Jump to content
doctor

Наръчник на служителя в автосервиз (МАЙСТОРА)

Recommended Posts

КАТО СТРАНИЧЕН НАБЛЮДАТЕЛ РАЗБРАХ НУЖНИТЕ КАЧЕСТВА ЗА ДА СТАНЕШ ДОБЪР АВТОМОНТЬОР:Правило 1: Не обръщай внимание на балък, който е влязъл в сервиза и се чуди към кого да се обърне. Остави го да се оглежда, иначе ще оставиш впечатление, че той като потенциален клиент е важен за тебе, което е груба грешка, ти имаш достатъчно клиенти и достатъчно работа в момента!Правило 2: Никога не отговаряй на "Добър ден"! Това е признак на слабост и излишно помпозничене. Ако на всеки дошъл отговаряш с "Добър ден", къде ще му излезе края?; ще ти се качат на главата. Затова използвай утвърдени тактики и фрази, като леко кимане с глава или "да", "чакай малко", "кажи", или "кажете" в случай, че клиентът изглежда по-респектиращо. В никакъв случай, докато говориш с него не прекъсвай това, което правиш в момента. Говори си под носа, докато точиш масло примерно и не го удостоявай с повече от един бегъл поглед. Прави се, че го слушаш, но ей така, с едното ухо. С други думи му казвай безгласно: не ми е до тебе, но ако имаш късмет ще видя какъв ти е проблема, щото съм пич, не за друго.Правило 3. Докато слушаш за проблема с колата на човека, давай вид, че това си го чувал стотици пъти, а такива коли можеш да поправиш с лявата ръка, докато си в кенефа и четеш вестник. По-късно истината ще лъсне, но какво да се прави, като има толко дупки по пътищата, хората не гледат какви коли купуват и пазарауват части менте. Правило 4. Никога не казвай кога точно да дойде човека, за да започне дейността по ремонта. Ако го направиш, пак те грози възможността той да си помисли, че не си затрупан от работа. Номерът е да му кажеш да ти звънне следващата седмица ( не е препоръчително да казваш ден и час) и тогава евентуално да му насрочиш час или да му кажеш кога пак да ти се обади. "Следващата седмица" не е конкретен показател за време, затова не го използвай като такъв. Това е част от терминологията на МАЙСТОРИТЕ и употребата на тази фраза говори достатъчно за тебе, така че, дори да няма място, гледай да я вмъкнеш.Правило 5. Имай милост към тъпирите, които проявяват наглостта да попитат колко ще им струва ремонтът. Те не са наясно че тва не е круша - 2лв килото. Хубав отговор на този въпрос е: "Колкото излезе... ше видиме ... нещо друго дали нема да изкочи, я семеринг, я ...". Моментът с определянато на цената е изключително сложен и труден за овладяване. Назоваването на цена трябва да е продукт на внимателна преценка на клиента и степента на неговата простотия. Затова на този трик не мога да ви науча; като цяло важи правилото да му кажеш нещо ориентировъчно (пр. 150-200лв), като долната граница е малко над това, което смятяш, че е готов да даде, а горната малко под това, което възнамеряваш да му вземеш. Спазвай тези 5 златни правила и никога не забравяй, че ти си МАЙСТОР! Ти си човек с положение, а те са просто мишоците, които карат и си трошат колите. Никога не падай на тяхното ниво докато общуваш. Приемай комуникацията като необходимото неприятно задължение за теб и винаги ясно подчертавай дистанцията, която е зейнала между вас.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:D Много мъдро, колега! Явно доста си изучавал психологията на майсторите.Пожелавам на всички по-редки срещи с тях. Нали все пак караме надеждни коли. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Епа евала брат!Мноооого си прав, ама много:bye:!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на всички такива майсторчета им пожелавам да им увехнат гаечните ключове дано:bye::D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е готина :D . Може да провокира различни реплики и коментари.Най-интересното е, че в действителност точно такива майстори се срещат над път и под път. Друг е въпроса обаче че те са майстори единствено и само в собствените си умове. За всеки един посетил такъв "ГОЛЯМ КАПАЦИТЕТ" е ясно какво да направи и какво да каже на самозабравилия се пишман тенекеджия.Но все пак има всякакви балъци , щом им с дават парички на ткива нещастници, а още по-лошото - щом стават абонати на някой бездарник, който единствено ги цедка за да си подсигури поредната каса бира и шише водка със звучното и парадиращо "Ама Я съм голем майстори бе Баце, не си ли мъ чувал кв'и ремонти праааа, ааа?" :P Успех на такива майстори и както се казва - За всеки майстор си има Майстор......:bye::D Дерзайте.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предлагам темата да се изтрие за да не я прочете някой от малкото майстори, които досега не са знаели, че така трябва да се работи :bye::D:P:D:P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех, колко Българско звучи само. Истината си е истина. Виждал съм подобно отношение и съм се чувствал като идиот пред такива. Много е лошо, когато не можеш да си оправиш нещо по колата и трябва да посетиш такъв майстор. Това ни е интересно на нас българите, когато стане въпрос за нещо такова се смеем и дори не осъзнаваме, че утре може да сме на мястото на потърпевшия. Нищо не предприемаме по тези въпроси.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То за такива "МАЙСТОРИ" има само едно отношение, а....о и о....о сн.....е :whistle::)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На такъв майстор му тегля една и отивам при истински такъв

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи аз определно не ставам за майстор :P . Като гледам единия ми колега (от 30 години в бранша) и като чета поста, все едно говорим за него :P . Пък аз баламата все "Добър дееен", обяснявам като на малоумни по 20 пъти, винаги обръщам внимание... От утре вече ставам гаден долен БАШ МАЙСТОР :):P . Както е казал народа: "Викам ти "майсторе", щото не ти знам името, ама кат' ти гледам майсторлъка да т*йба в майстора" :P;);)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си колега.. Чувал съм за такива " майстори ". Радвам се само , че аз не съм попадал на такива индивиди. Откакто имам кола само Ombre сервиз са пипали по нея.

Не искам да прозвучи като реклама , но откъм отношение към клиента и качество на работа Ombre RULZZ! И чесно да си призня , точно това отношение ме спечели като клиент.

Ндявам се малко по малко всички да озъзнаят , че КЛИЕНТА им плаща сметките и слага храна на масата. Кога ли ще дойде това време се чудя!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Fido Dido

Винаги съм се опитвал да бъда любезен с всички клиенти, мисля, че доста от вас са останали доволни от мен, да се надявам, че така ще е за в бъдеще! :D Лошото е, че колегата е страшно прав! Отношението "Човека взе парите и каза ще видим..." важи и за мен при тенекиджията, нищо, че сме колеги! Манталитет....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Ombre

Наръчника може да се допълва много още:6. По-добре вземи днес 100 лв. от колкото 4 пъти по 50лв.(от къде да знаеш,че ще дойде другите 3 пъти):D7. Колкото страда клиента толко съм по-добре АЗНяколко неща съм разбрал в тоя бизнес:Хонда е различна марка колиХондасобствениците са различни хора(вижте ,че като се появи някой друг в нашия форум дори не ни разбира)Хонда е мислене (обявиха ни за сектанти даже)П.С. Обичам си ги тия "японски еднодневки"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошото е. че българина е виновен за всичките тези "майстори"... Той ги храни:D В България, всеки иска "да не се мине" и е готов да мине, колкото се може по тънко и затова... колко от форума са ходили поне два пъти при някой нескопосник и чак, като им скапе колата ходят в сериозен сервиз??? Кой му е виновен на "майстора", че хората са такива и си ги "върти"! Има и друга страна на монетата, наскоро на клиент му боядисвахме джипа и за да няма забележки цвета, беше боядисан целия без петата врата, два или три детайла не бяха дадени за боя... ден след като му издадохме колата се върна за рекламация, понеже, цвета на колата не отговарял на същата пета врата, която, между другото беше поизбеляла... Какво да отговориш на такава наглост..? Та, не само майсторите са виновни, манталитета на българина е такъв:D Има дни, в които направо побеснявам, как хора които са с пари и самочувствие, нямат елементарна култура, дали в подръжката на автомобила, дали в отношенията с хората... България...... Омбре е прав, хората с хондите, които правим са по-различни, може и от марката да е :D :D

Редактирано от Ashes

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е за лафа е супер . Но ако някои го прави това наистина мога само да кажа че го сьжелявам и като маистор и като човек. p.s. работя вьв автосервиз сьс клиенти всеки ден ! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Случва се и да попаднеш на клиенти с познато до болка отношение - аз съм любезен с него, той за благодарност ми се качва на главата! Прави ми впечатление, че 90% от хората, които карат японки, са изключение. :D Но липсата на възпитание важи и за двете страни! О.К., съгласен съм, че клиента ми плаща заплатата - един вид - но е кофти, когато в отношението на човека срещу теб личи, че те приема като индивид втора ръка, само защото си с гащеризон. Ми аз съм вишист, а на пича баща му е инвеститор в недвижими имоти, купил му е CLK, примерно, и вече решава, че аз ще му се кланям до гроб за 10лв., договорени с страхотен пазарлък. Щото пубера е с обувки за 300лв., но е с 5 в джоба, че тати му е дал лимит!? Че да има за "Червило" довечера, за КАТ после, а с мен ще се отнася като парцал!? Е...нали ме разбирате що за търпение трябва да има човек, за да го понесе? А и не е само един, не е един ден...Ама тати е казал - сине, тия са отрепки - ти си с парите там! Донякъде е прав, визирайки бай Гочо от кварталния гараж, дето порка бира от обяд, но ме е яд, че покрай сухото гори и мокрото. Старите майстори все още са с виждането, че са незаменими, че са много в час, че....ама гледайте "Баш майстора на море" . Е, вече тия питекантропи се броят на пръсти!Ама колко й трябва на каца с мед - една лъжичка ла*но, за да я изхвърлиш цялата.Та е прав Омбре - има какво да се допълва...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако наистина имаш опит с клиенти тоя киселия газар можеш да го сложиш на колене преди да е казал (АРПАДЖИК) :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако наистина имаш опит с клиенти тоя киселия газар можеш да го сложиш на колене преди да е казал (АРПАДЖИК) :huh:

Е, аз не работя с него, а с колата му. Любезно го моля да изчака на определеното за това място, щото работя с металорежещи инструменти и има опасност да го нарани нещо. Има обаче и такива, дето гледа да ти влезе в джоба, щото му било интересно. Тогава, след третата молба от моя страна - викам управителя. Заповядай, гледай, но от безопасно място. Пък и като му е готова колата, задържително го викам да види каква съм я свършил. :) Така че, всички да са доволни. Изобщо - подходиш ли любезно, ти отвръщат със същото - ако не- значи човека не става и е по-добре да отидеш на друго място. Щото ако има възпитание на мърляч, то и работата му ще е такава. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...