ми достатъчни :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

По мое мнение, голяма част от предложените закони не са особено смислени. За намалените точки има смисъл. Всеки се радва на карането, особено пък младите шофьори. При намалени точки ще има повече стремеж всичко да е по правилата, за да не се простят с книжката. :) Иначе съществената разлика между младите и старите шофьори, това са стажа и опита. Наистина голям процент от катастрофите стават от липса на такъв, но предимно са леки катастрофи. Тежките катастрофи се предизвикват най-вече от лекомислените и разни "шумахери". А ако един човек е такъв, той си остава такъв независимо стажа, който има зад себе си :ebanjeee:

Редактирано от ThE_PilGriM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

По мое мнение, голяма част от предложените закони не са особено смислени. За намалените точки има смисъл. Всеки се радва на карането, особено пък младите шофьори. При намалени точки ще има повече стремеж всичко да е по правилата, за да не се простят с книжката. :) Иначе съществената разлика между младите и старите шофьори, това са стажа и опита. Наистина голям процент от катастрофите стават от липса на такъв, но предимно са леки катастрофи. Тежките катастрофи се предизвикват най-вече от лекомислените и разни "шумахери". А ако един човек е такъв, той си остава такъв независимо стажа, който има зад себе си :)

Съгласен съм с теб колега и смея да призная, че като изцяло млад шофьор съм безкрайно възмутен от моите връстници, които се мислят за бог със своите коли преминавайки покрай училището с 100км/ч и постоянното въртене на гуми пред него ужас голям е :lol: и другуто, което е, че книжката я вземах с доста голям зор и то не, че не мога да карам а от това, че инструктура искаше през цялото време да карам като на "РАЛИ" и искаше от мен да гоня светофарите :ebanjeee: но аз нито веднъж не го послушах и продължих да си карам нормално както е уписано по учебник и мисля, че съм постъпил добре :lol:П.П. Тук пред всички ви обещавам, че като млад шофьор ще си карам в рамките на разумното и няма да се правя на състезател! :lol: Редактирано от Георги

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...