Jump to content
farscape

Как се работи с ръчния режим на АТ?

Recommended Posts

Здравейте

Както бях споменал в друга тема, от около 2 месеца съм собственик на Акорда от снимката. Някои неща може да се каже, че са изяснени, но има още доста за уточняване. На първо четене от Джаз на Акорд усещането е за лукс, комфорт( предните седалки :) ) и съвсем друга возия. Благодарение на ceco_accord и Plamen-CRV понаучих нещо за АТ, за което благодаря!

Та конкретния ми въпрос е за ръчния режим на автоматика. Засега съм го използвал само по надолнище за убиване на скоростта. Но не знам дали правилно боравя  с перата на волана.

При скорост 50-60 чуквам минус и се включва 3 скорост. От време на време натискам спирачката за доубиване на скоростта, но в по-равен участък, където колата намаля, ако натисна леко газта( само чукване и отпускане ) се ускорява малко, ако обаче натисна и задържа малко, ръчния режим се изключва. Така ли трябва да работи или нещо не е както трябва?

Уточнение - лоста е в положение D.

Не съм пробвал на положение S.

IMG_20250320_140751.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автомат се управлява от газта.

При плавно боравене е една кутия, при рязко чукване на газта е друга. Даже няма нужда от "газ до ламарината".

Свикнеш ли и, ще забравиш за перцата, но по надолнище помагат, преди да и усвоиш маниерите.

Ако искаш да ти държи предавката при всякакви условия, но и да ползваш газта, трябва да си в ръчен режим.

Не е като глупавите автомати, като стигнат оборотите на ДВГ в червеното и самоволно да сменя нагоре.

Това се начича "честна" кутия и такива има все по-рядко.

Карай си и експериментирай.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
5 hours ago, farscape said:

Уточнение - лоста е в положение D.

Не съм пробвал на положение S.

При опция D колата сама решава кога да те изкара от ръчния режим при спокоен стил на каране.

При опция S (спорт) имаш пълен контрол над скоростите. Като защита сама ги сменя на долу, когато оборотите на двигателя паднат под минимума на зададената предавка при намаляне на скоростта, но при ускорение ти си ги качваш ръчно и гледай да не е постоянно в червеното. Кутията има достатъчно защити за да работи добре под всякакъв натиск.

Друг плюс е ускорението при възстановяването на зададената скорост при круиз контрола. Акорда набира плавно, докато при повечето автомобили скоростта до зададената стойност се достига чрез "газ до ламарината"

Ако нямаш възможност да изкарваш колата всеки месец на магистрала, карай поне веднъж извънградско в продължение на 10-15мин на 3000+ оборота. От миналата тема сподели, че си спокоен шофьор, но от време на време тоя дизел иска скорост и обороти. В противен случай има голяма вероятност следващата ти тема да е какъв е този знак.

Honda-Accord-i-DTEC-DPF-Light-On.thumb.jpg.4814a9883001017f266596ea440492da.jpg

Ако не си махнал DPF-a де. Акорда по никакъв начин не сигнализира, че е в режим на регенерация и няколко пъти ако я прекъснеш (изгасиш колата) се запушва. Само градското каране също го запушва.

Разгледай ръководството. Ще откриеш неща, които дори не предполагаш че съществуват.

 

2 hours ago, ceco_accord said:

При плавно боравене е една кутия, при рязко чукване на газта е друга.

При Drive няма особена разлика в боравенето. При рязкото натискане има забавяне при понижаването на предавките и "захапва" да речем от 3000 оборота на долната предавка. За това писах в другата тема че е "тромава". При спортния режим е малко по адекватна, но там основен фактор за набирането са високите обороти.

 

Лично неангажиращо мнение :)

Редактирано от Gladiator_BG
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, за отговорите.

Утре тръгваме от Варна за Стрелча и ще проверя и режим S по пътя.

Педала на газта не го чуквам рязко. Просто го натискам леко и за малко, колкото да ускори леко - това в ситуацията описана по-горе. Иначе гледам да подавам плавно газ, освен ако не трябва да изпреваря. По принцип карам 80/20 извънградско/градско. Ами взех я точно в края на март и вече за втори път сменям маслото ( 10к км. преди седмица ).

А колкото до символа от снимката, с него се запознах още първата седмица след като взех колата. Светна заедно с ACC OFF. Колата заби и не искаше да върви като хората. Едно изпреварване не можеше да направи. Бяхме пак в Стрелча и полека полека се прибрахме. Беше по Велик ден и още седмица докато намеря майстор. В крайна сметка - принудителна регенерация и всичко се оправи.

Но си изкарах акъла, викам си  толкова пари и да се счупи още в първата седмица :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автоматът е и адаптивен.

Ако си карал спокойно и рязко чукнеж газта, както си на Д, може да го възприеме за неволна команда, но ако си карал по-активно на Д, ще сработи и дори ако се налага ще свали 2 предавки, за да влезе моторът във високи обороти. Така е при бензинките.

При дизела не знам какво разбира софта под високи обороти, но те и не са много смислени.

Дай си време, свикни с колата (все пак не е бегачка) и ще се напаснете.

Лек път - наслади му се!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

От всичко което колегата farscape пише виждам, че автомата му е в много добро състояние (нека). Колегата трябва да знае, че няма как да му се обяснят всичките функции които предлага и ще се наложи да си ги открива сам, ако има нещо неестествено което го притеснява и му прави лошо впечатление нека пише ще помагаме с каквото може.

За режим  S до колкото знам един път пипнеш ли перата продължаваш само с тях, екуто ще се намеси само ако прецени, че прекаляваш с агресията тоест не можеш да го излъжеш. Не го твърдя със сигурност но някъде май го четох но беше доста отдавна.

 

Редактирано от Митко Йотов
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече съм в Стрелча.

В Айтоския проход се престраших и включих на S. При избор на предавка, заедно с нея светна и "м", примерно "м4".

Това май вече означава ръчен режим. И наистина всичко е като компютър. Предавките нагоре си сменях аз. До 85-90 км/ч, държеше 4-та и превключих на 5-та. По аналогия с ръчната кутия. Може би трябваше някъде да натисна още малко за да видя какво ще стане, ама в прохода къде да вдигнеш повече :). Оборотите отидоха някъде между 2500 и 3000. Мисля че така беше.

В един момент трябваше по рязко да спра ( бях на 3-та ), заради една костенурка :) и просто изключих че съм на S. Като погледнах, колата сама беше свалила на 1-ва скорост.

Всъщност нагоре си ги превключвах аз защото почваше да ръмжи повече. Ха... живот и здраве на връщане ще я оставя да видя дали няма да превключи сама нагоре. Ако събера смелост де... :):).

Да когато за първи път караш автомат е така. Първите дни левия крак отиде на два пъти на спирачката и добре че зад мен нямаше никой и коланите са автоматични. Сега вече си кротува в ъгъла :D. Та така де.

Благодаря за насоките на всички!  :bow::thumbs1:

Уточнение -

И да, за да излезеш от ръчен режим когато си на S след като си чукнал някое от перата, трябва да минеш на D.

А за нещо неестествено -

при тръгване, когато колата е стояла ( примерно една вечер ), като превключвам от P на D при тръгване, понякога се усеща едно слабо ритане, а понякога даже гледам дали свети D, защото не се усеща нищо. И при двата случая спирачката си я държа натисната.

Иначе в движение изобщо не усещам кога се сменят скоростите ( дано така да си и занапред ).

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 5 часа, farscape написа:

Вече съм в Стрелча.

1.В Айтоския проход се престраших и включих на S. При избор на предавка, заедно с нея светна и "м", примерно "м4".

А за нещо неестествено -

2.при тръгване, когато колата е стояла ( примерно една вечер ), като превключвам от P на D при тръгване, понякога се усеща едно слабо ритане, а понякога даже гледам дали свети D, защото не се усеща нищо. И при двата случая спирачката си я държа натисната.

3.Иначе в движение изобщо не усещам кога се сменят скоростите ( дано така да си и занапред ).

 

 

По първото - "м" ти показва, че вече си в механичен режим а не в автоматичен.

По второто - така се получава когато не се изчака достатъчно да загрее мотора реципрочно кутията а палиш и след минута включваш.

По третото -  Точно така трябва да работи (дано).

Ей тук по долу можеш да прочетеш при колегите как е, АТето е същото.

 

 

Редактирано от Митко Йотов
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

По принцип изчаквам след като запаля, но явно понякога не достатъчно. Някой ми беше казал, че трябва да не се тръгва веднага при дизела и съответно да не се гаси веднага. 

Навиците от бензина малко трудно отшумяват. Ама взех да му свиквам. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще останеш очарован, най голямата екстра която може да има един автомобил това е АТ.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ритане при смяната на предавките при тръгване, може да е и от други. Когато паркираш - смени първо на неутрална, дръпни ръчната спирачка, после пусни крачната, да обере наклона ръчната, ако има такъв и тогава мини на Р. Иначе кутията обира наклона и е под напрежение, тогава и рита, при смяна при първото потегляне. 

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това наистина ще го пробвам.

Не съм ползвал N, защото някъде в нета четох, че N е почти само за аварийно изтегляне на колата. 

Ще пробвам при спиране с N и ще пиша за ефекта.

 

И тука да се оплача пак от себе си.

Както споменах навика от бензина играе лошо. На два пъти вече гасих без да преместя на P и докато се усетя се чудех защо не мога да извадя ключа. Но това беше първите дни. Да се надявам, че е дуракоустойчива и не е станало нещо.

Редактирано от farscape

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Споко - това с ключа е по проект.

А относно Р под наклон:

Ако не си дръпнал ръчната преди да сложиш лоста на паркинг, при тръгване той ще ти напомни това, защото излиза по-трудно от позицията си.

И да - не е фатално 1 - 2 пъти, но ако ти е навик под наклон да не паркираш целесъобразно, с времето се прецакват тампоните на мотора и кутията, тъй като са под напрежение и те държат колата да не тръгне по наклона.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с ръчната при спиране вече го свикнах. :thumbs1:

След като, мисля че във форума прочетох, че колата без ръчната се държи само на един чоп. Колкото и да е здрав, все пак си е над 1.5 тона.

Да, вече след като спра напълно, първо N ( от днес ще пробвам и така ), ръчна и тогава на P ( при натисната и крачната спирачка ).

При тръгване изчаквам около минутка след като запаля, от P на D, пускам ръчната и тогава тръгвам.

При спиране съответно също изчаквам преди да загася.

Надявам се, че процедурите са правилни. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, има такъв чоп. Идеята му е да фиксира колата, като такава с ръчни скорости.

Но и при 2-та вида кутии крайният ефект в наклон и без дръпната ръчна е еднакъв - тежестта на колата се поема от тампоните.

Важното е при N като дръпнеш ръчната, да пуснеш крачната, за да "легне" колата на накладките си, а после пак крачна - за да вкараш лоста на Р.

Редактирано от ceco_accord
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ахаа, значи между N и P се опуска крачната за момент след ръчната.

Ясно. :thumbs1:

Абе лека полека ще му свикнем.

Благодаря!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 2.07.2025 г. at 21:40, farscape написа:

Някой ми беше казал, че трябва да не се тръгва веднага при дизела и съответно да не се гаси веднага. 

Не е хубаво да се загаси двигателя когато сте карал извесно време по магистралата и спрете за кафе например. Така давате възможност за правилно смазване и охлаждане на турбото най-вече.

Когато се прибирате от път, докато влезете в града и стигнете до вкъщи, температурите в отделните компоненти на охладителната система и турбината са в нормални граници.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто циркулацията на маслото изведнъж спира, а това което е в турбото е с най-висока температура и има риск от постепенно закоксване на маслените канали в турбината, което им намалява сечението с времето и почват проблемите.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това пред нас, на работа или някъде другаде като спирам, вече може да се каже че свикнах. Остана да свикна като спра на бензиностанцията да не я гася веднага. :)

 

Дано темата да се окаже полезна за тези които за първи път карат автомат. Както насоките и съветите които дадохте са ми полезни. :thumbs1::bow: 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблем е (до колкото го има) при дълги летни извънградски пътувания, както спомена колегата по-горе.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
7 hours ago, farscape said:

Дано темата да се окаже полезна за тези които за първи път карат автомат

Това за спирането се отнася за всички автомобили с турбини, не само за автомата. На кратко ... ако си ходил до магазина, до работа, до село и прочие - спирай както/когато поискаш ... ако тръгнеш по Тракия към София (примерно) и настъпваш двигателя  3200-3500 оборота (което задължително заради DPF-a) и на Пловдив решиш да спреш да заредиш и да си вземеш нещо освежаващо - преди да изгасиш, чакаш минута-две-три, турбото да свали малко градусите. Няма температурен датчик на охлюва. Не очаквай конкретно време за изчакване или да видиш колко са градусите на турбината. По твоя преценка. Ако си спокоен шофьор и си решил пътя Бургас - София да го вземеш за 5-6 часа - това със изчакването не е за теб :) Карай си я като джазката.

Редактирано от Gladiator_BG
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...