Jump to content
Krasun

Нов катализатор за Civic Aerodeck

Recommended Posts

Здравейте, 

Решил съм да сменя катализатора на колата. Вече съм на 260000 км и на последния преглед минах с малко "помощ". 

Проучих малко и вариантите са:

walker 20661 -  около 400 лв.

Imasaf 65.20.33 - около 600 от германския ибей

VEGAZ HOK-927 - около 550 лв.

Магнафлоу, Ернст и Босал нямат вече нищо подходящо.

Универсален някакъв - май хич не е оферта

 

Дали имате някакви наблюдения от съответните марки и да дадете съвет :)

 

P.S./  Сондите показват:

Сонда 1 - преди катализатора - непрекъснато нагоре надолу както май си трябва

Сонда 2 - след катализатора - при натоварен двигател държи стабилно 0.8-0.9, на принудителен празен ход -0,  понякога като карам много кротко, едвам галя газта - пада на 0.2-0.3. 

0.45 не съм видял нито веднъж

(мерено с ELM 327 и OBD Fusion)

 

Колата е Honda Civic Aerodeck 1.4is 90hp - 1999г.

Редактирано от Krasun

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наблюдения към марките нямам.

Но първо, преди да тръгнеш да сменяш оригинален катализатор, убеди се физически дали е за смяна!

Свали тръбата между изпускателните колектори и катализатора. Виж визуално в какво състояние е питата му. Ако няма голямо задръстване, или физически повреди (разтопяване, разрушаване и др.), тогава опитай да го почистиш с добавка. Аз ползвам Oxicat на  ProTec ( https://motex.bg/pro-tec-oxicat-375ml )

Катализаторът ми изглежда така:

20230902_1101551.thumb.jpg.d8fdf2c4a9bcee089c820831e9e2f51f.jpg

На ГТП всичко е в идеални норми, а е най-малко на 340 000км.

Освен добавката, почисти (измий) и ламбда сондите със спрей за почистване на карбуратори. Обърни внимание на втора ламбда дали не е за смяна. Ако е повредена - смени я.

 

Чак тогава мисли за смяна на катализатора с афтъмаркет, че не се знае колко е катализатор. Да не е само керамика в него, щото за заместител от обикновена керамика цените са 100 - 200 лв.

 

П.П. Ако те навиват да слагаш резонаторно гърне - не се съгласявай! По-добре "керамика".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Катализатора е спорно дали е проблема. Вероятно колата е на газ, настройки си трябват. Мотора ако харчи масло и има пушеци, нов катализатор няма да промени данните. Реално на газ/бензин би трябвало и да го няма физически а да е права тръба, пак да си в норми ако двигателя е наред. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този двигател с две ламбди сонди ли е?

Редактирано от dragob

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата никога не е виждала газ. Масло 5w30 Мобил или PetroCanada от доста години. От смяна до смяна (10000 км) изгаря около 2/3 от показателя (Max/Min) на щеката. Ауспуха е сух и няма грам масло. Съвсем малко сажди, не мазни.

 

Двигателят е с две сонди - една на изпускателния колектор и една в тялото на катализатора.

 

Резонаторно гърне няма да сложа 100%.

Свалял съм катализатора преди 20-30 000 км и изглеждаше по подобен начин. Ще го сваля пак и ще огледам как е сега. Относно втората ламбда - как да се уверя , че работи? По спомен е четирижилна.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствено може да й премериш, с мултицет, съпротивлението на нагревателния елемент. На изключена букса, между белия и кафявия кабел трябва да имаш съпротивление в границите 2 - 10 ома. Ако е по-голямо, или безкрайно голямо, значи има повреда в нагревателния елемент и трябва да я смениш.

Иначе с ELM 327, на загрял двигател, на празен ход, изчакай 3 до 5 минути. Втората сонда трябва да отлепи графиката от нулата и да поддържа права линия между 0,8 - 1,0. Ако се нормализира, значи й трябва почистване. Добре е да почистиш и двете сонди + катализатора.

 

Стойност от 0,45 не трябва да търсиш. Това е осреднената стойност между min. и max. на синусодата от първа ламбда сонда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не би ли трябвало сонда две при изрядно работещ двигател и катализатор да седи на около 0.5 волта т.е. в изгорелите газове да няма нито свободен кислород нито излишък на неизгоряло гориво?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да премериш и налягане на мястото на първата ламбда за оценка дали имаш запушване назад по тръбите. Това преди да се хвърлиш на катализатор. Също както е коментирано, свали го и прегледай питата. В сервизното пише да се продуха с уста, за да се оцени дали е проходимо, но мисля теста с манометъра по-добър - ще даде инфо за цялата генерация без да сваляш парче по парче.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лесен тест за запушване е и когато моторът се изфорсира и се угаси веднага. Ако ката е задръстен (и генерацията е здрава) отзад ще се чуе съскане от излизащите все още газове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите. Когато има развитие по казуса, ще пиша. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...