Тъмнозелен самурай G86-P 322 #1 Публикувано 16 Декември, 2023 (Редактирано) Здравейте, Тъй като някои колеги ползват магнити на масления филтър, реших, че ще им бъде интересно, пък и не само на тях, какво става от вътрешната страна на филтъра при тяхното използване. Разрязаният филтър е NITTO4HM113 на 2700 км. Оказва се има задържане на микрочастици, натрупани от вътрешната страна явно между магнитите ( къси и дълги).(Снимка 1) На втората снимка се вижда вътрешната повърхност на филтъра след почистване. Ако има колеги с подобно отваряне на филтри с магнити може да споделят как е при тях. Редактирано 16 Декември, 2023 от Тъмнозелен самурай G86-P 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #2 Отговорено 16 Декември, 2023 Бях сложил след основния ремонт на Сивика, но за съжаление не успях да го срежа прилично. Целта бе там да останат металните частици от напасването на новите сегменти и лагери. За маслото при стар и неремонтиран мотор не очаквам някакъв полезен ефект, тъй като такива метални отлагания едва ли се появяват, освен ако се кара без масло де. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #3 Отговорено 16 Декември, 2023 (Редактирано) 3 minutes ago, ceco_accord said: Бях сложил след основния ремонт на Сивика, но за съжаление не успях да го срежа прилично. Целта бе там да останат металните частици от напасването на новите сегменти и лагери. За маслото при стар и неремонтиран мотор не очаквам някакъв полезен ефект, тъй като такива метални отлагания едва ли се появяват, освен ако се кара без масло де. Картинката при мен е за F18B2 на 196 000, лошото е, че не може някакъв количествен метод да се приложи, както при UOA за маслата Редактирано 16 Декември, 2023 от Тъмнозелен самурай G86-P Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #4 Отговорено 16 Декември, 2023 (Редактирано) Мотор Д14А3 на 410000 км и последвал ремонт. По спомен 7000 км с ново масло и магнитите. Имах мерак, но не и удачни инструменти. Заинатих се и хванах ножовката, но се строши. Не продължих с отварянето, поради "замърсяване на пробата" със стружки от самия филтър. Редактирано 16 Декември, 2023 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #5 Отговорено 16 Декември, 2023 4 minutes ago, ceco_accord said: Мотор Д14А3 на 410000 км и последвал ремонт. По спомен 7000 км с ново масло и магнитите. Имах мерак, но не и удачни инструменти. Заинатих се и хванах ножовката, но се строши. Не продължих с отварянето, поради "замърсяване на пробата" със стружки от самия филтър. Тя тази ножовка май не е за метал и за имам такава..аз го срязах моя с един лист от калсическа ножовка просто учудващо леко, стружките от рязането са доста по големи от тия натрупвания на микрочастици като ивици от магнитите и не попадат вътре като въртях филтъра, или ако са паднали накои не ги виждам на снимките Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #6 Отговорено 16 Декември, 2023 Абее, неудачен опит. Няма нужда от цитат на цял пост, особено ако е над твоя. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #7 Отговорено 28 Април Разрязаният филтър е Mann 610/6. Сложен след горния NITTO след 2700 км и навъртял още 5000 км. Прилагам снимки на вътрешната страна на филтъра след разрязване преди и след почистването. Според мен магнитите си задържат частици. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #8 Отговорено 28 Април Продължение на горния пост, че не разрешава голям обем изображения в един пост Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #9 Отговорено 28 Април Второ продължение на снимките Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 774 #10 Отговорено 28 Април Тези магнити са нож с две остриета. Вместо тези абразиви да се уловят безвъзвратно от филтърната хартия, те се задържат по стената на филтъра и когато имаме поток с голям дебит през байпаса, има голяма вероятност част от тези частици да се отмият и попаднат в двигателя. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2829 #11 Отговорено 28 Април Какви са тези едри частици? Не мисля, че са от двигателя. Да не би да са от ножовката? Но пък изглеждат като ръжда. А тук вече не може да са от ножовката. Да не би филтърът да е бил ръждясал отвътре преди поставянето му...? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #12 Отговорено 28 Април (Редактирано) Не, не се предава добре цвета от снимката, тук иглежда така, на практика бяха тъмносиви към черни ( между тях има светли ивици от магнитите ). Лампата ми е с някаква лего оранжева крушка. А горе в червените кръгове може и да са останали стружки от рязането, макар че внимавах уж. Иначе на избърсаното си е чисто, ако е ръжда едва ли ще се избърше така леко. За варианта с байпаса по-горе има логика, но ако е така няма да има нищо по стените и ще се отмива, пък и при такова положение какво задържане в хартията може да става като не преминават през нея, те в такъв случай си циркулират свободно. Но липсата на количествено измерване е недостатък наистина. Редактирано 28 Април от Тъмнозелен самурай G86-P Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #13 Отговорено 28 Април Желязото е тежко и би трябвало да пада долу...на дъното на картера. Мисля, че магнит на пробката на картера ща работи по-добре. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #14 Отговорено 29 Април На тез вехти мотори с голям пробег, не мисля че има файда от магнити. Отдавна всичко се е ошлайфало и напаснало, та едва ли ще се появят отделяния, освен при форсмажор от липса на масло. Ако толкова бързо падаха стружки, тези ДВГ-та щяха да се сменят кат носни кърпички. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #15 Отговорено 29 Април 9 hours ago, Vancho said: Желязото е тежко и би трябвало да пада долу...на дъното на картера. Мисля, че магнит на пробката на картера ща работи по-добре. ако е отдолу пробката - да Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Тъмнозелен самурай G86-P 322 #16 Отговорено 29 Април (Редактирано) 3 hours ago, ceco_accord said: На тез вехти мотори с голям пробег, не мисля че има файда от магнити. Отдавна всичко се е ошлайфало и напаснало, та едва ли ще се появят отделяния, освен при форсмажор от липса на масло. Ако толкова бързо падаха стружки, тези ДВГ-та щяха да се сменят кат носни кърпички. ееее това естествено не са големи стружки, от нормално износване от работата на двигателя, лошото е, че няма количествен начин да се преценяват, както при ЛА на отработкитне на маслата например, абе спортен интерес общо взето Редактирано 29 Април от Тъмнозелен самурай G86-P Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове