dimiwk 5 #1 Публикувано 16 Септември, 2022 (Редактирано) Не намерих общ раздел за всички хонди, но мисля, въпросът е общ. Реших да преместя един нов акумулатор от старата хонда (6 мес) Бош 44Ah на акорда (бензинов), като преди това го включих да го дозаредя, не беше ползван 2 мес, въпреки това палеше без бавене. Включих го на едно съветско зарядно, и го забравих през нощта. Т.е. 11-12 часа по около 4 ампера. Леко шумеше на сутринта и беше леко топъл. Но без ексцесии. Очевидно обаче се беше презаредил. Показваше 17.5 v Подържах го така 3-4 дни, не падна под 17 волта. Беше ме страх да го включвам на колата с тоя волтаж, включих една мощна крушка и го оставих за 1 нощ. Намерих крушката изгаснала, а акумулаторът показваше около 13 волта. Закачих го на колата, но беше като умрял. Закачих го обратно на зарядното и го зареждах около 7 часа по около 5-6 ампера (на минимална степен гълташе много). Сега пак показва 17 волта, ако го включа на зареждане отново тегли по много, около 5 ампера на минимална степен. Т.е. държи се сякаш има още капацитет за зареждане. Та се чудя какво да го правя и дали става за използване или поправка. Освен това, се чудя така ли си е бил, или аз нещо съм му направил и сега вече е 17 волтов акумулатор. Поръчах си и ново, модерно зарядно, бош c3. Най-важният въпрос, ще ѝ стане ли нещо на електрониката ако закача акумулатор 17 волта. Редактирано 16 Септември, 2022 от dimiwk добавка въпрос Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PiToMeN 75 #2 Отговорено 16 Септември, 2022 Ако уредът е точен и на истина е 17 волта, не бих го сложил. До към 15 е ок, но на 17 по-капризна електроника ще има проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2826 #3 Отговорено 16 Септември, 2022 Ако ти е точен уредът, щото може и да не е... Не е възможно стандартен акумулатор да държи напрежение 17V, след сваляне на зарядното. Физически е невъзможно! Ако не е било свалено и изключено зарядното, тогава - да, но иначе няма начин! В този случай не е трябвало да го държиш допълнително 3 - 4 дни на зарядното (на 17V)! Скапал си го тотално. При 17V се осъществява десулфатизация на клетките на съвремените Ca-Ca акумулатори. тоест възстановяване на акумулатора.Процесът е добре да не продължава повече от 4 - 6 часа наведнъж. Но въпреки това, че си го забравил през нощта, трябвало е след първата нощ да го сложиш на колата. Другите интервенции са били излишни и нежелани. Сега може единствено да го предадеш за отстъпка 20-на лева, при покупка на нов. Но си провери уреда все пак... 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimiwk 5 #4 Отговорено 16 Септември, 2022 Не съм го държал 4 дни на зарядното, а изключен, естествено. За да има химична реакция не трябва ли да кипи, не е имало такова нещо. Утре отивам да взема новия модел зарядно. Мисля да го включа към него, да го разредя и да го заредя с него, като се надявам токът да е с по-нисък волтаж. Ще проверя и мултицета, но и друг път съм го ползвал за акумулатор, показва колкото трябва. Ако в автомобилната верига по принцип си циркулира 14-15 волта от алтенатора, не мисля, че 17 волта е чак такава драма. Но просто не ми се рискува. Чак толкова тесен диапазон не ми се вярва да има електрониката. Говорим за 15ина % отгоре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #5 Отговорено 17 Септември, 2022 (Редактирано) Взими хубав мултицет,или отиди в магазин за акумулатори да го проверят на товарна вилка и мултицет показващ вярно. Редактирано 17 Септември, 2022 от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
I_Yordanov 157 #6 Отговорено 17 Септември, 2022 9 hours ago, dimiwk said: Ако в автомобилната верига по принцип си циркулира 14-15 волта от алтенатора, не мисля, че 17 волта е чак такава драма. Напротив - драмата е за Оскар! Не съм сигурен дали описвах тук, какви проблеми имах с регулатора на напрежение. От време на време, подаваше 17 до 18 волта. Две седмици хондата ми не знаеше кола ли е, лунапарк ли е. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimiwk 5 #7 Отговорено 17 Септември, 2022 Въпросът е решен. Замерих с мултицета напрежението в другата хонда при изключен двигател. Показа ми пак 17 волта. Явно проблем в мултицета. Смених батерията на мултицета и сега проблемният акумулатор показва 10.5 волта и го включих на дозареждане. Проблемът се оказа изтощена батерия в мултицета, без да има индикация за изтощена. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #8 Отговорено 17 Септември, 2022 Quote 10.5 волта и го включих на дозареждане. Това е крайно разредена батерия дано излезе нещо от нея,все пак я провери на товарна вилка в магазин. Вземи си автоматично зарядно то показва като го включиш моментния волтаж на акумулатора. Не зареждай вече с това руско остави го на историята. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimiwk 5 #9 Отговорено 17 Септември, 2022 Нещо пак не е наред мултицета и с новата батерия. Съмняваше ме. Сега пък показва с 2-3 волта по-малко. 2те зарядни и те показват малки волтажи, около 10.5. Един трансформатор за харддиск показва 8.5, а трябва да е около 12.5. Акумулаторът изглежда добре, и вероятно е добре зареден. Новото зарядно няма табло, не пише волтове. На старото зарядно наистина му е време за пенсия, 31 годишно е. Ще трябва да си потърся друг мултицет и да си купя 2-3 бройки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimiwk 5 #10 Отговорено 17 Септември, 2022 (Редактирано) Оказва се, че мултицетите с 9 волта батерия са не много надеждни, и резултатите се влияят много от състоянието на батерията, освен това бързо я изтощават. Също и са по-неточни при преобразуавне в дигитален резултат. Тези с 2х1.5 волта батерии ги нямат тези проблеми. След кратко търсене ми попаднаха следните препоръчани модели да инцидентна домашна употреба VICI VC99 и Vici VC837. Купих си от последния 3 бройки от китай. Ще дойдат след около 2 месеца. Излязоха 50$ общо. Редактирано 17 Септември, 2022 от dimiwk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1537 #11 Отговорено 17 Септември, 2022 Никога не е показал нещо невярно,с 9 волтова батерия е. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 2826 #12 Отговорено 17 Септември, 2022 Майко, мила! Толкова премеждия за един мултицет... Че и 3 бройки от Китай, с доставка 2 месеца, и 50$... Човек, вярно ли?!? И не ми се вярва, че е от батерията! Мултицета ти е скапан. Особено ако се е случвало да е мерил напрежение в обхват на ток. Прецакан е. Аз имам, от 25 години, един китайски за 6 лв. и си мери вярно, дори батерията му да е на 7,8V. Абе иди си купи от Практикер един китайски мултицет за 10-12лв. и си пей. Какви са тия доставки и долари...?!? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Topper 1 #13 Отговорено 21 Септември, 2022 На 17.09.2022 г. at 19:17, dandilov написа: Майко, мила! Толкова премеждия за един мултицет... Че и 3 бройки от Китай, с доставка 2 месеца, и 50$... Човек, вярно ли?!? И не ми се вярва, че е от батерията! Мултицета ти е скапан. Особено ако се е случвало да е мерил напрежение в обхват на ток. Прецакан е. Аз имам, от 25 години, един китайски за 6 лв. и си мери вярно, дори батерията му да е на 7,8V. Абе иди си купи от Практикер един китайски мултицет за 10-12лв. и си пей. Какви са тия доставки и долари...?!? ....колкото една нова Varta 44ah Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Topper 1 #14 Отговорено 21 Септември, 2022 На 17.09.2022 г. at 18:31, dimiwk написа: Оказва се, че мултицетите с 9 волта батерия са не много надеждни, и резултатите се влияят много от състоянието на батерията, освен това бързо я изтощават. Също и са по-неточни при преобразуавне в дигитален резултат. Тези с 2х1.5 волта батерии ги нямат тези проблеми. След кратко търсене ми попаднаха следните препоръчани модели да инцидентна домашна употреба VICI VC99 и Vici VC837. Купих си от последния 3 бройки от китай. Ще дойдат след около 2 месеца. Излязоха 50$ общо. Всички качествени мултицети са на 9V, такива на AAA ... не бих им се доверил. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dimiwk 5 #15 Отговорено 6 Октомври, 2022 На 21.09.2022 г. at 8:18, Topper написа: ....колкото една нова Varta 44ah Коментарът ти е безмислен. Нали не си мислиш, че съм дал 50$ за 3 мултицета, единствено за да меря стар акумулатор. Парите не са проблем. Запасявам се от всичко, дефект. Имам и 3 коли и ги ползвам подред. Ако има нужда от акумулатор, веднага купувам. Както написах, въпросният е нов, на няколко месеца. Проблемът не е в акумулатора. Парите не са проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niakoi 42 #16 Отговорено 14 Ноември, 2022 На 21.09.2022 г. at 8:20, Topper написа: Всички качествени мултицети са на 9V, такива на AAA ... не бих им се доверил. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове