Jump to content
Tqnata

Legend KB1 избор и мнения за 17-ки летни гуми

Recommended Posts

Хонда Легенд KB1 - за Европа: https://www.wheel-size.com/size/honda/legend/2007/

Същата кола, но за Америка: https://www.wheel-size.com/size/acura/rl/2007/

Възможни експерименти: https://www.automobile-catalog.com/tire/2007/1147685/honda_legend.html#gsc.tab=0

Отвори си 1 калкулатор за гуми, примерно: https://primex-bg.com/polezno/kalkulator-za-gumi и пресмятай.

245/45 R17 са -2%, с 16мм по-малък диеметър, тоест колата става с 8 мм по-ниска и то за зимата!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз днес ги сложих зимните за 4 път вече

215/55/17 на Нексен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне диаметърът е еднакъв със стандартните 235 / 50 / 17.

Вече контактната площ е по-малка, но пък върви по-лесно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, моите зимни гуми са 235/50/18, докато летните обути в същите оригинални джанти са 245/45/18

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+ 2% , тоест 8мм по-висока е колата със зимните ти 18-ки. В динамиката едва ли си усетил разлика.

Но според стандартните 235 / 50 / 17 си извън всякакви норми.

Имам зимен Викинг 245 / 45 / 18 в мазето.

Имам ги обявени в "продава ..."

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Првиет, малко off от моя страна.

 

Тъй като всички знаем, че 18"  джанти за Легендата са като бялата лястовица, сериозно се замислям да търся от BMW такива.

Както е ясно преди да се купят ще се правят проби на място с колата, но имам следните въпроси:

 

1. Проблем ли е да се вкара с втулки на централния отвор - 72,6 на БМВ към 64,1 за Легендата?

2. Проблем ли е за SH_AWD ако джантите са от така наречен спорт пакет или с други думи - предните са 8J, a задните 9J, разбира се и ЕТ е друго?

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От BMW не стават - пробвал съм. Спиците им са много навътре.

1. Втулките не са проблем.

2. Не виждам смисъл, ако гумите са 4 еднакви. Ако предните са стандартните 245 / 45 / 18, задните трябва да са 275 / 40 / 18, което пак няма смисъл.

Тук онзи ден видях едни 18-ки от Опел Инсигния (снимката е примерна, от нета). Пак са американския стандарт 5х120, но спиците им са близо до лицевия борд. Смятам че ще паснат, но трябва да ида с колата и да сложа 1-та отпред и тогава мога да ти потвърдя + снимки. От такава кола карах предишните си зимни гуми/джанти и беше ОК.

изображение.png

Виж и тази обява: https://bazar.bg/obiava-38214229/aluminievi-dzhanti-18-tsola-opel-insignia-opel-insignia-5-h-120

Смятам че ще стоят добре визуално на Ледженда.

Редактирано от ceco_accord
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ти трябват и 20 нови гайки 19-ка, с малка периферия.

Нашите са 22-ки и просто не влизат в никакви други джанти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя цялата Инсигния е копие на Акура РЛX от 2014,която се явава наследник на Легендата

Редактирано от mittaka7

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опел Митак, Опел, демек GM!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да дигнем малко темата, благодарско на колегата от когото спазарих джантите, тия 18-ки са като бялата лястовица.

Не можах да се размина и трябваше да минат през песакоструйка (много наляти с боя), но ще станат.

Следва епокси (за адхезия), основа, щприц, боя, лак + едра частица, гуми.

За гуми съм се спрял на Goodyear eagle F1 assimetric 6 - 245/45/18.

 

тази беше най-зле.

331964626_712906750582133_6563644139095863448_n.png

331025364_5956803164414042_3808506172309860481_n.png

334666056_513457277653402_7445447193454793854_n.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разгледай и Hankook Ventus S1 EVO,

Много доволен съм от тях.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 10 км. биват за сега.

Нямат капачки, защото като ги сложих от 17”-ките хлопат на 18”-те. Ще мисля варианти как да се уплътним хлабината, уж оригинални ама …. 

IMG_3806.jpeg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи колко "хлопат".

Мога да премеря моите капачки на 18-ките и да сравниш.

Важното е да щракнат и да не се вадят външно (при монтирани на колата джанти), че иначе все някой ще ги изчопли.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма щракане, има “хлътване” и си ги вадя с лека заигравка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошо, но е решимо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, tenata написа:

Няма щракане, има “хлътване” и си ги вадя с лека заигравка

Важното е при по-високи скорости да не заминат

Редактирано от Plevelcho
правопис

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, tenata написа:

Няма щракане, има “хлътване” и си ги вадя с лека заигравка

Вариант 1 - нагряваш и разкрачваш малко "крачетата" на капачките.

Вариант 2 - овиваш отзад върху тях изо лента и я подгъваш навътре в капачката. 

И 2- та варианта вършат работа за милиметър разлика, не превъртат и не могат да се свалят без демонтаж на джантата.

Остава само фугата между лицевите части на капачката и джантата, но е приемлива.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вариант 2 - 2 мин. работа.

IMG_20230408_110805.jpg

IMG_20230408_111006.jpg

Не са същите капачки, но конструкцията отзад е аналогична - "куча марка", ама пасват за Хонда.

Редактирано от ceco_accord
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така хлопат, ще ги наглася!

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 19.03.2022 г. at 10:13, Tqnata написа:

Здравейте колеги,

 

Отскоро съм собственик на Legend KB1 и с наближаването на топлите месеци започвам да се сблъсквам с един от обичайните "проблеми" - изборът на гуми.
В моят случай автомобилът е оборудван с 8Jx17 OEM джанти.
Оказа се, че намирането на 18-ки OEM джанти е доста по-трудно от самите гуми, затова желанието ми за втори комплект започна постепенно да се изпарява.

 

Препоръки на производителя за 8Jx17 са:
- 235/50ZR17 100W (диаметър 668мм)
- 245/50R17 98V (диаметър 678мм или 10мм по-висока гума)

 

100W (800kg, 270км/ч)
98V (750kg, 240км/ч)

 

Както знаем проблемът тук е в ограниченият избор на пазара.

Като алтернативни възможности според калкулатора са:
- 225/55R17 (диаметър 680мм или с 12мм по-висока) - лично аз не бих си го причинил, особено за лятото.
- 245/45R17 (диаметър 652мм или с 16мм по-ниска) - най-голям избор, аз съм по-скоро не поради пътищата ни и това, че прави иначе ниският Legend още по-нисък
 
Имайки предвид, че изключвам бюджетния клас, а почти всичко от премиум марките е 96W/96Y, вариантите остават:
- NEXEN N'FERA Primus (235/50R17 XL 100W)
- GENERAL ALTIMAX SPORT (245/50R17 99Y)

 

Знам че някои от Вас карат и с други размери, но поне за мен е важно да се спазват препоръките от производителя и алтернативните варианти биха били по-скоро компромис.


Ще се радвам да споделите Вашите мнения, препоръки, както и размер/марка с които карате.

Мисля, че това ще бъде полезна информация за бъдещите собственици.

За КВ 1 , производителя препорьчва гуми с размер 235/50/17 ! Не слагайте по-голям размер джанта и ниски гуми,защото тази гьзария ще ви разбие ходовата част и колата ви ще вози ,като каруца /твьрдо/ - в БГ пьтищата са ужасни и за оригиналният размер 17!

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега!

Понеже има вероятност и на още места да напишеш че 235 50 17 е безалтернативен размер, да знаеш че не малко от Леджендите от конвейра слизат направо с опционалните 18-ки (като на снимката в поста на колегата) и гуми 245 45 18.

Аз съм с такива за летни и класическите 17-ки за зимни и няма драма с дупките, а в "хлъзгането" участват и доста други фактори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...