Jump to content
Suyahoka

OBD контрол?!

Recommended Posts

Интересува ме има ли смисъл от него ,защото някои газаджии казват хубаво е да го има ,други нямало смисъл ,защото ние така ще си я настроим при различните оборотни режими ,че няма да е необходим.Знаем,че при Хондите без хидравлични повдигачи и една по-бедна смес газ-въздух и чао клапанчета.

Казаха ми ,че ОБД точно това прави ,взема информация от бензиновия компютър за да може сместа газ-въздух да е 1:1 като с  при бензина.

По запознатите да споделят мнение.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

Според мен OBD контрола е задължителен при двигатели с по- сложно управление - валвтроник да речем. При "нашите" двигатели управлвнието е упростено или поне няма 1000 датчика. Та за мен слага се "обикновен" ГИ и се настройва. Ако имаш кинти вземаш OBD разлика няма да усетиш във вървене или разход.

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм експерт, но доколкото съм запознат:

На 9.08.2022 г. at 23:20, Suyahoka написа:

за да може сместа газ-въздух да е 1:1 като с  при бензина

Не е точно така. Сместа газ/въздух винаги е в по-голямо съотношение от тази бензин/въздух, по обясними причини. Именно затова за газовите инжектори се взимат времената на отваряне на бензиновите и се умножават по някакъв коефициент. В идеалния случай този коефициент би бил еднакъв, ако поведението на инжекторите е линейно спрямо оборотите и натоварването на двигателя. Но на практика не е, а и всеки двигател е различен, така че се налага използването на таблица.

Тъй като идеалната стехиометрическа смес (газ/въздух) е константна, газовият компютър би трябвало да се стреми да я постигне, без да обърква бензиновия. Това се прави при първоначалните настройки и донастройки, когато се създават или коригират тези таблици, регулира се налягане и т.н. Общо казано целта е при работа на газ бензиновите времена да не се отклоняват от тези при работа на бензин, т.е. да има възможно най-малко корекции от бензиновия компютър.

В идеалния случай това трябва да се прави и динамично от газовия компютър - т.е. адаптивност в реално време. Тук зависи от конкретния софтуер, но не може да има пълна адаптивност без OBD. Доколкото съм се интересувал, компютрите на BRC, Romano, Prins и други утвърдени имена имат.

 

Но...дори да и да пише, че има OBD, остава въпросът как и дали софтуерът ползва тези данни и дали сервизът ще направи настройките достатъчно старателно.

 

На 9.08.2022 г. at 23:20, Suyahoka написа:

Знаем,че при Хондите без хидравлични повдигачи и една по-бедна смес газ-въздух и чао клапанчета

В това не съм сигурен. Така или иначе, според мен е важно сервизът да настрои до-впръскване на бензин при високи обороти, за да може малко или много да се охлаждат клапаните. Поне на теория, на практика не знам дали има голям ефект.

 

С две думи, най-важно е в сервиза да разбират и да са съвестни.

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 8/12/2022 at 9:34 AM, note said:

Така или иначе, според мен е важно сервизът да настрои до-впръскване на бензин при високи обороти, за да може малко или много да се охлаждат клапаните. Поне на теория, на практика не знам дали има голям ефект.

 

това не се ли прави за да не "стоят на сухо" бензиновите инжектори при продължително каране на газ? Явно работенето на бензин в началото не им е достатъчно и се появяват проблеми с разпръскването на гориво :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неизбежен проблем при карането на газ, какво да се прави. Аз затова периодично карам само на бензин.

Под високи обороти имам предвид 4-5 хил. и нагоре. Тоест, настройката е за по-екстремни ситуации, може би заради по-високата температура от изгарянето на пропан-бутана. При ежедневно градско шофиране нищо не довпръсква.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 8/12/2022 at 9:34 AM, note said:

Именно затова за газовите инжектори се взимат времената на отваряне на бензиновите и се умножават по някакъв коефициент. В идеалния случай този коефициент би бил еднакъв, ако поведението на инжекторите е линейно спрямо оборотите и натоварването на двигателя. Но на практика не е, а и всеки двигател е различен, така че се налага използването на таблица.

Тъй като идеалната стехиометрическа смес (газ/въздух) е константна, газовият компютър би трябвало да се стреми да я постигне, без да обърква бензиновия. Това се прави при първоначалните настройки и донастройки, когато се създават или коригират тези таблици, регулира се налягане и т.н. Общо казано целта е при работа на газ бензиновите времена да не се отклоняват от тези при работа на бензин, т.е. да има възможно най-малко корекции от бензиновия компютър.

 

 

има ли възможност на газ да няма проблеми, дългия трим и на двете горива да в границите на 5%, но газовия компютър така да обърка бензиновия, че при палене бензиновите времена да са от порядъка на 25-35мс?

 

според това мнение, ламбда сондата участва, само че при палене на студено тя не работи, затова заподозрях газовите настройки

On 8/22/2022 at 8:47 AM, Markony said:

Малка поправка на горното твърдение! Редът е следният.Първо бензиновия компютър благодарение на първата си сонда регистрира качеството на сместа.Записва това изменение в регистър и прави корекция в съответната посока, за да нулира изместването.След това газовия компютър чете наготово регистърът с записаната корекция и си променя картата със същата величина и обратен знак.Бензиновия отново регистрира промяната и  се връща към нулева ,корекция защото вече няма какво да коригира.Това се повтаря на близо 5 секундни итервали...

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...