Jump to content
Bizzito

86К смяна на свещи - ИЗНЕНАДА

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте,

 

Реших да си сменя свещите по-рано от предписанията и получих изненада. Майстора каза, че всичко е наред, но според мен не е съвсем така.

 

Изглежда, че единия цилиндър има някакъв проблем. Три от свещите са в перфектно състояние, обаче едната има много кофти нагар. Също така само на нея резбата и е омаслена изцяло.

Според проучванията ми днес този цилиндър гори масло през вложките на клапаните.

 

IMG_20241105_190510.jpg

IMG_20241105_190411.jpg

 

Ето отблизо лоша и добра свещ на микроскоп. Тук даже е леко поизчистен вече.

 

 

IMG_20241105_135418.jpg

IMG_20241105_135538.jpg

 

Нагарът е много твърд и гаден. Надявам се да няма много в камерата или по клапаните.

Разхода на масло е 500 мл на 5000 км.

 

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или са депозити, или свеща си е изпяла песента, но като гледам електрода, май е второто.

Провери въпросния цилиндър след 10-20к. и ако всичко е наред, значи свеща си е заминала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Така изглежда но пръв поглед да, заради нагарите, сякаш е стопена. И ние се подлъгахме първоначално (с колеги). Обаче реално няма проблем. Електродите са си там и гапа си е колкото трябва. Грешки за missfire, прекъсвания или проблеми не съм имал. Както си работи мотора преди смяната така си работи и сега.

 

Иначе и аз така мисля, след време да проверя как е положението.

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обърни внимание и на третата отляво надясно! ;) И тя е зле.

Като цяло всичките са с нагар. Кои повече, кои по-малко.

Добавки за бензин ползваш ли редовно и какви?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едната и тя има наченки да. Но се ядва.

 

Ползвал съм добавки. Примерно колата е в мен от 20 хил км. През половината време да съм ползвал само Wynns supremium petrol по 1 мл на литър. Нищо особено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То като цяло не изглеждат като иридиеви свещи на 86к.

Ако ти е голяма тръпка какво се е случвало в този цилиндър, ходи да ти го прегледат с ендоскоп.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Точно това бях почнал да пиша. Един оглед с ендоскоп ( на всички цилиндри)ще каже гумички на клапани ли са, сегменти ли са, или цилиндри.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мой колега има ендоскоп. Напролет ще го гледаме. Тъкмо да проверим свещите как са.

 

То и ако е от горене на масло не е и нормалното на 86К да пуска през клапаните. Пък и от където и да е. Най-здравия мотор на Хонда :lol:

Редактирано от Bizzito

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Какво толкова е да го погледнете, та чак напролет да чакаш? Тая процедура съм я правил пред блока за 15 минути и то със саморъчно направен "ендоскоп" през смартфона. Въпросът, обаче е тоя дето гледа, да знае какво да гледа и какво вижда.

А свещите ги смени веднага, че тоя цилиндър съвсем ще "огърми". Причукването, дето го чуваш, може и да е от него.

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите са сменени и точно затова планувам напролет за да поработят и да видим има ли пак разлика. Да ги съчетая един вид двете неща.

 

И аз мисля че има връзка с почукването, засега не смея да кажа дали има разлика, защото то не е постоянно. По-нататък ще видим, следя го изкъсо и него.

Голямо ухо извадих, а? :lol:

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не бих имал търпение.

Погледни с ендоскоп - скоро.

В този цилиндър няма как тези "коралови" образования да са само по свещта!

Ако периферията на буталото свети от чистота - маслото идва от сегментите, а не от клапаните.

Този разход на масло само от 1 цилиндър ако го умножиш по 4 - мамма миа - моторът е за капиталка - дано не съм прав де.

Това че моторът е на малко км, не значи че не може да има строшен сегмент.

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Сивика на синковеца Ванко прави основен ремонт на 409000 км пробег.

Харчеше 1 л масло на 5000 км. Колата не пушеше, освен в режим моторна спирачка след дузина км спускане. ДВГ-то го играе помпа и с вакуума вади масло през износените сегменти. Караше се с 10-W40. След ремонта - разход 0, вече 3-та смяна на масло, първо с 5-W40, а сега е с 5-W30.

 

Челата на клапаните и буталата бяха в нагар, но перифериите чисти и си имаше хонинг - и в 4-те цилиндъра.

Това са му свещите.

 

Надявам се при теб да е чисто и свещта да е била проблемна.

 

307383614_493644065607845_3666946280613021428_n.jpg

2022-10-08_142801_942.jpg

2022-10-08_142510_469.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...