Jump to content
Videnov-CRV

Црв 5 , 1.5 турбо..

Recommended Posts

Здравейте харесал съм едно црв 5 , 1.5 турбо. Колата е 2017 година. Въпросът ми е надежден ли е 1.5 , защото брат ми кара сивик 10 и му вкарва гориво в маслото ама бях чул, че със нов софтуер се оправят нещета ?

Редактирано от Videnov-CRV

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си една Акура РДХ 2017 с 3,5л мотора и си свиркай. Тези ЦРВ-та са от първите модели които май са най-проблемни. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Videnov-CRV написа:

Здравейте харесал съм едно црв 5 , 1.5 турбо. Колата е 2017 година. Въпросът ми е надежден ли е 1.5 , защото брат ми кара сивик 10 и му вкарва гориво в маслото ама бях чул, че със нов софтуер се оправят нещета ?

софтуерно е оправено, не мисля че има някаква драма след това. 

 

@Божков това за Акурата е много спорно, при 3,5лт също има проблеми и с мотора и с кутията - ZF9. За частите въобще не отварям темата..

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 50 минути, galin_k написа:

при 3,5лт също има проблеми и с мотора и с кутията - ZF9

Колегата е предложил Acura RDX не MDX. RDX не е с ZF9 скоростна кутия, а с 6 степенен автоматик на :honda:. Двигатела също е друг J35Z, проблемни са J35Y където има проблем с лагери на коляновия вал.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на Пламен, един реален собственик се включи с преки наблюдения над модела. :)

Въпроса с частите е много тънък...дали си купуваме кола, за да мислим за части и ремонти? Аз поне - не! Ако това е основно търсим Шкода или Дачия...

Нямам за цел с това да обиждам абсолютно никой :)

Карал съм доста марки като служебни, но само Хонда за лични нужди. Последните две Хонда ЦРВ4 и настоящата Акура РДХ се карат постоянно, въпреки максимата " служебната кола е най- хубава.." 

 

Редактирано от Божков
  • Харесвам 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се не съм прочел за РДХ. Съгласен съм, че не е приятно като купуваш кола да мислиш и за части, но такъв е животът и нещата се случват.

Бях се спрял на МДХ, но в крайна сметка взех Црв и на третият ден ударих куче на околовръстния в Сф. Цялата броня беше за смяна, също и казанчето на чистачките, халоген... При МДХса забрави да намериш нещо, ако поръчваш ще изисква време. Та не го казвам напразно.

 

Но все пак човекът пита за Црв 5та, проблеми, решения и мнения...

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не пускам нова тема: Някой , може ли да каже от къде мога да си сваля ръководството за експлоатация на CR-V 1.5T на някакъв разбираем език - български, руски... Дали го има някъде качено? Не намирам нищо с търсачката на форума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И тук във форума имаше качено на български. Аз съм го свалял и мисля че някъде го пазя. Мога да го изпратя ако има нужда. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,ако е възможно. Ще ми бъде от полза. Свалих това ръководство на руски, но на български ще е по-добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ние за 100к км проблеми не сме имали със хондата. Единствено бензинова помпа е сменена за 350-400лв с труда. Едно Уплътнение на компресора беше избило. А да и един акумулатор сменихме след 7 години. 

Минахме от 0/20 на 5/30 и има осезаема разлика. С 0/20 след 5-6к км почваше да се чува като дизел мотора, което беше много странно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0/20 толкова си му е живота. 120 - 150 моточаса.

5/30 ще съкрати наполовина живота на турбото, заради по-високият вискозитет при студения старт. Затова "нулата" е силно препоръчителна.

Най-доброто решение е здраво 0/30, със "студен" вискозитет (Viscosity at 40 °C) под 50 mm²/s.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И кое е това "здраво 0w30"? Може ли конкретна марка масло да посочиш, колега, да знам какво да търся. Интервалът за смяна на маслото трябва да е 10к км. Така пише в сервизното ръководство. Ако трябва да се сменя маслото на всеки 5 или 6к, според мен не е решение. Иначе съм напълно съгласен, че 5w30 маслото драстично ще съкрати живота на турбото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Равенол маслата маркирани с USVO "имат право" да бъдат рекламирани като пълна синтетика в Германия ;)
Демек имат поне (по спомен) 25% синтетична база

Ето 0-30 масла https://www.ravenol-direct.uk/0w-30.html (немския сайт отказва да ми зареди на английски)
немския сайт: https://www.ravenol.de/de/produkt/motorenoel?property[1][]=0w-30&property[3][]=vollsynthetisch&property[7][]=usvo

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 28.09.2025 г. at 17:02, dandilov написа:

0/20 толкова си му е живота. 120 - 150 моточаса.

5/30 ще съкрати наполовина живота на турбото, заради по-високият вискозитет при студения старт. Затова "нулата" е силно препоръчителна.

Най-доброто решение е здраво 0/30, със "студен" вискозитет (Viscosity at 40 °C) под 50 mm²/s.

 

Това е така донякъде. Никой не казва защо моторите в Европа са с 5W30, a в Канада с 0W20 ? 
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...