Jump to content
ceco_accord

CIVITO - възкресението на 1 Феникс

Recommended Posts

На твое място, да, бих отишъл да видя колко фреон липсва. В тия коли е около 400 грама мисля. При мен специално така започва да съска като намалее и преди да откаже да хлади.  

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и ще постъпя. Според записките ми съм го правил скоро след като взех колата, тоест почти 2 години. Синковеца каза че така си съска, но той я кара по-често от мен извънградско и не вдига много оборотите. ;)

Относно падащите обороти от 3000 на 2500 при вкл. на климатика: Днес пробвах едно ЦР-В първа генерация с 2.0 мотор - абсолютно същото прави и на 2-те горива.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Намерих друг майстор.

За оборотите каза че е нормално.

Източи и напълни отново системата.

За 2 години липсват около 180 гр. По каталог събира 500.

Взе 40 лв и каза че няма как да се разбере състоянието на компресора, ако не се разглоби, но е добре че го дозареждам, иначе от лошо към по-лошо. Ако съм решил, да му се обадя зимата (че сега много работа имал) и ще го свали и профилактира.

Сега вече требе да внимавам, че мое да настина и ще следя за съскането.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А във вчерашният ден най-после се реших и смених компа на АГУ-то.

Старият бе на дузина години, а някой така го бе монтирал и навързал, че "котка можеше да си загуби котенцата под капака".

От миналата година вече нямаше нигде софтуер за него по газаджиите, а и той нещо се бъгна, та не допускаше до себе си никого. :(

Колата работеше някак, но "в напрежение" обръщах на бензин, та да изпреварвам поне тировете, че полските вървят със 120 км/ч нагоре у баира!

IMG_20240721_073453.jpgIMG_20240721_073431.jpg

Оня "моя" газаджия нЕще да прави "тва тенеке", та отидох при Явор във Враца, който ми монтира нов систем.

Не съм проучвал колко е читаво това дет е сложил. Имам му доверие / "знам го къде живее" ;) - колата работи по-добре и еднакво на 2-те горива.

Остава да видя колко ша арчи с новия хардуер / софтуер.

За целата работа - 350 лв, но от почти 2 години я имаме - минала е 16 000 км, тоест от бензин сме спестили поне 1600 лв, та дадох некой ляв от тях - за добро.

IMG_20240724_152419_edit_182474903346635.jpg

IMG_20240724_152718.jpg

IMG_20240724_151851.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как е сега след новият комп и новите настройки? Да кажем, че ти липсва почти половината фреон :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Амии, не изпитвам нужда да минавам на бензин в разни ситуации. ;)

Последно когато успяхме да "влезем" в стария комп, бе с някаква усреднена настройка и на ниски обороти бе с богата смес (което не е добре за ГТП), на средни си беше добре, а във високите тя бе бедна, което не е ОК за клапаните и вървежа. Сега като смачкам десния педал от мин обороти не "забива", на тях си се търкаля нормално на скорост и не сецка, а като я "изцеждам" и ръгам бръже горна предавка, колцата подскача напред като на бензин и истинска Хонда. :)

Питах го дали може да  довпръсква бензин над 4000 оборота примерно. Каза че компа може всичко, но няма нужда и файда от това, и че VTEC усещане с таз малолитражка - забрави. Някой ден, ако доживее да стане "проект" - остава само блока (та да няма драма с номера на мотора), а в него и над него се реди друго. 

Но за сега остава сток. За сам човек е достатъчна. Ако се кара нормално, даже посягам за 6-та предавка по равно, понеже при 100 км/ч си се чува мотора на 3000 об/мин. Тук има 1 дълъг баир и преди на газ омаляваше, а сега си го качва със 100 на 5-а .

Каня се да "тапицирам" и предния капак с К-flex, ама да спаднат жегите.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да дойда до този твоят газаджия, че в София като я видят и не искат да я правят. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз "моят" го отсвирих  (по-скоро той мене), щот вече се "издигна - в очите на слепите". Явно ми е сърдит, понеже като сменя бутилката на Леджо се получила щета по задната броня и се наложи да я оправя.

Отидох при друг - хондаджия от време оно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо се разшавало шарнирчето в левия кормилен накрайник, та потропваше.

Преди 10 месеца бе сменен десният + тампоните на стабилизиращата щанга. Пак нови - нали са по 5лв и с по 2 болта. В жегата нещо единият скърцаше и бе мазан, ама... :)

Сложен и нов маншон на горен десен шарнир - старият бе почти сцепен. Да изкара зимата, а па може и още няколко. ;)

Части / куриер / труд - 70 лева.

IMG_20240729_180052_edit_307899492538955.jpg

IMG_20240729_180003_edit_307951720417072.jpg

IMG_20240729_080540.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Дорде ни нямаше, оставих колцата на 1 бояджия, да оправи предния капак, че имаше проблем с лака и малко отдавнашна градушка.

Помолих и да оправи "портокаловият" заден ляв калник от предният бояджия зимъска, че не ми се дири да го завръщам.

Прелял е капака с 2-та калника - полирани + цялата лява част и сега по-бива. Ясно е че нова няма да стане, но парата си върви. За всичко ми взе 250 леви.

Наложи се да го напасвам, понеже го е свалял от колата и сложил някак, та зяпаше наляво, ама и с това се справих.

Отдавна се канех, но сега вече го и тапицирах с К-flex-а, та да е по-тихичко. Поиграх си определено, ама така ме кефи, а чиляк требе да сбъдва. ;)

 

456174185_870329261676223_2480735433174190676_n.jpg

456195490_1256854339078983_8383704124465475289_n.jpg

454169292_465851403093818_4022610742919767079_n.jpg

456521509_8758563024158088_1214219527164790588_n.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Днес намерих време да мина и преглед сходимост. След смяната на външен ляв накрайник, волана седеше лееко наляво.

Мастера го настрой и каза че другото е ОК - явно колата се карала културно и носи на дупки, щом за 2 години нищо не е мръднало, откак я купих и му я носих за оглед.

Фърлих и 1 око отдолу, че само там не я снимам. :)

IMG_20240829_093259_edit_12628414358489.jpg

IMG_20240829_093642_edit_12760454704302.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 1 тест-уикенд от 640 км - аз доволен.

Наложи се само корекция стегнатостта на фиксирането в 2-те крайни положения по релсите. Все пак 2 х 0.5 литра вода тежат и при рязко ускорение, или спиране имаше нерегламентиран ход напред/назад, което не е желателно.

Другото е ОК.

IMG_20240902_193634.jpg

Но най-много съм доволен че синковецът разбира пътя от идеята до реализацията и оценява резултата.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Закърпил си го за още 2 години. Всъщност в момента има всякакви препарати, които стопират ръждата. Въпросът е да не е хептен гнило :)

Редактирано от Mkilla
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знаеш как е - ампутира се до здраво месо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И отвътре е хубаво да се обработи доколкото може, че влагата ще атакува основно там. Някои пръскат боя на парчето метал отзад преди да се завари и после отвътре обилно парафин. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Парафин на спрей ми остана, ама кога пак ще отворя там не се знае.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Френда заварчик каза че и 2 тампона ДВГ има за смяна.

Поръчах / дойдоха - синковеца се прибра, па викам на 1 другар - аре да ги сменим.

Десният се даде без бой, но на левият се скъса предният болт, а задният си откина гайката - заварена вътре в левия рог - демек ГРЕДА с него. :(

Със сложена кора за тръбите на резервоара и зимният сет колела - замина пак при френда заварчик - да дупчи и кърпи, та да смени и левия опорен тампон. Само "връзах попа" - със свинска опашка. 

Иначе, под капака - паяжина - ко да търсим там. ;) Само сипах зимна течност и това бе.

IMG_20241125_160323.jpg

IMG_20241125_160426.jpg

IMG_20241124_125742.jpg

IMG_20241123_120714.jpg

IMG_20241125_155731.jpg

IMG_20241124_182119_edit_32097088921143.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този левия много отдавна го смених и то така случайно го видях докато сменях ангренажа. Явно задочно се къса с тия тънките солети отстрани. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Той според мен е за вибро защита, а на усукване при рязък старт на мотор/кутията спрямо купето държи десният. Те и 2-та действат на натиск в посока нагоре при разко пускане на съединителя, но ако колата се оставя само на скорост при паркиране под наклон е нормално тез тънки гумета на левият да се скинат. Така си е бил явно още с покупката - ние не сме хамали.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То зависи колата от къде е и дали и кога са сменяни. При мен бяха много зле и като ги сменях, болтовете се отвиха веднага но колата е от Италия. Тези от Германия и Австрия ( пак зависи но една голяма част ), са мега зле от към болтове. Всичко се къса като тръгне да пада. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Италианка е, амаа ...

Ще го опрови другарчето, но е пипкаво за съжаление.

Вероятно някога е напъван, скъсана си беше гайката. Нама да му е за сефте да реже и бърка в рога.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи и с какво се отвива някой път. Ако е с ръчен инструмент, ако се подхване не както трябва, пак стават такива неща. Ама като цяло, стари коли са и може да се очакват такива работи. Преди заменях болтовете с нови ОЕ ама вече не се вглеждам чак толкова..😅

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тампонът сменен и най-после кората под мотора е сложена. Всичко - 2 часа работа.

Подробности не знам - само това видео ми прати синковеца.

Кората малко виси отзад, ама ще му мисля като си дойде.

Казах му на задна да не се качва никъде и да не "обкрачва" нищо. ;)

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хваната е както може, че да е здраво. Ако я смъквате да гледате се пригответе с малко рапидки и/или нови щипки. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да - няма да падне, но ако закачи "долната джука" на задна, може и бронята да повлече.

Щипки имам цяла кутия от Практикер. Бях я дал на моя човек да си изрови подходящи за целта.

Ще се огледам, дали задната част може да се хване някак за гредата, или другаде, а и ще я нагрея с пищова - малко да се изправи, или двата и края да сгъна повече в подкалниците, та да се опне по средата. Малко е зима, ама дано по Коледа, Бог даде добро време за експерименти. ;)

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С малко мерак и достатъчно свободно време, счупена кора под двигателя може да стане много здраво. Вижте видеото. Помагам с акъл само!  хахах

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и да я "армирам" наистина - ще го измисля - имам нещичко "на етажа". ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...