Krasun 1 #1 Публикувано 4 Септември, 2023 (Редактирано) Здравейте, Решил съм да сменя катализатора на колата. Вече съм на 260000 км и на последния преглед минах с малко "помощ". Проучих малко и вариантите са: walker 20661 - около 400 лв. Imasaf 65.20.33 - около 600 от германския ибей VEGAZ HOK-927 - около 550 лв. Магнафлоу, Ернст и Босал нямат вече нищо подходящо. Универсален някакъв - май хич не е оферта Дали имате някакви наблюдения от съответните марки и да дадете съвет P.S./ Сондите показват: Сонда 1 - преди катализатора - непрекъснато нагоре надолу както май си трябва Сонда 2 - след катализатора - при натоварен двигател държи стабилно 0.8-0.9, на принудителен празен ход -0, понякога като карам много кротко, едвам галя газта - пада на 0.2-0.3. 0.45 не съм видял нито веднъж (мерено с ELM 327 и OBD Fusion) Колата е Honda Civic Aerodeck 1.4is 90hp - 1999г. Редактирано 4 Септември, 2023 от Krasun Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #2 Отговорено 4 Септември, 2023 Наблюдения към марките нямам. Но първо, преди да тръгнеш да сменяш оригинален катализатор, убеди се физически дали е за смяна! Свали тръбата между изпускателните колектори и катализатора. Виж визуално в какво състояние е питата му. Ако няма голямо задръстване, или физически повреди (разтопяване, разрушаване и др.), тогава опитай да го почистиш с добавка. Аз ползвам Oxicat на ProTec ( https://motex.bg/pro-tec-oxicat-375ml ) Катализаторът ми изглежда така: На ГТП всичко е в идеални норми, а е най-малко на 340 000км. Освен добавката, почисти (измий) и ламбда сондите със спрей за почистване на карбуратори. Обърни внимание на втора ламбда дали не е за смяна. Ако е повредена - смени я. Чак тогава мисли за смяна на катализатора с афтъмаркет, че не се знае колко е катализатор. Да не е само керамика в него, щото за заместител от обикновена керамика цените са 100 - 200 лв. П.П. Ако те навиват да слагаш резонаторно гърне - не се съгласявай! По-добре "керамика". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #3 Отговорено 4 Септември, 2023 Катализатора е спорно дали е проблема. Вероятно колата е на газ, настройки си трябват. Мотора ако харчи масло и има пушеци, нов катализатор няма да промени данните. Реално на газ/бензин би трябвало и да го няма физически а да е права тръба, пак да си в норми ако двигателя е наред. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #4 Отговорено 4 Септември, 2023 (Редактирано) Този двигател с две ламбди сонди ли е? Редактирано 4 Септември, 2023 от dragob Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasun 1 #5 Отговорено 5 Септември, 2023 Колата никога не е виждала газ. Масло 5w30 Мобил или PetroCanada от доста години. От смяна до смяна (10000 км) изгаря около 2/3 от показателя (Max/Min) на щеката. Ауспуха е сух и няма грам масло. Съвсем малко сажди, не мазни. Двигателят е с две сонди - една на изпускателния колектор и една в тялото на катализатора. Резонаторно гърне няма да сложа 100%. Свалял съм катализатора преди 20-30 000 км и изглеждаше по подобен начин. Ще го сваля пак и ще огледам как е сега. Относно втората ламбда - как да се уверя , че работи? По спомен е четирижилна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2831 #6 Отговорено 5 Септември, 2023 Единствено може да й премериш, с мултицет, съпротивлението на нагревателния елемент. На изключена букса, между белия и кафявия кабел трябва да имаш съпротивление в границите 2 - 10 ома. Ако е по-голямо, или безкрайно голямо, значи има повреда в нагревателния елемент и трябва да я смениш. Иначе с ELM 327, на загрял двигател, на празен ход, изчакай 3 до 5 минути. Втората сонда трябва да отлепи графиката от нулата и да поддържа права линия между 0,8 - 1,0. Ако се нормализира, значи й трябва почистване. Добре е да почистиш и двете сонди + катализатора. Стойност от 0,45 не трябва да търсиш. Това е осреднената стойност между min. и max. на синусодата от първа ламбда сонда. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasun 1 #7 Отговорено 5 Септември, 2023 Не би ли трябвало сонда две при изрядно работещ двигател и катализатор да седи на около 0.5 волта т.е. в изгорелите газове да няма нито свободен кислород нито излишък на неизгоряло гориво? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 352 #8 Отговорено 5 Септември, 2023 Можеш да премериш и налягане на мястото на първата ламбда за оценка дали имаш запушване назад по тръбите. Това преди да се хвърлиш на катализатор. Също както е коментирано, свали го и прегледай питата. В сервизното пише да се продуха с уста, за да се оцени дали е проходимо, но мисля теста с манометъра по-добър - ще даде инфо за цялата генерация без да сваляш парче по парче. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6017 #9 Отговорено 6 Септември, 2023 Лесен тест за запушване е и когато моторът се изфорсира и се угаси веднага. Ако ката е задръстен (и генерацията е здрава) отзад ще се чуе съскане от излизащите все още газове. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasun 1 #10 Отговорено 13 Септември, 2023 Благодаря за съветите. Когато има развитие по казуса, ще пиша. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове