Jump to content
boiskii

Accord V CE9 4AT F22Z2 '98 - пътуване назад във времето

Recommended Posts

Както се казва, проверката е висша форма на дверие. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шапка ти свалям - знаеш!

За уменията, инструментариума, морала и мерака.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес тествах една боя за огради, уж 4в1. Ръжда, грунд, боя и гумиран външен слой.

Resizer_17373902596561.thumb.jpeg.7426839ca64b0d2b0e9c69a207498079.jpegResizer_17373902599893.thumb.jpeg.bc39828ac52a6c4f90fee61b1f5b7416.jpeg

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нацапах каквото имаше и чакам да дръпнат.

Resizer_173755214530719.thumb.jpeg.622311b0273d0043e725de0555d3588b.jpegResizer_173755214501517.thumb.jpeg.b891d13a7c08c50b4216ae6f0a93d7e5.jpegResizer_173755214664229.thumb.jpeg.34c4f69ded4b1cfdb33e24b1e1dd932e.jpeg

Resizer_173755214475315.thumb.jpeg.a5cb1172ff4ccc7befbf19252de8a462.jpeg

Междувременно се оглеждам за подложки за амортисьорите. 30мм ще изпънат задницата добре, но не знам дали сходимостта ще остане в норма с фабричните реглажни щанги и болтове. 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да я повдигнеш (а защо само отзад), или?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отзад я действам сега, иначе и отпред ще я вдигам ако се започне. 

Пуснал съм запитване до човек, който прави такива подложки за ЦР-В, ФР-В и др. 

Screenshot_2025-01-22-18-14-42-338_com.sirmamobile.prodavalnik-edit.thumb.jpg.35a6f6a9c746e126061dd8cd3892957a.jpg

Идеята е да се повдигне цялото асембли на пружината и по този начин да се запази возията, без да се слагат по-твърди пружини или да се подмушват разни гумени подложки/спирали в самата пружина. 

Screenshot_2025-01-22-18-16-30-525_com.sirmamobile.prodavalnik-edit.thumb.jpg.d2f60bc8da1db15b43d9e4fca63ea59c.jpg

Сигурно и аз мога да ги направя тия фланци, но ако има готов продукт ще си го спестя.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вдигай я отсекъде, че търбухът и е нисък за нащо лунен пейзаж, а и ще изглежда по-ефирна та "токчета". ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Реших сам да си правя лифт кита.

Resizer_173772087367229.thumb.jpeg.cb1fb786843639d58e423ccbba28418e.jpegResizer_173772087191917.thumb.jpeg.703c8c366c1b0e93e79a239282e69f78.jpegResizer_173772087124313.thumb.jpeg.4bdbbc4b48f2f959b93dc8f6f8f968dc.jpeg

Ще дялка от шина 150х10мм, 3 парчета хванати като сандвич. Централен отвор ф76 и отвори за шпилки М10. Старите шпилки са около 20мм и сега търся такива, които да са 50+мм, за да покрият новата височина. Ще има матРиал и за предните. :)

И още малко убавини:

Resizer_17377208703215.thumb.jpeg.e4293906ba3ce30ade311e46c0199e27.jpegResizer_17377208705847.thumb.jpeg.614e41aba83245f5ce8ed85112a49fa6.jpegResizer_173772087391931.thumb.jpeg.6b3807150b90a7595ffa324aa997cc80.jpegResizer_173772087529739.thumb.jpeg.feae1fa69429151e7e575df50c8e7725.jpeg

 

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оо, голяма игра ще падне.

Няма ли кой по шаблон да ти ги изреже от бакелит, или да ги отлее във форма от халумин?

Ако има газ, тури отзад 50мм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може на лазер, ама не знам дали ми се занимава да правя чертеж и да обикалям по частници. Като гледам утре ще ги издялкам. Може би ще врътна един бърз чертеж да го дам на брата да ми пусне шаблончето на 3Д принтера и по него да си режа режа шината, че картончето е вехто...

Централния отвор ще го пусна на настолната бормашина с боркорона 76мм. Двете М10-ки са  бързи и лесни. Единствено ще падне повече игра с флекса по външния контур на елипсата.

С 50мм не знам дали ще дойде сходимостта, това ме притеснява...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъъ, тя ще стане 40 с пълна бутилка.

Сток и празна, отзад беше ли по-висока?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда идентично отпред и отзад.

Screenshot_2025-01-24-22-43-08-391_com_miui.gallery-edit.thumb.jpg.fe6682196578e9c9e9bbb44583585fc0.jpg

Всъщност макса, който ще мога да вкарам е около 40мм. Намерих шпилки с дължина 65мм, което е 35 горница над стоковите. Като сложиш и запаса над гайката се получават към 40мм ефективна дължина между чашката купето. 

Screenshot_2025-01-24-22-46-55-797_com.sirmamobile.prodavalnik-edit.thumb.jpg.d006f5a4e3460b5d524c5405bc64dbcd.jpg

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен бъркаш много с тези подложки, натегни пружините като подложиш между нея и чашката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С кое бъркам? Нали като ги нетегна ще започне да вози твърдо, което не ми харесва като ефект. 

Ако пружината в момента е 30% свита след пускане на колата на земята, то пръта на амортисьора има още 30% ход нагоре докато удари в крайната разгъната позицията. Като натегна пружините обирам от тия 30% свиване и отивам например на 20 или дори 10% спрямо сток. Като сложа подложка пружината пак кляка 30% само че подложката компренсира клякането и ефективното пропадане отново отива на 20 или 10%, аналогично на натегната пружината. Разликата е че с подложка над чашката возията остава същата, докато при натегната пружина се одървя. 

 

Добавената дължина с подложка над чашката ще се отразява единствено, когато гумите пропадат в дупка или бързо слизат от неравност. Тогава към максималния ход на амортисьора се добавят тия 30/40мм от подложките. С други думи ходовата част ще се кълчи с по-голям ъгъл надолу. Планирам да нулирам всички тампони спрямо новата неутрална позиция с подюожките, за да не се товарят. Единствения тампон, който не подлежи на реглаж е този на горната напречна щанга, който завършва с шарнир в към шенкела. Той е със заводски определен ъгъл. Ъпгрейда, ако изобщо се наложи такъв, е да се снеме новия ъгъл, когато колата е стъпила на земята и тампона да се избие и набие с новия неутрален ъгъл (или направо да се смени с нов). 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем правилно разсъждаваш относно позицията на подложките в цялата схема и хода "на отбой" на амовете.

Леко ще се килнат спрамо ботушите, но при цялата монтажна височина на croun to aksel, не мисля че разликата в ъгъла ще е видима, камо ли фрапираща, но на теория, горно и долно черо та подложките не трябва да са успоредни, а да се затварят в посока от калника към купето, ама тва как ще го сметнеш?

Сглабяй па то ще си покаже ива ли напрежение в чашката.

И споко, за + 30 мм, нама да стане като празен самосвал Татра. ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шпилките дойдоха. Сега правим шаблона за рязане.

Resizer_17377997658041.thumb.jpeg.634576a750b0781f61374ba750563328.jpeg

Ще ги направя пък като стане време за монтаж ще преценя на място какво е положението и дали се получава опасно кълчене някъде.

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, boiskii написа:

С кое бъркам? Нали като ги нетегна ще започне да вози твърдо, което не ми харесва като ефект. 

 

Това е твоето мнение без да си пробвал, аз съм с един сантиметър подложки от 10г и разлика във возенето не съм забелязал. Нищо не ти пречи да пробваш и двата варианта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1см не е ли малко? Каква е разликата във височината преди/след?

 

Моста е напълнен с парафин и захванах да чегъртам подкалниците. Две малки дупки имам от двете страни. Като свалих пластмасата, която покрива тръбата от гърловината до резервоара зейна фабричния шагрен, сив на цвят. И там дето не е имало шагрен, дали фабричен, дали афтърмаркет, си е жълтичко..за късмет няма дупки. Отляво дупката е от вътрешната страна на веждата. Отдясно отвън в края на веждата при прехода с багажника.

Resizer_17378281922641.thumb.jpeg.b066d8dfd1817c193b0e3a59b4a154bc.jpeg

Resizer_17378284843525.thumb.jpeg.9277af29d5eee04f0b564e3bfdf23049.jpegResizer_17378284842093.thumb.jpeg.51c4bee18e212055ee11f49d2f708fb2.jpegResizer_17378284840151.thumb.jpeg.f847973b9f4a17e58684cc01eaf558c4.jpeg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те тва е подложка. 😄 Има ли ги в Али-то?

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се повдигна с 2.5см , но стабилността е както беше преди 24 години когато я купих. 

IMG20250118143533.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво се откри като свалих всички пластмаси и разтърках с телта. Двете язви, и тръгналите тръби в горната си част, където са били скрити зад покривна пластмаса. Тръбата ще се сваля цялата да я обработя.

Resizer_17379133682955.thumb.jpeg.98c55e50490945c101888c1f4e1b9e84.jpegResizer_173791336878711.thumb.jpeg.bdfc2c3686dabfa25d5a15963b466472.jpegResizer_17379133684517.thumb.jpeg.c07571f53d6308b0685ce59f76ba889d.jpeg

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Останалото си иска чегъртане и обработка.

Resizer_17379133686029.thumb.jpeg.6d7b21e2941f7e1b05b594651687c3a1.jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен, на Сивика бе по-малко, но таз пласмаса май повечко ядове създава с годините, отколкото помага. Просто зад нея няма вентилация иии ...

Но след обработката лани, пак я сложих преди месец - ще видя след някоя година как е. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На последната снимка се вижда фабричния шагрен, горе вляво. Сив на цвят. Тоя участък целия беше скрит зад пластмаса, съответно афтърмаркет шагрена, който е черен, не е успял да се докопа до там. Но изглежда цялостно допълнителната обработка е имала решаваща роля. Дори горивната тръба отдолу дето е пръскана допълнително не е мръднала. Утре ще разхвърлям корите в багажника да видя какво се подава като ръжда от вътрешните пространства и да се налива парафин. Тая дупка отдясно е точно на прехода с багажника и има голяма вероятност да си е буквално в багажника.  

Пластмасата според мен не е проблема. Проблема е че няма шагрен зад нея, а там обикновено се задържа кал и загнива. 

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно - няма вентилация.

Калта на е проблем.

Гние където бавно съхне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...