Jump to content
dimiwk

Прекалено зареден акумулатор на 17v

Recommended Posts

Не намерих общ раздел за всички хонди, но мисля, въпросът е общ.

 

Реших да преместя един нов акумулатор от старата хонда (6 мес) Бош 44Ah на акорда (бензинов), като преди това го включих да го дозаредя, не беше ползван 2 мес, въпреки това палеше без бавене.

Включих го на едно съветско зарядно, и го забравих през нощта. Т.е. 11-12 часа по около 4 ампера.

Леко шумеше на сутринта и беше леко топъл. Но без ексцесии.

Очевидно обаче се беше презаредил. Показваше 17.5 v

Подържах го така 3-4 дни, не падна под 17 волта.

Беше ме страх да го включвам на колата с тоя волтаж, включих една мощна крушка и го оставих за 1 нощ.

Намерих крушката изгаснала, а акумулаторът показваше около 13 волта.

Закачих го на колата, но беше като умрял.

Закачих го обратно на зарядното и го зареждах около 7 часа по около 5-6 ампера (на минимална степен гълташе много).

Сега пак показва 17 волта, ако го включа на зареждане отново тегли по много, около 5 ампера на минимална степен. Т.е. държи се сякаш има още капацитет за зареждане.

 

Та се чудя какво да го правя и дали става за използване или поправка.

Освен това, се чудя така ли си е бил, или аз нещо съм му направил и сега вече е 17 волтов акумулатор.

Поръчах си и ново, модерно зарядно, бош c3.

Най-важният въпрос, ще ѝ стане ли нещо на електрониката ако закача акумулатор 17 волта.

Редактирано от dimiwk
добавка въпрос

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако уредът е точен и на истина е 17 волта, не бих го сложил. До към 15 е ок, но на 17 по-капризна електроника ще има проблем. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти е точен уредът, щото може и да не е...

Не е възможно стандартен акумулатор да държи напрежение 17V, след сваляне на зарядното. Физически е невъзможно!

Ако не е било свалено и изключено зарядното, тогава - да, но иначе няма начин! В този случай не е трябвало да го държиш допълнително 3 - 4 дни на зарядното (на 17V)! Скапал си го тотално.

При 17V се осъществява десулфатизация на клетките на съвремените Ca-Ca акумулатори. тоест възстановяване на акумулатора.Процесът е добре да не продължава повече от 4 - 6 часа наведнъж. Но въпреки това, че си го забравил през нощта, трябвало е след първата нощ да го сложиш на колата. Другите интервенции са били излишни и нежелани.

Сега може единствено да го предадеш за отстъпка 20-на лева, при покупка на нов.

Но си провери уреда все пак...

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм го държал 4  дни на зарядното, а изключен, естествено.

За да има химична реакция не трябва ли да кипи, не е имало такова нещо.

Утре отивам да взема новия модел зарядно. Мисля да го включа към него, да го разредя и да го заредя с него, като се надявам токът да е с по-нисък волтаж.

Ще проверя и мултицета, но и друг път съм го ползвал за акумулатор, показва колкото трябва.

 

Ако в автомобилната верига по принцип си циркулира 14-15 волта от алтенатора, не мисля, че 17 волта е чак такава драма. Но просто не ми се рискува.

Чак толкова тесен диапазон не ми се вярва да има електрониката. Говорим за 15ина % отгоре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взими хубав мултицет,или отиди в магазин за акумулатори да го проверят на товарна вилка и мултицет показващ вярно.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
9 hours ago, dimiwk said:

Ако в автомобилната верига по принцип си циркулира 14-15 волта от алтенатора, не мисля, че 17 волта е чак такава драма.

 

Напротив - драмата е за Оскар! Не съм сигурен дали описвах тук, какви проблеми имах с регулатора на напрежение. От време на време, подаваше 17 до 18 волта. Две седмици хондата ми не знаеше кола ли е, лунапарк ли е.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът е решен.

Замерих с мултицета напрежението в другата хонда при изключен двигател. Показа ми пак 17 волта.

Явно проблем в мултицета.

 

Смених батерията на мултицета и сега проблемният акумулатор показва 10.5 волта и го включих на дозареждане.

 

Проблемът се оказа изтощена батерия в мултицета, без да има индикация за изтощена.

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Quote

10.5 волта и го включих на дозареждане.

Това е крайно разредена батерия дано излезе нещо от нея,все пак я провери на товарна вилка в магазин.

Вземи си автоматично зарядно  то показва като го включиш моментния волтаж на акумулатора.

Не зареждай вече с това руско остави го на историята.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо пак не е наред мултицета и с новата батерия. Съмняваше ме. Сега пък показва с 2-3 волта по-малко.

2те зарядни и те показват малки волтажи, около 10.5.

Един трансформатор за харддиск показва 8.5, а трябва да е около 12.5.

 

Акумулаторът изглежда добре, и вероятно е добре зареден. Новото зарядно няма табло, не пише волтове.

На старото зарядно наистина му е време за пенсия, 31 годишно е.

Ще трябва да си потърся друг мултицет и да си купя 2-3 бройки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказва се, че мултицетите с 9 волта батерия са не много надеждни, и резултатите се влияят много от състоянието на батерията, освен това бързо я изтощават. Също и са по-неточни при преобразуавне в дигитален резултат. Тези с 2х1.5 волта батерии ги нямат тези проблеми.

 

След кратко търсене ми попаднаха следните препоръчани модели да инцидентна домашна употреба VICI VC99 и Vici VC837.

Купих си от последния 3 бройки от китай. Ще дойдат след около 2 месеца. Излязоха 50$ общо.

Редактирано от dimiwk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20220917_190700.thumb.jpg.a7f088d8bd7436dd91e54cddc8b7ab34.jpg

Никога не е показал нещо невярно,с 9 волтова батерия е.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майко, мила! Толкова премеждия за един мултицет... Че и 3 бройки от Китай, с доставка 2 месеца, и 50$...

Човек, вярно ли?!? :blink:

И не ми се вярва, че е от батерията! Мултицета ти е скапан. Особено ако се е случвало да е мерил напрежение в обхват на ток. Прецакан е.

Аз имам, от 25 години, един китайски за 6 лв. и си мери вярно, дори батерията му да е на 7,8V.

Абе иди си купи от Практикер един китайски мултицет за 10-12лв. и си пей. Какви са тия доставки и долари...?!? :dunno:

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.09.2022 г. at 19:17, dandilov написа:

Майко, мила! Толкова премеждия за един мултицет... Че и 3 бройки от Китай, с доставка 2 месеца, и 50$...

Човек, вярно ли?!? :blink:

И не ми се вярва, че е от батерията! Мултицета ти е скапан. Особено ако се е случвало да е мерил напрежение в обхват на ток. Прецакан е.

Аз имам, от 25 години, един китайски за 6 лв. и си мери вярно, дори батерията му да е на 7,8V.

Абе иди си купи от Практикер един китайски мултицет за 10-12лв. и си пей. Какви са тия доставки и долари...?!? :dunno:

....колкото една нова Varta 44ah :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.09.2022 г. at 18:31, dimiwk написа:

Оказва се, че мултицетите с 9 волта батерия са не много надеждни, и резултатите се влияят много от състоянието на батерията, освен това бързо я изтощават. Също и са по-неточни при преобразуавне в дигитален резултат. Тези с 2х1.5 волта батерии ги нямат тези проблеми.

 

След кратко търсене ми попаднаха следните препоръчани модели да инцидентна домашна употреба VICI VC99 и Vici VC837.

Купих си от последния 3 бройки от китай. Ще дойдат след около 2 месеца. Излязоха 50$ общо.

Всички качествени мултицети са на 9V, такива на AAA ... не бих им се доверил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 21.09.2022 г. at 8:18, Topper написа:

....колкото една нова Varta 44ah :)

Коментарът ти е безмислен. Нали не си мислиш, че съм дал 50$ за 3 мултицета, единствено за да меря стар акумулатор.

Парите не са проблем. Запасявам се от всичко, дефект. Имам и 3 коли и ги ползвам подред.

Ако има нужда от акумулатор, веднага купувам. Както написах, въпросният е нов, на няколко месеца. Проблемът не е в акумулатора. Парите не са проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 21.09.2022 г. at 8:20, Topper написа:

Всички качествени мултицети са на 9V, такива на AAA ... не бих им се доверил.

:worthy::tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...