Jump to content
c0mmand3r

Vtec Engagement Points

Recommended Posts

Колеги възниква спор къде е най - подходящия момент да сработва ВТЕК-а на Д16З6 (9) мотора. С заводския чип доколкото успявам да усетя при HIGH LOAD (пълна газ) сработва на 4800 оборота ,а при low load на 5500. В момента ВТЕК-а ми сработва на 5500 и колата тръгва зверски. Струва ми се обаче че тоя момент е доста късен , получава се и следното нещо при смяна от 1ва на 2ра предавка , втек-а изключва колата се развърта на малките гърбици и губи доста ценни секунди след което минава 5500 и пак тръгва зверски , а това не трябва да е така. Изключва на 4625. Къде според вас е най добре да се направи да сработва и на колко да му е disеngаge-a. Промените по колата са панелен K&N , права генерация на 50мм с резонатор и мъфлър.Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз съм си го мислел тва и предполагам,че един чип може да направи в-тека да се включва на 4000-4200 примерно,6тото ако пък е хептен в по ниски обороти на дълъг път колата ще харчи много!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А замислял ли си се кое ще е по-добре - дали по ранен в-тек или по късен редлайн, м?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста съм си играл и ако не е много променяна колата (валове или турбо) 4800 си е най добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай чип с други настройки и става работата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят опит докато си играх с точка на включване от 2500 до 6000 показа включване на около 4800 (изключването се получаваше около 4к). На д13 -ката в момента ми включва на 4200 и си мисля че е рано. Ако се излъже ЕЦУ-то да включва още по-рано, ефектът на моменти е отрицателен - получава се спад в оборотите при определени условия. Иначе не е проблем да се направи включване на в-тека на произволни обороти. Ако се вдигне редлайна, още по-добре :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,аз имам д16у8 и не осещам кога се включва втека, колата си върви мн добре ,но може би не го включва. Как да разбера ,дали ми рботи нормалноо ? мерси

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

даи да я разтъркам и ще ти кажа!!!:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закачи един диод към клапанът ,и ще видиш на какви обороти вкл . :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже със заводския чип не го усещах , ся колата е с чип , но втека е зададен на 5500 да сработва . По обогатен е в high cam и кика много се усеща , обаче тая точка си мисля ,че е доста висока и за това питам ,ся ще правя експеримент с това да вкл на 4800. Иначе ограничетеля си е на 7500 , с тоя сток мотор не ми се правят експерименти за по висок ограничител

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодярение на чипа ли ти изключва на 7500,щот аз съм без чип и при мен изключва на 7200-250!също така в-тека осезаемо го усещам на 5000 оборота а пък и на инфоборда ми показва,че тогава се включва!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , ограничителя е сложен на толкова и за това там изкл. Иначе преди не можех да разбера къде ми сработва ВТЕК-а , ся обаче доста го усещам дори и на 3та с 4човека в супер голям наклон.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

поръчайте си по един витек контролер от ибей средната им цена е около 40 $ без доставката с него вече сами избирате кога да включва витека

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Витек контролера е хубаво нещо ,но освен да включва витек соленоида друго не прави.С две думи примерно на 4000 включва витек отконтролера ,но компютъра сменя картите на 5200,ефекта е минимален.Най-добре точката на включване за съответния автомобил се установява на дино.Когато се усеща много включването не е най-добрият варянт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замислял ли си се ,че раното вкл.на vteca съпроводено с правилното горивно впръскване води до увеличаване на въртящия момент => ще превърташ гуми и ще губиш от ускорението на старта.Целта на по-късното вкл. е да се постигне мах. летящ старт

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

струва ми се малко нелогично изказването ти колега,значи повече мощност и въртящ момент=по бавен старт??????въпроса е в това,че на малкия в-тек(които имам и аз) от 3000 до 5000(включването на в-тека) има едно мудно забавяне,което според мен с едни спортни изпускателни колектори и с чип(добре настроен) има голям сханс да се оправи поне малко!МОЕ МНЕНИЕ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз имам д16з6 моята изклучва на 7500 оборота незнам това нормално ли е?А за втека някои ако може да ми поясни как да разбера кога се вклучва, определено към 5000 оборота усещам че колата узверява ама дали е на 5000 или малко повече как да разбера ?Ако има някой запалянко от Пловдив с д16з6 който може да ми даде малко устна техническа характеристика за хондето моля да пише благодара предварително

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При сток бина на Д16З6 витека включва на 4800 при пълна газ и на 5500 при подадена газ на средно положение или малко след него. Наистина на сток сетъпа трудно се усеща кога точно включва.

Редактирано от c0mmand3r

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На стокова кола точката на включване на VTEC-a е оптимизирана на 100% от инженерите така, че да се използват максимално добре малките и големите гърбици на вала. Всеки, който си мисли, че като си нагласи VTEC-a да сработва на 3000 оборота става много БЪРЗ ... е доста филмиран. Точката на сработване би трябвало да е тази, където малките гърбици започват да се "уморяват" като това може да се установи с дино тест, но има смисъл в случаите, когато примерно е сменен разпределителния вал със спортен (където гърбиците са с различни характеристики)....когато е променена степента на сгъстяване на мотора и така нататък. Иначе няма лошо човек да си поиграе с VTEC-a в диапазона м/у 4000 и 5500 оборота и да си го нагласи както на него му е кеф :P ама със сток двигател по-бърз няма да стане, а най-вероятно ще се получи обратното :tooth: айде...със здраве

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А така .... отворете очите на инжинерите на ХОНДА , че нещо не са го направили тоя ВТЕК мамка му :P съвет от мене ... по леко с интернета , че става страшно вече :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да изкарам тази темa от дъното.Доста теми изчетох и бях останал с впечатлението, че на около 3500 оборота включва В-Тек-а на 1-ва до 4-та предавка, а на 5-та се включвал на 4500 оборота/мин. Днес правих малко тестове, че нещо не го усещам това включване, а някой хора казаха, че се усещало (говоря за едновалките). След тестовете установих, че на всички предавки се включва и изключва В-Тек-а на 5000 оборота точно(отчитано по оборотомера на колата). Бях се попритеснил, че са много високи оборотите на включване и дори се бях засилил да пиша тема, но както повечето пъти пускам търсачката преди това и попаднах на тази тема. Вече съм спокоен, че нормално си се включва В-Тек-а. Нали? В профила ми пише, но да си кажа, че колата е сивик англичанка с двигател D16Y2. На място не се задейства. Отчитането на задействането ставаше с мултицет, който показваше кога се подава напрежение (около 13 волта) на клапана. Отделно подадох напрежение на клапана за да видя дали работи. Първо на изключен двигател и се чуваше цъкането, после на запален и се чуваше промяната в звука на двигателя. Да съм спокоен ли, че всичко относно В-Тек-а е нормално?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и при мен така се чува на загасен мотор как цъка клапана :beer: всичко е ток относно включването на В-тек на по ранни обороти поне при мен оказва лошо влияние звука на машината става брутален на ниските но е доста по мудна отколкото без него но вече като и набарам оборотите на 4.5к до 5к-5.2к е оптималния вариянт 1.4L 2 карбуратора колата полудява на 1ва с ВТЕК прави 70км малко след 8к... :) и така 2ра 110 км и така нататък..... без втек стойностите падат с около 10-тина км надолу.. :)Поздрави

Редактирано от hondaracing

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

rook- да може да си спокоен, щом чуваш промяна на звукът на мотора като включиш ръчно VTEC значи вс е наред!/това го знам от Нет1/ :beer:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази тема някак си съм я пропуснал.. явно януари никакъв ме е нямало ;)

 

/това го знам от Нет1/

;) 1net колега ;)

 

На стокова кола точката на включване на VTEC-a е оптимизирана на 100% от инженерите така, че да се използват максимално добре малките и големите гърбици на вала.

Не, не е така. Инженерите, на които се кланяме са направили колата по няколко критерия, които в общия случай се различават от наще желания. Едно такова решение е точно момента на включване на втек-а. Всички коли които съм настройвал са искали друга точка на включване на втек-а просто защото целта е била оптимално ускорени без да ме интересува разход и движение във втек-а на дълъг път.

 

След тестовете установих, че на всички предавки се включва и изключва В-Тек-а на 5000 оборота точно(отчитано по оборотомера на колата).

щом си гледал оборотомера, значи забравяме за думата "точно". Вклюването на втек-а НЕ зависи от предавката. Фабрично има само една защите да не включва на място, но в момента, в който гумите се развъртят до няколко мк/ч тази защита отпада.

данните на c0mmand3r са верни (явно е гледал фабричния бин файл ;) ) и в тях не фигурира 5000. освен това пропускаш една подробност и тя е че има заложен хистерезис във вкючването и изключването, тоест примерно включва на 5500 но изключва на 5200 тъй като оборотите не са нещо кой знае колко постоянно и ако точката беше една, по време на включванео, втек-а щеше да прицъква няколко пъти.

 

и аз съм си го мислел тва и предполагам,че един чип може да направи в-тека да се включва на 4000-4200 примерно

Не става така ;) ако го включиш толкова рано, газоразпределението е прекалено агресивно за такива ниски обороти и колата губи въртящ момент

 

Доста съм си играл и ако не е много променяна колата (валове или турбо) 4800 си е най добре.

и аз така доста си играх и стигнах до същия извод и си мислех че съм мноооо добър, докато не я качих на диното и се оказа че прекалено много съм си вярвал на гъза.

Да се върнем на графиката която пуснах в темата за дино графики

Публикувано изображение

като се абстрахираме от разликата в 2-те графики, много ясно се вижда пропадането след 4800 което изчезва във финалната графика... новата точка е 5270. И аз не вярвах, но когато данните говорят, аз мълча :D

Изводът е, не си вярвайте на задните части, колкото и да си мислите че ви казват верни работи.

 

До тук съм забелязал следните добри точки на включване при пълно натоварване.

Д15б2/7 с втек глава: 5200-5300 (препоръчвам 5250)

Д16З6/7/9: 5100-5300 (препоръчвам 5200)

Б16: 4900-5300 (препоръчвам 5000)

Б18Ц4: 4500-5000 (препоръчвам 4600 - 4800) <- това се влияе от пеперудите, така че внимавайте.

Х22: 4700-4900 (препоръчвам 4850)

 

Това са добри точки за фабрични и близки до фабрични мотори СЪС ФАБРИЧНИ валове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, синтезирано инфо на едно място. Ако някой си е играл и с други мотори моля да ги добави, мисля че информацията е много ценна, няма смисъл всеки сам да открива топлата вода, микровълновата фурна и т.н. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1net извинявай за грешката обърках те с интернет компанията ;)А сега мисля че тази тема може да се прикачи към полезните, за да няма: "Ако си включа витека на 1500 няма ли да съм по-бърз?"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Витек контролера е хубаво нещо ,но освен да включва витек соленоида друго не прави.С две думи примерно на 4000 включва витек отконтролера ,но компютъра сменя картите на 5200,ефекта е минимален.

Незнам каккъв контролер си гледал колега, може такъв от 40$ но повечето контролери "променят картите".След като се настрои точката на включване и изключване си има опция за промяна на гориво-въздушната смес за компенсация както и още 100 настройки.Говоря за контролерите на Апекси с какъвто съм и аз.За диното си абсолютно прав.Моя в момента само ми показва интересни картинки и плаши рейсърчетата !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е след тази графика вече няма смисъл от коментари, т.к е достатъчно показателна ;) 1нет мерси за инфото! В момента съм задал моята точка на включване на 5000, но ще бъде преместена на 5200-5300. Това предполагам е доста препоръчително особено, ако колата е с малко по-агресивни предварения, леко по-обогатена на low cam профила към 4000-5000 оборота и с промени по изпускателната система (предпоставка за допълнително продуциране на мощност).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хонда без витек не вари колкото по-рано толкова по-добре !! моята ако нямаше витек д13 щяха да ме бият :) до 5 хил само шуми

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) :) ;) Това е експертно мнение !

Ами моята Онда няма Втек, пък не се представя лошо. Ама явно не разбирам ...

 

п.п. "И като мине 4 хиляди оборота и става лудница! " :D :D :DHondю , изрови го тоя клип да се похилим ;)

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проблема на нашите коли е че имат голям недостиг на въртящ момент и ако смачкаш газта да речем на 2 хил оборота до 5 не получаваш почти нищо (жалко но факт)докато например при астрите гси при хил оборота може да те залепи за седалката (е верно остава си опел и никога не бих се качил в такова хаха) аз смятам да го поправя този проблем в близкото светло бъдеще сглобявайки си б20 витек пък ще видим какво ще излезе

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сглобявайки си б20 витек пък ще видим какво ще излезе

Aaaa колега това ми е следващия сетъп и на мен :shock:. B20B(от ЦРВ)блок +B16(или Б18) в-тек кратуна и всичко това в 4 ген. Сивик. Дай боже да имам време и средства за това :D.Иначе за този Франкенщайн казват, че взема най-доброто от двата свята low end- а на Б20-ката и high end- а на Б16-ката. Има невероятен въртящ момент във доста широк оборотен диапазон.По темата- препоръка: Ако имате възможност тествайте на Дино, защото имаме пресен случай един пишман майстор си повярва на гъза и един истински мотор Б16Б Type R отиде на боклука :hondarulez:. Механичното променяне (без тестове)на точката не в-тека и ограничителя в повечето случаи имат отрицателен ефект.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ама малко ти е грешна информацията. При ниски обороти въртящия момент е по-голям от на високи. и пробвай да се качиш на Опел 1.5 (то май няма) 1.6 литра и подай от 1К и ще видиш едно залепяне че нямам думи :shock::D :D Направо ще ти скърши врата на две :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

, защото имаме пресен случай един пишман майстор си повярва на гъза и един истински мотор Б16Б Type R отиде на боклука :hondarulez:

а на тоя няма да ти обяснявм какво ще му се случи ако това беше моя мотор хаха

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...