Jump to content
Тъмнозелен самурай G86-P

Магнити и маслен филтър

Recommended Posts

Здравейте,

 

Тъй като някои колеги ползват магнити на масления филтър, реших, че ще им бъде интересно, пък и не само на тях, какво става от вътрешната страна на филтъра при тяхното използване. Разрязаният филтър е NITTO4HM113 на 2700 км. Оказва се има задържане на микрочастици, натрупани от вътрешната страна явно между магнитите  ( къси и дълги).(Снимка 1)  На втората снимка се вижда вътрешната повърхност на филтъра след почистване. Ако има колеги с подобно отваряне на филтри с магнити  може да споделят как е при тях.

 

 

Снимка 1.jpg

Снимка 2.jpg

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P
  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях сложил след основния ремонт на Сивика, но за съжаление не успях да го срежа прилично.

Целта бе там да останат металните частици от напасването на новите сегменти и лагери.

За маслото при стар и неремонтиран мотор не очаквам някакъв полезен ефект, тъй като такива метални отлагания едва ли се появяват, освен ако се кара без масло де. ;)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 minutes ago, ceco_accord said:

Бях сложил след основния ремонт на Сивика, но за съжаление не успях да го срежа прилично.

Целта бе там да останат металните частици от напасването на новите сегменти и лагери.

За маслото при стар и неремонтиран мотор не очаквам някакъв полезен ефект, тъй като такива метални отлагания едва ли се появяват, освен ако се кара без масло де. ;)

Картинката при мен е за  F18B2 на 196 000, лошото е, че не може някакъв количествен метод да се приложи, както при UOA за маслата

 

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Мотор Д14А3 на 410000 км и последвал ремонт.

По спомен 7000 км с ново масло и магнитите.

Имах мерак, но не и удачни инструменти. :(

Заинатих се и хванах ножовката, но се строши. Не продължих с отварянето, поради "замърсяване на пробата" със стружки от самия филтър.

IMG_20231216_115312.jpg

IMG_20231216_115438.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
4 minutes ago, ceco_accord said:

 Мотор Д14А3 на 410000 км и последвал ремонт.

По спомен 7000 км с ново масло и магнитите.

Имах мерак, но не и удачни инструменти. :(

Заинатих се и хванах ножовката, но се строши. Не продължих с отварянето, поради "замърсяване на пробата" със стружки от самия филтър.

IMG_20231216_115312.jpg

IMG_20231216_115438.jpg

Тя тази ножовка май не е за метал и за имам такава..аз го срязах моя с един лист от калсическа ножовка просто учудващо леко, стружките от рязането са доста по големи от тия натрупвания на микрочастици като ивици от магнитите и не попадат вътре като въртях филтъра, или ако са паднали накои не ги виждам на снимките

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абее, неудачен опит.

 

Няма нужда от цитат на цял пост, особено ако е над твоя.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разрязаният филтър е Mann 610/6. Сложен след горния NITTO след  2700 км и навъртял още 5000 км. Прилагам снимки на вътрешната страна на филтъра след разрязване преди и след почистването. Според мен магнитите си задържат частици.

0.jpg

2.jpg

2a.jpg

2b.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължение на горния пост, че не разрешава голям обем изображения в един пост

6.jpg

7.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези магнити са нож с две остриета.

Вместо тези абразиви да се уловят безвъзвратно от филтърната хартия, те се задържат по стената на филтъра и когато имаме поток с голям дебит през байпаса, има голяма вероятност част от тези частици да се отмият и попаднат в двигателя.

 

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви са тези едри частици?

9.jpg.79330728e6913fb0936c66ccd5588341.thumb.jpg.6a81fd796980329970b60f93bed666b4.jpg

Не мисля, че са от двигателя. Да не би да са от ножовката? Но пък изглеждат като ръжда.

 

А тук вече не може да са от ножовката. Да не би филтърът да е бил ръждясал отвътре преди поставянето му...?

10.jpg.f27e48f087b6b1c8cd1a52b18d099b2c.thumb.jpg.d70637ec74ffb95bc7a78ff8983b49f6.jpg

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не, не се предава добре цвета от снимката, тук иглежда така, на практика бяха тъмносиви към черни ( между тях има светли  ивици от магнитите ). Лампата ми е с някаква лего оранжева крушка.  А горе в червените кръгове може и да са останали стружки от рязането, макар че внимавах уж. Иначе на избърсаното си е чисто, ако е ръжда едва ли ще се избърше така леко. За варианта с байпаса по-горе има логика, но ако е така няма да има нищо по стените и ще се отмива, пък и при такова положение какво задържане в хартията може да става като не преминават през нея, те в такъв случай си циркулират свободно. Но липсата на количествено измерване е недостатък наистина.

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Желязото е тежко и би трябвало да пада долу...на дъното на картера. Мисля, че магнит на пробката на картера ща работи по-добре. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тез вехти мотори с голям пробег, не мисля че има файда от магнити.

Отдавна всичко се е ошлайфало и напаснало, та едва ли ще се появят отделяния, освен при форсмажор от липса на масло.

Ако толкова бързо падаха стружки, тези ДВГ-та щяха да се сменят кат носни кърпички. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
9 hours ago, Vancho said:

Желязото е тежко и би трябвало да пада долу...на дъното на картера. Мисля, че магнит на пробката на картера ща работи по-добре. 

ако е отдолу пробката - да

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
3 hours ago, ceco_accord said:

На тез вехти мотори с голям пробег, не мисля че има файда от магнити.

Отдавна всичко се е ошлайфало и напаснало, та едва ли ще се появят отделяния, освен при форсмажор от липса на масло.

Ако толкова бързо падаха стружки, тези ДВГ-та щяха да се сменят кат носни кърпички. ;)

ееее това естествено не са големи стружки, от нормално износване от работата на двигателя, лошото е, че няма количествен начин да се преценяват, както при ЛА на отработкитне на маслата например, абе спортен интерес общо взето;)

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...