Dzhandzhev 14 #1 Публикувано 18 Март, 2022 (Редактирано) Здравейте, 10г. карах бензинов 1.8 Акорд 6 от 2001-ва и така и не писах във форума. Толкова беше здрав, че трябваше да си правя нов акаунт, понеже старият е изтрит за неактивност. От два месеца смених Акорд-а с 8-ма генерация, 2011-та, 2.2 дизел, 150 магарета. Всичко е супер, но почна да ме мъчи миризма на нафта в купето. Не на изгорели газове, а на чисто дизелче. Изчетох всички теми във форума още преди да го купя, тръбата на ЕГР-а е сменена с нова още от предния собственик и т.н. Седях да душа като куче под капака и си мирише откъм горивната помпа отгоре. И така реших да я водя на доктор в крайна сметка. Преди малко си взимам колата от Юби-Ко в Горубляне. Седя при тях цяла сутрин и още докато бях там и те видяха теч от помпата. Същата явно е сменяна от предния собственик, понеже очевидно е нова. И тук почват странностите - по нищо не си личи откъде е течът. Не са маркучи, не са щуцери, не се вижда нещо по корпуса, но отнякъде сълзи. Познавам ги, така че няма да ме претупат, а и пари дори не ми взеха. И те самите не се наеха с "диагноза" и предложиха, че имало фирми, които с това се занимават - тестване и ремонт на помпи (ако има нужда). Та ето и питането ми - някой сблъсквал ли се е с подобна мистерия досега? И съответно търся препоръка къде мога да закарам колата и да разчитам, че ще я тестват и отремонтират адекватно. Поздрави! Редактирано 18 Март, 2022 от Dzhandzhev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ceco85 60 #2 Отговорено 19 Март, 2022 (Редактирано) Не мога да разбера, как не се вижда теч, а се твърди, че има такъв. Махни капака, освети хубаво с фенерче, пипни с пръсти и помирисвай, където си пипнал. Няма как да не се види, а да го има. Горивото не е невидимо. Редактирано 19 Март, 2022 от Ceco85 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1266 #3 Отговорено 19 Март, 2022 Това от някоя дюза идва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dzhandzhev 14 #4 Отговорено 21 Март, 2022 На 19.03.2022 г. at 9:40, Ceco85 написа: Не мога да разбера, как не се вижда теч, а се твърди, че има такъв. Махни капака, освети хубаво с фенерче, пипни с пръсти и помирисвай, където си пипнал. Няма как да не се види, а да го има. Горивото не е невидимо. Някъде отзад на помпата е, откъм купето, където няма видимост. Бършеш, подсушаваш, след малко пипаш и имаш нафта по пръстите. И с някакви огледалца бъркаха да го гледат, ама не е ясно откъде точно се появява. Вероятно ако се демонтира ще стане по-лесно, но там отивахме на друга процедура вече, а и те самите не тестват/рециклират помпи (ако се наложи), затова и не искаха да почват да разглобяват (с което съм съгласен). На 19.03.2022 г. at 12:29, Митко Йотов написа: Това от някоя дюза идва. В общи линии целта на заниманието беше да открием откъде идва тази миризма, та сега по-скоро ми трябва специализиран сервиз, където да я тестват. След висене и душене под капака и сам бях се насочил натам "на нос", така че изглежда да е от помпата наистина. Иначе и дюзите ги имам предвид, понеже вече четох и за тях като проблем в разни стари теми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1078 #5 Отговорено 21 Март, 2022 (Редактирано) До Ловеч има едно село Продимчец. Там има добър майстор на помпи. Човека има стендове и разбира. Редактирано 21 Март, 2022 от policeman 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dzhandzhev 14 #6 Отговорено 21 Март, 2022 Преди 5 часа, policeman написа: До Ловеч има едно село Продимчец. Там има добър майстор на помпи. Човека има стендове и разбира. Благодаря! Ако не намеря нещо на местно ниво ще се свържа с тях. За този сервиз става дума предполагам? Дизел Инжекцион Сервиз Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #7 Отговорено 22 Март, 2022 С предишната си кола бях много доволен от НН сервиз в промишлената зона Искър - ул. Неделчо Бончев. Bosch сервиз е и колата ми беше с такава система, но съм виждал и други автомобили там, така че може да ги имаш предвид 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1078 #8 Отговорено 23 Март, 2022 На 21.03.2022 г. at 18:30, Dzhandzhev написа: Благодаря! Ако не намеря нещо на местно ниво ще се свържа с тях. За този сервиз става дума предполагам? Дизел Инжекцион Сервиз Това е, да, на влизане от към Ловеч в дясно 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dzhandzhev 14 #9 Отговорено 30 Март, 2022 (Редактирано) На 22.03.2022 г. at 9:49, Terje написа: С предишната си кола бях много доволен от НН сервиз в промишлената зона Искър - ул. Неделчо Бончев. Bosch сервиз е и колата ми беше с такава система, но съм виждал и други автомобили там, така че може да ги имаш предвид Та оставих я аз там колата вчера и преди малко получих щастливото обаждане, че помпата е "тотал щета" и трябва нова. 2500лв струвала, предлагат ми я на ТОП цена от 1795лв. И тук идва питането (понеже карам дизел за първи път в живота си и не започваме добре) - заслужава ли си да търся някакви рециклирани, втора ръка и тем подобни или да пия една студена вода и да им казвам "Давайте"? Търся чисто колегиален и пратичен съвет. Ясно ми е, че новото си е ново, по-скоро се колебая дали взимането на нещо на старо или уж рециклирано (при все, че тия "ЦеПе4-ки" или там както я нарекоха не се ремонтирали) е оправдан риск. Нееднократно съм се убеждавал вече, че евтиното излиза скъпо и от тази гледна точка просто търся мнение на хора, дето може да са минавали през същото вече. Редактирано 30 Март, 2022 от Dzhandzhev Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 252 #10 Отговорено 30 Март, 2022 (Редактирано) Колега, като писа че си изкарал 10 безгрижни години с Акорд 6 и не се сдържах да драсна два реда, още повече, че и аз съм от тия дето от време оно си мечтаят да превключат на дизел. Неволите ти обаче ми секват ентусиазма за пореден път, а това което се чудя е как на пръв поглед нова помпа пак ще е "тотал щета." Има ли вероятност течът да е от друго място и предишния собственик да е минал по същия път мислейки, че решава проблема със смяна на помпа? Може би е добре да потърсиш второ мнение. Редактирано 30 Март, 2022 от HondaExplorer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ceco85 60 #11 Отговорено 30 Март, 2022 Не мога да повярвам, че не се ремонтират. Това е механична помпа и вътре има един вал с две пружини и две бутала. Не е нищо кой знае какво, но се чудя, какви са тея цени, които им слагат.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dzhandzhev 14 #12 Отговорено 30 Март, 2022 (Редактирано) В крайна им казах да я сменят и толкова. Направих справка за спорта в Юби-Ко и е около 5600лв оригиналната помпа. Хората в Bosch сервиза дават година гаранция след това и с повече късмет (ако дойде навреме утре) може до вечерта да си я взема. Междувременно се свързах и със стария собственик (понеже е много свестен пич), но човекът каза, че помпа не е сменял досега. Реално доводът, че може да е сменяна беше просто, че е чиста и "свети" (както почти всичко под капака обаче). А това, че не се сервизира ми го потвърдиха от три "независими източника". Всичко друго по колата иначе е супер, а предният собственик видимо е бил педант. Дори ми даде Ексел-а си, в който сам си е водил записки кога и на колко километра я е обслужвал и е правил ремонти (тип смяна на тръбата на ЕГР-а). Както сам ми каза - "Не си длъжен да му вярваш, ама ти го давам ако искаш". В общи линии - малшанс за мен, а за него 6-ца от тотото, че съвсем скоро след сделката се появи това. И със сигурност го нямаше и да сме го проспали, защото работи поне 15 минути на място още на първия оглед, понеже държеше да ми покаже, че климатикът бачка супер, а и да загрее, понеже седеше в гаража му. И в сервиз я гледахме обстойно, диагностика - нищо. Нито миришеше, нито имаше теч, ама стават и такива работи. Надявам се за следващите няколко години това да ѝ е ходенето в сервиз, встрани от смяната на консумативи. Остава само като си я взема да споделя какво е чувството да не се друсаш с нафта в купето, а и дали случайно няма да се усети някаква разлика в работата на двигателя (динамика, ускорение). Поздрави! Редактирано 30 Март, 2022 от Dzhandzhev 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1266 #13 Отговорено 31 Март, 2022 Търси втора употреба, има. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 252 #14 Отговорено 31 Март, 2022 Тая помпа е еднаква за всички дизеляци ли от 2005 насам и колко чест проблем е това според колегите с повече опит? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1078 #15 Отговорено 31 Март, 2022 Не е еднаква. На DTEC помпата е друга. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
storish05 31 #16 Отговорено 31 Март, 2022 Еднаква е с 70-80% от дизеловите автомобили след 2007-2008г. Общо взето почти всяка дизелова кола, която видиш на улицата и е произведена в периода 2008-2013-4г. е с такава помпа. П.С. Търси втора употреба и... каквото стане. Дано да имаш късмет. Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dzhandzhev 14 #17 Отговорено 31 Март, 2022 В крайна сметка използвах момента, че сменям работата и ми изплатиха 27 дни натрупана отпуска, та преди малко си я взех колата готова, със сменена нова помпа и горивен филтър. Доста по-приятно е да не мирише на нафта в купето. Да видим как ще е занапред, надявам се това да ми е последният сериозен ремонт. Стискам палци като цяло да не са отишли никакви стружки и към дюзите, които също да се обадят по-натам (защото така ставало като не се хване навреме помпата). Иначе персоналът изглежда приветлив и адекватен, а и без предварително записан час (просто им се натресох) за три дни успяха да я приемат, прегледат, да видят проблема, да поръчат части и да я оправят. Стандартана им гаранция на BOSCH е една година. @Terje, благодаря за насоката. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Terje 171 #18 Отговорено 1 Април, 2022 Добър избор, въпреки, че втората употреба са няколко пъти поо-евтини, винаги се крие риска да направи подобен проблем. Аз си направих миналия ден труда да проверя, но не успях да пиша в темата. Предлагат се рециклирани помпи за този модел, дори се продават и ремонтни комплекти за тях, но зависи какъв е бил проблемът при теб. Разликата между рециклирана и нова на Бош беше около 150 евро, така че по-добре нова от рециклирана, въпреки, че рециклираната си е почти нова. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове