Jump to content
Hellcat3

Honda Jazz 1.3 i-Dsi 2006.

Recommended Posts

Здравейте, колеги. Това ще ми е първата тема в този форум. Накратко подадох един много поддържан японски автомобил, като по стечение на обстоятелствата останах с друг, който има много забележки, именно Джаза. 

Има няколко проблеми за които ще се радвам, ако открия решение тук. 
1. Харчи МНОГО масло. Двигателя е 1.3 i-Dsi и се кара с Масло FUCHS TITAN SYN MC 10W40, като решение мисля да го сменя с 5w30, но не знам какво да очаквам.
2. Свети ейърбега и ABS, може ли съвет къде биха могли да отстранят проблема?
3. Има много счупени/ надраскани вътрешни елементи, познавате ли морга в която могат да свалят старите елементи и направо подменят със здрави?

Колата се води доста "проста" за работа, въпреки това, ако има сервиз занимаващ се тясно с хонда Джаз бих се радвал да я проверят, изключвам официални такива. 

Цялата идея е да оправя всичко по автомобила, защото сегашното състояние е.. :mellow:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този двигател НЕ се кара с 10W40, а с 5W40 или 0W40. Поне на жена ми джаза със същия двигател от същата година го караме така и масло не е доливано никога. Което означава, че имате сериозен проблем и е редно да се види в сервиз, в който разбират от Хонда. В София такъв сервиз е Юби-Ко. 

Това, че свети SRS и ABS може да обяснява донякъде и първия ти проблем, ако колата е претърпяла ПТП в предната част.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте @PiToMeN, благодаря за отговора, получих и много добър съвети на лично съобщение :bow:. Ще използвам темата за да добавям решенията на различните проблеми. SRS беше отстранено с подмяна на изгризан кабел, според майстора от куче, явно предишния собственик е имал. След бързо почистване ABS още свети , но има съмнения да е помпа - предполагам ще взимам нов. Открих друг проблем с не работещи огледала, но се оправи за няма и 30 минути с връзването на нови кабели, старите бяха скъсани. Двигателят няма никакви течове, учудващо колата няма и точка ръжда, преди по-сериозно интервенции ще почистя и подменя нужните консумативи с OEM такива и нека видим какво ще стане. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ръжда, защото е японска. Следващата генерация Jazz са Китайски и си личи. Може би за това още по-следващата генерация след 2015г пак се прави в Япония.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможните болки на ABS-а са:

1. Някой от датчиците е за смяна.

2. Някоя букса (я на датчик, я на моторчето) не прави добър контакт.

3. Четки за смяна на моторчето на ABS-a.

 

https://forums.hondabg.com/topic/104126-отстраняване-на-проблем-с-abs-споделяне-на-опит/?do=findComment&comment=1057583285

 

https://forums.hondabg.com/topic/104126-отстраняване-на-проблем-с-abs-споделяне-на-опит/?do=findComment&comment=1057615328

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
On 4/22/2022 at 10:43 AM, Hellcat3 said:

Здравейте, колеги. Това ще ми е първата тема в този форум. Накратко подадох един много поддържан японски автомобил, като по стечение на обстоятелствата останах с друг, който има много забележки, именно Джаза. 

Има няколко проблеми за които ще се радвам, ако открия решение тук. 
1. Харчи МНОГО масло. Двигателя е 1.3 i-Dsi и се кара с Масло FUCHS TITAN SYN MC 10W40, като решение мисля да го сменя с 5w30, но не знам какво да очаквам.
 

Колко точно масло харчи .

От общите поръчк тук в форума има бюджетни и хубави 5w30,дори може да сложиш HONDA  черната туба.

https://www.ato24.de/en/honda-synthetic-blend-5w-30-0-946-l.html

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, малък ъпдейт от мен. Смених гарнитурите и почистих EGR, заедно с пътищата при колектора (следвайки стъпките във форума :worthy:). Свещите бяха доста зле, но ги смених с NGK, нямаше нужда от регулиране на клапаните. Старите филтри и масло ги оставям без коментар, просто се ронеха в ръката ми, а маслото едвам изтече :ermm:. Реших да пробвам с 5w30 ТОТАЛ и без това я чакаха над 1500 км пътуване. Резултата беше приятен, доста по-тиха стана, вече нямаше проблем да движи с 150- 160 и най-вече мина 1832 км с 86.1 л. бензин, което може само да ме радва. Маслото все още седи на макс на щеката, това значи или е ок с това масло или изобщо не го качва, че да го изгори :D.  Естествено сега пак се появи грешката за SRS и ABS, но според мен е някакъв кабел, защото съм сигурен, че някой гризач ги е хапнал. Ще пробвам съвета на dandilov, дано най-сетне открия какво точно се случва с тези системи. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Този Тотал не го карай повече от 4 макс 5 хил км,да поизмие малко старите мазути с които е карана колата.Хубаво е да направиш още една къса смяна с масло.

Горе имам постнато Хонда черната туба и ето ти друго хубаво масло.

https://www.ato24.de/en/shell-helix-ultra-5w-30.html

Сложи хубав маслен филтър МАNN   или оригинален.

Не слагай вече разни Фюшове и Тантали масла от тук най-много ментета те имат.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.07.2022 г. at 12:13, Hellcat3 написа:

Здравейте, малък ъпдейт от мен. Смених гарнитурите и почистих EGR, заедно с пътищата при колектора (следвайки стъпките във форума :worthy:). Свещите бяха доста зле, но ги смених с NGK, нямаше нужда от регулиране на клапаните. Старите филтри и масло ги оставям без коментар, просто се ронеха в ръката ми, а маслото едвам изтече :ermm:. Реших да пробвам с 5w30 ТОТАЛ и без това я чакаха над 1500 км пътуване. Резултата беше приятен, доста по-тиха стана, вече нямаше проблем да движи с 150- 160 и най-вече мина 1832 км с 86.1 л. бензин, което може само да ме радва. Маслото все още седи на макс на щеката, това значи или е ок с това масло или изобщо не го качва, че да го изгори :D.  Естествено сега пак се появи грешката за SRS и ABS, но според мен е някакъв кабел, защото съм сигурен, че някой гризач ги е хапнал. Ще пробвам съвета на dandilov, дано най-сетне открия какво точно се случва с тези системи. 

 

Колега, няколко дни по-късно как е колата по отношение на харченето на масло, че моята е същия маслояд и не знам с какво масло да я карам. Досега е с Mobil 1 ESP formula 5w30 но загубата му е голяма а няма нито пушене нито капе, върви идеално и мотора не се чува, но това пусто чезнене на масло. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам оплаквания и по стечение на обстоятелствата почти стана време пак да се сменя маслото. До момента съм направил 7531 км. и няма разход на масло. Колата се кара в диапазона 100-125 км/ч извън града, че след тричасово каране с 150 км не ми хареса разхода от 8.3/100 :), (казвам го защото обикновенно заради натоварването на двигателя може да се получи горене на масло) . И моя мотор е сух и няма една капка масло, но преди да сменя маслото го харчеше както си иска - 1л на 1.5к- 2к км. (включително градско), но при мен първоначалния вискозитет бе различен - "FUCHS TITAN SYN MC 10W40" и не се знаеше кога за последно беше сменяно, а не наливано :D. Ако бях на твоето ще направя както ме е посъветвал колегата Владо - сменяш маслото да "измие" мотора от отлагания и гадости, после минаваш на хубаво и сверяваш. Лично щом го сменя ще напиша 2-3 реда какво е излязло, защото пак започва да чернее. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 21.07.2022 г. at 23:19, g_georgiev написа:

Колега, няколко дни по-късно как е колата по отношение на харченето на масло, че моята е същия маслояд и не знам с какво масло да я карам. Досега е с Mobil 1 ESP formula 5w30 но загубата му е голяма а няма нито пушене нито капе, върви идеално и мотора не се чува, но това пусто чезнене на масло. 

 

 

Много късно, но все пак искам да кажа, че преди доста време съм ползвал масло Mobil 1 на друга марка автомобил, брат ми също и въобще не бяхме доволни.В разговори с други хорта съм получавал същите отзиви.Вече никога не бих дал пари за масло на тази фирма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мобил е един от лидерите в разработка на най-добрите масла в световен мащаб!  Доказано качество през всички 12 години, от когато го наблюдавам. Доказано от множество лабораторни анализи и отзиви на ползватели от целя свят.

Относно негативните отзиви тук, в нашия форум, никой от оплакалите се не сподели:

1. От къде е закупено въпросното масло. В БГ има много ментета!

2. Какво е състоянието на двигателя му. Ако е за ремонт, тогава маслото не му е виновно! Да, при двигател за ремонт, едно масло ще "заминава" по-бързо от друго, но това зависи от много фактори, а не, че мобил-ът е скапано масло...

 

П.П. нямам нищо общо с дистрибуция на Мобил и не правя реклама! Но искам да сме обективни в изявленията си!

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...