Jump to content
Mkilla

Стъклоповдигач

Recommended Posts

Като цяло, трябва си нов повдигач, тези които уж ги ремонтират, лично на мен, не ми вдъхват доверие. Повдигача е метален но е леко паянтов от годините експлоатация, моторчето е изморено, нещата са по-мудни но се спеставя минимум 200лв на този етап. Та това е, втулка 19мм, заварка и напред :) Ремонта като цена е 2.99лв за 1 панта и няколко бири докато се бачка. 

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тея коли са от поколението което носи на приспособления.

На моят Сивик моторчето е сменяно с някакво от друга кола - личи си по новите крепежни позиции правени на вътрешната ламарина. Не съм разследвал с подробности защото работи, а "Едно куче докато спи - не го закачай". ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord, реално не може да е от друга кола т.е може да е ако пак е от същият модел Сивик. Това тук е специфично и става само за Rover и Honda UK. На твоята 6-та мисля, че беше с жило а не със зъбна предавка. Не знам защо са толко скъпи тия повдигачи на този Сивик. На 8-мата е 60лв а тук е 220лв ( с моторче ). Тия с рециклирането искат 200лв, което е смешно. 
 

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амии, не знам, но ме съмнява японеца така да е слагал шайби и да ги е накълвал с електрода. ;)

Някои нещо е "магерил" в предходните и години. Личи си от далеч че не са заводски тез 3 шайби.

IMG_20230730_110413.jpg.5db55b49e91f13fe10c4b83c1aa089b4.jpgНа дясната врата не е така IMG_20230731_203057.jpg.79d80a9d2f2eaaa62d269b309fbdb45f.jpg

Но нали работи - справил се е някак и под картата не се види тоз "колхоз" по руски казано. :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно решение. Докато не се свали, няма как да се знае какво е, що е но важното е, че работи 😀 С какво махна тази жълтата гняс, като полиуретан на която се лепи наелона? Разредител? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях взел и от 2-те.

IMG_20230730_110539.jpg.d15a34a6aad923cd0c3e75dbce065479.jpg

Мисля че АМВ-то бе по-ефективно.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord, ние си ги харесваме колите, правим си ги ама мен редовно ме питат "абе, тоя дъртак, кога ще го хвърляш". Е го и днес, при влизане в работата "абе ти още ли караш тва остарелото". Спрял съм да обяснявам, че това е повече кола от доста по-нови. Вярно е, че е стара, вярно е, че не е особено комфортна ама зимата се катеря с нея там, където и 4x4 закъсват, само хубави гуми иска. Окачването е като на CR-V 1, адски смислено е направена ( 95% от нещата ). Та така, разни хора, разни идеали :) 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера пред нас седя на пейката и почивам от колоезденето.

Прибира се комшията - пак си купил поредния Ситроен, ама по-нов.

Питам го - здраво ли е окачването, балоните държат ли - кима утвърдително с глава

- За сега, да.

Отсреща е Сивика. 

- Едно време и аз Хонда имах, ама ми отесня. Иначе беше здрава, но твърдо возеше.

- Тая нещо се разскърца отпред в ляво, сигурно е някой тампон от жегите.

- Е, тя поне е малка кола с просто окачване, виж шарнира.

- Кой от 2-та?

- Е как 2, нали е макферсън?

- Не е. С него са само новите евтино направени коли, дето ги продават скъпо. Тази е от старите и е наопъки. 

Гледа ме учудено, гледа нея, па вика:

- Моята Хонда я имах само няколко години и не знам с какво окачване беше. 

 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисълта ми е че там гдето е вложена мисъл, от инженери и състезатели, има смисъл да се поддържа. Другото е маркетинг - скраб от старта. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тоя сивик не се ли отскубваше шарнира заради инженерната мисъл :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има такава вероятност. Колегата имаше патила с долният шарнир, който е натоварен на отскубване. С горният няма драма. Той е само придържащ геометрията и кинематиката.

IMG_20240624_215041.jpg

IMG_20240624_215355.jpg

IMG_20240624_215250.jpg

То на повечето коли е такова устройството, но явно се учат от грешките си. На Ледженда е точно обратното - окачването натиска долният шарнир - долният носач е върху, а не под шенкела.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отскубва се, да. Ако го бяха проверили на технически преглед или в сервиза, нямаше да се отскубне. Прелюда е със същите и вече 15 години нищо не се е отскубнало. Въпроса е, че са стари и не им обръщат много внимание по сервизите, ако ходи човек на майстор. Не за всичко имам време сам да проверявам и правя, не че не мога. Ето, това също трябваше да е сменена течност на съединител ама като гледам, не е сменена. Е смених си я и нея ама не е в това въпроса. Иначе на новите защото нищо не се отскубва.. 
IMG_3594.thumb.jpg.10c407e300e53ec5b400cf72e588329d.jpg

В България трябва да разбираш от всичко ама не е гот така, на мен лично хич не ми е приятно да се правя и на монтьор ама трябва, особено като ти кажат смяна на масло след 35 дни или смяна на каре след 2 месеца. 

P.S Цитирам един от сервизите в които съм влизал с 6-тата ген. :

-" Ние тия няма да ги правим скоро, да знаеш, много са стари вече".

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Издигнаха се некои "в очите на слепите", па се самозабравиха.

Дълги години си поддържах колите в един съседски сервиз. Напоследък обаче ми дават жестоки цени за труд и не приемат "с мои части" - нямали далавера. Викам на шефа - Дай да сменим семеринг колянов вал на Сивика (от към кутията) - отказа ми, щот много работа било и ме доуби с цена.

Синковеца му си напрай сервиз за газови уредби. И той ми е вършил работа, ама и той вече си подбира клиентите.

- Дай да сменим газовия комп на Сивика?

- Абее, не ми се занимава с него. Ша земе да му падне някой калник, та да се вкарам в разправии, а и ти си капризен. Вчера върнах 1 кат тебе с Такума и сметка за 5 бона, щот немам нерви.

Всеки гледа да изкарва бързи пари от неразбиращи.

Естествен подбор, както в посока сервиз-клиент, така обаче и в обратната.

Да си живеят, па да работят както искат - ако могат. Времето слага всеки на мястото му.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох и аз си карам моя  стар сивик.Трябва да правя и аз повдигача.Долния шарнир преди 3 години се скъса  и на мен на сфетофара на лукойла голямия на константин  величков.Но си го оправих сам пред блока.И така вече 7 години и 180 хиляди.Правил съм какво ли не по него.но без електрониката.В софия ме гледат като оооо

Редактирано от dragob
Правопис
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже имам наблюдения и в Австрия, имам близък с ретро кола там. Кара я 2-3 месеца в годината, ходи по събори, председател на ретро клуб е. Няма проблеми със сервизите, напротив. Хората се кефят там, защото като имаш сервиз се предполага, че си фен. Значи, че обичаш да правиш коли. А тук е обратното, повечето те гледат първо с каква кола идваш, после в джоба и накрая работата. Схемата е много сбъркана. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината и аз си правя всичко по сивика.щото в сирвиза като ме видят-ела утре или другата седмица.пък вече и цените космически.а и сивика е лесен за работа .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мнозина сме станали пенкилери и си правим каквото можем по колите (всеки според мерак и налично оборудване), и това не е от добро, нито е за добро на социума. :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accord, прав си. Не е за добро, но като ти огъват ръцете с цени, особено "хондаджии", няма как. Аз съм ок с всичко това, пиша в този форум, защото се надявам нещата, които правя да са поне малко полезни на някой, който не знае как да направи ремонта. Като гледам, освен теми за масла и проби на салфетки, техническите теми липсват. Ровя се в чуждите форуми главно като ме интересува нещо, което е тъжно на фона на това, че форума е стар и би трябвало да има много инфо а то няма. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Има доста неща, но напоследък малко стана - ГлЕй ква здрава Хонда имам.

Ти споделяш, други също, но болшинството са само четящи, или питащи. Писането болшинството го приема инак, освен когато му потрябва. Освен време и мерак си требе и сила (да се изтипосаш по някакъв проблем), а току някой да излезе напреко.

Извиващите ръце и те от тук са минали, но се препитават от това че се учат на чужди коли, срещу техните пари. Но това е едната страна. Парите идват и си отиват, а времето само си отива. Той може да ти върне парите, но ти не можеш да му върнеш часовете от живота му, които ти е посветил. Светът не е черно бял - проявяваме разбиране, но имаме и право на избиране.

Но не се отказвай, както и аз. Освен форума има доста фейс групи - пълни с хора и празни от към съдържание.

 

 

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Само за протокола:

Предполагам сте видели, че преди около три месеца изпратих за България едни хора, с една Хонда и една каравана.

 

Предистория:

Седим си на една маса (кръчмарска, не чертожна), у дома в Ихтиман, с Майстора, който ми прави ремонта на гаража, и от дума на дума стигаме до:

- Много бих искал да ми купиш джип и каравана от Англия.

- Добре, нямам нищо против. Караваната е ясна, казвай, какъв да е "джипа"?

- Honda CR-V 2-ра генерация, бензин, ръчни скорости.

- Ти май се е&@ваш с мен, 'щото си чул, че съм върл хондаджия?!

- Не, за пръв път чувам, че си фен на Хонда.

- И как точно реши, че искаш Хонда?!

- Ми, четох тук-там, питах тук-там и реших, че джипа ще е Хонда. За да не ме боли главата после.

 

п.п. Миналия месец същия този човек изпъкна с нова оферта. Каза, че е време да започвам да чета обявите за лодки.

Иска те такава те:

IMG-20240520-WA0001.thumb.jpg.14d2c24d214380b71b569466c549b777.jpg

 

Тааааа, тетака, 'ората четат и решават.

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата си Хонда (края на миналия век) съм взел преди да има форум. Втората преди да знам че го има. За следващите 3 съм чел тук, така че адмирации на всички споделили (каквото са решили) и гледам с каквото мога "да върна жеста", ако не на тях, то поне на следващи.

И знам че ако по определен въпрос няма писано, все ще се намери някой, който е патил, но и да не е писал, ще се отзове с решението си.

Има смисъл и той не е само за търсещият - силата на социума!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Цецо, това с четенето и питането го казах за да наблегна на прословутата рентабилност на Хонда. ;)

 

п.п. Не се изказах по настоящата тема, защото не беше зададен въпрос а решение на проблема. Този проблем за мен беше второто нещо, което отстраних сам по колата си. Първото нещо, с което се сблъсках и , заради което се регистрирах във форума, беше, как се прави самодиагностика с кламер. Ми, само с четене се научих и си отстраних проблема с паленето.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да, колите са здрави, макар и овехтели.

Хората каращи 5 - 10 годишни трудно ще изпаднат в проблем, освен ако не са изтеглили "къса клечка" поради модерните времена.

Тези с 10 -15 - 20 годишните вече имат потенциал за предизвикателства и чат-пат се допитват и справят, ако поне малко "чуват петела".

Вече по 20-25-30 (и нагоре) годишните коли все излиза нещо за барване, а и са по-просто устроени. Като някой вече се е парил и правил, е оптимистично и полезно за следващите по въпроса, така че всеки писал е добре сторил!

Ето и тази тема е пример. Колегата ни си е решил проблема сам, но го маркира и дава решение. Колко му е да споделиш?

Човекът е социално животно.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко офтопик. И аз повече чета, отколкото пиша. Преди да купя първата си Хонда Цр-в 1 изчетох всички теми във офроад форума.  Там активно пишеше колегата @Krasi-mir. Знаех всичко за колата преди да я купя.

Карах я 12 години. Сега имам Црв 3 и един Акорд 7 на сина. Но не давам съвети защото за близо три години освен масла и филтри на црв съм сменил само вътрешни накрайници. Но карам по 10000 на година.

На Акорда за година и двойно повече пробег ремонт на стартер, но не от мен ,че е много разглабяне.

Мога и давам съвети само за црв 1 ,че там съм ремонтирал повече сам.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Честно казано, преди 10-ина годинки спрях да си ремонтирам колите сам. Значи, скромният ми опит относно "направи си сам" всичко по колата приключи със Сивик 6 англичанка и CR-V 1.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...