psp 276 27 #1 Публикувано 2 Юли, 2023 Здравейте! Проблемът е обичаен за този сезон. Климатикът не охлажда. Имам колата от тази зима и реално не мога да кажа дали проблема е от скоро. Акордът е 2.0, комби, ръчни скорости. Компресорът не включваше. Днес отидох да го заредя. Оказа се, че няма фреон. Надухме системата до 20 бара с азот. За 10 мин. имаше известна загуба на налягане. Реших обаче, че ще го заредя и ще пробвам колко ще изкара. Напълнихме системата с масло и фреон 525гр. При теста запалих колата, пуснах климатика - оборотите леко се вдигнаха, съединителя на компресора сработи, перките се включиха, но не започна да духа студено. Двете тръби си останаха с еднаква температура. Високото и ниското налягане не се промениха също по данни на машината за пълнене. Търсих, но не успях да открия този проблем с компресора ли е или нещо друго. Изглежда, че всичко работи, но не изстудява. Моля ако на някого се е случвало да сподели опита си. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #2 Отговорено 2 Юли, 2023 По това, което описваш, излиза, че компресора не работи, въпреки, че се върти... Да не би да се върти шайбата, но съединителя да не върти компресора? Един климатикаджия би трябвало да се ориентира... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6037 #3 Отговорено 2 Юли, 2023 Би се усетило при вкл. притудително с бутончето А/С - ДВГ леко се "спъва". Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
psp 276 27 #4 Отговорено 3 Юли, 2023 Съединителя залепва към шайбата. Видимо завърта компресора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
inspektora 402 #5 Отговорено 3 Юли, 2023 Уви, най-вероятно компресора е за смяна, но това трябва да ти го каже човекът от сервиза, а не ти да гадаеш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 304 #6 Отговорено 3 Юли, 2023 Преди 1 час, psp 276 написа: Съединителя залепва към шайбата. Видимо завърта компресора. Разглобява го някой, който знае устройството му и може да опита да го ремонтира, ако е нещо дребно, заседнал клапан, уплътнение... Смяната с някой от моргата е краен вариант... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
psp 276 27 #7 Отговорено 3 Юли, 2023 Пуснах темата, защото не съм запознат напълно с това дали компресора като се развали задължително спира да върти или блокира. От отговорите става ясно, че може просто да спре да нагнетява. Вероятно съм за смяна на компресора, така излиза. Чел съм , че задължително трябва да сменя и дехидрататора при смяна на компресор. Ако нещата отиват в тази посока май е по - добре да сменя компресора и да напълня системата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
birev 154 #8 Отговорено 3 Юли, 2023 Филтър дехидратора е консуматив, сменя се доста по-често от компресора :) Ако не е сменян до сега със сигурност е задръстен! Смени първо него и след това, ако не се оправят нещата търси другаде проблема! Ако е компресор, според мен няма да завърти въобще! Не съм компетентен хладилен техник обаче! Говоря от практика с над 15-тина притежавани автомобила! 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1240 #9 Отговорено 4 Юли, 2023 Преди 19 часа, psp 276 написа: Пуснах темата, защото не съм запознат напълно с това дали компресора като се развали задължително спира да върти или блокира. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове