Kalin S 133 #1 Публикувано 27 Декември, 2022 Честита Коледа на всички! Живи и здрави! Пускам първата си тема с цел бъдеща помощ на колеги имащи такъв проблем, и неговото решение. Все пак сме Хонда форума и споделянето на решението на даден проблем е от особено важно значение, а не да се реши даден проблем и след това никаква обратна връзка и всички знаем какво е чувството. Затова лично аз реших да споделя открито как се правят нещата, а дано и да е полезно все за някого. Колата: Акорд 7 К24 Фейс (Моят личен Самурай) Стартер: DENSO (made in Japan) оригинален 15 годишен неотварян до момента (според мен и това какво беше вътре). Проблемът: При запалване много наистина много рядко бендикса не се връщаше навреме, а оставаше зацепен за вече въртящият се маховик и ....... всички сте чували този грозен звук. Направо сърцето спира за секунда през която се питаш "Сега пък какво стана". Обаче със застудяване на времето този грозен звук взе да се чува в седмицата по 2-3 пъти и беше ясно какво трябва да се направи докато още е в начален стадий. Решението: Трябва да се изкара стартера от колата (е те тука е забавната част) и да се пръсне на части ама буквално. Първо и най-важното нещо е да се свали акумулатора, за да не подранят фоерверките за нова година! Колектора задължително се маха иначе стартера няма изкарване и точно тука е работата, че докато се извади колектора е повече време от обслужването на стартера. Откачат се вакууми, 2-3 букси, дросела, въздуховод и въздушен филтър. Много важно е да се развие долния болт на тази черната стойка на колектора (на снимката отдолу на колектора) иначе започва едно чудене, защо като горните 2 гайки и 3 болта на колектора са развити (при завиването се стягат на 22Nm да знаете) тая гад не излиза. Когато вече излезе изглежда така, даже и табелката не му се виждаше от боклуци. Този по-дългитят болт стой между стартера и блока на двигателя (затяга се с 44Nm), а другия предния се затяга с 64Nm. Тук вече е ясно какво е вътре. Както очаквах смазката (греста) беше се удървила за дългите си години служба и оттам бендикса не връща когато трябва. Последва 2 часа промиване на всяка една част по отделно със спрей за почистване на спирачки. Това е оригиналната схема за този стартер. И точно така беше разглобен част по част и измит от старата смазка и боклуците. Четките бяха в доста добро състояние (минимално износване с размери 6,2мм дебели и 12,9 широки). Ротора изчистен със ситна шкурка и промит със спрей за ел.контакти. След като всичко беше измито до блясък, смазано с литиева грес (графитна) и сглобено обратно изглеждаше еййййй така. След това задължително проверка с кабелите направо от акумулатора докато е на масата, че ако има проблеми да се отстраняват навреме. Като премине успешно теста, както и стана се върна успешно по обратния ред на колата. Точно докато бях свалил акумулатора ползвах момента да му почистя клемите, да го дозаредя и да изчистя и промия със спрей клемите на колата, че не изглеждаха много добре. След това при връщане на акумулатора смазване на клемите с подходяща смазка (технически възелин) за протекция. След целия този филм стартера работи отлично. Върти супер леко и мазно. Иначе мотора пак си пали след 4-5 завъртания, но това е нормално все пак акумулатор 45ah на обем 2.4 Тук бързам да уточня, че всичко (ремонти, обслужвания и т.н. всичко) минава през мен, защото сам си правя всичко от начало до край. Както се казва аз съм си сервиза, затова имам доста наблюдения над самата кола като цяло и вложеното в нея. Заглавието на темата е обслужване понеже не съм сменял никакви части по стартера, а и исках да му видя реалното състояние вместо да взимам излишни части. В случай се касаеше само до едно елементарно обслужване. Дано всичко това да е от полза все на някой в нужда. Весели празници! Да сте живи и здрави! 15 8 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #2 Отговорено 27 Декември, 2022 преди 18 минути, Kalin S написа: Дано всичко това да е от полза все на някой в нужда. Много полезно инфо и адмирации за положения труд! Темата е за в рамка! Весели празници и на теб! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Kalin S 133 #3 Отговорено 6 Февруари, 2023 Леко само да си съживя темата с малко обратна връзка. Нарочно изчаках да мине някакво време и километри, за да имам ясна и директна представа за поведението на стартера. Времето: точно 43 календарни дни! Километрите: 1700км (те па едни километри )! Колата примина през много паления на двигателя за това време. Премина промяната на времето и застудяването сега (сутринта около -6). След профилактиката на стартера няма и помен от описания по-горе в темата проблем, а го правеше при това и на положителни температури все пак, което не беше въобще добре. Сега без значение каква е околната температура и колко време е стояла колата в покой си пали веднага супер добре. Та мисълта ми е, че от това което направих за стартера има само положителен ефект, а и навреме го хванах. Ако ви се отвори възможност покрай някакъв ремонт или нещо друго да освежите стартера, направете го и няма да съжалявате изобщо. После ще ви изкара с години. Още повече, че този модел стартер е много здраво животно и не иска много, само едно почистване и смазване. Четките почти не ги пипа, графитната прах лъже. Поздрави! 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
svemar 58 #4 Отговорено 6 Февруари, 2023 При свалянето на колектора има ли гарнитура която е за смяна? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #5 Отговорено 6 Февруари, 2023 Тя е метална . 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Kalin S 133 #6 Отговорено 6 Февруари, 2023 Има да метална е и по-горе на снимките в началото на темата съм я оставил на главата, когато махнах колектора. При сглобяването си остана тя и няма проблеми.😉 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bogomildimov 61 #7 Отговорено 7 Март, 2023 Съвет: сваляйки стартера свалете и облужете генератора (лагери, четки и т.н) 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JHM 1789 #8 Отговорено 19 Май, 2023 На 6.02.2023 г. at 15:39, Kalin S написа: Ако ви се отвори възможност покрай някакъв ремонт или нещо друго да освежите стартера, направете го и няма да съжалявате изобщо. После ще ви изкара с години. Още повече, че този модел стартер е много здраво животно и не иска много, само едно почистване и смазване. Четките почти не ги пипа, графитната прах лъже. Имах същите симптоми с бендикса,при завъртане за запалване. Правеше го повече на студено. Та както каза горе,ако ви се отвори ремонт...,го рециклирайте. Сменяха ми съединителя и използвах момента да ми го рециклират.Цената за работа без да сменя нищо (четките здрави),само почистване и смазване100лв. за работа🤔! Сега е "кибрит"...🙂! 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Kalin S 133 #9 Отговорено 19 Май, 2023 преди 29 минути, JHM написа: Сменяха ми съединителя и използвах момента да ми го рециклират. Точно това ми беше идеята и при теб се е получило точно така 2 в 1. Сега ще видиш, че стартера ще кара много време. И това само с едно почистване и смазване без смяна на части или друго. Както казах преди "Здраво животно". Радвам се, че съм бил полезен все пак! С каквото мога ще помагам. Поздрави и безаварийни километри! 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове