Jump to content
JapCar

Наливане на антифриз

Recommended Posts

Водната помпа протече, смених я и налях антифриз.

По инструкции, трябва да се остави да работи на пр. ход, до включване на вентилаторите два пъти, да се допълни до гърловината, да се затвори капачката и да се налее в разширителния съд между мин/макс.

При мен след около -половин час работа, стрелката си стоеше на нормалното положение, но вентилаторите не включиха. Останалото направих и вече два дена си карам и всичко е нормално, на студено нивото е до средата, на горещо се вдига сантиметър, на другата сутрин пак си е на средата, което изглежда нормално и би трябвало да се  е обезвъздушила системата, не намерих специална процедура за обезвъздушаване...

Въпросите ми, понеже нямам ел. схема:

1. На други коли доста преди половин час се включваше вентилатора, на 8-ма да не е преоразмерена охладителната система и за това да не се включва или има неизправен датчик/вентилатор, което ще ме изненада чак в жегите на дълъг път и на баир ? Някой пробвал и е при около 20гр температура?

2. На някои коли единия вентилатор беше за охлаждането, другият за климатика. Как е тук, едновременно ли включват, независимо дали от загряване или заради включен климатик и къде е датчика, за да тествам вентилатора/те?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Редактирано от Митко Йотов
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, JapCar написа:

2. На някои коли единия вентилатор беше за охлаждането, другият за климатика. Как е тук, едновременно ли включват, независимо дали от загряване или заради включен климатик и къде е датчика, за да тествам вентилатора/те?

На 8-ма генерация схемата е направена така че при по-ниска температура (не знам точно колко) включва двата вентилатора свързани последователно, което се явява ниска скорост на въртене. Ако продължи да вдига градусите включва двата вентилатора паралелно, т.е. на максимална скорост.  При последователното свързване има недостатък че ако единия вентилатор има прекъсване, например износена четка или чисто физическо прекъсване в инсталацията тогава няма да се въртят и двата на ниска скорост. В такъв случай трябва да се завърти единия при достигане на по-високата температура. Ето схемата и обяснения за откриване на някой повреди:

http://omanual.ru/Honda/Accord/8/ru/html/000000000001670.html  

http://omanual.ru/Honda/Accord/8/ru/html/000000000001680.html

http://omanual.ru/Honda/Accord/8/ru/html/000000000001681.html

Това което аз виждам е наличието на електронен модул (може да е вграден в ЕКУ-то на колата) и два термо датчика за двете температури на включване. Има и 4 броя релета които е добре да се прегледат, особено релето с NO-NC контактите и двата диода, къде се намират !? - не знам! като гледам пише че са на платка, но къде пак не знам, ЕЕЕ пуста осмица, не съм я проучвал отблизо.

Обезвъздушаването приключва по следния начин: след като си карал колата и е загряла до нормална работна температура, оставяш я да изстине и на сутринта преди да запалиш отваряш капачката на радиатора и доливаш до горе след което затваряш капачката. След това отваряш капачката на изравнителния съд и доливаш до малко над минимума. Преглеждаш маркучето между съда и радиатора да не е напукано или надупчено, затваряш капачката и си готов

Редактирано от CCord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даа, сложничка е системата, но като има схема, може да се проверява, стига да научиш кое реле/куплунг/датчик къде се намира и ако има неизправност да мериш... ( с електрониката/електротехниката съм в час)

Споменаваш електронен модул, но според мен си е част от ЕКУ-то...

От схемата се вижда, че двата датчика са свързани с ЕКУ-то , а то, с 3 проводника към блока предпазители (четирите релета и двата диода са там) в двигателния отсек...

Релетата/диодите могат да се намерят и проверят, датчиците за да се проверят, трябва да се свалят, вентилаторите също могат да се проверят...

Не знам има ли методика за тестване на системата в изкуствени условия, но ако е ясно, че нещо не работи, ще видя как да имитирам тези температури, че вентилаторите да включат последователно и паралелно.

Куплунзите на вентилаторите могат да се намерят при проследяване на кабелите, но къде са датчиците,някъде по радиатора,или по блока?

Обезвъздушаването съм направил по логика, както е в инструкцията, само не съм включвал отоплението с изключен вентилатор... Това е вероятно, за да се обезвъздуши радиаторчето на отоплението при отваряне на някое кранче... Има ли смисъл сега, както карам, да включа климатроника на 30гр примерно ?(не знам каква е ролята на вентилатора)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте аз също преди време (ноември)сам си смянах антифриза по стъпките описани от втория пост.

Така и така не се включи перката и при мене ,но като беше вече напълнила и взе сама да вкарва в изравнителния съд.

Отказах се да чакам поне 30 Мин чаках и спрях.

Стигнах до извода ,че може и да не се включи перката(може и да съм в жестока грешка)

Още си върви колата и съм я тествал във всякакви режими за да видя дали нещо не е в ред ама всичко си е в ред.(минати приблизително 10к Км.)

Колега не влизай в излишни филми с релета и датчици и там подобни,ако си сгрешил нещо бързо ще разбереш.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, MotoMK5 написа:

Здравейте аз също преди време (ноември)сам си смянах антифриза по стъпките описани от втория пост.

Така и така не се включи перката и при мене ,но като беше вече напълнила и взе сама да вкарва в изравнителния съд.

Отказах се да чакам поне 30 Мин чаках и спрях.

Стигнах до извода ,че може и да не се включи перката(може и да съм в жестока грешка)

Още си върви колата и съм я тествал във всякакви режими за да видя дали нещо не е в ред ама всичко си е в ред.(минати приблизително 10к Км.)

Колега не влизай в излишни филми с релета и датчици и там подобни,ако си сгрешил нещо бързо ще разбереш.

Описваш същото, както при мен.

Не съм сбъркал нищо, само евентуално може да има въздух в радиаторчето на отоплението, но това ще се разбере/оправи, когато дойде време да се ползва...

Просто питах, защото ми се струва нереално, на място, без насрещна струя, да не загрее над 90гр в някой момент за толкова време, а в инструкцията в линка го описват, че се включва...

Пропуснах да напиша, че термостата отвори по едно време, защото долният маркуч към радиатора стана топъл...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не знам как е при 8 ма серия. Аз съм със 7. При седма независимо от условията - студена/загряла, след като включиш климатроника - перките се включват. Ако е така и при осма - ще разбереш дали се включват вентилаторите поне :)

За обезвъздушаването - аз не си давам толкова зор - засичане на време и т.н. Пълня радиатора, наливам в разширителния съд до минимум. Оставям я да си вдигне работна температура и гася. Като изстине гледам дали има нужда за доливане в радиатора. Наливам и в разширителния съд до средата - между мин. и макс. Вече ако са останали някакви балончета - системата е такава, че ще си ги изкара :) Даже и да пуснеш и парното да обезвъздуши и него докато си обикаляш с колата по работа, няма да имаш дерт - има достатъчно течност в разширителния съд - ще си я дръпне в системата. Следиш си само разширителя и си свиркаш :)

Предполагам, че тия неща които съм написал ги знаеш. Но да си кажа и аз как го правя :)

Редактирано от Г.Писаров
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Г.Писаров написа:

Не знам как е при 8 ма серия. Аз съм със 7.

Предполагам, че тия неща които съм написал ги знаеш. Но да си кажа и аз как го правя :)

Да, правя ги, само не съм се сетил да пусна на място климатроника и да изляза да видя вентилаторите, от вътре не ги чувам...

Принципа на работа на системата ми е ясен..., няма да си дърпа от разширителя, само, ако клапанчетата на капачката са неизправни...

Нека някои с 8-ма да каже включват ли се веднага вентилаторите, или само когато има нужда...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 6/13/2023 at 12:33 AM, JapCar said:

Даа, сложничка е системата, но като има схема, може да се проверява, стига да научиш кое реле/куплунг/датчик къде се намира и ако има неизправност да мериш... ( с електрониката/електротехниката съм в час)

Споменаваш електронен модул, но според мен си е част от ЕКУ-то...

От схемата се вижда, че двата датчика са свързани с ЕКУ-то , а то, с 3 проводника към блока предпазители (четирите релета и двата диода са там) в двигателния отсек...

Релетата/диодите могат да се намерят и проверят, датчиците за да се проверят, трябва да се свалят, вентилаторите също могат да се проверят...

Не знам има ли методика за тестване на системата в изкуствени условия, но ако е ясно, че нещо не работи, ще видя как да имитирам тези температури, че вентилаторите да включат последователно и паралелно.

Куплунзите на вентилаторите могат да се намерят при проследяване на кабелите, но къде са датчиците,някъде по радиатора,или по блока?

Обезвъздушаването съм направил по логика, както е в инструкцията, само не съм включвал отоплението с изключен вентилатор... Това е вероятно, за да се обезвъздуши радиаторчето на отоплението при отваряне на някое кранче... Има ли смисъл сега, както карам, да включа климатроника на 30гр примерно ?(не знам каква е ролята на вентилатора)

Преди 3 седмици сменях антифриз. Парното се пуска на топло и след това го източваш за да може да отвори и да изтече и този от радиаторчето в купето.

След като вече си го сменил няма смисъл да си играеш. 

Ролята на вентилатора да е изключен е да не охлажда и да загрее по-бързо колата.

И при мен мина сума ти време преди да включи перките, даже повече време чаках да включат отколкото беше самата смяна на антифриза.

Просто явно охлаждането си им е добро.

Аз успях да източа около 5.5 литра, като по книжка го дават, че при смяна изтича 6-6.2 литра.

Явно не съм бил спрял на идеално равно. 

Щом не ти прегрява значи всичко е топ, свършил си идеално работата.

Погледни само дали радиатора е догоре напълнен, може да е спаднало малко нивото в него и долей.

Като пуснех климатроника на студено трябва да тръгват задължително вентилаторите - по това ще разбереш дали работят изобщо.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Jenti написа:

Щом не ти прегрява значи всичко е топ, свършил си идеално работата.

Погледни само дали радиатора е догоре напълнен, може да е спаднало малко нивото в него и долей.

Като пуснех климатроника на студено трябва да тръгват задължително вентилаторите - по това ще разбереш дали работят изобщо.

Не казвам, че не нещо не е наред, радиатора си е пълен, разширителя е около половината...

За вентилаторите питах, защото никога не съм ги чувал да работят, да очевидно охлаждането е добро.

Ще пробвам с климатроника, вероятно трябва да тръгнат на ниска скорост, последователно захранени, както CCord описа по-горе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, при включване на климатроника тръгват и двата вентилатора, предполагам, че на ниска скорост...

Не разбирам, защо двата са съвсем различни, левият ( ако си пред тях) е по- голям...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...